PDA

Bekijk de volledige versie : Grote scheiding tussen VMBO-GT en HAVO


appelshampoo
14 January 2003, 08:08
Bij ons op school valt het op dat er een groot verschil is tussen vmbo-gt en de havo qua onderwijs en gedrag, bij mij is het gewoon zo dat bijna iedereen die op vmbo-gt of vmbo/kb (klas 3 en 4)
een aso is, dit lijkt misschien wel erg gesteld maar het is wel zo.
85 % procent van de mensen die lager als havo zitten rookt, nu zeg ik niet dat mensen die roken asociaal zijn maar dit zegt wel iets, sinds onze school geen depedances meer heeft zit iedereen bij elkaar en dit is echt verschrikkelijk, als je er anders uitziet dan de volgens hun normale norm ben je meteen een kutalto en wordt er op je gespuugd.
En voor de kerstvakantie kon je niet door de mavo/ingang naar binnen omdat je anders meteen vuurwerk tegen je hoofd aan gesmeten krijgt, het is zelfs al zo erg dat sommige mensen niet alleen door de gang kunnen lopen omdat ze dan meteen in elkaar geslagen worden.

Ook qua leernivo is alles nogal veranderd, vmbo-gt en vmbo-kb is nog al een verschil qua leerstof en onderwijs dan de tweede fase Havo en Vwo

Komen deze grote veranderingen door het grote verschil in onderwijs en door het studiehuis of hebben wij gewoon een slechte vmbo/afdeling ?

Ar-Tuur
14 January 2003, 08:28
Ik wil niet generaliseren, maar wat ik zelf ook merk is dat er over het algemeen echt wel een groot verschil is tussen mensen van het vmbo of lager aan de ene kant en havo/vwo aan de andere kant. Dat merk je gewoon aan gedrag, taal, aan het denken gewoon. Dat wil nog niet zeggen dat erg geen aardige mensen op die scholen zitten, en er zijn ook uitzonderingen, maar zoals ik dat zie is er gewoon een niveauverschil.

koelkast
14 January 2003, 08:45
Ik heb dat vroeger dus ook gemerkt op school, Mensen van de MAVO waren anders heel anders, ze gedroegen zich over het algemeen associaler tegen over elkaar en tegenover havo of vwo leerlingen.

Ook kon je duidelijk verschillen in gedrag zien als er een vechtpartij was waren het ... Als er ruzie was met een leraar was het een .... klas.

Nogmaals NIET alle mensen die deze opleiding doen zijn zo mensen die hier op het forum zitten en deze opleiding doen denk ik zo en zo al niet mensen van dat type klasse gaan niet op een discussie forum zitten posten (deze mensen hebben meestal maar 2 opties in een discussie (weglopen / hard slaan)

TheGroovMaster
14 January 2003, 09:00
Originally posted by koelkast
Ik heb dat vroeger dus ook gemerkt op school, Mensen van de MAVO waren anders heel anders, ze gedroegen zich over het algemeen associaler tegen over elkaar en tegenover havo of vwo leerlingen.

Ook kon je duidelijk verschillen in gedrag zien als er een vechtpartij was waren het ... Als er ruzie was met een leraar was het een .... klas.

Nogmaals NIET alle mensen die deze opleiding doen zijn zo mensen die hier op het forum zitten en deze opleiding doen denk ik zo en zo al niet mensen van dat type klasse gaan niet op een discussie forum zitten posten (deze mensen hebben meestal maar 2 opties in een discussie (weglopen / hard slaan)

inderdaat, ik heb ook op de mavo gezeten. ik merkte da op de HAVO alles veel "netter" en "liever" was dan op de MAVO. Het VBO sloeg het al helemaal. No Offence op de mensen die erop zitten/zaten hoor.
De VBO was echt meer een school voor zwak begaafde kinderen. MAVO is redelijk normaal en HAVO ook, alleen iets hoger nieveau. VWO en hoger... dat zijn de meer begaavden.

