PDA

Bekijk de volledige versie : Bijzonderheid


appelshampoo
16 January 2003, 15:51
Vaak worden mensen met een verstandelijke handicap bijzonder genoemd, maar waarom eigenlijk ? vaak zijn ze helemaal niet bijzonder maar houden ze alleen van een paar vaste dingen ? "gewone" mensen zijn eigenlijker veel meer bijzonder..

Fade of Light
16 January 2003, 15:53
hmm sommige autistische kinderen hebben 'speciale toegang' tot hersendelen waar andere mensen weinig gebruik van kunnen maken. Hierdoor hebben ze soms een fotografisch geheugen, o.i.d.

dit dacht ik te menen, ik weet het niet zeker (heb ik op tv ergens voorbij zien komen een laaange tijd geleden)

boertje
16 January 2003, 15:54
Ze zijn bijzonder omdat zij niet "lijken" of "zijn" zoals de rest van de samenleving, de grotere groep
En de mensheid heeft de nare gewoonte om op alles wat anders en in de minderheid is de sticker "bijzonder" er op te plakken

appelshampoo
16 January 2003, 16:15
Originally posted by Fade of Light
hmm sommige autistische kinderen hebben 'speciale toegang' tot hersendelen waar andere mensen weinig gebruik van kunnen maken. Hierdoor hebben ze soms een fotografisch geheugen, o.i.d.

dit dacht ik te menen, ik weet het niet zeker (heb ik op tv ergens voorbij zien komen een laaange tijd geleden) humz, mijn broetje is autistisch maar ik heb nog geen geheime talenten ontdekt !

Fade of Light
16 January 2003, 16:17
Originally posted by annestacia
humz, mijn broetje is autistisch maar ik heb nog geen geheime talenten ontdekt !

ik gebruikte ook niet voor niks 'sommige' en 'soms'.... zal vast wel meer uitzondering dan regel zijn..

Rijntje
16 January 2003, 18:23
FOL wat jij schreef klopt. ik heb die uitzending gezien en dr op school over moeten leren. gehandicapte (geestelijke) hebben een andere verdeling qua hersencellen. waardoor het ene niet werkt en het ander dus 2x zo goed

maar goed ze worden als bijzonder beschouwd omdat ze gewoon anders zijn en andere hulp nodig hebben

anouk
16 January 2003, 18:34
Ik vind zelf dat zogenaamde "mongooltjes" vaak heel erg vrolijk zijn. Heel blij kunnen zijn met de kleineste dingen, en heel erg aan mensen kunnen hechten..
Dat vind ik ook leuk aan ze