PDA

Bekijk de volledige versie : criminelen asielzoekers het landuit?


aarsch
4 December 2002, 15:26
laatst waren bij ons op school de voorrondes van het jongeren laagerenhuis. en ik wil jullie mening weten over een paar van die stellingen. (de andere zitten in andere threads)

als iemand die asiel aanvraagt een middel of zware misdrijf begaat, moet deze dan het land uitgezet worden??

ik ben het hier mee eens want mensen die hier asiel aanvragen zijn hier te gast en moeten zich aan de regels houden we hoefen geen extra criminelen in ons land te hebben.

Fade of Light
4 December 2002, 15:44
Originally posted by aarsch
als iemand die asiel aanvraagt een middel of zware misdrijf begaat, moet deze dan het land uitgezet worden??

ik ben het hier mee eens want mensen die hier asiel aanvragen zijn hier te gast en moeten zich aan de regels houden we hoefen geen extra criminelen in ons land te hebben.

Ik ben het ermee eens, we moeten criminelen weren op met de best mogelijke manier. Asielzoekers het best straffen is door ze het land uit te zetten.

1) geen extra toekomstige criminelen
2) geen kosten door die criminelen in de toekomst
etc...

!Y!US!C!30X
4 December 2002, 16:02
een asielzoeker die crimineel is moeten ze meteen het land uit mieteren..

aarsch
4 December 2002, 16:09
Originally posted by !Y!US!C!30X
een asielzoeker die crimineel is moeten ze meteen het land uit mieteren..
waarom. onderbouw je post

!Y!US!C!30X
4 December 2002, 16:14
Originally posted by aarsch

waarom. onderbouw je post

ok..

nou..veel asielzoekers die kunnen zich al niet aanpassen ten eerste(dan hebben we het vooral over de islamitische volkeren)
en die worden vaak ook crimineel, en zoals we hier al in nederland merken, we ergen ons eraan,
deze mensen gewoon meteen terug gooien, het zijn criminelen..
en tevens ook voor andere criminelen asielzoekers, ze hebben toch geen kans in nederland..dus gewoon terug naar hun land

Xero
4 December 2002, 18:01
Ik ben er wel mee eens. Als die criminelen het land uitgezet worden, is er meer plek voor asielzoekers die wel een goede toekomst verdienen.

koelkast
5 December 2002, 11:19
Zeer mee eens,

Als je vlucht om politieke redenen (dat is namenlijk de enige geldige manier om assiel aan te vragen) dan kom je hier omdat je leven in je land van herkomst niet veilig is.

Dan ben je hier dus een gast en zul je een beetje van je gastheer gaan stelen. Erger nog een zwaar misdrijf plegen. Het lef alleen al is erg genoeg. de mentaliteit van vluchteling is dan meteen al fout.

Ik ben er voor om mensen ook al plegen ze een kleine misdaad (winkeldiefstal) hop het land uit. Simpel om de reden dat we best mensen willen helpen maar we verwachten integratie en daar hoort crimineel gedrag niet bij.

BWM
5 December 2002, 20:08
Eeens, maar ben sowieso voor verbanning van criminelen in het algemeen :)


en dit is vrij goedkope manier om het op te lossen...


aan andere kant, krijgen die mensen hun straf wel in buitenland?

aarsch
5 December 2002, 20:18
Originally posted by BWM
Eeens, maar ben sowieso voor verbanning van criminelen in het algemeen :)


en dit is vrij goedkope manier om het op te lossen...


aan andere kant, krijgen die mensen hun straf wel in buitenland?


dat vind ik wel dat die mensen in hun eigenland veroordeeld moeten worden en dat nederland geen amtenaren e.d moet voor inzetten. laat hun eigen land dat maar doen

Honur
5 December 2002, 21:15
ben ut er wel mee eens maar toch ook weer niet...
Kijk voor zware misdrijfen mag je zo weer terug dus als jij hier komt en je zet je oorlog hier voort dan mag je direct op zouten,
maar als je een stuk brood jat vind ik dat je gewoon bestraft kunt worden maar op een andere manier geef ze bv: punten bij 3 punten het land uit..
want stel je voor paar extreem rechtse hippies dagen een stelletje asiel zoekers expres uit want dat gaat gebeuren dan...die asiel zoekers verdedigen zich...en ja hoor ze moeten weg want ald je je verdedigt in dit land dan word je gewoon aangeklaagd....chek het AH verhaal...

ps: als de staat eens beter werk zou doen en de mensen eerst zouden screenen of zo dan weten ze bijvoorbaat al wat ze voor vlees in de kuip hebben.....

LoeLoe
5 December 2002, 21:53
Jawel ik ben het er wel mee eens..maar dat wi lnog niet zeggen dat alle criminaliteit zal verdwijnen want er zijn ook zat Nederlanders die er wat van kunnen..en daar moeten we ook aan denken vind ik.

