PDA

Bekijk de volledige versie : F1-seizoen gaat over een weekje of 6 weer van start..


GregoorvanDijk
27 January 2003, 16:21
Tja, ik weet niet of ik me er nu op verheug, maargoed. Veel minder spannend dan vorig jaar zal het vast niet worden :) Bovendien is ons Jos weer terug, waardoor het altijd spannender is om te kijken.
Daarnaast natuurlijk de nieuwe regelementen. Misschien niet helemaal eerlijk, maar wél aantrekkelijk. Slechts één kwalificatierun per coureur. En de volgorde wordt bepaalt door de training op vrijdag. Wat te denken dat wanneer Jos op een droge baan zijn ronde rijdt, en de Ferrari's en McLarens op een natte baan, vanwege een plensbui halverwege? Kun je een leuke opstelling verwachten!
Daarnaast die nieuwe puntentelling. Kan leuk worden, de eerste 10 punten. Helaas is het ook minder aantrekkelijk geworden om als nummer 2 de nummer 1 in te halen. Het scheelt nog slechts 2 punten.
Adrian Newey, ontwerper van de nieuwe McLaren (MP4/18?) beweert dat zijn wagen nog sneller is dan de Ferrari. Tja, dat verhaaltje kennen we van iedereen. Helaas zit nu ook Jordan nog in de financiële problemen, waardoor de 2e coureur naast Fisichella wel eentje van het caliber Marques of Rosset of Yoong zal zijn. Maargoed, nog 2 wagens minder kunnen we echt niet gebruiken.
Ondanks alle ellende van vorig jaar zal deze jongen ergens in maart gewoon weer 's nachts op de bank voor de buis zitten/liggen'. En als het dan weer hetzelfde liedje is, ach, dan doe ik gewoon weer even de oogjes dicht en ontwaak zo'n 4 ronden voor het einde om die 2 'rooien' elkaar te zien passeren :Z:). Oh nee, dat was ook nog verboden, dan ontwaak ik wel tijdens de laatste pitstop :)*).

MarkNMGN
27 January 2003, 18:20
Ik hoop dat Michael Shumacher allebei zijn benen breekt :)

Stapper
27 January 2003, 19:16
Originally posted by MarkNMGN
Ik hoop dat Michael Shumacher allebei zijn benen breekt :) hard, maar dat is mijn wens ook, gewoon omdat het dan spannend word
wat ik wel goed vind zijn de nieuwe regels, geen radio gesprekken meer, dus niet opeens een schumacher die voor bari over de finish gaat

en jos gaat het natuurlijk helemaal maken, als die maar zijn race uit kan rijden, dan zit het wel goed, misschien pakt die dan ook nog wat punten ook

Oizo
27 January 2003, 20:10
Hmz... ff kijken naar het programma, Australië is de eerste, wanneer is die ook al weer???... :D
Jah dan kan ik alvast plannen op welke zondagmidagen ik voor de buis mot hangen en welke zondagmidagen ik alleen maar naar Langs de Lijn luister (waarschijnlijk 8er mijn comp). O-) 8-)

The Phit
27 January 2003, 20:21
waar slaat t op om te wensen om dat schumi allebei zn benen gaat breken. Hij is gewoon de beste, en dan maakt t geen ruck uit of die Rubens hem enkele punten Xtra heeft gegeven. Schumi is de beste, en dat heeft ie al meerdere keren bewezen. Hij mag dan wel arrogant wezen volgens vele mensen, hij is gewoon de beste. Zet hem bij de kartseries in de slechtste auto, en dan is hij nog steeds de beste. En dat heeft hij bewezen ook enkele jaren terug bij een kartwedstrijd enkele jaren terug, toen won hij dik van andere F1 coureurs bij het karten.

Magoe, ik roep bij deze iedereen van het sportforum nog ff op om mee te doen met die gratis F1 manager subleague die is aangemaakt. :)

Mijn verdere verwachtingen voor dit seizoen komen nog wel. ;)

2-D
27 January 2003, 20:29
De eerste rit in Australie is meestal al een rit waarbij minder als de helft van de auto's finisht door het warme weer en nog niet fijngetunede wagens.
Gooi hier nieuwe regels bij en je kan een hele vreemde uitslag verwachten.

Jolie
27 January 2003, 21:51
Joepie! leuk...en het is toch echt te hopen dat die nieuwe regels helpen:{ het MOET gewoon spannender dan vorig seizoen

GregoorvanDijk
28 January 2003, 11:50
Dat is niet waar, stef. Jos wint regelmatig tijdens het karten van Schumacher. En daarnaast verklooid hij de sport ermee. De beste moet winnen in de formule 1. En dat was afgelopen jaar maar één keer Barrichello (in Oostenrijk), en juist daar won hij niet.
Het is bijzonder schadelijk voor de sport wanneer de race-uitslag gemanipuleerd wordt. Misschien vind jij het niet erg, maar wel miljoenen andere fans. En DUS ook sponsoren. De wedstrijden zijn al niet superspannend, dan kan dit er echt niet meer bij.
Zeker niet in deze economische tijden. Sponsoren staan al niet te springen, een slecht imago helpt dan ook niet echt mee.
Of hij werkelijk de beste is laat ik in het midden. Met een mindere auto kampioen worden? Dat heeft hij maar één keer gedaan, puut door het gepruts van Damon Hill in dat jaar (1995). In 1994 was de Benetton-Ford echt nog niet minder dan de Williams-Renault van Coulthard en Hill. In 1996 verkaste hij naar de toen nog inferieure Ferrari. Hill en Villeneuve streden dat jaar om de titel. In 1997 werd Villeneuve WK (hoe daar hoeven we het niet meer over te hebben *)), in 1998 was Hakkinen superieur, en ook in 1999 won de Fin. Steeds de beste wagen die uiteindelijk ook won. En dat is ook zo in de afgelopen 3 jaar.
Wat Schumacher wél beter maakt dan de rest is dat hij niet de beste wagen nodig heeft om RACES te winnen. Dat deed hij in 1996 bijvoorbeeld 3x in zijn Ferrari, die echt slechter was dan de Williams, de Benetton (van Berger en Alesi, die niet wonnen), en zelfs de McLarens toen. Ook in 1997 was de Williams-Renault veruit de beste, maar streed hij wél mee. Maar kampioen worden in een mindere wagen? Zelden..

admiral95
29 January 2003, 20:19
Originally posted by 2-D
De eerste rit in Australie is meestal al een rit waarbij minder als de helft van de auto's finisht door het warme weer en nog niet fijngetunede wagens.
Gooi hier nieuwe regels bij en je kan een hele vreemde uitslag verwachten.

laten we hopen dat jos er iets leuks van kan maken ( 1e plaats )