PDA

Bekijk de volledige versie : Poll: wie is de meest geschikte premier?


GregoorvanDijk
8 January 2003, 10:43
Ja, lijkt me geen overbodige vraag rond verkiezingstijd. Moet Balkellende nog een 2e kans krijgen, of moet er een ander komen? Persoonlijk vind ik dat er maar heel weinig capabele mensen zijn, waardoor het DUS wel weer die Harry Potter wordt. Maar hij is mijns inziens nog geen 1/10 van mensen als Wim Kok, Ruud Lubbers of Van Agt.. maarja, wie is dus de beste oplossing volgens jullie?

anemic
8 January 2003, 14:39
ik stem sp
maar toch jp als president.
wouter bos vind ik ook ok, maar minder ervaren
hoop op een centrum links kabinet
gl/pvd/cda

Ar-Tuur
8 January 2003, 15:33
Ik wou net precies hetzelfde topic openen Bart :o 8-)

Waar ik niet over twijfel zijn enkele namen waarvan het me beter voor Nederland lijkt dat die het niet worden, en dat zal ook wel niet gebeuren. Mat Herben of Ratelband premier of zelfs Winnie De Jong hehe, dat lijkt me niks.

Best nog een moeilijke keuze.. mij lijken Marijnissen, Balkenende en Bos de goede kandidaten. Bos en Halsema vallen dit keer nog af voor me, laat ze eerst maar eens meer ervaring opdoen, voor de toekomst heb ik vertrouwen in ze. Marijnissen is en blijft voor mij de man die zorgt voor goede oppositie, blijft over Balkenende, die voor mij toch een tweede kans verdient. Pas op een langere termijn dan het vorige kabinet kun je hem goed beoordelen.

The Phit
8 January 2003, 15:42
ik had graag Wiegel als lijsttrekker gezien van VVD. Dus jammer genoeg zal hij het niet worden. Maar toch heb ik net op Hansje wiegel gestemd. :)

The6thgate
8 January 2003, 17:36
kweet het nog niet. iig niet balkenende weer

Ar-Tuur
8 January 2003, 17:38
Wie heeft er dan Ratelband gestemd? :{
Durft/kan die persoon zijn mening ook nog beargumenteren?

Bird Of Prey
8 January 2003, 17:42
Originally posted by Ar-Tuur
Wie heeft er dan Ratelband gestemd? :{
Durft/kan die persoon zijn mening ook nog beargumenteren?

denk eerder dat diegene geen mening hierover heeft

heb zelf op Balkenende gestemd, dat t kabinet is gevllen kan hij eig nie veel aan doen, ik geef m wel een (tweede) kans waarin hij kan bewijzen of hij t minister-presidentschap waard is, want in die paar maanden kan je over hem nou nie echt een goed oordeel hebben (denk ik)

Ar-Tuur
8 January 2003, 19:22
Originally posted by tyskie
Een MP hoort in mijn ogen een ervaren figuur te zijn, uitstraling te hebben, over leiderscapaciteiten te beschikken en kunnen bemiddelen tussen de partijen om een kabinet in stand te houden.

Tjakka!

Ik twijfel sterk of Ratelband deze capaciteiten/eigenschappen wel heeft.. dus dan maar Ratelband bij gebrek aan beter vind ik niet echt een sterke. :x

Jolie
8 January 2003, 21:35
Balkenende vind ik een goede premier, toch heb ik gestemt voor Hans Wiegel, omdat ik dit gewoon een geweldige man vind!:)

Bobba.
8 January 2003, 22:21
Alle stemwijzers wijzen uit dat ik als ik mocht stemmen PvdA moest stemmen. Heb dat ook altijd al een goede partij gevonden, voor zover ik politisch inzicht had. En vind Bos een prachtige instelling hebben. Hem boeie verder die nette pakken enzo helemaal niet. Dat vind ik wel mooi aan hem. Ik zou het doen zoals hem. Dus denk ik ook dat hij dezelfde beslissingen zal nemen zoals ik dat zal doen. Wat al in veel gevallen blijkt. Zoals de reactie op Balkenende's belofte betreffent de wachttijden.
Man heeft gewoon mooie uitstraling.

FunFair
8 January 2003, 22:58
Ik heb best wel de neiging om gewoon voor de gein op ratelband te gaan stemmen :p gewoon voor de lol om te kijken of het nog wat wordt met hem :D
het is wel een irritante kutclown, maarjah... ik vin balkenende ook een behoorlijke irritante kutclown :+

Nightwolf
8 January 2003, 23:07
kweet nie.....ik zit eerlijk gezegd te twijfelen Balkenende en Bos......nog ff beter de voor- en nadelen afwegen :)

Bobba.
9 January 2003, 07:46
Vond gister Balkenende toch wel iets sterker in het lijsttrekkers debat tegenover Bos in het eerste onderwerp. Maar debat was echt wel een rommeltje opzich.

GregoorvanDijk
9 January 2003, 16:50
In tegenstelling tot het 'stemmen op een partij' vind ik dat een premier toch wel een beetje uitstraling moet hebben. Ikzelf heb Johan Stekelenburg gestemd. Omdat Bos het niet wilt worden, en ik hem een ongeloofelijk goede burgemeester vind in Tilburg. Ik weet niet of hij beschikbaar is, maar ik zou niet weten wie verder van de PvdA geschikt is. Balkellende wil ik in ieder geval zeker niet. Zeker met betrekking tot Nederlands positie ten opzichte van het buitenland.
De burgemeester van Amsterdam (Cohen) heb ik altijd al een bijzonder domme man gevonden, en is dus ook niet capabel voor een dergelijke functie.
Ook Ivo Opstelten van Rotterdam vind ik absoluut geen verstandige man. We kijken in feite alleen maar naar de lijsttrekkers, maar zowel Zalm, Balkenende als Bos vind ik niet geschikt. In de peilingen van vandaag zag ik dat de PvdA stijgt naar 38, en het CDA zakt naar 40. Mocht zo'n uitslag straks echt gebeuren, of mocht de PvdA nog verder stijgen moet ik nog zien of Balkenende wel premier kan blijven, en wie weet moet de PvdA dan wel eentje leveren, maar wie moet dat dan worden? Lijkt me toch een goed idee als men daar al over heeft nagedacht. Dan lijkt mij Stekelenburg best nog wel een goeie :).