PDA

Bekijk de volledige versie : fijnste openbaar vervoer ?


ik_ben_de_man
28 January 2003, 19:56
wat vinden jullie over het algemeen het beste soort openbaar vervoer ?
alles word meegerekend zoals
prijs ( trein is goedkoper dan bus )
bereik ( bus komt op meer plaatsen dan trein )
klantvriendelijkheid ( ns heeft meer vertraging dan connexion )

eneri
28 January 2003, 20:00
ik reis veel met de trein, dus dan die maar. jammer inderdaad van de vertragingen af en toe, maar ach, daar kan ik wel mee leven.

Nightwolf
28 January 2003, 20:01
Originally posted by eneri
ik reis veel met de trein, dus dan die maar. jammer inderdaad van de vertragingen af en toe, maar ach, daar kan ik wel mee leven.

LoeLoe
28 January 2003, 20:04
Nah ik reis heel veel met de trein of de bus...tjah die vertragingen en dergelijke, daar raak je aan gewend en op een gegeven moment boeit het je ook nietm eer zo denk ik, als het toch keer op keer gebeurd.

Nah ik heb een paar keer in de tram gezeten en dat vind ik wel een fijn vervoersmiddel..maar jah. Die kennen we hier niet in dit boerengehucht8-)

appelshampoo
28 January 2003, 20:05
taxi :) das relaxt maar wel duur :p

dext0r
28 January 2003, 21:56
GVB METROS!

Stapper
28 January 2003, 22:02
ik heb geen mening :+
trein is wel lekker, maar vies en vaak niet op tijd
bus is handig voor de kleine stukken, maar dat ding is nooit optijd en hij rijd altijd om, stopt bij elke halte enzo

die andere gebruik ik niet

wocky
28 January 2003, 22:25
Originally posted by Stapper
ik heb geen mening :+
trein is wel lekker, maar vies en vaak niet op tijd
bus is handig voor de kleine stukken, maar dat ding is nooit optijd en hij rijd altijd om, stopt bij elke halte enzo

die andere gebruik ik niet I luv the Metro !!!!

Xero
28 January 2003, 22:26
Ik ga voor de trein.
De tram ziet er meestal vies uit en in de metro (dan die van Amsterdam) stint bijna altijd naar rook.
De bus is wel fijn voor even, maar die stopt bij elke bushalte.
En de taxie neem ik nooit.

Hertog_Joost
28 January 2003, 22:42
Metro!! Komt vaak en rijdt "dus" ook op tijd! Niet zo snel als de trein, maar goed.

Oke, ik reis bijna nooit met de metro, maar dat vergeten we even... ;)

Rijntje
29 January 2003, 08:59
metro, das echt de beste van allemaal vind ik. sneller dan een bus, meer op tijd je kan dr sneller 1missen dr komt dr binnen 5 minuten tog een ander ect ect ect

Clauw
29 January 2003, 11:26
ik reis vaak met de bus, geen kosten, want ik heb OV, maar de tijden zijn niet zo fijn, de bus moet vaker rijden. op woensdag ben ik om 17:00 uit en de bus die k moet hebben vertrekt om 17:03 en die komen dus wel op tijd, die vrouw laat ons pas echt gaan om 17:00 ( soms zelfs later)dus moet je echt rennen om die ene bus te halen, als ik die mis dan moet ik 20 min wachten op de volgende bus |:(

lief-heksje
29 January 2003, 12:08
met de trein (v)rij je veilig...veel beter dan de metro :s tram kan ook nog wel gaan :)

Underworld
29 January 2003, 15:36
hmmm aangezien ik op 1 van de drukste lijnen van de trein zit (Alkmaar - Amsterdam)
vindt ik het klote om met de trein te rijden ik zit elke dag als een schaap in een hok en dat is niet fijn. (wel als je naast een lekkere chick staat ;) )

Banaan
29 January 2003, 16:04
alles zuigt

The6thgate
29 January 2003, 16:45
k moet elke ochtend met de bus en de trein. heb nooit(*afklop*) vertraging gehad met de trein, heel soms met de bus.
stem dus op de trein:)