LoeLoe
14 January 2003, 12:37
Nah ik heb zelf 3 jaar lang op een VMBO school gezeten..waar echt alleen maar mensen zaten die het VMBO onderwijs volgden..we hadden geen andere stromingen.

Maar...jah ik weet niet hoe dat komt. Onze school was klein (300 leerlingen), sociaal, respectvol, er werd heel veel gedaan met normen en waarden, nauwelijks ruzietjes, der werd niet associaal gedaan tegen leerkrachten of leerlingen. Tuurlijk op elke school wordt weleens gevochten maar bij ons was dat niet vaak.

Ik denk dat ze die 2 stromingen (VMBO en HAVO) nooit bij elkaar hadden moeten zetten, dat het daaraan ligt. Neej ik geloof niet dat mensen die VMBO onderwijs volgen aggressiever of grof zijn tegen andere mensen.

Het ligt denk ik ook voor een groot deel aan de school zelf want zoals je ziet het kan ook anders, net als bij mij. Ik heb een hele fijne periode daar gehad in ieder geval en ik heb nooit gemerkt dat mensen asociaal waren of net wat. Neej..dat krijg je er bij mij niet in.

Fade of Light
14 January 2003, 14:18
Bij ons op school was er mavo (vmbo), havo en vwo.

Er waren (ik zit nu niet meer op die school) echt stereotype-achtige verschillen. 'hanggedrag', 'scooters' en 'roken' typeerden de MAVO gangers.... Wat betreft ruzie dat was er nooit. De paar keer dat ik iets had gezien, zat ik er zelf tussen :S maar dat is verder nooit ge-escaleerd.

Wel was er van de MAVOgangers een houding van VWOgangers, daar moet ik niet mee om gaan, dat zijn 'nerds'....In ieder geval gold dit voor een meerderheid

aarsch
14 January 2003, 14:38
ik merk het op onze school wel, maar niet bij rokers ofzow. de VMBO GT gaan vrij veel om met HAVO en VWO ers maar de kader en de basis niet echt. ik heb vrij veel vrienden die op de havo en vwo zitten en ga gewoon met ze om

ik doe zelf VMBO

koelkast
14 January 2003, 14:41
het voor nerd aangezien worden op een hogere opleiding heb je al snel, echter dat gevoel is altijd wederzijds de mensen die uitgecholden worden voor nerd hebebn zo iets öwh heb je die domme prutsers ook weer"


Typerend was op mijn oude school dat de mavo leerlingen bij een geschil elkander de hersens in sloegen

De havo leerlingen elkaar met psygologische oorlogs voering te lijf gingen

en de vwo mensen elkander gingen bestoken dmv debatten

:)

bloon
14 January 2003, 15:52
het vmbo is hier gelukkig in het naastgelegen dorp..
want als ik daar verhalen van hoor...

Het is daar ook zo, dat bepaalde leerlingen naar HALT zijn gestuurd, omdat ze zo achterlijk bezig waren....

Ik schrok toen echt.. heb echt nog nooit gehoord dat iemand naar HALT moest, omdat hij het op school zo bont maakte.

Je kunt zeggen wat je wilt, maar dat zul je hier op havo/vwo echt NOOIT NEVER NIMMER zien..

The6thgate
14 January 2003, 18:39
in het oude gebouw van de vorige school zit nu vmbo. stelletje onbeschofte apen zijn t:{
maja t niveau he:zO-) ;)

aarsch
14 January 2003, 19:00
Originally posted by ronald
het vmbo is hier gelukkig in het naastgelegen dorp..
want als ik daar verhalen van hoor...

Het is daar ook zo, dat bepaalde leerlingen naar HALT zijn gestuurd, omdat ze zo achterlijk bezig waren....

Ik schrok toen echt.. heb echt nog nooit gehoord dat iemand naar HALT moest, omdat hij het op school zo bont maakte.

