PDA

Bekijk de volledige versie : CD reviews


Irene!!!!
2 February 2003, 23:37
Ik kreeg net een PM van Dimas om zo'n thread te maken en het leek mij ook een leuk idee om een thread te maken met jouw CD reviews. Dus als er een nieuwe CD uit is kun je hem hier beoordelen!

Artiest:

Naam van CD:

Muziek soort:

Jouw mening:

Hoeveel sterren geef jij hem? (uit de 5, 5=beste):


Beoordeel ze! 8-)

Clayman
5 February 2003, 17:12
http://www.cobhc.com/images/kannet/deathroll_small.jpg

Artiest
Children Of Bodom

Naam van de CD
Hate Crew Deathroll

Muziek soort
Melodic Death Metal

Mijn Mening
verlengde van Follow The Reaper maar dan met wat minder blije keyboard riedeltjes en meer thrash invloeden. liefhebbers van dit soort muziek kunnen em blind aanschaffen.

Downloadtips
Needled 24/7
Sixpounder
You're Better Off Dead
Bodom Beach Terror ( :7 )
Hate Crew Deathroll

Beoordeling
4 uit 5.

Clayman
5 February 2003, 17:28
[cover not available :p]

Artiest
Strapping Young Lad

Titel van de CD
SYL/Devour

Muziek soort
Industrial Death ( :? )

Mijn Mening
lekker brute cd, harder dan City en Heavy As A Really Heavy Thing (heerschende titel trouwens :D) allicht is half mens, half robot Gene Hoglan ook weer van de partij, dus voor drummers is het zeker verplichte kost ;)

Downloadtips
Dire
Consequences
Rape Song
Devour
Force Fed

Beoordeling
4 uit 5.

Clayman
5 February 2003, 17:34
http://images.amazon.com/images/P/B000089CKC.01.LZZZZZZZ.jpg

Artiest
The Haunted

Titel van de Cd
One Kill Wonder

Muziek soort
Thrash

Mijn Mening
beste CD van The Haunted tot nu toe; beukende riffs, snelle drums, goeie zang. eerste echte top cd van dit jaar.

Downloadtips
Godpuppet
Shadowworld
DOA
Urban Predator
Downward Spiral
Spithead

Beoordeling
4,5 uit 5.

Dimas
5 February 2003, 18:01
http://www.mortician.net/images/DODCover200.jpg

Artiest
Mortician

Titel van de CD
Domain Of Death

Muzieksoort
Grindcore

Mening
Hij is wel aardig, maar de grappige stukjes die je bij Chainsaw Dismemberment zo lekker vaak hoorde, zijn er een beetje uit. Maar de muziek blijft voor de mensen die van echt bruut houden.

Beoordeling
3,5 uit 5

Dimas
7 February 2003, 15:14
http://kovenant.songsfrom.us/disco/disc6b.jpg

Artiest
The Kovenant

Titel van de CD
S.E.T.I

Muzieksoort
Progressive Space Metal

Downloadtips
Cybertrash
Planet Of The Apes
Hollow Earth

Mening
The Kovenant is terug met weer een album vol progressive space metal nummers zoals zij het omschrijven. Het snelle van Animatronic is een beetje weggenomen en industrial is er wat bijgekomen. Verder is het gewoon een leuke cd :)

Beoordeling
4 uit 5

Plankje
10 February 2003, 05:39
http://www.xs4all.nl/~osdorp/voorkant/op_ts.gif

Artiest
Osdorp Posse

Titel van de CD
Tegenstrijd

Muzieksoort
Nederhop

Mening
Diegene die van Kernramp houdt, moeten deze cd absoluut hebben, want tis gwoon een verbeterde versie van Kernramp als het ware.

Beoordeling
4 uit 5

powerrob
10 February 2003, 22:46
Artiest
Guano Apes

Titel van de Cd
Walking On A Thin Line

Muziek soort
Rock

Mijn Mening
Zeer relaxte cd maja je moet er van houden en er voor in de stemming zijn maar ik vind het een goeie cd vooral als je beetje gedronken heb :)

Downloadtips
Sing That Song
Dick
Counting The Days

Beoordeling
4 uit 5.

Stevie
11 February 2003, 18:29
http://www.jongerensite.nl/images/uploads/103_1044834853.gif

Artiest
Massive Attack

Titel van de CD
100th window

Muzieksoort
Triphop/Ambient

Mijn Mening
Lang geleden dat Massive Attack een album uitbracht, laatste was Mezzanine in 1998. Maar het is ook lang geleden dat ik zo'n goed album heb gehoord, ook al gaan ze nu een beetje de ambient-sfeer in. Sinead O'Connor maakt het nog eens extra leuk omdat ze drie nummers mee inzong. :)

Downloadtips
Small time shot away
Special cases

Beoordeling
4,5 uit 5

anemic
14 February 2003, 10:18
Artiest
Stretch Arm Strong

Titel van de CD
It burns clean

Muzieksoort
Hardcore (NS)

Downloadtips
Reach out

Mening
Deze EP heb ik net binnen. Opgenomen vlak voor a revolution transmission. Ik vind deze band gewoon echt brilliant. Het heeft iets meer oldskool erin dan ART, is sneller en heeft toch het brute en de kwaliteit van ART, echt een geweldige EP (te bestellen bij www.reflectionsrecords.com). De hele cd A Revolution Transmission vind ik ook geweldig. You should just check all of the band)

Beoordeling
4,5 uit 5

Dimas
15 February 2003, 07:58
http://home.concepts.nl/~wbn0132/lompics/cdreviews/23/aborym.jpg

Artiest
Aborym

Titel van de CD
With No Human Intervention

Muzieksoort
Een kruising tussen black metal en industrial

Mijn Mening
KILLERSTUFF!!! dit beukt zo verdomd hard door je speakers. Heerlijk. Enige nadeel is dat er 3 nummers tussenzitten die echt beter op een industrial cd hadden gepast. Gelukkig zijn er 2 daarvan korte nummers en op de 12 nummers niet slecht. Maar het is heerlijk. De mix tussen bm en indu is heel goed uitgevallen.

Downloadtips
With No Human Intervention
U.V. Impaler
The Alienation Of A Blackened Heart

Beoordeling
4,5 uit 5

The Phit
18 February 2003, 23:05
http://www.arksite.com/bilder/audio_bts.gif

Artiest:
ARK

Naam van CD:
Burn the sun

Muziek soort:
Harde soft Rock. (pffff is moeilijk te zeggen, tis mooi iig)

Jouw mening:
Lekkere stevige engelstalige rock uit noorwegen. Maar je moet er ook leren naar luisteren. :)

Downloadtips: (zijn niet echt bekend, dus is het downloaden een probleem denk ik:o
Heal the waters
Torn
Absolute Zero
Bleed

Hoeveel sterren geef jij hem? (uit de 5, 5=beste):
4

The Phit
20 February 2003, 15:51
http://www.lyrics.com/a/amorphis/tuonela.jpg

Artiest:
Amorphis

Naam van CD:
Tuonela

Muziek soort:
light-Metal :? *)

Jouw mening:
Echt, een SUPER CD, me eerste Amorphis album in me amorphis collectie en helemaal grijs gedraaid. Echt onwijs mooie muziek met mooie melodieen, echt vreemd eigenlijk dat niet veel mensen het kennen. :) En alle nummers lopen echt goed gesmeerd in elkaar. Een supertip voor zeker iedere rock/metalliefhebber.:*

Downloadtips:
- Nightfall
- Morningstar
- Greed
- Withered
-

Hoeveel sterren geef jij hem? (uit de 5, 5=beste):
5

The Phit
21 February 2003, 20:05
Originally posted by powerrob
Artiest
Guano Apes

Titel van de Cd
Walking On A Thin Line

Ik heb die cd nu ook een tijdje, maar moet toch echt zeggen dat 'Dont give me names' hun beste album blijft. Walking on a thin line vinnik niet echt sterk.

Dimas
26 February 2003, 18:42
Artiest
Cradle Of Filth

Titel van de CD
Damnation And A Day

Muzieksoort
Black metal, of als het duidelijker omschreven moet worden, vampiric metal

Mijn Mening
Eindelijk doet Cradle weer is iets goed. Ze brengen deze cd uit. Weinig gekloot en gezooi. Gewoon leuk bangen. Je kan wel weer gek worden van Dani's hemeltergende stem maar neem dat gewoon maar op de koop toe

Downloadtips
The Promise Of Fever
An Enemy Led The Tempest
Carrion
Doberman Pharaoh

Beoordeling
4eneenkleinbeetje uit 5

Dimas
7 March 2003, 18:12
http://www.goddethroned.com/images/lungs.jpg

Titel van de CD
Into The Lungs Of Hell

Artiest
God Dethroned

Muzieksoort
Death Metal (uit ons eigen landje :))

Mijn Mening
Weer een oerdegelijke release van God Dethroned. Nog steeds mis ik nog iets teveel snelheid, maar er staat genoeg goed materiaal op om elke fan en niet-fan tevreden te stellen

Downloadtips
The Warcult
Soul Sweeper
The Tombstone

Beoordeling
4,5 uit 5

Dimas
9 March 2003, 21:29
Titel van de CD
Mondo Medicale

Artiest
Impaled

Muzieksoort
Grindcore/metal

Mijn Mening
JAAAAAH, eindelijk een band die gewoon beukt. Aanschaffen die hap!

Downloadtips
Dead Inside
Raise The Stakes
We Belong Dead
To Die For

Beoordeling
5 uit 5

Dimas
12 March 2003, 23:05
Titel van de CD
Hate Them

Artiest
Darkthrone

Muzieksoort
NORSK ARYSK BLACK METAL! (zie de :d thread)

Mijn Mening
En ook een nieuw album van cult-band Darkthrone is verschenen. Ik vind deze nieuwe schijf iets rauwer en harder klinken dan z'n voorganger Plaguewielder. Ondanks dat het echt black metal is volgens de oude traditie van Venom en Celtic Frost zitten er toch echt riffjes tussen waarvan iedereen vrolijk kan worden. Toppie dus.

Downloadtips
Rust
Divided We Stand
Striving For A Piece Of Lucifer

Beoordeling
5- uit 5

Dimas
14 March 2003, 19:51
http://home.concepts.nl/~wbn0132/lompics/cdreviews/24/nag.jpg

Titel van de CD
Sheol

Artiest
Naglfar

Muzieksoort
Black metal met een vleugje death

Mijn Mening
Goede black metal, met een zanger die ook nog is verstaanbaar is. Het beukt iig een flink eind weg :)

Downloadtips
I Am Vengeance
Black God Aftermath
Unleash Hell

Beoordeling
4,5 uit 5

yor
14 March 2003, 21:21
joh dimas, je kan zowat je eigen zine beginnen met al die reviews
en omdat je het zo leuk doet help ik je ook effe

komt ie

yor
14 March 2003, 21:25
Titel van de CD
Endnote

Artiest
The Hope Conspiracy

Muzieksoort
Hardcore, met rauwe punk invloeden dat ongelooflijk rockt

Mijn Mening
Ik vind dit een supergoede cd. een toppertje. Pakkende nummers, goede kwaliteit. deze cd laat je gewoon bewegen en zit vol energie. ook de zang is erg rauw en past goede bij de muziek. een vand e betere hardcore bands

Downloadtips
Defiant hearts
Violant and gray
For Love

Beoordeling
4 uit 5

Ttouwens ik geef nooit vijven, omdat de perfecte cd niet bestaat in mijn ogen

Dimas
16 March 2003, 15:25
http://www.students.tut.fi/~kilgast/ensiferum/ensiferum_levy.jpg

Titel van de CD
Ensiferum

Artiest
Ensiferum

Muzieksoort
metal gemixt met folk-muziek

Mijn Mening
Lijkt veel op het grotere broertje Finntroll. Erg leuk om allemaal te horen want het is beregezellig die cd :)

Downloadtips
Hero In A Dream
Guardians Of Faith
Goblin's Dance

Beoordeling
4 uit 5

Ancalagon
16 March 2003, 20:03
Originally posted by Dimas
Ensiferum


Als we ook oude CDs gaan reviewen blijven we bezig :+

Dimas
16 March 2003, 20:48
Originally posted by Ancalagon


Als we ook oude CDs gaan reviewen blijven we bezig :+

I know, moest even :)

anemic
17 March 2003, 14:02
Titel van de CD
Lowest of the low

Artiest
Terror

Muzieksoort
Hardcore, hard en snel

Mijn Mening
Ben niet erg bekend met het oude werk van deze 5 jongens toen een aantal nog in carry on speelden, maar deze cd rockt. Nou brengt Bridge 9 records vrijwel altijd wel strakke cd's uit, maar deze is heel erg strak. 9 nummers in 16 minuten. Tekstueel gezien is deze cd niet heel erg goed, maar het overall is erg goed.
Het geluid op de cd is in vergelijking met veel hardcore cd's erg ok. Tekstboekje is erg mooi en er zit een apart foto''boekje'' (erg vette foto''s) bij en een kartonnen hoes.
Volgende maand op tour met caliban en biohazard.
Toch kijk ik uit naar een cd met iets meer (16) nummers, maargoed als deze korte duur een garantie geeft voor de strakheid dan is dit ook ok!


Downloadtips
lowest of the low
better off without you
keep your distance

Beoordeling
4 uit 5

yor
17 March 2003, 20:14
Titel van de CD
Give Blood

Artiest
Bane

Muzieksoort
New School Hardcore (melodieus) met old school invloeden

Mijn Mening
Het goede aan deze cd is dat deze cd gewoon geen zwakheden kent. je hebt bij het beluisteren van dit schijfje geen moment het idee dat je een nummer wil skippen en het is dus ook heel erg moeilijk om een favoriet nummer te kiezen, omdat ze allemaal zo goed zijn. deze hardcore grootheden op equal visions hebben gewoon een supercd afgeleverd. een geweldige zang en super teksten die iets vaags hebben en tegelijkertijd heel erg dicht bij je staan. het geluid is geweldig, met super drums en vette gitaren. Ben je nieuw in hardcore ne wil je een kwalitiet cd hebben is dit de aanrader. de perfecte opstap naar hardcoremuziek.Ohja, de artwork van deze cd is super gaaf. allemaal band foto;s in een soort logboek van de band van een tour ofzo. en de teksten zijn weer opgevoeuwen in het boekje zelf. ziet er gewoon strak uit. al genoeg reden om ook deze cd aan te schaffen

Downloadtips
Ante Up
Some Came Running
Release the Hounds

Beoordeling
4 uit 5, maar bijna tegen de 4.5 aan

Dimas
18 March 2003, 21:28
http://home.concepts.nl/~wbn0132/lompics/cdreviews/21/bloodbath.jpg

Titel van de CD
Resurrection Through Carnage

Artiest
Bloodbath

Muzieksoort
Death Metal

Mijn Mening
Gewoon een goede Death Metal plaat, die leuk doorgaat. Zeker aanraden vanwege de goede grunt van ehm...die zanger van Opeth :)

Downloadtips
Ways To The Grave
So You Die
Mass Strangulation
Like Fire

Beoordeling
4 uit 5

monolo
20 March 2003, 00:51
Artiest
Coldplay

Naam van de CD
A Rush Of Blood To The Head

Muziek soort
Rock

Mijn Mening
Geweldige 2e cd van deze superband. De liedjes zijn stuk voor stuk weer supergoed. Iedereen die Parachutes goed vond moet deze zeker beluisteren.

Downloadtips
Clocks
Amsterdam
Politik
In my place


Beoordeling
4 uit 5.

Dimas
2 April 2003, 10:37
Artiest
Marilyn Manson

Titel van de CD
The Golden Age Of Grotesque

Muzieksoort
Shock-rock

Mijn mening
Tsja, eigenlijk wilde ik hiervoor even een nieuwe thread maken maar omdat ik dan waarschijnlijk hard gespanked zou worden door Irene heb ik het maar niet gedaan. Ik wilde nameliojk een nieuwe thread startte, niet zozeer vanwege een enorme review van het album, maar meer over de persoon daarachter en wat ik daar mee te maken heb.


