PDA

Bekijk de volledige versie : me moeder..


Mindy
8 January 2003, 13:58
ik maak me heel erg zorgen om me moeder..
in maart 2002 is mn oma(haar moeer)overleden..sindien zit ze aan erg veel medicijnen(prozac enzovoort)en ze is in de zomer opgenomen in n soort..uhm hoe noem je dat..in zon huis opgenomen zodat ze iets minder aan haar moeder zou denken en dat ze t zou verwerken..
dat is niet gelukt..
ze heeft al een par keer(j.l) zelfmoord geprobeerd te plegen enzo..
en ik d8 dat het nu juist beter met haar ging,de laatste dagen dan..
en ik ga net achter de pc zitten,ligt er een uitgerpinte brief onder het toetsenbord..
ik weet dat ik dat niet mag lezen,maar heb het tog gedaan..
het was een email naar haar psychiater en een reactie..zij vroeg daarin(ik kwoot: )"in welk psychiatrisch centrum zou ik dan kunnen verblijven?"
reactie:"Ik heb je ingeschreven bij *knip*..je hoort zo snel mogelijk van dit centrum..de minimale periode is 6 maanden..maximum is het een jaar..je mag één maal per week bezoek(op een zondag)en één keer per dag telefoneren"
ik wil mn moeder eg nie kwijt aan zo'n centrum hoor..kweet dat ze er anders niet vanaf komt o.i.d..maar ik wil het gewoon niet:'( :'( :'(
ik vroeg net aan haar hoe het ging,zei ze:"beter dan ooit.."
nog liegen ook he:[ ik vin dit eg nie leuk:'(
sorriej,wou het ff kwijt..
wat moet ik nu doen?:'( :'(

LoeLoe
8 January 2003, 15:34
Weet je...het is erg goed dat ze zelf hulp zoekt. Ze ziet zelf in dat het zo niet langer gaat. Die mensen in dat centrum waar ze dan misschien heen gaat, zijn er om haar te helpen, zodat ze er weer sterker uit kan komen. Het is zo'n gek idee nog niet. Ik kan wel begrijpen dat je je moeder ontzettend gaat missen..maar..dit is misschien beter voor haar voorlopig.

Zij heeft de eerste stap gezet, dat is al heel sterk van haar. En ze komt beter terug..ik denk dat dat ook iets is wat jij heel graag wilt, dat ze van dat gevoel af is dat ze zelfmoord wil plegen en dat soort dingen.

Sterkte dermeej:*

!Y!US!C!30X
8 January 2003, 16:14
tja.. het is goed van je moeder dat ze er nu iets aan gaat doen, dat ze het geheim voor je houd, doet ze hoogst waarschijnlijk alleen maar zodat jij je geen zorgen gaat maken etc(het is beter voor je)
ook al je hebt wel het recht erop om het te weten, maar ze bedoelde het goed lijkt mij
Mijn vader zit ook bij een psyg. dat heeft die ook een lange tijd voor me verborgen gehouden, mijn broer weet het zelfs nu ook nog niet.. maar dat deed die alleen maar omdat ik me geen zorgen ging maken. Het kwam pas ten sprake sindsdien ik zelf ook in aansprak kwam voor een psyg..
Toen kwam ik het pas te weten, wanneer hij daar al een half jaar zat
hiermee wil ik zeggen, dat je haar geen dingen moet gaan verontschuldigen, maar gewoon haar eige gang laten gaan
lijkt mij het beste..

suc6 ermee

anouk
8 January 2003, 16:44
Ja, het is kut voor je dat ze het niet aan je verteld. En ja das niet leuk, maar ik begrijp haar wel. Ik bedoel vertel jij het aan iedereen als je je kut voelt? En ja jij bent niet iedereen maar toch is het moeilijk om tegen mensen die dicht bij je staan te vertellen dat t kut met je gaat, onderschat dat niet!
En tis uiteindelijk beter voor haar want als ze hieruit komt dan is ze wel weer bovenop, steun haar zoveel als je kan, en jullie komen er wel uit!

darkangel112
8 January 2003, 17:43
uhm nou ja sorry tussen kut voelen en worden opgenomen ergens is een heel verschil..
onderschat jijdat niet?
en zeker als het je eigen moeder ishoor!!!!! Lijkt me echt kut hoor.......

mijn klas wist ook niet dat ik me kut voelde maar het was wel slim om ze in te lichten dat ik werd opgenomen bijv. dat vind ik wel een verschil...

en zeker als het je eigen moeder is..

maar het is denk ik wel goed dat ze word opgenomen als de problemen zo erg zijn!

