PDA

Bekijk de volledige versie : Balkenende


Ar-Tuur
24 January 2003, 10:10
Is het niet belachelijk dat Balkenende, ondanks dat hij de leider is van de grootste partij, nu eerst gaat praten met D'66 en VVD om een kabinet te vormen? Hij negeert daarmee toch eigenlijk al die mensen die op de PvdA hebben gestemd.. blijkbaar hebben veel mensen vertrouwen in die partij, ze hebben een geweldige winst behaald. Stom dat Balkenende zich daar niets van aantrekt en gewoon weer naar de VVD gaat en ohja we missen wat zetels voor een meerderheid, dan D'66 ook maar erbij. Of heel misschien zelfs LPF. Kan hij dat eigenlijk wel maken?

anemic
24 January 2003, 10:21
Originally posted by Ar-Tuur
Is het niet belachelijk dat Balkenende, ondanks dat hij de leider is van de grootste partij, nu eerst gaat praten met D'66 en VVD om een kabinet te vormen? Hij negeert daarmee toch eigenlijk al die mensen die op de PvdA hebben gestemd.. blijkbaar hebben veel mensen vertrouwen in die partij, ze hebben een geweldige winst behaald. Stom dat Balkenende zich daar niets van aantrekt en gewoon weer naar de VVD gaat en ohja we missen wat zetels voor een meerderheid, dan D'66 ook maar erbij. Of heel misschien zelfs LPF. Kan hij dat eigenlijk wel maken?

balkenende neukt met zalm
politiek is net als het vroeger was
een en al doorgestoken kaart.
Daarom heb ik SP gestemd.
Ik zat te twijfelen tussen kruis of SP
had misschien toch beter kruis kunnen doen.
Stemmen heeft hier toch weinig zin.
Balkenende lult overal net zo omheen als alle oude politici.
Ik zie niet in wat er ''nieuwe politiek'' aan hem is.
En stabiel al helemaal niet zo'n leugenaar als mp

Ar-Tuur
24 January 2003, 10:31
Dat is eigenlijk wel hypocriet ja, Balkenende is steeds degene die de mond vol heeft over vernieuwing, achterkamertjespolitiek en de kiezer heeft gesproken, etc. :x

Stapper
24 January 2003, 11:07
ach, hij wil gewoon een rechtse regering en daarom gaat die toch proberen om met de vvd te regeren, straks gaat die misschien ook nog vragen of bijvoorbeeld groen links in het kabinet wil ;)

maar het is gewoon duidelijk dat het een cda pvda regering word

BWM
24 January 2003, 11:26
Originally posted by Stapper
ach, hij wil gewoon een rechtse regering en daarom gaat die toch proberen om met de vvd te regeren, straks gaat die misschien ook nog vragen of bijvoorbeeld groen links in het kabinet wil ;)

maar het is gewoon duidelijk dat het een cda pvda regering word


als het aan het CDA ligt niet dus...


en Balkenende had dit in oktober al aangekondigd...

wocky
24 January 2003, 11:46
Originally posted by Ar-Tuur
Is het niet belachelijk dat Balkenende, ondanks dat hij de leider is van de grootste partij, nu eerst gaat praten met D'66 en VVD om een kabinet te vormen? Hij negeert daarmee toch eigenlijk al die mensen die op de PvdA hebben gestemd.. blijkbaar hebben veel mensen vertrouwen in die partij, ze hebben een geweldige winst behaald. Stom dat Balkenende zich daar niets van aantrekt en gewoon weer naar de VVD gaat en ohja we missen wat zetels voor een meerderheid, dan D'66 ook maar erbij. Of heel misschien zelfs LPF. Kan hij dat eigenlijk wel maken? Ik voorspel dat als hij zooo stom is om zo'n kabinet te vormen, dat we volgend jaar weer mogen stemmen !!!

anemic
24 January 2003, 11:56
Originally posted by wocky
Ik voorspel dat als hij zooo stom is om zo'n kabinet te vormen, dat we volgend jaar weer mogen stemmen !!!

mogen we sowieso wel. Volgende keer stem ik denk ik niet..

wocky
24 January 2003, 12:02
Originally posted by anemic


mogen we sowieso wel. Volgende keer stem ik denk ik niet.. dat moet je ook niet doen want als je niet stemt gaat je stem misschien naar een partij waar je helemaal een hekel aan hebt nietwaar????en is dat wat je wilt?

anemic
24 January 2003, 13:13
Originally posted by wocky
dat moet je ook niet doen want als je niet stemt gaat je stem misschien naar een partij waar je helemaal een hekel aan hebt nietwaar????en is dat wat je wilt?

ik bedoel met stemmen een kruis door mn biljet schat.
Net als wat ik hierboven geschreven heb. Dan telt je stem helemaal niet mee. Wordt hij ongeldig verklaard....
en ik denk dat dat is wat ik wil de volgende keer.

GregoorvanDijk
24 January 2003, 13:46
Jongens, ik snap die algehele verontwaardiging, als ik er wat langer over ga nadenken, snap ik het niet zo. We wísten dat Balkenende over 'rechts' wilde. En daaarom hebben veel meer mensen PvdA gestemd dat dat eigenlijk wilden. Daarom hebben GL en SP moeten inleveren.
In feite doet hij niks verkeerd. Hij gaat voor een meerderheid, en of dat nu met de PvdA of op een andere manier gebeurt, who cares! Als hij op 80 zetels uitkomt dan heeft hij die meerderheid, en DUS wat meer dan de helft van nederland wilt. Op welke manier maakt dan niet uit, lijkt mij :{.

Tyskie
25 January 2003, 00:33
D'66 wilt niet... als ze het toch doen zijn ze ongeloofwaardig (let op populair woord!)
LPF vindt Balkenblaat zelf ongeloofwaardig, zou hij er toch voor gaan dan is hij definitief ongeloofwaardig
Wat blijft er dan over? Geen partijen voor een VVD-coalitie iig.
Dus zal Balkenblaat, of hij wilt of niet, over links moeten regeren.. En of die regering stabiel gaat worden is nog maar de vraag...
Zal een pittige klus worden denk ik.

anemic
27 January 2003, 08:34
ik hoorde gister een optie
pvda d66 vvd gl
alsof dat gaat werken haha

Ar-Tuur
27 January 2003, 09:28
Originally posted by anemic
ik hoorde gister een optie
pvda d66 vvd gl
alsof dat gaat werken haha

Buiten dat, CDA is toch de grootste partij en mag dus beslissen en heeft een leidende rol in de coalitievorming?

Tyskie
27 January 2003, 11:59
Ja, maar als het CDA geen geschikte regeringspartner(s ) kan vinden dan kunnen ook andere partijen die samen een meerderheid vormen een coalitie gaan vormen. Maar feit is wel dat dat waarschijnlijk een nog moeizamere onderhandeling zal worden dan CDA PvdA nu (er van uit gaande dat een andere optie niet haalbaar is, op een minderheidskabinet met de steun van het kliekje van kontenlikker M. Herben na, maar zelfs theorie-professor Blaatenellende zal toch wel wijzer zijn?)

Diz
28 January 2003, 19:02
Balkenende is heleemaal niet betrokken en betrouwbaar als hij niet naar zijn kiezers luistert. Als hij voor een ander kabinet kiest dan voor een kabinet samen met PvdA, waarom zijn we dan met zijn allen masaal naar de stembus gegaan. Dat heeft dan toch ook geen nut.

Ik vond Balkenende bij het laatste debat ook een ongelooflijke arrogante klootzak moet ik zeggen!!! :x