Het was een donkere avond in het jaar 2001. Dimasje zat achter z'n pceetje. Omdat er toen nog niet zoiets beschikbaar was als ADSL, mocht hij eigenlijk niet veel achter internet zitten overdag, omdat dat de kosten natuurlijk enorm omhoog jaagt. Maar hij deed het toch? Waarom? Om in het netwerkje te voorzien van vrienden die downloaden. En toen werd hem gevraagd om Antichrist Superstar te downloaden. Op school hadden we het natuurlijk al vaak over Marilyn gehad. We hadden alle geruchten doorgesproken en te bespreken of ze waar konden zijn (denk aan de fameuze "onderste-ribben-weg-laten-nemen-zodat-de-mogelijkheid-tot-jezelf-pijpen-er-is" en nog vele andere). Enfin, ik had het niet zo op met de heer Manson, wegens zijn wat rare gedrag. Maar toen ik op die druilerige, donkere avond het eerste nummer van 'Antichrist' binnenhad (Tourniquet) en dat luisterde, draaide de knoppen ineens om. Ik was er van ondersteboven. Ik vond het super. WErkelijk waar. De emotie die erin lag, geweldig. Het gitaarwerk (niet eens het hardste) sprak me ontzettend aan. En hoe meer nummers ik binnenkreeg, hoe beter ik wist: DIT vind ik leuk. Die mening werd niet gedeeld door de rest van m'n omgeving maar dat maakte niet zoveel uit. Vervolgens downloadde ik de andere 3 albums en kopieerde Holy Wood, en toen merkte ik dat het echt goed was. Ik begon wat in de persoon Marilyn Manson te duiken, en kwam erachter dat het allemaal om het imago ging, zoals hij zelf ook uitlegde in een interview op MTV. Dat vond ik zelf persoonlijk mooi om te horen, en daarom keek ik ook niet op z'n acties neer zoals de meerderheid van de mensheid doet. Het ging mij om de muziek, die mij enorme boeide. Vervolgens verscheen het 1ste t-shirt in de kast, en de 1ste 2 posters op m'n kamer. En ik merkte dat ik echt fan was. Ik schreef overal teksten op. Liep constant nummers te neurieen tot ergernis van alles en iedereen. Maar aan alles komt wel een einde, en zo ook mijn verslaafdheid. Ik voelde me flink genaaid toen z'n Guns, God & Government Tour niet in de Benelux kwam, en ging toen maar door met cd's verzamelen. Uiteindelijk kwam ik zo aan bij m'n nieuwe uberband (Slayer) en werd Marilyn Manson wat verdrongen.

Zelf vind ik het knap bijna dat ik die overstap heb gemaakt. Gezien de huidige situatie blijven veel fans van dit soort bands (Marilyn Manson, Slipknot) steken op dit muzikale niveau, zonder verder te kijken. Daarbij kraken ze ook meteen alles af wat niet in hun straatje ligt (en nee, val me er niet op aan, ik ken de werkelijkheid). Misschien zijn MM fans iets te narrow-minded door de muziek. En daarom vind ik het mooi dat ik dat niet meer heb. Halleluja :D

Maar goed, nu over de cd. Heel simpel, ik brand em niet. Nadat Twiggy eruit werd getrapt was te verwachten dat het nooit meer zou worden zoals de MM op Antichrist, laat staan Holy wood. En voila, het klopt. Wat je nu hoort is een soort duistere mix van gitaar, elektronische troep en Marilyn z'n stem om het geheel bij elkaar te plakken. Kijk, elektronica en metaal kan best leuk zijn (perfecte voorbeeld: Aborym), maar dit zijn bijna commerciele popnummers geworden. Straalde van holy wood nog aggressie af, dat laatste spoortje lijkt met Twiggy te zijn verdwenen. Erg erg zonde, voor een band die toch veel betekende voor o.a. mij. Maar vandaag de dag is het moeilijk vernieuwend te zijn. En zelfs Brian Warner kon dus niet meer doorgaan op de weg.

Downloadtips
Mobscene (wat de nieuwe single wordt)
Op Winmx(en vast ook wel op Kazaa) circuleert ook nog een demo, die dezelfde naam heeft als het album. Probeer daarvan Dead God of Burn van, dat was nog te pruimen

Beoordeling
2 uit 5

Banaan
2 April 2003, 20:26
Artiest
Zsk

Titel van de CD
Riot Radio

Muzieksoort
Fast punk

Mijn Mening
het rules gewoon..:| best cool met af en toe duitse woordjes maar het accent zelf is in elke liedje duits :Y)

Downloadtips
Mein Staat
Upside Down
Hyperactive Child

Beoordeling
4 uit 5

dupke
9 April 2003, 17:29
artiest:
Rowwe héze

titel van cd:
dagenraad

muziek soort:
uhh verschillend toch?

mening:
een heel mooie cd met verschillende mooie liedjes ik vind hond de mooiste maar ook om vlinder niet te vergeten!

cijver:
een 4 ut is wel een heel mooie cd maar een beedje het zelfde stijl als al die andere

:thumbsup:

Dimas
10 April 2003, 07:58
http://lordsofmetal.zwaremetalen.com/lompics/cdreviews/19/severetorture.jpg

Artiest
Severe Torture

Titel van de CD
Misanthropic Carnage

Muzieksoort
brute Death Metal

Mijn mening
Heh, waarom ik deze plaat bij de free record shop zag liggen vraag ik me nog steeds af aangezien het gewoon echt een harde band is. Maar goed, de Free Record Shop zal er vast een rede voor hebben. Over de plaat valt weinig te zeggen behalve dattie gewoon erg goed is en zeker de aanschaf waard voor fans van brute death.

Downloadtips
Mutilation Of The Flesh
Misanthropic Carnage

Beoordeling
4 uit 5

Ancalagon
19 April 2003, 14:34
http://www.nasum.com/img/helvete_cover_small.jpg

artiest
Nasum

Titel vd CD
Helvete

Muzieksoort
grindcore

Mening
Goddelijke, en zeeer brute cd :) Klinkt nog bruter dan het oudere werk, en ook de crust sound is nog sterk aanwezig
Download of koop snel

Downloadtips
alles :)

Beoordeling
4+ uit 5

BWM
19 April 2003, 21:59
Originally posted by Dimas
Heh, waarom ik deze plaat bij de free record shop zag liggen vraag ik me nog steeds af aangezien het gewoon echt een harde band is. Maar goed, de Free Record Shop zal er vast een rede voor hebben.

Severe Torture is een Nederlandse band, wie weet komen ze uit de buurt van de desbetreffende FRS-vestiging...

In dat geval kan er waarschijnlijk wel wat geregeld worden met managers enzo...

[weer terug on-topic?]

Dimas
20 April 2003, 20:34
http://members.home.nl/dennis.bosch/Taake/Images/Albums/Bjoergvin.jpg

Artiest
Taake

Titel van de CD
Over Bjoergvin Graater Himmelrik

Muzieksoort
black metal

Mijn mening
Black metal zoals het moet klinken volgens de mensen die echt true zijn (hallo yo-de-plo :)). Het is black metal zonder enige vorm van keyboards. Vrij basic dus. Dat doet echter niet af aan de kwaliteit van dit album want dit is gewoon een schijf die elke metalhead in z'n verzameling moet hebben.

Downloadtips
De hele cd, Part I t/m Part VII

Beoordeling
5- uit 5

infamous
22 April 2003, 10:58
http://www.mp3daze.com/Music/gangstarr.jpg

Artiest:
Gangstarr

Titel van de CD
Moment of Truth

Muzieksoort
Hiphop

Mijn mening
Beste album van Gangstarr (DJ Premier & Guru), die al meer dan 10 jaar aan de top van de hiphop scene in New York staan. Voor elke hiphop fan een must, niet van die simpele bling bling teksten, maar ze hebben het zelfs ergens over :) Iedereen die van Hiphop houd moet deze CD hebben, al is het alleen voor de beats van Primo.

Downloadtips
Moment of Truth, You know my steez, What I'm here 4, Above the Clouds, Work

Beoordeling
4.5 uit 5

infamous
26 April 2003, 12:50
http://fm974.tom.com/img/assets/1/20715hy920.jpg



Artiest:
DJ Shadow

Titel van de CD
Endtroducing

Muzieksoort
Triphop/Hiphop

Mijn mening
Ik heb dit album in '97 gekregen, en vind het nog altijd het beste album wat ooit is uitgebracht. Hoe vaker je hem luisterd, hoe beter hij wordt. Het is moeilijk om te zeggen onder wat voor genre deze CD valt, maar download maar eens een paar nummers en kijk zelf. Een briljante mix van hiphopachtige beats, de meest rare (en mooie) samples, en interludes.

Downloadtips
Building Steam with a Grain of Salt, Midnight in a Perfect World, Stem.. Long Stem, Organ Donor

Beoordeling
5 uit 5

SpiNe
26 April 2003, 17:53
http://thegauntlet.com/pix/killswitchengagea1.jpg
artiest:
killswitch engage

titel van de cd:
alive or just breathing

muzieksoort:
metalcore

mijn mening:
deze band heeft slipknot van mijn eerste plaats afgeschopt ik werdt helemaal dol toen ik deze cd hoorde ik was al heel lang op zoek naar zo'n band deze band staat voor alles wat ik in een band zoek de cd had wel wat meer nummers kunnen hebben maar wat erop staat is wel kei goed!!

download tips:
wat nou downloaden kopen die hap aan een paar nummers heb je niet genoeg koop de hele hap deze cd is elke cent waard

beoordeling:
5+++ uit 5

Jamiel
27 April 2003, 16:34
http://www.bibl-apeld.nl/images/aanwinsten/sugababes.gif

Artiest:
Sugababes

Naam van CD:
Angels With Dirty Faces

Muziek soort:
Pop

Jouw mening:
Mja echt sugababessound :) Wel lekkere meezingnummers als je ze uit je hoofd kent.

Hoeveel sterren geef jij hem? (uit de 5, 5=beste):
4 :thumbsup:

anemic
6 May 2003, 19:55
Originally posted by SpiNe
[IMG]killswitch

zeker een goede cd
alleen het is niet echt metalcore, eerder hardcore..

yor
6 May 2003, 20:49
http://www.convergecult.com/minis/converge.janedoe.jpg

Artiest:
Converge

Naam van CD:
Jane Doe

Muziek soort:
een mix van brute hardcore, punk, metal en chaos

Jouw mening:
Deze cd is eigenlijk essential voor de hardcore, punk, metal liefhebbers. baanbrekend. Pak een drummer die een en al fills speelt, twee gitaristen die van piepen en knarsen overgaan in de meeste brute breakdowns, een bas die alles nog een beetje in toom houdt en een zanger die niet veel onder doet voor een een panter die het uitbrult van woede. en je hebt converge. deze klassieker kent geen zwak moment en blijft boeien. je moet er even ingroeien, maar dat eenmaal gedaan is dit een absolute winner. het coole is dat alle songs aan elkaar zijn gemixed met een geweldige kwaliteit. en een artwork waar je U tegen zegt en geweldige lyrics.

Beste songs:
Concubine
Fault and fracture
Heaven in her arms
Thaw

Hoeveel sterren geef jij hem? (uit de 5, 5=beste):
4.5 een classic, daarom

Banaan
7 May 2003, 11:42
http://www.punkunited.terriblesin.com/covers/My%20Chemical%20Romance-I%20Brought%20You%20My%20Bullets%20You%20Brought%2 0Me%20Your%20Love-front.jpg

Artiest
My Chemical Romance

CD Naam
I Brought You My Bullets You Brought Me Your Love

Muziek Soort
Dark punk

Jouw Mening
Ik had deze band dus gezien en ik vond het echt supercool! Dus heb ik de cd gekocht en euhm...tis wel een beetje standaard maare wel gewoon goed.

Beste Songs
Vampires Will Never Hurt You
Drowning Lessons

Cijfer
4- uit 5

yor
12 May 2003, 12:44
http://shop.reflectionsrecords.com/xcart/image.php?productid=16584

Artiest:
Count Me Out

Naam van CD:
Permanent

Muziek soort:
Hardcore (old-school)

Jouw mening:
Deze cd heeft iets. Deze cd grijpt mij elke keer weer bij mn keel. de hele mix is gewoon goed. pakkende gitaren, toffe breakdowns, en lekkere pissed-off zang. de cd is kort, maar eigenlijk wel fijn daardoor. wordt niet langdradig of saai. nee, deze cd kan ik elk moment vand e dag opzetten en is de ideale naar-school-fiets-cd. er zijn ook gewoon geen zwakke momenten te ontdekken. een aanrader

Beste songs:
South Street
Disconnect
Dear You
eigenlijk is elke song goed

Hoeveel sterren geef jij hem? (uit de 5, 5=beste):
4.2

Dimas
12 May 2003, 12:52
http://www.osmoseproductions.com/Images3/AOAlistCD.jpg

Artiest
Axis Of Advance

Titel van de CD
The list

Muzieksoort
Black/trash

Mijn Mening
AoA doet mij een beetje aan Aborym denken. Beide mengen zij black metal met een andere invloed. Bij Aborym was dit echter industrial en bij AoA zijn wat meer trashy invloeden te bekennen. Wat kan je verwachten? Snoeiharde, smerige oorlogsmetal die uit je speakers dreunt. Het heeft wat weg van Darkthrone alleen klinkt AoA een stuk harder dan Darkthrone. Desalniettemin is het zeker goed aan te horen en zitten er een aantal interessante riffjes tussen die het geheel sfeer geven. Een duistere oorlogssfeer niet te verstaan, want daar gaat de cd inhoudelijk over. En wat nog wel het mooiste is (in mijn mening dan): het geheel heeft een grote snelheid. Niet het langzame rauwe black metal zoals bij Darkthrone maar gewoon met snelheid 250 km/uur die oorlogsmachine naar voren rammen.

Mocht WWIII losbarsten, dan is deze cd uitermate geschikt om als achtergrondmuziek te dienen. Een goede plaat dus :)

Downloadtips
Annihilation
Sacrifice
Namination

Beoordeling
4 uit 5

QQQ
15 May 2003, 14:08
http://image.allmusic.com/00/amg/cov200/drf600/f631/f63194unkw1.jpg

Artiest:
Godspeed You Black Emperor!

Titel van de CD:
Yanqui U.X.O.

Muzieksoort:
Experimentele rock

Mijn mening:
Godspeed You Black Emperor! is een 'band' die het helemaal anders aanpakt. De muziek is met drie gitaren, twee bassen, drums, twee violen, een hoorn en een cello nergens mee te vergelijken.
Zo ook deze CD. Er staan slechts vijf nummers op die tussen de zes en de twintig minuten duren. Het is erg donkere en intense muziek. De nummers beginnen steeds rustig en het bouwt langzaam op tot de drums invallen en het geheel losbarst. Het lijkt zo misschien erg voorspelbaar, maar ondanks de terugkomende crescendo's zitten er meer onverwachte dan voorspelbare geluiden in.
Een absolute tip voor de mensen die eens iets heel anders willen horen en die ook houden van de minder toegankelijke muziek.

Downloadtips:
Motherfucker=Redeemer
Rockets Falls, Rockets Falls

Beoordeling
4 uit 5

dext0r
15 May 2003, 14:35
http://www.zaphod.nl/pics/cdhoes.jpg

http://www.zaphod.nl

Artiest
Zaphod

Titel van de CD
Any Day Now

Muzieksoort
Live! Drum & Bass (reggae, ska, hiphop, electro & funk all in one 8) )

Mijn mening
Live drum & bass zoals ik het nog nooit eerder gezien heb, tevens 2x live mee mogen maken. een van de beste live dance/band acts naar mijn mening.
Tevens een band van Nederlandse grond.
Veel van de lyrics in de nummers kenmerken de situatie in/rond israel; warfare.
tevens zijn de vocals misschien het enige wat overduidelijk aanwezig is; misschien wel in overmaat.

band bestaande uit zanger; backup zangeres.
gitarist (sampler) , bassist, toetsenist/sampler, en de persoon die de meeste credit verdient; de drummer.
de drums op deze cd is hetgeen wat menigeen even zal moeten doen laten slikken; een critici vroeg zich ooit af terwijl hij naar een demo luisterde of het geen drumcomputer was wat hij hoorde; maar nee, it's done by hand. razendsnelle loops/percussie geluiden is wat deze cd mij in den beginne deed aantrekken.
een must-have, en tevens is de band een must-see voor iedere drum & bass/electro fanatiekeling.



