PDA

Bekijk de volledige versie : hoe kan ik haar helpen?


meloveyou
15 December 2002, 20:23
ik heb een vriendin die ergens mee zit, ze liegt altijd, ze verdraaid dingen. ik en mn andere vriendinnen snappen echt nix meer van haar.
laatst heeft ze gezegd dat ze zelfmoord wil plegen, maar ik weet bijna zeker dat ze het niet doet.
ze vond zichzelf vorig jaar veels te dik en is dus enorm afgevallen ze is nu echt veels te licht voor haar lengte.
maar ze zit in een depressie dat is wel duidelijk, ik heb een tijdje geleden ruzie met haar gehad omdat ze mn woorden had verdraaid. ik wist wel beter maar wou geen ruzie dus heb ik mijn excuses maar aangeboden.

maar hoe kan ik en mijn vriendinnen haar helpen?

darkangel112
15 December 2002, 21:12
probeer geen ruzie te maken of tegen haar integaan deze periode hoe moeilijk dat ook is...... ik denk at het weinig oplost je kan het haar misschien wel rustig uitleggen dat je hier mee zit of haar een brief geven waar je wel in schrijft dat je van d'r houdt en dat je haar wil helpen maar dat je het ook wel kut vind hoe het nu gaat......

en als het een echte vriendin is begrijpt ze je als je het een beetje goed uitlegd...

laat haar niet vallen!! want als ze alleen al dreigt dat ze zelfmoord wil plegen denk ik niet dat ze dat zal doen.. (want als je het echt wil zeg je dat niet teminste de meeste) maar het zegt wel wat over dat het echt niet goed met haar gaat.. probeer het daar over te hebben.. en niet over dat ze liegt, en dreigt met, want dat zijn denk ik alleen maar de gevolgen van wat er nog meer speelt.. probeer het er dus over te hebben wat er achter zit denk dat dat het beste is..
maar ik weet het natuurlijk ook niet ik ken die vriendin niet zo goed...

veel succes en ik hoop dat je wat laat terug horen!

Liefs, maaike

Chairgirl
16 December 2002, 15:18
dit komt me heel bekend voor!
ik wil je vriendin niet de grond in stampen want misschien is het een goed mens, maar voor zulke mensen moet je soms oppassen.
die vriendin van mij was namelijk steeds gemener aan worden en treiterde me ze was niet goed in haar hoofd, maar ze wist heel goed waar ze mee bezig was.

darkangel112
16 December 2002, 17:54
"voor zulke mensen moet je oppassen"
vind ik een beetje hard

ik denk dat je die mensen eerder moet helpen ze doen het niet voor niets...

nogmaals succes,
liefs, maaike

A-Man
17 December 2002, 19:22
Ze liegt en doet zo raar tegen je omdat ze niet weet of ze jouw echt kan vertrouwen met dingen waarme ze echt zit. Ze zal zeker ook niet echt goed met haar ouders kunnen praten denk ik ofwel?
En dat van zelfmoord plegen is dus duidelijk schreeuwen om aandacht. Bij die ruzie die jullie hadden wist ze waarschijnlijk echt wel dat het haar schuld was. Hoe reageerde ze toen jij je excuus aanbood? Accepteerde ze dat met tegenzin?
Ze zoekt eigenlijk ruzie met je omdat ze zeker wil weten, dat wat er ook gebeurd dat jij er dan voor haar bent. Alleen dan wil ze waarschijnlijk praten over de dingen die haar echt heel erg dwars liggen en die kunnen(zullen) nog veel dieper liggen dan dat ze zich te zwaar vind voor haar lengte. kan
Ik weet niet hoe goede vriendin je voor haar wil zijn maar...
Misschien moet je haar eens echt op jouw uit laten razen en dat dan allemaal even slikken ookal klopt er niks van. Want als zij dan ziet dat jij haar ECHT wil helpen dan kan ze misschien praten over wat haar echt dwars zit en praten scheelt al een heleboel.
(De dingen waarmee ze zit kunnen heel klein zijn maar als ze die al niet kwijt kan, leidt dat al misschien tot die depressie) Ik hoop dat het een beetje klopt wat ik zeg en dat je er wat aan hebt.

Die brief schrijven is in eerste instantie een beter idee(denk ik), misschien gelooft ze dan al dat jij het niet goed vind hoe het nu gaat en dat je haar echt wil helpen.

Succes
en Sterkte
A

Timmekeuh
21 December 2002, 20:37
Ja,haar zeker niet ontwijken.Zeker niet tegenspreken enzo.Geen ruzie maken.Als ze u een beetje beter begrijpt kunt ge met haar praten want jij bent haar beste vriendin denk ik.Probeer misschien eens met haar ouders te praten.
Succes
Tim