Miss_Sweetgirl
29 January 2003, 18:16
trein :)

ik_ben_de_man
5 February 2003, 16:44
busjes

RandyJC
5 February 2003, 17:42
Geef mij maar de bus alhoewel het wel duur is voor een ritje naar school of stad..

tis toch 1.60 euro..

mjah... het was eerst nog 1.40 scheelt toch als je elke dag met de bus gaat :-/

Canadian
12 March 2003, 09:02
Het beste openbaar vervoer vindt ik nog steeds de Underground in London. Die metro rijdt van 's ochtends half 5 tot snachts 2 uur. En elke 5 minuten is er wel een trein op welk station dan ook, en je kunt met de Underground overal in de stad komen. Veel beter als die dubbeldekkers daar, want die staan altijd vast in het verkeer!

0Vera
12 March 2003, 11:39
De trein reist het prettigst vind ik, en ik heb een kortingskaart dus tis ook nog eens best betaalbaar. Ik schijt van de bus, hij rijdt nooit als je em nodig hebt en laatst stond ik ruim een half uur in Harmelen te w88 omdat die klotebus achter een carnavalsoptocht reed en dus ni weg kon |:( en een vriend van mij verw88 me in Rotterdam en die heeft een uur staan w88 :{

De metro vind ik ook wel prettig reizen maar die louche figuren daar, en et feit dat je in stinkgangen ernaartoe moet :x bah... bovendien rijdt ie hier niet, ik gebruik em alleen in de grote steden, en dan nog heb ik liever de tram... september hoop ik mn OV te krijgen en dan wordt t gratiz want ik maak veel gebruik van openbaar vervoer, vind et ideaal ondanks alle vertragingen en zo, je bent lekker onafhankelijk van je ouders en je kan overal heen :Y)

Karliene
12 March 2003, 12:24
De tram..
Niet die gammele dingen zoals ik Amsterdam ofzo die je hoort piepen, maar een Connexxion tram..
Het enige nadeel is wel dat de stoelen zo lekker zitten dat je bijna in slaap valt.. :z

Narya
13 March 2003, 14:26
ik vind de trein op zich best wel relaxed (zeker als je ov hebt, maar die heb ik nog niet, ik moet het doen met een kortingskaart) maar eigenlijk is de bus ook handig... als je bijvoorbeeld van de ene kant van groningen naar de andere kant moet... ofzo

dus eigenlijk trein in combi met bus. Maar over het algemeen zit ik toch in de binnensteden dus doe maar trein :p

TheGroovMaster
16 March 2003, 19:38
ondanks de vertraging die met elke soort van openbaar vervoer is is het reizen het meest chill. Je zit chill, je reist snell. :thumbsup:

Youssef
16 March 2003, 21:04
Openbaar voer sux allemaal. Vind ik, trein lijkt me wel het meest realaxed als ie tenminste doorreist. In de bus kan je ook wel lekker zitten. Hmm, misschien toch niet zo suckerig als ik dacht. Maar oude trams zijn echt... :{:{ Zo houterig, telkens maar stoppen voor elke halte terwijl jij hasat hebt. :|

Nightwolf
16 March 2003, 21:08
daarom is t volgens mij sneller als je met je brommertje gaat :p of ik met de fiets als ik daar zou wonen 8)

bloempjuh
16 March 2003, 21:59
De tram; omdat ik daar niet elke dag mee hoef te reizen :)

Youssef
16 March 2003, 22:19
Originally posted by Nightwolf
daarom is t volgens mij sneller als je met je brommertje gaat :p of ik met de fiets als ik daar zou wonen 8)

DAt zeg ik, ik ben luxe gewend 8) :p

Rashdocus
16 March 2003, 23:09
trein

Nightwolf
16 March 2003, 23:11
Originally posted by Youssef


DAt zeg ik, ik ben luxe gewend 8) :p

oh daarom ren ik altijd door A'dam heen ipv met de tram te gaan :?

F_asd
17 March 2003, 06:23
duidelijk de tram !

Headliner
17 March 2003, 07:32
ik zou voor de tram gaan, maar die rijden hier voorlopig nog niet, dus dan maar de trein:z

ik vind btw wel dat een tram dwars door een centrum meer sfeer geeft, maar das offtopic:+