PDA

Bekijk de volledige versie : Alles is al voor ons beslist..


GregoorvanDijk
18 January 2003, 14:09
Tja, laatst zat ik 's morgens de krant te lezen. Daar bleek uit de de PvdA al ongeveer alles voor ons heeft beslist. Wanneer de partij die grootste wordt (niet ondenkbaar), dan wordt Cohen Premier, Stekelenburg minister van binnenlandse zaken, Rosenmöller burgemeester van de gemeente Tilburg, en Klaas de Vries van Amsterdam. Tja, met zo'n scenario kan ik natuurlijk nog onmogelijk op de Partij van de Arbeid stemmen. Alles lijkt al gewoon beslist te zijn. Bos moet gewoon premier worden, en niets en niemand anders. Ik stem nu gewoon SP. Omdat ik me het meeste kan vinden in de standpunten van die partij (na de PvdA dan). En ja, ik ken de standpunten echt ;). Wel belachelijk, dat we op een partij gaan stemmen waarvan 2 ministers niet eens op de verkiezingslijst staan.. Laat dan maar het CDA 45 zetels krijgen en de PvdA 44..

AntiKezman
18 January 2003, 15:40
ik vin het eigenlijk wel heel vreemd dat een partij dan mensen aan kan/mag wijzen die MP kunnen worden en niet eens op de lijst staan. er zijn genoeg mensen die hun stem uitbrengen op een toekomstige minister, waarvan ze hopen dat hij het gaat worden. En dan ineens gaat de PvdA 'andere' mensen aanwijzen die niet op de lijst staan

*gaat ff stemlijst zoeken om te kijken of ze er echt niet opstaan..*

staan er dus echt niet op (duh!)..ook nie ergens onderaan ofzow als aanvulsel..

ik vraag me af wat de regels daarvoor zijn..mag een partij zomaar iemand aanstellen?? vage bedoeling..gaat een heel land stemmen en dan kan je niet eens stemmen op een mogelijke minister :?

ik zou al geen PvdA stemmen, maar als ik wel op die partij had willen stemmen de laatste tijd dan had ik waarschijnlijk wel zo'n beslissing als bart genomen...


naja ik heb verder ook maar weinig verstand van politiek :z

The Phit
18 January 2003, 17:49
http://teletekst.nos.nl/gif/images/106-01.gif

bruggi
19 January 2003, 17:20
Originally posted by AntiKezman
blabla

naja ik heb verder ook maar weinig verstand van politiek :z

hou dan ook gewoon je mond :* ;)

Tyskie
19 January 2003, 21:08
Ten eerste: waar baseer je dit op? (welke krant?)
Ten tweede: Stekelenburg is dus ernstig ziek, bewijst alvast het waarschijnlijke waarheidsgehalte van dit nieuwsbericht.
Ten derde: met een dergelijke verdeling heb ik geen problemen, ik zou het niet onlogisch vinden eigenlijk.
Ten vierde: wat wil je met deze post bereiken? Dat we geen PvdA gaan stemmen?

xLesjuhx
20 January 2003, 10:47
Ik vind de beslissing SP zéér goed*) :9

Hertog_Joost
20 January 2003, 10:49
Ik vind het juist góed dat ze alles al beslist hebben!! Weet je waarom? Dan weet de kiezer waar hij aan toe is als hij PvdA stemt, en dat is beter dan bij het CDA, waar je van te voren echt niet weet wie voor jou het land gaat regeren (op Balkie na)...!

xLesjuhx
20 January 2003, 10:53
Originally posted by Hertog_Joost
Ik vind het juist góed dat ze alles al beslist hebben!! Weet je waarom? Dan weet de kiezer waar hij aan toe is als hij PvdA stemt, en dat is beter dan bij het CDA, waar je van te voren echt niet weet wie voor jou het land gaat regeren (op Balkie na)...!

Nou ik vind niet dat de kiezers het echt duidelijk te horen krijgen...

Hertog_Joost
20 January 2003, 10:54
Ach, als het in de krant staat kunnen mensen het toch lezen?

GregoorvanDijk
20 January 2003, 12:24
Ik vind het een beetje jammer dat je nu al weet dat een coalitie over links kansloos wordt. Dan stemmen een hoop SP-aanhangers en GL-aanhangers maar PvdA.. Dat is in feite toch kiezersbedrog? :{ Ik had dat zelf tot voor kort ook. Ik stemde PvdA, als stem tégen CDA/VVD..