Downloadtips (als je het uberhaupt kunt vinden)
rise again
some1sgot2give
amsterdam
your ego (deze kun je downloaden vanaf de site)
Hold on (deze kun je downloaden vanaf de site)

Beoordeling
5- uit 5

yor
15 May 2003, 21:53
Originally posted by QQQ
http://image.allmusic.com/00/amg/cov200/drf600/f631/f63194unkw1.jpg

Artiest:
Godspeed You Black Emperor!

Titel van de CD:
Yanqui U.X.O.

Muzieksoort:
Experimentele rock

Mijn mening:
Godspeed You Black Emperor! is een 'band' die het helemaal anders aanpakt. De muziek is met drie gitaren, twee bassen, drums, twee violen, een hoorn en een cello nergens mee te vergelijken.
Zo ook deze CD. Er staan slechts vijf nummers op die tussen de zes en de twintig minuten duren. Het is erg donkere en intense muziek. De nummers beginnen steeds rustig en het bouwt langzaam op tot de drums invallen en het geheel losbarst. Het lijkt zo misschien erg voorspelbaar, maar ondanks de terugkomende crescendo's zitten er meer onverwachte dan voorspelbare geluiden in.
Een absolute tip voor de mensen die eens iets heel anders willen horen en die ook houden van de minder toegankelijke muziek.

Downloadtips:
Motherfucker=Redeemer
Rockets Falls, Rockets Falls

Beoordeling
4 uit 5


toffe titelsongs!
moet het ook nog eens checken, hoor er veel goeds over

TallDude
15 May 2003, 22:54
http://images.amazon.com/images/P/B00005NQIM.01.THUMBZZZ.jpg
Various Artists

OST RockStar (yep, kheb m)

Goeie ouwe Heavy Metal en wat alt. stuff

De film werd zo totaal afgezeken dat ik m moest zien. Ze hadden nog gelijk ook. Ongelooflijk slecht acteerwerk, niet meer dan een grappig verhaaltje, maar toch. Een soundtrack die in mijn boekje misschien wel net zo hoog staat als de OST van Pulp Fiction. De nummers van Steel Dragon (speciaal geformeerd voor deze film) zijn sterk, strak en ruig. Precies zoals rock bedoelt is. Een stem waar je bijna van omvalt zo krachtig en Zakk Wylde (Ozzy) zijn gitaarsolo's zijn scherp en snel en de zingende noten komen uit als geen ander.

Download:
Stand Up - Steel Dragon
We All Die Young - Steel Dragon

Rate:
4 uit 5

Dimas
17 May 2003, 17:48
http://www.monolith-deathcult.com/pics/hoesapotheosis.jpg

Artiest
(The) Monolith (Deathcult)

Titel van de CD
The Apotheosis

Muzieksoort
Death Metal

Mijn Mening
Ik was gelijk verkocht toen ik voor het eerst het nummer Doomed To Slaughter afspeelde. Keiharde death-metal met hier een daar een gierend solootje ertussendoor. Heerlijk. The Monolith Deathcult (waarschijnlijk ga ze zo heten omdat er al een andere band genaamd Monolith op deze aardkloot rondloopt) is een nieuwe Nederlandse death metal band dat eigenlijk het nederlandse antwoord op Nile is. Echter, van een rip-off is geen sprake, aangezien TMDC niet het oude egypte als invloed gebruikt, maar andere gebeurtenissen uit de geschiedenis. Denk dan bijvoorbeeld aan de oude azteken, of de romeinse glorietijden (Colosseum Carnage). Maar qua muziek heeft het veel overeenkomsten met Nile. Laag gegrunt, beukende gitaarriffs, en een snelllle drum (verzorgd door Sjoerd Visch, ex-drummer van Altar). Ondanks de wat sprekende gelijkenis met Nile, moet ik zeggen dat dit een heerlijk beukende death-metal plaat is. Zeker de moeite waard om te beluisteren

Downloadtips
De hele 9 nummers.

Beoordeling
4,8 uit 5

anemic
25 May 2003, 22:43
Good Clean Fun - Positively Postitive 1997 - 2002

http://www.modernrocklyrics.com/covers/goodcleanfun_1998-2002.jpg

Artiest
Good Clean Fun

Titel van de CD
Positively Positive 1997 - 2002

Muzieksoort
Oldskool HC/ Youth Crew

Mijn Mening
Ok normaal was youth crew niet helemaal mijn ding. Zeker niet na mijn ervaring met gloryxbound. Maar ik als sxer behoort er wel wat van te weten. Good Clean Fun ik wat gedwonload klonk wel goed. Toen kon ik deze cd kopen, soort best of met 25 songs ofzo. Nah geen geld natuurlijk! en what a blast!!! die background vocals zijn echt te vet. Verder die vrouw op 'song for the ladies' geweldig! De mindere kanten, uhm die zijn er niet echt, ja de geluidskwaliteit, maarja het is hardcore dat hoort erbij.
En genoeg humor ook op de cd.

''You lost the edge
and that’s not the worst
The sad thing is you’re not the first
Our friendship’s done, it really hurts
But maybe I could have
All of your old shirts''

en dat stukje na ''in defense of all life''
I had the worst nightmare that i was a hardline...

Geweldig

Oja en de titel VRS (victory records sucks)

Vol met positieve bullshit.

Downloadtips
Song for the ladies
Good Clean Fun
Loserdotcom
Straight Outta Hardcore

Beoordeling
4,5 uit 5

yor
26 May 2003, 09:57
Originally posted by anemic
Good Clean Fun - Positively Postitive 1997 - 2002

Artiest
Good Clean Fun

Titel van de CD
Positively Positive 1997 - 2002

Muzieksoort
Oldskool HC/ Youth Crew

Mijn Mening
Ok normaal was youth crew niet helemaal mijn ding. Zeker niet na mijn ervaring met gloryxbound. Maar ik als sxer behoort er wel wat van te weten. Good Clean Fun ik wat gedwonload klonk wel goed. Toen kon ik deze cd kopen, soort best of met 25 songs ofzo. Nah geen geld natuurlijk! en what a blast!!! die background vocals zijn echt te vet. Verder die vrouw op 'song for the ladies' geweldig! De mindere kanten, uhm die zijn er niet echt, ja de geluidskwaliteit, maarja het is hardcore dat hoort erbij.
En genoeg humor ook op de cd.

''You lost the edge
and that’s not the worst
The sad thing is you’re not the first
Our friendship’s done, it really hurts
But maybe I could have
All of your old shirts''

en dat stukje na ''in defense of all life''
I had the worst nightmare that i was a hardline...

Geweldig

Oja en de titel VRS (victory records sucks)

Vol met positieve bullshit.

Downloadtips
Song for the ladies
Good Clean Fun
Loserdotcom
Straight Outta Hardcore

Beoordeling
4,5 uit 5


hmmm, vond het niet echt gewelidg, sorry niels :)

yor
26 May 2003, 10:15
http://www.toothandnail-mailorder.com/prodimg/normajean2.jpg

Artiest
Norma Jean

Titel van de CD
Bless the martyr and kiss the child

Muzieksoort
metalcore

Mijn Mening
Ik weet t. ik hou gewoon van metalcore. Nroma jean is een hele jonge band. leeftijd rond de 20/22 jaar. en zitten op Solid State (oa stretch arm strong, zao, living sacrifice om er maar een paar te noemen). dezxe metalcore is zowaar te volgen. daarmee bedoel ik dat er niet veel van die onwijs chaotische shit gebeurt en rare telingen ala Dillinger escape plan. super downtunde heavy gitaren (met van die vette hogepiepen en knarsen erdoorheen) en bas, die je helemaal tot in je onderbuik voelt. goed drumwerk. met veel tomb en dubbelbass zooi erin. en supervette vocals. die gast heeft een soort distorted krijs en kan af en toe ook heel laag, bijna grunten.
de nummers zijn allemaal goed. sommige een beetje te langdradig (bijvoorbeeld een nummer van 15 minuten) ook jammer is dat het boekje geen teksten bevat, terwijl de titels smaken naar meer. ik vind sowieso bij dit soort muziek, waar de lyrics vaak niet altijd even verstaanbaar zijn, dit eigenlijk eesentieel is. maar een superdebuut wat smaakt naar meer.

een paar vette quotes die ik wel verstond:

"she, she simply will not die"

"Like bringing a knife to a gun fight"

"Now you're doing the waltz with your murderer"

Downloadtips
-The Entire World Is Counting On Me, And They Don't Even Know It
-Face:face
-The shotgun message

Beoordeling
3.5 uit 5

SpiNe
27 May 2003, 17:45
*is ff alles aan het downloaden wat yor aan het reviewen is*

Ancalagon
27 May 2003, 20:35
Artiest:
Dog Fashion Disco

Titel:
Commited to a bright future

Muzieksoort:
Disco doesn’t really fit into a cute little genre description. They aren’t Nu-Metal or hard-core, not even close to Garage Rock and sure as hell not emo. DFD is a band who has made it their cause to stir up new ideas in the stagnancy that is metal today.
:)

Mening:
Best een kicke CD, het is het eerste werk wat ik ooit van ze hoorde, en ik vind het echt een interessante band. Soms heel vreemd en soft, en dan weer flink beuken..ja dolle pret
Zoals al gezegd veel plotselinge wisselingen in de muziek, dit mede door de afwisselden vocals ook, maar ook omdat er veel verschillende instrumenten zijn gebruikt.

Downloadtips:

Dr Piranha
Plastic Surgeons
Pogo the Clown

Beoordeling
3.5 uit 5

yor
27 May 2003, 21:09
http://trustkill.com/images/covers/tk42.gif

Artiest
Hopesfall

Titel van de CD
the satellite years

Muzieksoort
emocore/indie/metalcore

Mijn Mening
deze cd heeft iets heel erg aparts. hopesfall is zo'n bvand die je in meerdere sferen kan beluisteren. bijv om even lekker te luisteren en weg te dromen of om gewoon lekker uit je pan te gaan (bij wijze van spreken dan). deze Trustkill records band (oa poison the well, eighteen visions en throwdown) heeft iets speciaals dus. prachtige ingetogen intermezzo's met fantastisch gitaarwerk die je bijna in hogere sferen brengt en geweldige breakdowns en beukwerk tussen door. ales loopt vlekkeloos in elkaar over. ook op deze cd geen zwak moment te bekennen. of het moet het een na laatste nummer "Escape Pods For Intangibles" die en klein beetje eentonig is, maar dat komt omdat eigenlijk de rest vand e cd zo strek is. het is wel een-even-wennen-cd. ik vond het niet gelijk goed, maar nu zit ie aardig wat keertjes in mijn spelertje. ohja, artwork is super (handelsmerk van trustkill) en de lyrics zijn wonderschoon.
een paar quotes:


"I left the horizon curled up and frozen still the tilting of the hourglass with all this time to kill"

"We sift through the crowds without a care
only to leave the burnt pattern of a waking nightmare
lonliness finds us beneath dim lit lights
where pen and paper spell out confusion
failing to escape those nights of solitude"

"these faces have fallen here before
tired and blue
a light that bleeds unforgiving shadows
her olive eyes repeat failure in every glare
a failure that mirrors itself with a foriegn stare"


Downloadtips
-Waitress
-Dana Walker
-The Bending
-Decoys Like Curves

Links
http://www.trustkill.com
http://www.hopesfall.com

Beoordeling
4.2 uit 5

yor
27 May 2003, 21:24
http://www.eulogyrecordings.com/files/gifs/covers/300pixel/er42.jpg

Artiest
Evergreen Terrace

Titel van de CD
Burned and alive by time

Muzieksoort
hardcore met vette breakdowns

Mijn Mening
Deze cd luistert gewoon goed weg. deze Eulogy records band heeft een hele goede songwriting in huis en weet gewoon pakkende maar ook heavy songs te maken, zonder dat ze gaan vervelen. als een poison the well, maar dan pakkender met wat breakdowns ala unearth voor de goede orde is denk ik een goede omschrijving voor Evergreen terrace (hun naam is gejat van de straatnaam van de niet-onbekende Simpsons). Beuken met de hoofdletter B.
Toch heb ik ook een paar minpuntjes. zo was ik een beetje teleurgesteld in de lyrics. ze zijn wel goed, maar redelijk standaard, hoewel de titels als "My heart beats in breakdowns" en "No Donnie, these men are nihilist" iets anders suggeren. ook de coverart is redelijk grappig (en mooi), net als meeste titels van songs, maar dat zie je gewoon niet terug in de lyrics. maar dit is zeker een cd die niet mag ontbreken tussen de killswitch engages, poison the wells en converges.

quotes:

"Like the ashes you came from,
you'll burn the sky, and when you're gone, no one will cry.
Drown the towns with apathy, set our hearts in water."

"While you're awake with nightmares of haunting.
Did you forget something?
You forgot to say "goodbye"."

"Exit anger through affetion.
Exit through my finger tips.
Exit anger through addiction.
Exiting to your finger tips."


Downloadtips
- No Donnie, these men are nihilist
- Taking care of the dead fish
- My heart beats in breakdowns
- Please Hammer Don't Hurt 'Em

links
http://www.eulogyrecordings.com
http://listen.to/evergreenterrace

Beoordeling
3.5 uit 5

yor
28 May 2003, 20:26
http://www.relapse.com/high/relapse/dill/calc.jpg

Artiest
The Dillinger Escape Plan

Titel van de CD
Calculating Infinity

Muzieksoort
metalcore, ook wel mathcore genoemd

Mijn Mening
Het genre mathcore is niet zomaar uit de lucht komen vallen, want deze gasten maken echt zowat bijna een wiskunde B1, 2 en 3 les van hun muziek (math). Dillinger Escape plan, gevestigd op het typische metallabel Relapse(en dus niet helemaal thuis zou je zeggen). relapse oa van Neurosis, Nile en Nasum.
Deze cd vergt heel wat geduld, maar geduld is een schone zaak, want deze cd bevat zoveel meer. Alles klopt gewoon aan deze cd. het kan soms niet snel, chaotisch en hard genoeg zijn. nummers die overspringen van ultra-fast paced choascore en van het een op het andere moment worden verblijdt met bijna jazz-achtige intermezzo's. geweldig. Ook worden er hier verspreid over de cd coole samples en elektronica gebruikt. en die drummer......ken weinig drummers die hem overtreffen (hij speelt op een bijna minimaal drumstel (behalve de dubbelbass dan). ook een geweldige liveband. voor de liefhebbers dus, maar eigenlijk gewoon proberen en er even doorheen bijten.
tja minpunten. het minpunt is dat het niet een cd is die je eventjes opzet. je moet in de stemming zijn ervoor. maar dit is gewoon een klassieker.

quotes:

"6:53 and where are you?
run home, run far
throw your face in a pillow
scream out what you can't"

"take your medicine like a champ
while that sting can last a million years
self absorb that utopia
so bad
i just feel it"

"what rounding out breaks
the silent barrier
waiting and waiting
can i pick your modest waste
i expect no more than
DID I STUTTER
DID I STUTTER
DID I STUTTER"

Downloadtips
- Sugar Coated Sour
- 43% Burnt
- The Running Board
- Variations On Cocktail Dress

links
http://www.relapse.com
http://www.dillingerescapeplan.com

Beoordeling
3.75 uit 5

yor
28 May 2003, 20:51
http://www.revelationrecords.com/images/catalog/covers/rev112.gif

Artiest
Since By Man

Titel van de CD
We Sing The body Electric

Muzieksoort
hardcore/emocore

Mijn Mening
Since By Man is ook weer zo'n opkomende jonge band die heel erg getalenteerd is. we Sing The Body Electric is daar het levende bewijs van. Gesigned op een (voor hardcore begrippen) groot label (Revelations Records) en produced door niemand anders van Kurt Ballou (van Converge faam en een befaamd producer voor vele hardcore albums). Om SBM in een hokje te stoppen is erg lastig. Het heeft iets weg van Refused soms (electronica, stem geluid van Sam Macon) maar kan soms net wat chaotischer en harder uit de hoek komen ala This Day Forward en Skycamefalling en soms juist wat ingetogener ala Thursday. Daar zit ook gelijk een beetje het nadeel van deze plaat. Ik vind m niet helemaal constant, het si dat de zanger een goede stem heeft die blijft hangen en alles bij elkaar haalt. Persoonlijk vindt ik ook de hardere (vaak ook wat kortere) nummers het sterkst en de elektronische nummers. Toch ondanks deze lichte kritiek is dit een hele goede plaat en zeer getalenteerd. de artwork is zelf ontworpen (om je vingers bij af te likken, erg ind e stijl van de hydra head releases) en de cd is geweldig geproduced met een heel eigen maar ook zeer goed geluid. een band om naar uit te kijken (ze komen ook naar nederland binnenkort, ben benieuwd dan.)