Maar het zou inderdaad waarschijnlijk al een hoop schelen als criminele asielzoekers niet meer in Nederland zouden verblijven denk ik.

bloon
6 December 2002, 16:29
nee hier ben ik het niet mee eens.
Waarom wel assielzoekers die iets fout doen het land uitsturen, en niet de Nederlanders zelf die iets fout doen het land uitsturen?
Ik bedoel: er zijn echt wel Nederlanders die vele malen erger zijn dan de gemiddelde asielzoeker hoor.
Vind dat je dat niet kan maken, dan moeten de criminele Nederlanders ook het land uit.

Fade of Light
6 December 2002, 16:44
Originally posted by ronald
nee hier ben ik het niet mee eens.
Waarom wel assielzoekers die iets fout doen het land uitsturen, en niet de Nederlanders zelf die iets fout doen het land uitsturen?
Ik bedoel: er zijn echt wel Nederlanders die vele malen erger zijn dan de gemiddelde asielzoeker hoor.
Vind dat je dat niet kan maken, dan moeten de criminele Nederlanders ook het land uit.

omdat een NEderlander uit NEderland komt, en een asielzoeker (nog) geen nederlander is :+

aarsch
6 December 2002, 16:53
Originally posted by Fade of Light


omdat een NEderlander uit NEderland komt, en een asielzoeker (nog) geen nederlander is :+

ja het slaat tog nergens op om een nederlander naar azerbietjan (or whatever) toe te sturen :?

bloon
6 December 2002, 17:33
Originally posted by Fade of Light


omdat een NEderlander uit NEderland komt, en een asielzoeker (nog) geen nederlander is :+

dus het komt erop neer dat we wel criminele NEderlanders willen, maar geen criminele Buitenlanders?
En zodra die asielzoeker hier woont en geregeld heeft etc is hij ook gewoon NEderlander hoor.

bloon
6 December 2002, 17:35
Originally posted by aarsch
ja het slaat tog nergens op om een nederlander naar azerbietjan (or whatever) toe te sturen :?
het slaat toch ook nergens op, dat je als bewoner van deze planeet, niet eens de keuze hebt om te gaan wonen waar je wilt?
Omdat je ouders je toevallig in Irak gemaakt hebben, betekent dat, dat je niet eens in een ander land kan wonen als je dat wilt?

Dan lijkt het er wel op alsof iemand de "baas" van de wereld is of zo? Ik bedoel, wie kan nu beslissen waar jij gaat wonen?
alle mensen zijn toch gelijk?

aarsch
6 December 2002, 17:37
Originally posted by ronald

het slaat toch ook nergens op, dat je als bewoner van deze planeet, niet eens de keuze hebt om te gaan wonen waar je wilt?
Omdat je ouders je toevallig in Irak gemaakt hebben, betekent dat, dat je niet eens in een ander land kan wonen als je dat wilt?

Dan lijkt het er wel op alsof iemand de "baas" van de wereld is of zo? Ik bedoel, wie kan nu beslissen waar jij gaat wonen?
alle mensen zijn toch gelijk?

je kan tog niet een land binnenlopen zeggen ja leuk ik ga hier dingen stelen en er dan tog blijven. het is eenmaal klote dat je in een ander land bent geboren maar zo is het nou eenmaal

Fade of Light
6 December 2002, 17:45
Originally posted by ronald


dus het komt erop neer dat we wel criminele NEderlanders willen, maar geen criminele Buitenlanders?
En zodra die asielzoeker hier woont en geregeld heeft etc is hij ook gewoon NEderlander hoor.

nee dat heb ik nooit gezegd, en daar komt het ook niet op neer. We willen beide niet, maar je moet wel een verschil maken tussen asielzoekers en volwaardig nederlanders.....en daar zit het verschil tussen terugsturen of bak in.....

Fade of Light
6 December 2002, 17:48
Originally posted by ronald

het slaat toch ook nergens op, dat je als bewoner van deze planeet, niet eens de keuze hebt om te gaan wonen waar je wilt?
Omdat je ouders je toevallig in Irak gemaakt hebben, betekent dat, dat je niet eens in een ander land kan wonen als je dat wilt?

Dan lijkt het er wel op alsof iemand de "baas" van de wereld is of zo? Ik bedoel, wie kan nu beslissen waar jij gaat wonen?
alle mensen zijn toch gelijk?

dat is leuk dat je dat vindt, maar zo zijn alle landen het nu voer eens dat er grenzen/landen zijn. Dat is zo, en de oudheid heeft bewezen dat het zo was, en dat je anders oorlogen krijgt e.d. Wees blij dat iedereen zich nu redelijk bij die grenzen neerlegt.

Binnen Nederlandse grenzen, gelden Nederlandse regelingen en als een buitenlander hier komt en de regels overtreed dan is het goedkoop en omdat we ook die persoon officieel neit tot dit land behoort, is het een goede oplossing hem toegang tot dit land te weigeren, cq tuergsturen