Je kunt zeggen wat je wilt, maar dat zul je hier op havo/vwo echt NOOIT NEVER NIMMER zien..

ik heb inderdaad een paar ****** in me klas maar bij ons is de lwo en VMBO basis en kader pas erg

Nightwolf
14 January 2003, 19:05
vooral in grote steden is t gedrag heel erg van de vmbo-mensen :{ en bij mij op de mavo viel t eigenlijk toch wel mee :?

Ar-Tuur
15 January 2003, 07:37
Originally posted by koelkast
het voor nerd aangezien worden op een hogere opleiding heb je al snel, echter dat gevoel is altijd wederzijds de mensen die uitgecholden worden voor nerd hebebn zo iets öwh heb je die domme prutsers ook weer"


Daar zeg je het mooi, en zo is het inderdaad wel. :)

Rijntje
15 January 2003, 09:17
Het klopt dat VBO-ers acosialer zijn. bij mij op school kwam ruim 1 keer in de week de politie, dr werd met messen gedreigt gerookt scooters gedeelt mensen in elkaar geslagen ect ect.
Ik heb het ook echt zelf allemaal gezien. Ik zat dan op een VBO school met verder geen andere lokaties erbij. Maar op een gegeven moment moesten wij in het VWO gebouw gymen. Dan zie je dus het verschil. Bij ons stond de hele school buiten daar dus niet. veel minder die rookte en je ziet het ook qua uiterlijk. ik weet niet presies hoe je dat uit moet leggen maar een vwo-er en een vbo-er kun je ook door kleding en gezichts uitdrukking uit elkaar halen

Maar gelukkig is niet iedereen zo...en gelukkig hebben sommige mensen dat ook wel door

koelkast
15 January 2003, 10:02
nogmaals gok ik dat het stereo type VMBO school ganger

(de Rel figuur, hooligun, agresieveling enz enz)


Niet in dit forum zich hoeven aangesproken te voelen op het moment dat je hier dit leest je me VMBO diploma hebben we het niet over jou! we hebben het misshcien over je klasgenoten die niet aan discussie doen. maar er liever op los slaan.

Fade of Light
15 January 2003, 16:13
koelkast, hoe denk/"vind" jij die verdeling verdeelt van 'wel (de Rel figuur, hooligun, agresieveling enz enz)' tegen niet "(de Rel figuur, hooligun, agresieveling enz enz) "

DarkAngel
15 January 2003, 16:31
Ik heb op een gymnasium school gezeten (ongeveer 600 leerlingen)
Op een havo/vwo school (ongeveer 1200 leerlingen)
En op een mavo school (ongeveer 300 leerlingen)

En bij mij was de havo/vwo school het ergst, komt ook op die mavo school omdat je aan bepaalde eisen moest voldoen om toegelaten te worden.
Maar als je hier ook alleen maar langs het vbo gebouw fiets krijg je al een steen tegen je hoofd :{

Fade of Light
15 January 2003, 16:33
Originally posted by DarkAngel

Maar als je hier ook alleen maar langs het vbo gebouw fiets krijg je al een steen tegen je hoofd :{

mja, dan heb je het wel over (klein)crimineel Nederland

Rijntje
15 January 2003, 17:10
Hey maar even voor de duidelijkheid. NIET IEDEREEN OP HET VBO IS ZO, geef toe een hele hoop...maar dr zijn uitzonderingen hoor

appelshampoo
15 January 2003, 17:17
I know mandy :) en als het goed is staat dat ook in mijn post !

koelkast
16 January 2003, 09:16
Originally posted by Fade of Light
koelkast, hoe denk/"vind" jij die verdeling verdeelt van 'wel (de Rel figuur, hooligun, agresieveling enz enz)' tegen niet "(de Rel figuur, hooligun, agresieveling enz enz) "

ik denk dat 8 op de 10 mensen WEL onder dit rel gedrag vallen
:{

Clauw
16 January 2003, 12:30
Bij mijn vroegere middelbare school was het ook zo dat leerlingen die de Mavo doen, aso's zijn, altijd buiten bij hun scooters voor het hek staan van ' kijk mij nou' of ' kijk ons nou'.Natuurlijk niet iedereen. Maar qua roken zijn het niet alleen de Mavo-ers, ik zat op de havo, en daar rookte zowat iedereen van de havo wel en van vwo ook. Er waren maar weinig niet-rokers