Jun 20th (Fri) Arnhem, HOL @ Goudvishal
Jun 21st (Sat) Maastricht Fest, HOL @ Maastricht Fest

quotes:

"(running against the one) tracks in the snow
(running against the night) once lead me know
(running against the one) I know winter's gone
(running against the night) make some change"

"I'm drawing a diagram of a dead man, i'm drwaing a diagram of you"

Downloadtips
- If it Bleeds It Leads
- Its Just That Kinda Night
- In Threes

links
http://www.revelationrecords.com
http://www.sincebyman.com

Beoordeling
3.25 uit 5

yor
28 May 2003, 21:15
http://www.indecisionrecords.com/images/recs/ind54cov.jpg

Artiest
The Suicide File

Titel van de CD
Twilight

Muzieksoort
Rockende hardcore

Mijn Mening
Indecision Records brengt al jaren geweldige bands op hun label met zeer sterke albums (the promise, stay gold, count me out) en Suicide File is geen uitzondering!
Deze gasten rocken zo hard gewoon en zijn best wel origineel. Geen old-school, geen breakdown hardcore en geen metalcore. Nee. Rock met hardcore attitude. geweldig! compacte nummers, met super pakkende riffs, gave snelle (geen past=paced) drums met veel afwisseling en een supergoede songwriting. de productie is goed, al had de zang iets beter in dem ix mogen lkiggen en alles bij elkaar iest meer mogen spatten, alles is een beetje te compact geproduceerd, maar niet dat het irritant is hoor, helemaal niet zelfs. alles nummers zijn ook goed, goede afwisseling en de lyrics zijn vet (ook niet standaard als bij veel hardcore bands soms wel een beetje het geval is).
enige nadeel kan zijn dat de cd kort is (12 nummers in 17 minuten) maar dat vind ik niet storend, gewoon op repeat zetten dat ding!

quotes:
"There's a burning cross on hillside
still bright after all these years.
and you just want to smile and ignore it
but i hear your fucking fear"

"tonight i saw two eyes staring down at me
in this valley of ashes
and i realized what a grotesque thing a rose is"


Downloadtips
-Rum, romanism and tammany
-mission hill party
-ashcroft
-song for tonight

links
http://www.indecisionrecords.com
http://www.thesuicidefile.com

Beoordeling
4.2 uit 5

Dimas
30 May 2003, 09:36
http://www.metal-observer.com/covers/cov2781.jpg

Artiest
Usurper

Titel van de CD
Twilight Dominion

Muzieksoort
lichte death metal

Mijn Mening
Dit bandje heeft aardig wat invloeden van Celtic Frost overgenomen. Het klinkt allemaal heerlijk loom en simpel. Daarnaast heeft de zanger niet een koekiemonsterstem maar gewoon een duidelijke stem. Niet clean, maar niet een echte grunt. De CD staat vol met allerlei lekkere mid-tempo nummers die vaak je terug laten denken aan nummers van bv Venom en Slayer. Het gaat gewoon allemaal lekker door zonder te verzakken in de cacofonische brij dat death metal wel is kan worden. Zeker een aanradertje dit. Ook voor de mensen die niet echt van metal houden moet dit tozch zeker wel een beluisterbaar cd'tje zijn

Downloadtips
Metal Lust
She-Devil
The Descent

Beoordeling
4 uit 5

Dimas
31 May 2003, 23:41
I know, nasum is al langsgeweest maar ik vond dit zo grappig, dat moest ik even laten zien. Dis een review van de Lords of Metal site, van Nasum's Helvete album

Evil Dr. Smith: Brrrr….brrrr….brrrr…. BOEHH!
Brûût brûût brûût
Brrrr….brrrr….brrrr…. BOEHH!
Brûût brûût brûût
Grøm?
............GRAUW!
Grøm-grøm?
............GRAUW!
Grøm-grøm-grøm?
............GRAUW!
Grøm-grøm-grøm-grøm?
............GRAUW!
Grøm-grøm-grøm-grøm-grøm?
.............GRAAAAAAAAAAARRGGHHWWHW!!!

Iiiieeeeeee!!!!!!
Kazúúúúnng oe-oe mëttle
Urgh-oempff!..............................BLAST!
Urrgh-oempff!..............................BLAST!
Urrrgh-oempff!..............................BLAST!
Akkietakkie akkietakkie mëttle
AAAAARRGGGH!
Akkietakkie akkietakkie mëttle
BLUUUUURRRGH!!
Gfffffffff-tæh!..............................BLAST!
Gffffff-tæhtæh!..............................BLAST!
Gfff-tæhtæhtæh!..............................BLAST!
Kazúúúúnng oe-oe mëttle
Iiiieeeeeee!!!!!!

Ikketie ikketie.............................PhE-TSûûh!
Duf…duf…duf
Ikketie ikketie.............................PhE-TSûûh!
DUF, DUF, DUF
Ikketie ikketie.............................PhE-TSûûh!
DOF-DOF-DOF
Ikketie ikketie.............................Kkkkkggghhhhh. ..
BOFBOFBOF
Ikketie ikketie.............................Kkkkkggghhhhh. ..
BAFBAFBAF!
Ikketie ikketie.............................Kkkkkggghhhhh. ..
BAMBAMBAM!!!
BAMBAMBAM!!!
BAMBAMBAM!!!
HÜÜÜÜÜ!!! Oe-oe-oe-OE!!!
HÜÜÜÜÜ!!! Oe-oe-oe-OE!!!
HÜÜÜÜÜ!!! Oe-oe-oe-OE!!!
Kffom pëëtu plaa
Ratatata
Kffom pëëtu plaa-nûû
Ratatatata
Kffom pëëtu plaa-nûûkûû
Ratatatatata
Kffom pëëtu plaa-nûûkûûmûû
Ratatatatatata
Kffom pëëtu plaa-nûûkûûmûûhhl
Geëngageerde kots.
BWWWLLLWWWÙÙÙÙWWWLLLWWHH

GRRRRRRIND!........nööööööizzzzzzz
Crust crust crust dizzzzz…
GRRRRRRIND!........nööööööizzzzzzz
Crust crust crust crust charge!
GRRRRRRIND!........nööööööizzzzzzz
Crust crust crust crust crust napalmmm…
GRRRRRRIND!........nööööööizzzzzzz
Crust crust crust crust crust crust death!
GRINDcrustGRINDcrustGRINDcrustgrindCRUST
grindCRUSTgrindcrustGRINDCRUST
Schwietschwietschwietschwitters???
kurtgrindcrustkurtgrindcrustkurTcrustkurtgrindkurt cRUST
grindkurtgrindcrustkurtcrustgrindkurt

Rrummpff tillff toooo? Ziiuu ennze ziiuu nnzkrrmüüüü!
Rakete bee bee
Rakete bee zee
Fümms bö wö täää?????

Hell
............Hell
........................Hell
....................................Nation?
....................................Hell
.................................................. ..........Hellllllllll…
Helvete! Helvete! Helvete!
Naw-zum
Nawwwww-zummmm
Nawnawnawnaw
NZZZZZZZZZZZZZUMMMMM RWOELZ!

Ancalagon
1 June 2003, 14:28
Originally posted by Dimas
I know, nasum is al langsgeweest maar ik vond dit zo grappig, dat moest ik even laten zien. Dis een review van de Lords of Metal site, van Nasum's Helvete album



ze vonden em dus ook goed :)

Dimas: jupz, 85/100

yor
2 June 2003, 10:08
http://trustkill.com/store_images/music_144_176.jpg

Artiest
Poison The Well

Titel van de CD
The Opposite Of December

Muzieksoort
Metalcore

Mijn Mening
Misschien wel de band die de 'rage' van de metalcore heeft gestart. een klassieker en eigenlijk een cd die gewoonweg niet mag ontbreken. Trustkills Finest. The opposite of december doorkruist een beetje alle genres van muziek op hardcore/metal gebied. Breakdowns, screams, deubbelbase action, emotionele stukken. ik kan het haast niet beschrijven, eigenlijk moet je het gewoon luisteren, ik denk zelfs dat de metalheren (die hier veel zitten) het gewoon moeten checken. het heeft iets.

quotes:
"I could never swallow your false ideals
of a lifeless happy ending"

"Why do your eyes paralyze me
What makes me feel this way
Just carry me away with silence and heartbeats
As rapid thinking about your embrace
and how it makes me feel
I just want to feel this way forever"

"Kisses are never safe when residue of old love is left
how could I feel lesser when someone better
walks around waiting for you to call out"

Downloadtips
-Artists Rendering Of Me
-Nerdy
-Mid Air Love Message
-My Mirror No Longer Reflects

links
http://www.trustkill.com
http://www.poisonthewell.com

Beoordeling
4.5 uit 5

Ancalagon
2 June 2003, 14:35
poison the well :respect:
die ga ik dus snel downen ( :o )

QQQ
6 June 2003, 17:04
http://image.allmusic.com/00/amg/cov200/drf800/f899/f89926cf3zd.jpg

Artiest
Radiohead

Titel van de CD
Hail To The Thief

Muzieksoort
Britrock

Mijn Mening
De verwachtingen voor het Radiohead album na 'OK Computer', 'Kid A', waren twee jaar geleden hoog gespannen. Het album was radicaal anders dan de voorgaande albums, Radiohead was gaan experimenteren. Veel mensen konden deze electronica niet waarderen, maar hielden hoop doordat de band beloofde dat het slechts een tussenstap zou zijn, en dat het nieuwe album weer pure rock zou worden. 'Amnesiac' kwam uit in 2001, maar was nog steeds een experimenteel album. Niet erg verrassend als je logisch nadenkt, aangezien het in dezelfde periode was opgenomen als 'Kid A'.
Nu dan komt 'Hail To The Thief' uit en het wordt door veel mensen als een soort herkansing gezien.
Hoewel er meer gitaarwerk is, is de electronica niet verdwenen. Toch is het nieuwe album niet experimenteel te noemen. De nummers zijn meer 'bandgericht'.
Voor de mensen die een nieuw rock album verwachten is Hail To The Thief waarschijnlijk toch een teleurstelling. Mensen die echter de vorige twee albums wel konden waarderen, maar toch ook de rockmuziek van bv 'The Bends' mooi vonden, zullen Hail To The Thief kapot draaien.

Downloadtips
2+2=5
A Wolf At The Door
The Gloaming
Where I End And You Begin

Beoordeling
4 uit 5.

Dimas
17 June 2003, 08:17
http://lom.site-park.com/lompics/cdreviews/27/thyrane.jpg

Artiest
Thyrane

Titel van de CD
Hypnotic

Muzieksoort
rustige melodische industrial/black metal

Mijn Mening
Persoonlijk vond ik de nieuwe Thyrane toch wel een teleurstelling, omdat hun vorige album Symphonies Of Rebellion er als zoete koek bij mij inging. Dat was een heerlijk redelijk melodisch black metal album. Maar nu is er toch weer wat teveel industrial invloed bijgekomen. Maar misschien is dat wel goed voor ze want het zou best wel is heel goed kunnen dat ze met dit album een groter publiek bereiken omdat het vrij toegankelijk is. Zeker het proberen waard voor iedereen. Het geluid is allemaal en op top in orde, dus daar valt niks op aan te merken.

Downloadtips
Fireworks
Glamorana Demystified
The Symptomatic

Beoordeling
4

yor
17 June 2003, 14:44
Originally posted by QQQ
http://image.allmusic.com/00/amg/cov200/drf800/f899/f89926cf3zd.jpg

Artiest
Radiohead

Titel van de CD
Hail To The Thief

Muzieksoort
Britrock

Mijn Mening
De verwachtingen voor het Radiohead album na 'OK Computer', 'Kid A', waren twee jaar geleden hoog gespannen. Het album was radicaal anders dan de voorgaande albums, Radiohead was gaan experimenteren. Veel mensen konden deze electronica niet waarderen, maar hielden hoop doordat de band beloofde dat het slechts een tussenstap zou zijn, en dat het nieuwe album weer pure rock zou worden. 'Amnesiac' kwam uit in 2001, maar was nog steeds een experimenteel album. Niet erg verrassend als je logisch nadenkt, aangezien het in dezelfde periode was opgenomen als 'Kid A'.
Nu dan komt 'Hail To The Thief' uit en het wordt door veel mensen als een soort herkansing gezien.
Hoewel er meer gitaarwerk is, is de electronica niet verdwenen. Toch is het nieuwe album niet experimenteel te noemen. De nummers zijn meer 'bandgericht'.
Voor de mensen die een nieuw rock album verwachten is Hail To The Thief waarschijnlijk toch een teleurstelling. Mensen die echter de vorige twee albums wel konden waarderen, maar toch ook de rockmuziek van bv 'The Bends' mooi vonden, zullen Hail To The Thief kapot draaien.

Downloadtips
2+2=5
A Wolf At The Door
The Gloaming
Where I End And You Begin

Beoordeling
4 uit 5.


vond t een goede cd, niet hun beste werk, maar zeker geen tegenvaller
2+2=5 is een geweldig nummer

kopen die hap! :) hehe

The Phit
20 June 2003, 12:26
Originally posted by yor



vond t een goede cd, niet hun beste werk, maar zeker geen tegenvaller
2+2=5 is een geweldig nummer

kopen die hap! :) hehe
kzat gister nog te twijfelen, of PPSR of Radionhead. Maar heb toch maar een cdtje besteld die ik zo graag wil maar nergens kan vinden. :yes:

Dimas
2 July 2003, 07:29
http://lom.site-park.com/lompics/cdreviews/28/gor.jpg

Artiest
Gorgoroth

Titel van de CD
Twilight Of The Idols

Muzieksoort
black metal

Mijn Mening
Hei Hoo, Hei Hoo, True Norwegian Black Metal maak je zo moeten de mannen van Gorgoroth gedacht hebben toen ze begonnen aan dit schijfje. Het staat gewoon vol met lekkere black metal die van het begin tot het eind door je speakers ragt. Verwacht nou echter niet zo'n rollend grondoffensief zoals Panzer Division Marduk waar je de longen uit je lijf rende, Twilight Of The Idols kent ook een paar rustige stukjes in de nummers waardoor het niet een grote ragpartij wordt. Met maar 32 minuten is het misschien wat kort, maar desalniettemin zijn het wel 32 heerlijke minuten :)

Downloadtips
Procreating Satan
Forces Of Satan Storm
Blod Og Minne

Beoordeling
4 uit 5

Dimas
2 July 2003, 07:33
Artiest
Kult Ov Azazel

Titel van de CD
Oculus Infernum

Mijn Mening
Is het black metal seizoen soms geopend? Hier weer een heerlijke black metal release, zoals black metal gewoon zou moeten zijn. Geen gekloot met synths en keyboards, geen gekloot met gare industrial geluidjes, nee, gewoon raggen. Heerlijke release, en zeker het beluisteren waard

Downloadtips
Rex Infernum In Excelsis
Oculus Infernum
Mark Of The Devil

Beoordeling
4 uit 5

Dimas
2 July 2003, 07:42
http://lom.site-park.com/lompics/cdreviews/28/grave.jpg

Artiest
Graveworm

Titel van de CD
Engraved In Black (Hallo Immortal :))

Mijn Mening
3maal is scheepsrecht, en vandaar ook de 3e review over alweer een puike black metal release. Deze keer echter een release die wat meer melodie heeft, want Graveworm gebruikt op hun nieuwe album zeker niet het standaard hak- en beukwerk van de 2 bovenstaande bands. Dat betekent niet dat het aan kracht inboet, want Graveworm kan nog steeds waar ze in hun beginjaren beroemd mee zijn geworden, namelijk lekker black metal spelen. 2 uitzonderingetjes op de cd, namelijk het nummer "Thorns Of Desolation" waarin alleen maar doedelzakken en andere Hoogland-geluidjes te horen zijn. En daarnaast, al sla je me dood waarom, een cover van REM, namelijk "Losing My Religion" waar Graveworm een eigen melodische black metal tint aan geeft. Een aardigheidje op een goede cd.