wel moeilijk voor je ook dat ze zegt dat het wel goed gaat.. mara ze wil jou ook geen verrdriet doen met haar verhalen denk ik.. maar wel moeilijk om dit allemaal aan te moeten zien hoor!!! echt waar......

maar een jaar gaat sneller dan je denkt hoor!!! echt waar......

heeeeeeeel erg veel succes
sorry k weet even niets nuttigs te zeggen maar ben nog beetje slaperig maar ik vind het wel kut voor ej!!

en nogmaals veel succes!!!

heel veel liefs, maaike

aarsch
8 January 2003, 18:23
ja is erg *** voor je maar ik denk dat het voor het betere is

The6thgate
8 January 2003, 21:03
das klote:(
k sluit me aan bij voorgaande reacties. het zal zeker moeilijk voor je zijn als ze er heen gaat, maar ik zou haar niet proberen tegen te houden als ik jou was. Na een tijdje wen je dr denk ik wel aan dat ze daar zit en het is voor haar(en misschien wel voor jullie hele gezin) het beste om te doen.
heel veel sterkte ermee verder:* :* :* :*

A-Man
10 January 2003, 19:03
al met je moeder gepraat?...

Timmekeuh
10 January 2003, 19:47
Ja dat is wel even schrikken.Maar je zegt net zelf dat je weet dat je moeder er anders niet van afgeraakt dus misschien is dat het beste.Je moet niet boos worden moest het niet zo zijn.Maar het is goed dat ze hulp zoekt.Ik wens je ontzettelijk veel geluk.

Knuf Tim

Fade of Light
10 January 2003, 21:26
Originally posted by A-Man
al met je moeder gepraat?...

ik weet niet of dat verstandig is. Haar moeder vertelt haar niet voor niets niks....

A-Man
10 January 2003, 21:56
Originally posted by Fade of Light


ik weet niet of dat verstandig is. Haar moeder vertelt haar niet voor niets niks....

bullshit, ze telt het niet voor niks nee, haar moeder denkt waarschijnlijk dat ze het nog niet weet, en wil haar beschermen van het idee om een moeder kwijt te raken aan een inrichting,

Ze (Spider) weet het nu, en het zit r echt dwars! Dat moet ze dat toch op z'n minst kunnen bespreken toch?

Lijkt mij wel het beste, ik bedoel misschien gaat haar moeder helemaal niet weg en is het maar in geval dat ofzo, die onzekerheid is iets wat haar moeder haar vast nooit aan zou willen doen...

Fade of Light
10 January 2003, 22:15
Originally posted by A-Man


bullshit, ze telt het niet voor niks nee, haar moeder denkt waarschijnlijk dat ze het nog niet weet, en wil haar beschermen van het idee om een moeder kwijt te raken aan een inrichting,

Ze (Spider) weet het nu, en het zit r echt dwars! Dat moet ze dat toch op z'n minst kunnen bespreken toch?

Lijkt mij wel het beste, ik bedoel misschien gaat haar moeder helemaal niet weg en is het maar in geval dat ofzo, die onzekerheid is iets wat haar moeder haar vast nooit aan zou willen doen...

je ziet iets over het hoofd. Namelijk je weet niet of haar moeder zelf wel goed weet wat er gaande is. Misschien wil ze eerst zelf even de dingen op een rijtje hebben zodat ze iets concreets heeft (planning om bijvoorbeeld tijdelijk het huis te verlaten o.i.d) en dat dan bekend te maken.... Door haar ermee te confrontere kun je die beslssingen die haar moeder moet maken alleen maar lastiger voor haar moeder maken, zodat het langer duurt. En dat lijkt me ongewenst

A-Man
10 January 2003, 22:22
Originally posted by Fade of Light


je ziet iets over het hoofd. Namelijk je weet niet of haar moeder zelf wel goed weet wat er gaande is. Misschien wil ze eerst zelf even de dingen op een rijtje hebben zodat ze iets concreets heeft (planning om bijvoorbeeld tijdelijk het huis te verlaten o.i.d) en dat dan bekend te maken.... Door haar ermee te confrontere kun je die beslssingen die haar moeder moet maken alleen maar lastiger voor haar moeder maken, zodat het langer duurt. En dat lijkt me ongewenst

Dat zij (spiderr) zich te lang kut voelt lijkt mij ook nogal ongwenst!

En moeder heeft ook door wanneer een dochter niet "happy" is.
Dat maakt haar moeder dus sowieso niet makkelijk..
En waarom moet het dan makkelijk zijn?

Fade of Light
10 January 2003, 22:26
Originally posted by A-Man


Dat zij (spiderr) zich te lang kut voelt lijkt mij ook nogal ongwenst!

dan is het afwegen, lange of korte termijn oplossing, dunkt me....

kzal morgen nog eens hele verhaal lezen, ben nu te moe :x