Bird Of Prey
16 January 2003, 12:39
mwah...je merkt idd wel vrij gauw bij ons op school wat vmbo-leerlingen zijn en wat niet, maar de verschillen zijn (zover ik t merk) iig niet zo extreem als bij jou op school zo word er op alle niveaus wel gerookt bij ons op school om ff een voorbeeld op te noemen en zo heel veel vuurwerk is er bij ons op school nie afgestoken

LoeLoe
16 January 2003, 13:48
Originally posted by koelkast


ik denk dat 8 op de 10 mensen WEL onder dit rel gedrag vallen
:{
Jah doei bij ons op school d us echt niet he zeg maar 1 op de 10 ofzo

lief-heksje
16 January 2003, 17:57
hmm,ik wil echt niet klote doen maareuh,voor ik hierop reageer,kan iemand me vertellen vmbo en havo enzo inhoud,wat het hoogst is enzo?

Rijntje
16 January 2003, 18:18
vroegah had je

ivbo
vbo
mavo
havo
vwo
atheneum
gymnasium

ivbo is het laagste nivo dus..degene die het minste kunnen leren/begrijpen waar de stof makkelijker is vaker meer praktijk dan theorie en meer hulp gegegven word

gymnasium bestaat meer uit theorie en is moeilijker hethoogste nivo dus. met gymnasium kun je bijv chirurg worden en dat zou met ivbo niet kunnen

tegenwoordig is er het VMBO dat is ivbo/vbo/mavo in 1 bij elkaar gestopt je heb dan leerwegen kader theorie en gemengde de een wederom hoger dan de andere

VBO is dus waar het nu over gaat VBO de lage rang van leerlingen die blijkbaar asocialer zijn dan hogere mensen zoals Gymnasium


u snap?

Fade of Light
16 January 2003, 21:31
met als aanvulling dat gymnasium en ahteneum zo goed als hetzelfde niveau zijn, enkel wat meer vakken als grieks...

Ar-Tuur
17 January 2003, 08:46
Originally posted by manderijn
ivbo
vbo
mavo
havo
vwo
atheneum
gymnasium


VWO en Atheneum zijn bij ons op school en voor zover ik weet overal in Nederland hetzelfde. Gymnasium is gewoon Atheneum/VWO + Latijn en/of Grieks. Ze volgen verder hetzelfde programma als een atheneum/vwo leerling..

Leosite
26 January 2003, 12:01
Ach ik zit op een Mavo Havo VWO school en ik merk er niet veel van. De mensen van de Mavo doen weer andere dingen dan van havo of vwo maar verder word je niet zomaar inelkaar geramd ofzo gaat op deze school best goed. (ong 1700 leerlingen)

Freaky Maus
26 January 2003, 15:12
Ik doe zelf Havo en zit op een school die alleen Havo/Vwo kent. Maar 1 km verderop staat het andere deel van m'n school voor Mavo/V(m)bo.

Soms is er wat ruzie, dan komen zij op de fiets voor onze uitrit staan, maar daar blijft het dan ook wel bij. 's Nachts werd er wat vernield: fietsenhok leraren... :)
Maar meestal staan ze er en dan wordt de politie gebeld en moeten ze weg. Heb er niet echt moeite mee.. maar op de Havo/Vwo zitten ook irritante gasten, vergeet dat niet.

Xero
26 January 2003, 15:14
Best wel vreemd dat de mensen die nog nooit in een MAVO- of VBOklas hebben gezeten zo over een niveau kunnen praten.

Fade of Light
27 January 2003, 16:04
Originally posted by Xero
Best wel vreemd dat de mensen die nog nooit in een MAVO- of VBOklas hebben gezeten zo over een niveau kunnen praten.

als je erbij op school zit en er deels mee omgaat, kun je toch een mening hebben die je genoeg kunt onderbouwen, lijkt me zo