Downloadtips
Drowning In Fear
Legions Unleashed
Losing My Religion :)
Beauty Of Malice

Beoordeling
4- uit 5

0Vera
3 July 2003, 03:54
http://www.soundaffects.net/cdreviews/evanescence.jpg
Artiest
Evanescence

Titel van de CD
Fallen

Mijn Mening
Klinkt een beetje rockachtig met een vrij zuivere vrouwelijke sopraan als lead. Vooral de gitaren zijn heerlijk om naar te luisteren, en de lyrics zijn goed, diep. De vocals zijn ook erg mooi, pakkende melodieen die je fantastisch kan meebleren (of neurien maar dat piept wel snel omdat het vrij hoog is :p) als je ze een beetje kent.
last tip: op inet zijn veel slechte versies van deze nummers te vinden. Veel beeps, andere versies en meer van die ongein :{ ik heb de real thing :)

Downloadtips
Going under
Bring me to life (ofcourse:p)
Everybody's fool
Tourniquet!
Taking over me

Beoordeling
4,5 uit 5

Cor
17 July 2003, 19:33
Artiest: Hammerfall

Naam van CD: Crimson Thunder

Muziek soort: Power Metal

Jouw mening: Een geweldige cd als je van het genre houdt, voor anderen ook zeker het beluisteren waard. De zanger heeft een beetje een hoge stem waar je aan moet wennen, maar het past precies bij dit soort muziek.

Download tips:
Riders on the storm
Hearts on fire
Angel of mercy
On the edge of honour


Hoeveel sterren geef jij hem? (uit de 5, 5=beste):
4,5 uit 5, mag dat ook

Kijk anders ff op www.hammerfall.net voor meer info.

Irene!!!!
21 July 2003, 23:40
http://www.vh1.com/shared/media/images/covers/170/460/464887.jpg

Artiest
Matchbox Twenty

Titel van de CD
More than you think you are

Muzieksoort
Rock/hard rock

Mijn Mening
Het is een hele goede CD.. Het is rock met diepe teksten. Het is wat anders, het gaat ook niet helemaal over liefde zoals de meeste CD's. Het is echt een CD waar je mee wilt schreeuwen.. heel goed dus 8-) Ik heb al heel lang niet meer zo'n goede CD gehad.

Downloadtips
All I Need
Disease
Bright lights

Beoordeling
5 uit 5 (en dat geef ik normaal nooit :thumbsup: )

bartje518
22 July 2003, 13:02
http://forum.leerlingen.com/vbb/attachment.php?s=&postid=597744

Sensation Black 2003

Muziekstijl: hardstyle/hardtrance

Mijn mening: Tja, de editie 2002 viel nauwelijks te overtreffen natuurlijk. Toch is dit naar mijn mening wederom een goede verzameling van de beste trance op dit moment. Ook dit jaar vind ik CD2 weer beter dan CD1 trouwens. Toeval :? Geen idee, maar toch zeker het kopen waard!!

Downloadtips: download zodra hij beschikbaar is op kazaa maar weer gewoon de hele cd. Ook al moet je dan zoeken als je bepaalde delen wilt, het is wel zo handig :yes:

Mijn beoordeling: 4 uit 5, aangezien vorig jaar al het beste was :+

anemic
22 July 2003, 23:05
http://www.jadetree.com/images/covers/large/JT1060_lg.gif

Artiest
Strike anywhere

Titel van de CD
Change is a sound

Muzieksoort
punk/hardcore

Mijn Mening
Strike Anywhere van het niet onbekende Jay Tree records. De eerste full-length van deze band is in mijn ogen enorm goed geslaagd. Het geluid over de hele plaat is enorm goed. De drums staan er retestrak op en zijn supersnel.
Wat in mijn ogen deze plaat enorm goed maakt, is de zang van punk met de rauwe schreeuwen van een goede hardcore band en de singalongs van oldschool bands. Om deze band als oldschool-hardcore te typeren zou ik niet doen, dan zou ik het eerder onder de noemer punk zetten. Dit past ook meer bij de erg politieke teksten.
Deze plaat kent in mijn ogen ook echt geen zwakke songs. Ik heb net deze plaat weer geluisterd om na te gaan of dit wel waar is, maar ik kan echt niets vinden dat ik slecht vind aan deze plaat. Voor liefhebbers van kid dynamite, rise against en good riddance echt een must-have!
Enige -puntje is dan misschien de artwork, niet verschrikkelijk mooi, but who cares, well roy cares ;)

PS. alle mp3's staan op hun website for free


"When they broke down the door
and put their guns in the face of your wife and child
and as they pinned you to the floor
did you say "officer, i am not resisting you. " ?

"

"The government say that its what we need
to work until we die serving someone else's greed
they separate divide but its the same red blood we bleed
rob us of the fruit but we'll always have the seed
so people are speaking out against what they see
searching for the truth within the promises of liberty
people are imprisoned for what they believe
or is it just propaganda
"




Downloadtips
- refusal
- sunset on 32nd street
- laughter in a police state

Links
http://www.jadetree.com
http://www.strikeanywhere.org

Beoordeling
4.5 uit 5

yor
23 July 2003, 18:01
Originally posted by anemic


je luistert ook geen joetkroew.. je zou hem eens een paar rondjes moeten geven in je stereo
xXx

carry on is opzich wel weer de bomb!

joetkroew


en inderdaad artwork is best belangrijk, daar koop je toch ook een beetje de cd voor. pleasing for ears and eyes

dext0r
30 July 2003, 20:28
Originally posted by yor


en inderdaad artwork is best belangrijk, daar koop je toch ook een beetje de cd voor. pleasing for ears and eyes

zoals cd's van tool ;)
lateralus :yes:

yor
30 July 2003, 21:49
Originally posted by dext0r


zoals cd's van tool ;)
lateralus :yes:


bijvoorbeeld (je brengt me op een idee voor een nieuwe thread) als dat mag in de music forum

AMF
31 July 2003, 20:33
http://www.artistdirect.com/Images/Sources/AMGCOVERS/music/cover200/drd600/d628/d62840ytiq7.jpg

Stereophonics

Titel van de CD
Performance & Cocktails

Muziek soort
Hmm..Rock 'n roll achtige pop (huh?)

Mijn Mening
Ik ben totaal verslaafd aan de stem van Kelly Jones. Ik vind het echt een geweldige cd, maar je moet wel tegen zijn een beetje zeurende stem kunnen. Verder lekkere gitaarsolo's, en de wat hardere nummers worden goed afgewisseld met rustige nummers. De teksten van de nummers op deze cd zitten goed in elkaar.

Downloadtips
The bartender and the thief
Just looking
She takes her clothes off (mijn favoriet!)
I stopped to fill my car up

Beoordeling
4 uit 5

Dimas
2 August 2003, 15:47
Cover not yet available

Artiest
Dimmu Borgir

Titel van de CD
Death Cult Armageddon

Muzieksoort
Melodische Black Metal

Mijn Mening
Ik zal er heel kort over zijn: als je het vorige album te hard vond, is deze perfect geschikt. Als je het vorige album heerlijk vond, kan je beter een paar nummers downloaden

Downloadtips
Allemaal dus.

Allegiance, Vredesbyrd en For The World To Dictate Our Death zijn de wat snellere nummers. Blood Hunger Doctrine is de nieuwe Puritania en de rest is mid-tempo, atmospherische black metal

Beoordeling
4 uit 5

Dimas
2 August 2003, 15:52
http://www.metal-observer.com/covers/cov3070.jpg

Artiest
1349

Titel van de CD
Liberation

Muzieksoort
Black Metal

Mijn Mening
Liberation is inderdaad een goed gekozen titel. Niet voor niks wordt deze band & plaat overal binnengehaald als de redders van het black metal genre. 1349 speelt gewoon rauwe, snelle, totaal vergiftigde black metal, zoals heel veel mensen al een tijd niet hebben gehoord. Het is heerlijk snel, ruig, duister. Frost (drummer van Satyricon) laat horen dat hij toch echt tot een van de beste drummers ter wereld hoort, want wat ie hier klaarspeelt grenst praktisch aan het onmogelijke. Luister maar Pitch Black en je zal het begrijpen. Met de Mayhem-song Buried By Time And Dust zetten ze ook nog is een prima cover neer, die flink kan wedijveren met het origineel. Dit is gewoon een perfect True Norwegian Black Metal plaat :). NORSK ARYSK BLACK METAL!!! RAhhhh!!!!!

Downloadtips
Manifest
Pitch Black
Satanic Propaganda
Legion
Evil Oath

Beoordeling
5 uit 5

L_angeldc
3 August 2003, 21:03
Originally posted by Irene!!!!
http://www.vh1.com/shared/media/images/covers/170/460/464887.jpg

Artiest
Matchbox Twenty

Titel van de CD
More than you think you are

Muzieksoort
Rock/hard rock

Mijn Mening
Het is een hele goede CD.. Het is rock met diepe teksten. Het is wat anders, het gaat ook niet helemaal over liefde zoals de meeste CD's. Het is echt een CD waar je mee wilt schreeuwen.. heel goed dus 8-) Ik heb al heel lang niet meer zo'n goede CD gehad.

Downloadtips
All I Need
Disease
Bright lights

Beoordeling
5 uit 5 (en dat geef ik normaal nooit :thumbsup: )

matchbox 20 vind ik ook een goede band, maar dit album vond ik toch iets minder, vooral vergeleken met yourself or somebody like you.
teksten van rob thomas vind ik top, maar op dit album kwam het allemaal wat.. gladder uit, ik weet niet echt hoe ik het goed moet omschrijven, naar mijn idee waren de liedjes op de oudere albums wat rauwer, meer echter om zo te zeggen.
en ik ben het helemaal met je eens dat je zo met die cd mee wilt schreeuwen :+ heb ik bij alle matchbox 20 albums :p

Dimas
7 August 2003, 08:04
Artiest
Mortician

Titel van de CD
Darkest Day Of Horror

Muzieksoort
Death metal

Mijn Mening
Ze zijn terug! De band die death metal tot een soort humor heeft gemaakt met de introotjes van oude horror films. Ze zijn nog steeds snoeihard met achterlijk lage vocals en een snoeiharde bass. Ook word, volgens mij, nog steeds gebruik gemaakt van een drumcomputer hoewel het kan zijn dat ze inmiddels een drummer hebben gevonden die dit soort achterlijke snelheden kan creeren. Het positieve van dit album met het vorige (Domain Of Death) is dat er een klein beetje melodie in is geslopen, wat het geheel ten goede komt. Als je van extreme death/grind houdt, is dit zeker wat voor je

Downloadtips
Audra
Voodoo Curse
Human Puzzle

Beoordeling
Een dikke 4

0Vera
10 August 2003, 09:22
Artiest
Opeth

Titel van de CD
Damnation

Muzieksoort
Metal

Mijn Mening
Metal is, naar mijn idee als leek, instrumentaal erg vol. En dat is de kracht ook. Metal overstelpt je als het ware, en je kan ook horen dat die muziekanten het echt kunnen. Bij Opeth kunnen ze het ook. Dit is een hele rustige cd, geen grunt, geen headbangmuziek, maar gewoon ogen dicht en puur genieten.
Het zijn lange nummers met grote instrumentale gedeelten en ergens in het midden zit de vocal van de zanger, die overigens niet bijzonder zingt maar wel helemaal in de sfeer past.
Dit is echt een ideale cd voor in de trein, om samen te luisteren, of in de stad, of op de fiets of in bed of... gewoon overal :)

Verwacht geen fireworks van deze cd, voor als je eerder werk van Opeth kent, het past meer in een Blof-sound dan metal, en daarom heeft het ook mijn voorkeur :p

Downloadtips
In my time of need
Hope leaves
Weakness

Beoordeling
Een dikke 4

yor
10 August 2003, 15:42
http://www.theprp.com/reviews/images/beloved.jpg

Artiest
Beloved (us)

Titel van de CD
Failure On

Muzieksoort
emocore/post-hardcore

Mijn Mening
Beloved (us) (eerst was het gewoon beloved, maar er bleken meer acts met deze naam te bestaan) is een nieuwkomer. maar wat voor eentje. gelijk schitteren met een geweldig debuut album. met alleen een ep-tje onder hun naam (ook erg goed) werden deze 6 mannen (3 gitaren!!!) aangetrokken door solid state (Stretch arm strong, norma jean, zao) geen kleintje dus in de hardcore scene.
wat als eerste opvalt is het geweldige geluid dat op dit schijfje is te horen. geproduceerd door gggarth richardson 9ook geen kleintje). alles is zo verdomd helder.
de zang op dit album is super. de zanger doet heel erg denken aan de nieuwe zanger van further seems forever 9als ie clean zingt.) en poison the well (wanneer het hard wordt). zoveel emotie. dat is ook het hele krenwoord van dit album. emotie. vaak lange songs met fantastische opbouwen en geweldig gitaarwerk, huge breakdowns en je waant je opeens in een echte hardcore band. alles loopt gewoon soepel. de lyrics zijn niet de meest originele, maar zijn wel oprecht 9wat vaak ook al een hele opgave is). de artwork heb ik nog niet onder ogen mogen zien. maar solid state weet wat artwork is en de frontcover ziet er erg mooi uit, dus dat zit wel goed. als je van thursday, takeing back sunday, further seems forever, glassjaw en poison the well houdt is dit een must-have.

quotes
omdat ik het album nog op bestelling heb staan een paar kleine stukjes die mij opvielen bij alleen het beluisteren:

"just open up your eyes to see"

Downloadtips
-failure on my lips
-inner pattern
-allure
-only our faces hide

links
http://www.solidstaterecords.com
http://www.belovedrock.com

Beoordeling
4.0 uit 5

Stevie
20 August 2003, 14:18
http://www.8weekly.nl/reviews/cd/images/birdsofpray01.jpg
Artiest
Live

Titel van de CD
Birds of pray

Muzieksoort
Pop/rock, alternative

Mijn Mening
Ik weet het, een relatief 'oud' album, maar ik moest hier nog iets over kwijt. Er wordt afgetrapt met het populaire nummer heaven. Leuk nummer, klinkt goed, zoals live als altijd klinkt. Vertrouwt dus. Ook een aardige tekst. Maar naarmate het album vordert wordt het wel erg eentonig. Nummers van rond de 3 minuten, met 2 coupletten, 1 tussenstuk en 3 keer hetzelfde refrein wat gezongen wordt. Dan is de muziek wel aardig maar wordt ook erg saai. Zelfs Kowalczyk's prachtige stem wordt steeds hetzelfde (en dus veel te weinig) gebruikt. Ik zat tijdens het beluisteren op een ballad, of een onstuimig nummer wat zich van de rest zou onderscheiden. Maar helaas. Het zat er niet in. Zelfs een nummer à la Overcome had me nog kunnen redden maar ook dat is er niet op te vinden. Positieve uitzonderingen zijn The sanctity of dreams en River Town met interessante loopjes.

Downloadtips
Heaven
The sanctity of dreams
River town

Beoordeling
3 uit 5

Dimas
25 August 2003, 16:11
Artiest
Krisiun

Titel van de CD
Works Of Carnage

Muzieksoort
Death Metal

Mijn mening
Krisiun? Is dat niet die Braziliaanse 3-mansband met die retesnelle bass-drum? Juistem, dat is Krisiun. Al sinds een aantal jaar maakt deze 3mansformatie de krochten van de wereld onveilig met hun verwoestende metalmuziek. Met een bassdrum die werkelijk te snel voor woorden is blazen ze elk boompje van het oerwoud omver.
Na het beluisteren van de CD viel me op dat deze gevarieerder was dan z'n voorgangers, voornamelijk Ageless Venomous en Conquerors Of Armageddon. De nummers lijken niet allemaal meer op elkaar, wat alleen maar goed kan zijn. Voor de rest is het gewoon de oude Krisiun style: beuken. En dat kan ook alleen maar goed zijn. Aan het eind is nog een leuke Venom-cover te vinden (In League With Satan) en dan volgt de outro. Gewoon een lekker extreme cd.

Downloadtips
Thorns Of Heaven
Murderer
Wolfen Tyranny
In League With Satan

Beoordeling
4 uit 5

AmbyPur
28 September 2003, 11:18
http://images-eu.amazon.com/images/P/B0000CG9N8.02.LZZZZZZZ.jpg
Artiest
Muse

Titel van de CD
Absolution

Muzieksoort
Britpop

Mijn mening
Ik vind Muse een goede band die al wat goede albums heeft uitgebracht, dus mijn verwachtingen van deze CD waren ook wel hoog.. en aan die verwachtingen hebben ze wel voldaan! Goede CD, met vooral een goed begin (1e nummers zijn vooral goed bedoel ik..). De oude Muse-sound, maar wel met iets vernieuwends, meer piano ook. Ook goede afwisseling tussen lekker knallend en lekker rustig, zowel tussen als in de nummers! Ik vind het ook vooral lekkere meezingers en daar hou ik wel van ;) Het valt me wel op (kan ook aan mij liggen) dat er veel gitaarsolootjes inzitten, maar dat ben ik dan ook wel weer een beetje gewend van Muse. Het klinkt in ieder geval lekker :)

Downloadtips
Eigenlijk alle nummers wel, maarja :+

Apocalypse Please
Time Is Running Out
Sing For Absolution
Falling Away With You
The Smallprint (Tsp)

Beoordeling
4 uit 5

Underworld
13 October 2003, 14:27
http://www.dirty.org/underworld/uw_disco_uwmk2/albums/underworld1992-2002_100_lit.jpg


Artiest:

Underworld

Naam van CD:

Underworld 1992-2002

Muziek soort:

Dance

Jouw mening:

De cd is (helaas) nog niet uit, ik denk dat de verkoop cijfers van deze cd verschrikkelijk omhoog zullen gaan vooral omdat born slippy nu ook weer op nieuw is uit gegeven
al met al is dit een zeer goede cd

release datum: November 2003

Downloadtips:
Underworld is vaak moeilijk te downloaden (p2p programma's)
, ik koop zelf ook nooit cd's maar deze cd heeft het gewoon verdient om te worden gekocht!


Hoeveel sterren:
5/5

yor
13 October 2003, 14:51
ik ga binnekort wel weer is wat reviews schrijven, heb weer wat nieuwe cd's die wel beluisteren waard zijn

yor
13 October 2003, 19:01
http://www.theprp.com/reviews/images/thrice.jpg

Artiest
Thrice

Titel van de CD
the artist in the ambulance

Muzieksoort
hardcore/emocore/punk

Mijn Mening
Laat ik even voorop zetten dat Thrice een nogal aparte band is. niet eens omdat het ontzettend vaag is wat ze doen, of geheel vernieuwend. maar hun sound is zo hun eigen. de eerste riff verrraad al gelijk dat je met de band thrice hebt te maken, wat een knap gegeven is. een ander knap gegeven is dat thrice de potentie heeft om bij een 'breed' publiek aan te slaan (met breed bedoel ik rokc/metal/hardcore/punk publiek).
the artist... is het derde album van deze US. hardcore/emocore/punk band. en wat opvalt bij gelijk het eerste nummer. het knalt. geweldige productie en heel veel klopt. denk aan een poison the well die snelle punk probeert te spelen maar twee gitaristen heeft die van metalriffjes en emocore riffjes houden en wat nog lukt ook. de zanger heeft een hele karakterestieke stem die het voor mij goed doet. mooie zanglijnen, goede schreeuw uithalen. en waar ik ook heel erg blij mee ben is dat niet zoveel van die samen zang op zit ala taking back sunday en finch (dat heb ik nu wel genoeg gehoort).
eigenlijk kent deze cd weinig nadelen, misschien dat het album een niet constante flow heeft. er zitten een paar ontzettend goede numemrs op, maar een paar zijn gewoon ietsje minder of blijven wat minder hangen (maar zijn iegenlijk op zichzelf nog steeds goed). ohja en de artwork vind ik een beetje tegenvallen op zo'n groot label, mag je beter verwachten.

quotes:
"paint the target. we dont need no evidence. flood the market. we do it all in self defense. youre a smart kid. never work wthout gloves. if youre a smart kid, you say the hell away from love"

"a ghost is all that's left of everything we swore we never would forget. we tried to bleed the sickness but we drained our hearts instead. we are the dead"

Downloadtips
-cold cash and colder hearts
-under a killing moon
-all that's left
-the artist in the ambulance
-don't tell and we won't ask

links
http://www.thrice.net

Beoordeling
4.0 uit 5

yor
13 October 2003, 19:22
http://www.burningheart.com/backcat/bhr071.jpg

Artiest
refused

Titel van de CD
the shape of punk to come

Muzieksoort
hardcore/noisecore/punk met een scheutje dance

Mijn Mening
Ik zat me net te bedneken dat ik Refused nog nooit heb gereviewed en bedacht me ook gelijk dat refused een van de vetste bands is die er op hardcore gebieden hebben bestaan. dus zodoende.
refused is zweeds, bestaat niet meer, maar zit nog vers in het geheugen van menig hardcore fan. refused is vernieuwend. refused is zeer politiek (anti-kapitalistisch). refused is overgegaan in (the) international noise conspiracy. oftewel, refused is goed.
maar hoe goed? wat is er dan zo bijzonder aan deze band? deze band was in staat om met elk album dat ze uitbrachten iets nieuws te doen. niet te varen op de successen, maar hun horizon verbreden. en dat heeft uiteindelijk geresulteerd in deze klassieker. op the shape of punk to come kan een wervelwind van muziekstijlen verwachten. ik noem een rijtje. hardcore, punk, noisecore, techno, ander dance, jazz, klassiek, pop. en alles klopt.
deze cd klintk in een woord geweldig. de sound is precies goed. vette drums (maar niet overheersend) en heel goed gespeeld, ontzettend goede, rauwe gitaren die je boxen werkelijk uitknallen, gave baspartijen die veel melodie aan de hele band geven. en de zanger met zijn politieke teksten die zachtjes zingt tot een rauwe echte rock scream, zoals die hoort te zijn. maar wat alles echt bijzonder maakt is de productie van deze cd. de cd loopt als het waren in een stuk door. de interludes tussen alle nummers door, zijn gewoonweg geniaal. de ene keer waan je je op een techno party, dan ben je in een jazzcafe en de volgende keer sta je te luisteren naar refused in een heuze arena. het is moeilijk te bevatten, maar je moet het horen te geloven. refused is trouwens ook verantwoordelijk voor misschien wel mijn lievelings song allertijde (op gebied van hardcore), namelijk. New Noise.
dit is een klassieker die denk ik iedere rockfan op zijn minst moet hebben beluisterd. even doorheen prikken, maar als je dat hebt gedaan, had je alleen maar gedroomt dat refused nog bestond.
en... deze band heeft misschien wel de beste oneliner die ik ken

quotes:

"rather be forgotten than remembered for giving in"

"we dance to all the wrong songs and we enjoy all the wrong moves. we are not leading"

"we're all dressed up with somewhere to go"

Downloadtips
-liberation frequency
-summer holidays vs. punk routine
-new noise
-refused party-programme
-the shape of punk to come

links
http://www.burningheart.com

Beoordeling
4.7 uit 5

QQQ
13 October 2003, 22:30
http://www.ipecac.com/images/031.jpg

Artiest
Phantomsmasher

Titel van de CD
Phantomsmasher

Muzieksoort
grindcore, electronica, noise

Mijn Mening
Phantomsmasher is één van de vele muzikale projecten van James Plotkin. Samen met drummer Dave Witte en vocalist Speedranch laat hij zich helemaal los op dit album. Het resultaat is een vreemde combinatie van "intelligente" grindcore en electronica. Ondanks de chaos die in de nummers vaak overheerst, zit er wel degelijk structuur in, hoewel die misschien pas na een paar luisterbeurten duidelijk wordt.
Het totaalplaatje lijkt misschien nog het meest op een electronische versie van de hardere nummers van de band Naked City. De vocals (die hier overigens niet zo'n grote rol spelen als in de meeste bands) van DJ Speedranch zijn dan ook niet eens zo anders dan die van Naked City's Yamatsuka Eye, de vocals van Speedranch zijn echter vervormd met behulp van de computer.
Wat de cd zeker ten goede komt is dat er ook rustige momenten zijn. Ook is er plaats voor een beetje humor; tijdens het luisteren kom je zelfs het Teletubbies theme tegen.
Al met al is dit gewoon een erg sterke cd, hoewel het zeker niet geschikt is voor iedereen, vooral doordat het nou niet bepaald de meest toegankelijke cd is.

Downloadtips

Anubis Innertube
Scrolling Sideways
Digit Dirt

links
http://www.ipecac.com/ (juist ja, Mike Patton ;))
http://www.uta.fi/~mm56195/plotkin/

Beoordeling
4 uit 5

yor
14 October 2003, 09:24
Originally posted by QQQ


Artiest
Phantomsmasher

Titel van de CD
Phantomsmasher

Muzieksoort
grindcore, electronica, noise



welk label zit deze band?

de artwork is namelijk heel erg hydra head achtig (cave in, isis, cult of luna). ook heeft dat label vaak van dit soort artiesten op hun roster zitten

QQQ
14 October 2003, 11:10
http://www.ipecac.com/ (juist ja, Mike Patton ;))

Ipecac dus :)
maar ze hebben wel onder de naam Atomsmasher een cd uitgebracht op Hydra Head.

QQQ
14 October 2003, 12:42
http://image.allmusic.com/00/amg/cov200/drf800/f892/f89201ch3u3.jpg

Artiest
Four Tet

Titel van de CD
Rounds

Muzieksoort
IDM

Mijn Mening
Dit laatste werk van Kieran Hebden, beter bekent als Four Tet, is geen verrassende als je 'Dialogue' en 'Pause' al gehoort hebt. Toch is dat zeker geen kritiek, want Hebden heeft het weer voor elkaar om een cd te creëren zonder een echt zwak punt.
De cd voelt veel meer akoestisch aan dan electronisch, en dat geeft het een geheel eigen 'feeling'. Over het algemeen zijn de nummers experimenteel, maar toch is de melodie hier erg belangrijk, wat ervoor zorgt dat het toch een vrij toegankelijke cd is.
Niet baanbrekend, maar zeker wel een aanrader.

Downloadtips

Hands
My Angel Rocks Back and Forth
As Serious As Your Life

links
http://www.fourtet.net/
http://www.dominorecordco.com/

Beoordeling
4- uit 5

bertjuhh
29 October 2003, 23:02
de nieuwe cd van Holly Valance is wel relaxt!!

Artiest: Holly Valance

Naam van CD: State Of Mind

Muziek soort: pop

Jouw mening: echt een relaxt album, met lekkere nummers!! Die Holly kan wel een aardig stukje zingen hoor:p

Hoeveel sterren geef jij hem? (uit de 5, 5=beste): 5 supersterren

Tracklist 'State Of Mind':

1. Holly Valance - Hypnotic (3:48)
2. Holly Valance - State Of Mind (3:20)
3. Holly Valance - Everything I Hate (3:28)
4. Holly Valance - Desire (3:37)
5. Holly Valance - Curious (3:10)
6. Holly Valance - Ricochets (3:44)
7. Holly Valance - Tongue-Tied (4:03)
8. Holly Valance - Over 'n' Out (3:12)
9. Holly Valance - Somebody Out There (3:58)
10. Holly Valance - Double Take (3:06)
11. Holly Valance - Action (3:35)

biffyclyro
11 November 2003, 18:45
Originally posted by bertjuhh
Die Holly kan wel een aardig stukje zingen hoor:p

playbacken misschien.

L_angeldc
11 November 2003, 19:25
Originally posted by biffyclyro
playbacken misschien.

zelfs dat nog niet eens :z

ontopic :

even snel een koop/download tip ;) : 30 seconds to mars - selftitled

heb geen tijd om hier heel uitgebreid een review te gaan geven. tis gewoon een topcd
beste liedjes : carpicorn (a brand new name) was ook hun single, heeft nog een tijdje op de box rondgezweven :z
welcome to the universe is ook leuk

PFP
14 December 2003, 11:59
http://images.cd-wow.com/images/1/1061871555_big.jpg

Artiest:

Jet

Naam van CD:

Get Born

Muziek soort:

geen idee, britpop????

Download tips:
2. Are You Gonna Be My Girl (van de vodafone reclame)
4. Look What You've Done
7. Radio Song
9. Cold Hard Bitch
11. Take It Or Leave It
Dit zijn mijn favoriete maar de rest is zeker ook heel goed

Jouw mening:

Ik vind dit een hele goede CD ik zou er wel constant naar willen luisteren. Veel mensen vinden het alleen troep "so excuse me" Hij is al wel een paar maandjes oud nu ik geloof vanaf 15 september. Goed is vooral dat de nummers heel goed in elkaar zitten, blijven lang hangen en er is ook een goede balans tussen harde en rustige muziek. Ik heb geen verstand van muziek hoor maar ik vind dit echt zo'n top cd :D

Hoeveel sterren geef jij hem?

zeker 4,5 sterren als het al niet meer is 8-)


TRACK LISTING:
1. Last Chance
2. Are You Gonna Be My Girl
3. Rollover DJ
4. Look What You've Done
5. Get What You Need
6. Move On
7. Radio Song
8. Get Me Outta Here
9. Cold Hard Bitch
10. Come Around Again
11. Take It Or Leave It
12. Lazy Gun
13. Timothy

anemic
20 December 2003, 15:42
Originally posted by PFP
recensie

ik zou het garage noemen PFP
het lijkt nl best wel veel op de hives

PFP
22 December 2003, 16:21
Originally posted by anemic
ik zou het garage noemen PFP
het lijkt nl best wel veel op de hives

euhm ja, zoals ik al zei: ik ben geen kenner dus ik heb geen idee waar jij het over hebt :p

anemic
26 December 2003, 21:55
Originally posted by PFP
euhm ja, zoals ik al zei: ik ben geen kenner dus ik heb geen idee waar jij het over hebt :p

ga maar eens the hives luisteren, ken je wel wat songs van denk ik.
o.a hate to say i told you so

w00t
11 January 2004, 21:49
Because I Wanna is ook een erg bekend nummer van The Hives.

Next 11
11 January 2004, 22:10
http://www.nl.bol.com/intershoproot/MUSICCOVER/FC/1/3/0/6/0/1306099.gif

Artiest:

Hoobastank

Naam van CD:

the Reason

Muziek soort:

soort van Emo-rock

Download tips:

1. Same Direction
2. Out Of Control
wel mijn favoriete 2 nummers van de cd.

Jouw mening:

Ik vind het een hele goede cd. Veel beter als de eerste. Eerst cd beetje het id dat ze in 10 minuten alle nummers hadden geschreven. Duidelijke verbetering.
Groot minpunt dat sommige nummers erg afzakken naar trage ballads wat soms tot verveling kan leiden, maar voor de rest een geweldig product.

Hoeveel sterren geef jij hem?

3,5 uit 5

QQQ
12 January 2004, 21:14
Originally posted by w00t
Because I Wanna is ook een erg bekend nummer van The Hives.

mp3 generatie :'( :p

dat nummer is dus Hate To Say I Told You So ;)

yor
12 January 2004, 21:40
Originally posted by QQQ
mp3 generatie :'( :p

dat nummer is dus Hate To Say I Told You So ;)

coole titel trouwens

yor
12 January 2004, 21:58
http://www.beecher-online.com/images/BT4W.gif

Artiest
Beecher

Titel van de CD
Breaking the fourth wall (calculated risk records)

Muzieksoort
catchy metalcore

Mijn Mening
CONVERGE - JANE DOE! was het eerste wat bij me op kwam toen ik deze band voor het eerste hoorde. nou is dat niet zo gek want dit steengoede debuut album van deze getalenteerde negelse mannen is opgenomen door niemand minder dan Kurt Ballou (gitarist van Converge dus, en in hardcore-land een gewaardeert producer). de energie spat er ook vanaf.
rockende metalcore met catchy riffs, vet-fill-drumwerk en een hele gave frontman. deze man (Ed Godby) heeft een hele gave krijsende stem waar echt heel veel wanhoop en frustratie vanaf spat. ook probeert deze meneer soms te zingen. of ik dit nou oke vind, weet ik nog niet. op het begin niet, maar de stem gaat steeds beter op me inwerken. overigens gebeurt dit cleane zingen niet ontzettend vaak.
Ook de artwork is redelijk voor elkaar, mooise donkerbruine kleuren die de cd een beetje een mysterieus tintje geven (ontworpen door A. Turner, niemand minder van Hydra head (isis, cult of luna enz)). de lyrics zijn wel oke, persoonlijke stuff op dichtachtige wijze geschreven zodat er veel ruimte is voor eigen interpretatie, goede shizzle!

voor de converge, dillinger en andere hardcore fans (zelf niels vind het goed!) zeker een aanrader!

links
http://www.beecher-online.com
http://www.calculated-risk.co.uk

Downloadtips
-let them drown
-dead for weeks
-mercury switch

Beoordeling
3.5 uit 5

yor
12 January 2004, 22:12
http://evrstore.com/Merchant2/graphics/00000001/evr081_sm.jpg

Artiest
Black Cross

Titel van de CD
Art Offensive (Equal vision records)

Muzieksoort
rauwe 80's punk/hardcore (maar dan harder en chaotischer)

Mijn Mening
Black Cross is een aparte band met een apart, maar eigen herkenbare stijl. De band bestaat uit ex-leden van By the grace of god en ook dat hoor je terug in de muziek. ook vond ik deze cd moeilijk te reviewen. hun ep (bij reflections uitgebracht) onder hun oude naam Black Widows was duidelijker, misschien ook omdat dat een eptje was en dus korter duurde. deze cd is zeker niet slecht! goede songs met veel afwisseling (zonder dat het irritant wordt), gave teksten, goede kwaliteit (expres rauw gelaten) en gewoon sterke muziek. ik wete het gewoon niet, ik vind hem goed, maar luister hem niet vaak. misschien moet ik dat maar wat meer doen.
de artwork vind ik erg gaaf. alles constant donkerrbuin met goude accenten en handgeschreven teksten in wit. gave foto's en de sleeve is ook echt goud, gaaf gedaan!
tip: luister eerst wat nummers van hun en geef je eigen oordeel

links
http://www.black-cross.com
http://www.equalvison.com

Downloadtips
-black market cigarettes
-just go outside
-bitta's walk

Beoordeling
3.2 uit 5

Next 11
12 January 2004, 22:12
Originally posted by yor
http://www.beecher-online.com/images/BT4W.gif

[b]Artiest
Beecher

Downloadtips
-let them drown
-dead for weeks
-mercury switch


kan niks van die band vinden... ga hard verder zoeken... :yes:

yor
12 January 2004, 22:18
kijk op hun site

www.beecher-online.com

Next 11
12 January 2004, 22:19
http://www.nl.bol.com/intershoproot/MUSICCOVER/FC/1/2/4/8/6/1248656.gif

Artiest:

Boy Sets Fire

Naam van CD:

Tomorrow Comes Today

Muziek soort:

soort van Emo-rock-core

Download tips:

2. Last Years Nest
3. Full Color Guilt
7. Release The Dogs

Jouw mening:

Heel Puik werk.. misschien net iets te gelikt zelfs. Lekkere songs en luisterd heel relaxed. Enige minpunt is dus dat ie net iets te gelikt is. Maar verder is het een 1e klas product. Zeker luisteren waard

Hoeveel sterren geef jij hem?

4,5 uit 5

Next 11
12 January 2004, 22:19
Originally posted by yor
kijk op hun site

www.beecher-online.com
thanx

yor
12 January 2004, 22:23
Originally posted by Next 11
http://www.nl.bol.com/intershoproot/MUSICCOVER/FC/1/2/4/8/6/1248656.gif

[B]Artiest:

Boy Sets Fire

Naam van CD:

Tomorrow Comes Today

Muziek soort:

soort van Emo-rock-core



leuke cd inderdaad, live echt super!

ik zeg white wedding dress als favo song, goede tekst!

Next 11
12 January 2004, 22:26
heel de cd van boy sets fire is echt vet :)

Trouwens dat Beecher is echt super...!:thumbsup:

The Phit
16 January 2004, 21:11
http://www.icedearth.com/img/rel_gb_cs.jpg

Artiest
Iced Earth

Naam van de CD
the Glorious Burden

Muziek soort
Speed Metal

Mijn Mening
Heerlijke CD man. Duw ik dat cdtje in me sleuf, komt er eerst een leuke versie van stars and stripes door de boxen knallen met aansluitend dr aan vast een lekker nummert. Decleration day is een erg herkenbaar Iced Eart song. Alle nummers liggen wel lekker, behalve Greenface heb ik me ff aan zitten ergeren en doorgeskipped. Verder niets te klagen. Verder is de unplugged versie van when the eagle cries steengoed.
Zie ik dan opeens nog een schijffie ( :loser: ). Zit er nog ruim 32 minuten herrie verdeeld over 3 nummers verdeeld. Die ook in me gleuf, en wat voor 3 nummers. Echte toppers, deze waren echt smullen en zouden over de Gettysburg gaan ofzo 8). vooral Hold at all costs was om te smullen... Whieeeee, en dan 18 maart de start van de Europeese tour in Tilburg :respect:
Een goede opvollegert van Horror Show denk ik zo :)

Downloadtips
Decleration Day
When the Eagle cries (unplugged)
Waterloo
The Devil to Pay
Hold at all costs
High water mark

Beoordeling
5 uit 5.

edit: reckoning is ook goedddd :yes:

Jamiel
24 January 2004, 12:24
http://www.nl.bol.com/intershoproot/MUSICCOVER/FC/1/2/8/6/1/1286114.gif

Artiest
Intwine

Titel van de cd
Intwine

Muziek soort
Reggaerock :p (Btje punk)

Mijn mening
Het is geen echte stevige harde rock zoals jullie gewend zouden zijn, op twee nummers na dan (Je hoort er geschreeuw tussen :|), maar het is zeker geen muziek voor mensen die helemaal fan zijn van het Idolsgebeuren (Roger van Idols1 is de zanger).
Het is ook zeer blije muziek, omdat je reggaeinvloeden hoort, vooral vanaf de laatste helft van het nummer slaat het daar op over, is wel funny :d
Het is tenminste weer es wat anders dan alleen maar ruige gitaren enzo
Dit is hun debuutalbum en ik hoop dat er een vervolg op komt :thumbsup:

Downloadtips
Raven Claw
Let me be
Today
Feel free
Sleep in silence

Link
Intwine officieele site (http://www.intwine.nl)

Beoordeling
5 uit 5, absoluut :)

biffyclyro
3 February 2004, 16:31
Originally posted by Next 11
[IMG]Hoobastank


:thumbsup:
grappig, herinneringen aan incubus :$

biffyclyro
3 February 2004, 17:01
Artiest: the Darkness

Naam van CD: Permission to Land

Muziek soort: erg foute en erg fake ac/dc en queen kloon.

Jouw mening: ontzettend leuk in het begin, toen kende nog niemand in nederland ze, ik zag ze in schotland en het was geweldig, ik zag ze op waterpop en het was geweldig, hoewel weer dezelfde show. ik zag ze in de w2 met alweer dezelfde show, en ze wilden niet dancing on a fridaynight spelen voor mij. dat was al erg jammer, toen werd het ook nog eens ongelofelijk hard gehyped en kwam "i believe in a thing called love" -een clip waar je zowieso al de rillingen van zou behoren te krijgen, zo fout- zelfs op tmf. erg leuk voor die jongens natuurlijk, maar na een tijdje de muziek aan te horen en het oke te vinden gaat het gewoon vervelen..

Hoeveel sterren geef jij hem? (uit de 5, 5=beste):
toch een 3,5, niet omdat ik hem zo leuk vind, maar omdat ze met zo'n cd, waar teksten opstaan als
"All I want is brown
And I'm going into town
Shooting up as soon as I'm back
My friends have got some good shit
All I want is some of it
Gimme, gimme, gimme that smack"
toch een heel groot publiek aan kunnen trekken, zelfs in een verrassend korte tijd een melkweg-the max uitverkocht kunnen krijgen. verder hebben ze gewoon iets komisch over zich, met de zebrapakjes die je overal ziet verschijnen, het paul bosveld-hoofd van justin die toch echt chickies aantrekt en de belachelijke foutheid, zo fout dat het bijna toch weer gewaardeerd kan worden.

mocht je iets willen horen: tips van permission to land zijn friday night en love on the rocks.

Next 11
4 February 2004, 13:51
Originally posted by Jamiel
http://www.nl.bol.com/intershoproot/MUSICCOVER/FC/1/2/8/6/1/1286114.gif

[B]Artiest
Intwine

Titel van de cd
Intwine

ik vind ze echt slecht.... Ze spelen wel strak enzo. Maar ze zijn saai en ik denk dat dat komt omdat ze van alles een beetje zijn en ook van alles niet niet. Tis net geen reggea genoeg omdat ze teveel rock spelen. Ze zijn net geen rock genoeg omdat ze teveel reggea spelen. En zo trekken ze je een beetje alle kanten op.
Komt nog is bij dat ze zo'n saaie live act hebben.....
Heb ze 2 keer live gezien... 1 keer uit intresse en 2e keer omdat we in hun voorprogramma optraden.
Maar 2 keer speelde ze het zelfde en stonden ze helemaal stil op het podium.

Maarja dit is mijn mening

Next 11
4 February 2004, 13:56
http://www.nl.bol.com/intershoproot/MUSICCOVER/FC/1/2/7/1/6/1271633.gif

Artiest:

Watashi Wa

Naam van CD:

Love Of Life

Muziek soort:

Emo-pop

Download tips:

ga die cd ff gelijk halen

Jouw mening:

Zooooooooooooooooo goed. Hou je van emo. Luister dan deze cd. Heel erg rustig maar zo goed. Alles is perfect gewoon. Echt top.

Hoeveel sterren geef jij hem?

5 uit 5

biffyclyro
4 February 2004, 17:37
Originally posted by Next 11
http://www.nl.bol.com/intershoproot/MUSICCOVER/FC/1/2/7/1/6/1271633.gif

Artiest:

Watashi Wa



dan zal ik die morgen/vrijdag wel halen, ik vind toch wel dezelfde dingen goed (over het algemeen) en ik hou wel van langzame emo

Next 11
4 February 2004, 18:57
Originally posted by biffyclyro
dan zal ik die morgen/vrijdag wel halen, ik vind toch wel dezelfde dingen goed (over het algemeen) en ik hou wel van langzame emo

is niet langzaam is poppie maar wel goed

biffyclyro
4 February 2004, 19:07
Originally posted by Next 11
is niet langzaam is poppie maar wel goed

ik bedoelde ook "rustig" zoals jij zei maar ik typte prongeluk langzaam, wat natuurlijk iets heel anders is :)

MaFKeeZ
6 February 2004, 15:51
http://www.pitchforkmedia.com/record-reviews/images/m/metallica/st-anger.gif

Artiest:

Metallica

Naam van CD:

ST. Anger

Muziek soort:

Metal

Download tips:

* The unnamed feeling
* All within my hands

Jouw mening:

Het laatste album dat metallica heeft uitgebracht wilde ik even aan het licht brengen, als men het goed vind :) ik ben er zelf een groot fan van maar ik weet dat veel die-hard metallica fans het echt 1000 keer stront vinden en dat het een cd is die met linkin park of zoiets te vergelijken is.

Degene die metallica waarderen, weten dat dit totaal niet zo is en dat metallica en voornamelijk James Hetfield er veel gevoel in heeft gelegd. Ik blijf van mening dat metallica een goede voorbeeld-band is geweest voor vele metal-bandjes :yes: Nadat james 8 maanden in een afkickkliniek voor alcohol heeft gezeten vind ik dat hij zijn comeback meer dan fantastisch heeft gedaan met dit album!! Ook de nieuwe bass-gitarist heeft de rol goed overgenomen van jason.

Kortom ik luister zeer regelmatig naar dit album alhoewel ik toch de oude cd's van metallica net iets vetter vind.

Hoeveel sterren geef jij hem?

4,5 uit 5

Incubus
9 February 2004, 22:48
http://images.cd-wow.com/images/1/1072491050_big.jpg

Artiest:

Incubus

Naam van CD:

A Crow Left of the Murder

Muziek soort:

Rock (Eindelijke weer wat Funk-rock erbij! Fungus Amongus was TE, maar zo is het super)

Download tips:
1. Megalomaniac
3. Agoraphobia
7. Pistola
8. Southern Girl
10. Zee Deveel
13. Here in My Room
14. Leech
Maar ik verzeker je dat ze het allemaal waard zijn om te downloaden. Alleen 'Made for TV Movie' is minder, dat is eigenlijk net een veredelde demo van een vaag amateurbandje... Maar toch weten ze het wel leuk te brengen.

Jouw mening:

Ge-wel-dig! Het wat hardere rock van Morning View en Make Yourself geperfectioneerd en een beetje gecombineerd met de funk van Fungus Amongus! Vooral bij Zee Deveel kom je die funkrock weer tegen.

Hoeveel sterren geef jij hem?

Een dikke 5 uit 5, niet omdat ik fan ben maar omdat dit toch echt hun beste cd is.


Track Listing:

1. Megalomaniac
2. A Crow Left of the murder
3. Agoraphobia
4. Talk shows on mute
5. Beware! Criminal
6. Sick sad little world
7. Pistola
8. Southern girl (Niet zo'n hard nummer, ik vind het wel het mooiste nummer)
9. Priceless (Lekker opwekkend nummer)
10. Zee Deveel (Funkrock!)
11. Made for TV Movie
12. Smile Lines
13. Here in my room (Wat rustiger nummer, prachtig!)
14. Leech (Leuke tekst!)

QQQ
3 April 2004, 11:51
http://www.kfuel.org/distro/ex.jpg

Artiest
Ex Orkest

Titel van de CD
Een Rondje Holland

Muzieksoort
Post-punk met jazz orkest (moeilijk met één term aan te geven ;))

Mijn Mening
The Ex, één van mijn favoriete Nederlandse bands, weet al vele jaren vernieuwend te blijven door te experimenteren. Ze begonnen ooit als matig punkbandje, maar sindsdien zijn ze hard gegroeid. Van de twee albums met avant-garde cellist Tom Cora langs de improvisatie cd Instant (met oa. Han Bennink als 'guest') tot deze meest recente live cd (die overigens al wel uit 2001 komt) waarop de band de hulp inschakelt van een orkest van jazz muzikanten, waaronder leden van het ICP Orchestra(!). Het is de eerste volledig Nederlandse cd in hun catalogus, en de teksten zijn geschreven in samenwerking met Jan Mulder en Jaap Blonk, die ook beiden te horen zijn op de cd.

Vreemde stemmetjes op de achtergrond, skronkende blazers die de melodie ondersteunen, natuurlijk de heerlijke ritmes die The Ex altijd al levert, maar vooral veel energie. Dat is misschien nog de beste samenvatting van deze cd.
De resultaten zijn minstens erg goed te noemen. De nummers opzich zijn ook zeer goed, aangezien vrijwel alle nummers oude nummers van The Ex zijn.
De teksten zijn ook uitstekend, van het apocalyptische 'Kokend Asfalt' tot het sarcastisch politieke 'Uitgeest', of het donkere 'De Weg' van Jan Mulder.

Conclusie: Een geslaagd experiment, en één van de betere cd's van The Ex die je niet mag missen als je van rock with a big twist (;)) houdt.

links
http://www.theex.nl
http://www.omroep.nl/nps/tv/99/paradisolife/ex.html

Downloadtips
-Kokend Asfalt (http://www.freeteam.nl/ex/audio/kokend.mp3)
-Een Rondje Holland
-Uitgeest

Beoordeling
4 uit 5

2-D
19 April 2004, 17:46
Een speciale review van mij 2-D. ;)
Ik ga hier jullie stap voor stap meenemen in mijn review van de volgende cd.

http://members.lycos.nl/icystudent2/Funk/Foto 37.jpg

Artiest/Band:
Funkadelic

Titel van de cd:
Under a groove

Muzieksoort:
Funk/Rock/Fusion

Mijn mening:
Deze is opgesplitst in 3 gedeeltes omdat de cd-set uit vier verschillende albums bestaad, verspreid over 3 cd's. De eerst cd is "One nation under a groove" uit 1978. De tweede cd bestaad uit "Hardcore Jollies" uit 1976 en "Uncle Jam wants you!" uit 1979. Cd3 is "The Electric spanking of war babies" uit 1981. Ik zal iedere cd apart gaan bespreken.

http://members.lycos.nl/icystudent2/Funk/Foto 35.jpg

CD1: One Nation Under A Groove (1978)
Samen met het album "Mothership Connection" van Parliament word dit album over het algemeen gezien als de beste Funk-Plaat die ooit is uitgebracht. De plaat bestaad uit 9 nummers en draait bijna een uur. Het album begint lekker met de naar het albumgenoemde "One Nation Under A Groove". Funky tunes worden afgewisseld met jankende gitaarsolo's. Het 2e nummer "Groovelegiance" is een stuk vreemder. Het begint een soort van vreemd gepraat waardoor je denkt dat dit iets heel anders is als muziek. De klanken die hier op volgen zijn ook niet hoopgevend, net als de tekst. Maar nadat dit nummer eenmaal op gang is gekomen, beweeg je heen en weer in je stoel. Hierna krijg je meer platen zoals "O.N.U.A.G.". Allemaal uitstekend materiaal. Het album sluit af met een live-versie van "Maggot Brain". Een perfecte afsluiting voor een uitstekend album.

Download Tips:
-Maggot Brain (live)
-One nation under a groove
-Who says a funk band can't play rock?

Hoeveel Sterren:
**** 1/2

CD2: Hardcore Jollies (1976) / Uncle Jam Wants You! (1979)
Het eerste gedeelte van het album is snerpende gitaarsolo's. De invloed van gitarist M.Hampton is duidelijk hoorbaar. Samen met Eddie Hazel speelt hij de gitaarsterren van de hemel. "Comin' round the mountain"", "Cosmic Slop" en "Harcore Jollies" zijn ware juweeltjes.
Het tweede gedeelte is "Uncle Jam wants you". Dit album is meer keyboard gericht en hierdoor vind ik het persoonlijk net iets minder als het eerste gedeelte. Maar evengoed grooved het nog steeds de pan uit. En het is evengoed een stap in de goede richting. Zie cd3.

Download Tips:
-Hardcore Jollies
-Comin' round the mountain
-Cosmic slop

Hoeveel sterren:
Deel1: ****
Deel2: ***
Gemiddeld: ***1/2

CD3: The electric spanking of war babies (1981)
Niet de beste cd uit de collectie, maar hij komt heeeeel dichtbij. Hier worden de keyboardstijl en gitaarstijl in de nummers gecombineerd. Het resultaat zijn hele catchy deuntjes die de pan uit swingen. Geen enkel nummer doet onder voor de ander. En de kleine bijdrage van Lennon en McCartney is zeker leuk, hoewel minimaal. "Electro Cuties", "Funk get stronger" en "Icka Prick" zijn de juweeltjes cd3, waar de rest eigenlijk niet voor onderdoet. Alleen zijn sommige nummer wel langdradig.

Download Tips:
-Electro Cuties
-Funk gets stronger
-Icka Prick

Hoeveel sterren:
****

Box-Set Gemiddelde:
****

Verder krijg je bij de boxset een Booklet met daarin de complete historie van de band en bandleden.
http://members.lycos.nl/icystudent2/Funk/Foto 36.jpg

Een aanrader voor de Funk-Liefhebber en een goede manier om met de muziek bekend te raken als je er niet naar luisterd :D.

yor
1 May 2004, 20:02
tis weer tijd voor wat reviews.
want mensen, jullie zijn lui, ja toch

http://www.v8.no/thejrewing/img/ridecover_small.jpg

Artiest
JR Ewing

Titel van de CD
Ride Paranoia

Muzieksoort
Swingende rock/hardcore

Mijn Mening
Ik zeg: fuck.
Als je JR Fucking Ewing nog niet kent/hebt gecheckt/of wat dan ook :). shit je mist wat. JR Ewing swingt, JR Ewing laat zlefs mij dansen en dat wil wat zeggen mensen.
Oke, wat is JR Ewing. JRE is gewoon swingende rock'n roll met hardcore en veel noise invloeden. je kan de band in het straatje plaatsen van Drive Like Jehu (ook verplichte kost), Swing Kids, Hot Snakes, Malkovich en The Hives. Zie het voor je. The Hives die nog cooler doen, nog sneller spelen en wat meer noise ten gehore brengen, dan ben je redelijk op de goede weg.
shit ik lees het even allemaal terug, echt ernstige review dit!
Ride Paranoia is het tweede volledige album van JRE. na calling in dead en verscheidene ep's, splits en 7iches is dit in mijn ogen het beste werk van deze coole Noren. het album rockjt van start tot finish en kan mij geen moment tot nu toe vervelen. de nummers zijn allemaal rond de 2 en een half a 3 en een halve minuut en het hele album heeft een ontzettend fijne feeling. het is niet hard en klinkt zelfs soms een beetje gammel, maar dat maakt het geheel juist nog beter.
de cd ziet er verder goed uit, goede geluidskwaliteit en lekkere over-the-top lyrics zoals het hoort. shit als ik ooit nog eens in een band mocht spelen was het JR Fucking Ewing wel.
luister!

Conclusie:
ROCK

links
http://www.thejrewing.com

Downloadtips
laughing with daggers
repetition is failure
ride paranoia

de rest is eigenlijk ook gewoon goed!

Beoordeling
4,5 out of 5

yor
1 May 2004, 20:16
http://www.jadetree.com/images/covers/large/JT1084_lg.jpg

Artiest
These arms are Snakes

Titel van de CD
This is meant to hurt you (EP)

Muzieksoort
post-hardcore

Mijn Mening
Ik kocht deze cd een beetje op de gok en op basis van 1 nummer wat ik een keertje hoorde. wat ik toen al positief vond klinken. deze band is een voortvloeisel van verschillende bands (nine iro sptifire, kill sadie en BOTCH) (voor de mensen die botch niet kennen: shit, botch is vet, niels ga dat nou eens luisteren) maar goed. TAAS verrasde me dus. ik verwachte een soort van Botch rip-off (wat niet slecht is), omdat het gitaar meneertje van botch hier ook op gitaar fungeert.
maar nee, het is geen botch. ik denk dat je TAAS het beste kan omschrijven als een blood brothers die een zanger eruit gooien en beslissen het een beetje mellow aan te doen en toch de befaamde botch riffs willen laten terug keren. zoiets ja. want de riffs zijn af en toe wel botch, wat cool is.
de EP van 5 nummers gaan razend snel voorbij (toch duurt de ep dik 20 minuten) en schreeuwen om meer. de ep is alleen al om het laatste nummer (drinking from the necks of the ones you love) de aanschaf waard. dit nummer heeft alles. noisy opbouw, een geweldige couplet/refrein alwisseling met super gitaarwerk, een opbouw naar een ongelooflijk einde van een geniale botchachtige riff.


Conclusie:
ik zeg: probeer het uit en doe dan gelijk wat Botch erbij!

links
http://www.thesearmsaresnakes.com
http://www.jadetree.com (oa van strike anywhere, kid dynamite, onelinedrawing, texas is the reason)

Downloadtips
diggers of ditches everywhere
drinking from the necks of the ones you love

Beoordeling
4 out of 5

Pruttelpot
2 May 2004, 14:34
http://www.euronet.nl/users/rhst/armorforsleep.jpg

Artist:
Armor For Sleep

Album:
Dream To Make Believe (2003)

Muziek soort:
Post-emo/indie

Wat ik ervan vind:
Het klinkt erg fijn, het is geen muziek om lekker los op te gaan, amar het is fijne muziek om lekker bij naar de sterren te liggen kijken. Je kan het vergelijken met oude Sunne Day Real Estate denkik. Daar heeft het wel wat van weg.
Kortom, hou je van mooie rustige muziek die soms ontploft dan is dit zeker een aanrader.


Linkje:
http://www.armorforsleep.com/index_flash.html

Beoordeling:
Ik geef ze 4 uit 5. Het is niet alles, maar het is zeker erg vet vind ik.

Download tips:
Dream to make believe,
The Wanderers Guild,
My Town.

Ancalagon
4 May 2004, 15:15
Het werd toch eens tijd voor een review van de naar mijn bescheiden mening beste CD ooit verschenen op dees' aarde (samen met Lateralus dan :7): Aenima

http://image.allmusic.com/00/amg/cov200/drf600/f611/f61103q2htv.jpg

Artiest
Tool

Titel van de CD
Aenima

Muzieksoort
Kunst

Mijn Mening
Waar andere bands muziek maken, zoekt Tool het elders.
Tool bestaat uit vier artiesten die voor zo ver ik het kan bevatten allemaal erg begiftigd zijn, maar in plaats van dat hun nummers een opeenstapeling van technische ongein worden, weten ze het te presteren om muziek te maken die eigenlijk in een totaal ander straatje ligt dan de rest.
Duistere maar vooral prachtige muziek, die erg prettig is om op te zetten als je je niet al te best voelt, maar ook als je je perfect voelt is er weinig mooier dan Tool.
Aenima is het eerste album met een nieuwe bassist, en of het door hem komt weet ik niet, maar Aenima is een behoorlijk andere plaat dan de voorganger, Undertow, en ik vind hem ook vele malen beter.

Het is een plaat die blijft boeien, en elke keer als je em luistert ontdek je nieuwe dingen en onderhuidse geluiden.
Om het af te maken zorgen de enorm sterke teksten er ook voor dat je kunt blijven luisteren.

Kortom, superlatieven schieten eigenlijk te kort :)

links
http://www.toolband.com

Downloadtips
Stinkfist
Eulogy
46&2
Intermission/Jimmy
Pushit
Aenima
en de rest


Beoordeling
5 out of 5

Ancalagon
6 May 2004, 10:51
+ wat een kut review 8-)

QQQ
12 June 2004, 14:08
http://www.omnology.com/z-nakedcity.jpg

Artiest
John Zorn/Naked City (de cd staat op de naam van John Zorn, maar het is eigenlijk een Naked City album)

Titel van de CD
Naked City

Muzieksoort
avant-rock gemixt met abstracte jazz, maar dan anders

Mijn Mening

Tja, waar te beginnen met dit album? De avant-garde all star bezetting van John Zorn, Bill Frisell, Fred Frith, Wayne Horvitz en Joey Baron (en af en toe ook nog Yamatsuka Eye)? Of de muziek? Een combinatie van keiharde metal, jazz en soms gewoon geluiden die alleen maar uit New York's 'downtown scene' kunnen komen. Tussen de chaos in vind je covers van soundtracknummers van componisten als Ennio Morricone en Henry Mancini. Zelfs het bekende thema van de James Bond films komt langs. In het midden van het album zijn er 'thrash jazz' nummers te vinden die ook op de cd Torture Garden staan. Deze nummers zijn kort maar krachtig, om het maar even zacht te zeggen.
Hetgene wat deze cd zo geweldig maakt is dat, ondanks de enorme diversiteit aan muziekstijlen, werkelijk alles lukt, zonder gebruik te maken van ook maar één enkel cliché. En dan ook nog eens met geweldige energie, of waar dat nodig is, juist subtiliteit. Dit is misschien wel één van de beste avant albums ooit.
Laat muziek maken maar aan Naked City over!

links
http://www.omnology.com/zorn03.html
http://members.tripod.com/~JFGraves/Naked_City/nakedcity.html
http://www.trouserpress.com/entry_90s.php?a=naked_city
http://www.allmusic.com/cg/amg.dll?p=amg&uid=UIDSUB040401230132330604&sql=Amr5g8qtbbtm4
http://www.allmusic.com/cg/amg.dll?p=amg&uid=UIDSUB040401230132330604&sql=Buzarqj6bojja


Downloadtips
hiervoor kan ik echt geen downloadtips geven hoor, download of koop gewoon de hele cd

Beoordeling
5 uit 5

The Phit
12 June 2004, 21:25
http://www.f33l3r.nl/images/cd_promocover.jpg

Artiest:

Feeler

Naam van CD:

F33L3R

Muziek soort:

geen idee, britpop????

Download tips:
allemaal wel leuke nummers :p
maar als t er een paar moeten zijn:
- Engine
- Nicoteen
- not afraid

Jouw mening:
Het is geen nieuwe CD, ik heb dit schijfie al een jaar ofzo, en sinds ze me vader ze door die promo CD die ik hier heb, heb laten spelen bij t festival hier in Heiloo, ben ik t vaker gaan luisteren. Eigenlijk is die naam echt 10x niks natuurlijk, ipv de "e" een "3" schrijven. :no: Maarja, die liedjes zijn opzich wel te harden. Ik heb ze niet echt zien optreden toen, want moest toen werken omdat t tievus druk was, maar de zaal was er niet echt lovend over :o. Ze vonden het te hard en teveel gitaren ofzo 8). Mja, ze mogen dan misschien live dan niet echt te bekoren zijn, die nummers zijn opzich echt wel toppie en ik zou ze wel verwachten in de top40 ofzo, want als zelfs een slecht nummer van Muse (sing for absolution) op 6 kan komen kunnen deze Nijmegenaren het wel zeker.
Jammer genoeg is op internet niet veel te downloaden van Feeler, maar op www.f33l3r.nl zal je vast wel wat kunnen luisteren.
enfin, ik vinnet wel toppie muziek, heb die promo cd ontzettend vaak gedraaid, dus als je net zo'n slechte muzieksmaak als ik heb, moet je m echt ff gaan beluisteren ofzo. 8)

Hoeveel sterren geef jij hem?

4 :o van de 5 ;)


TRACK LISTING:
1. Engine
2. Nicoteen
3. I Tried
4. Elaine
5. Not Afraid
6. Eventide
7. Heaven Sent

Pruttelpot
13 June 2004, 20:58
http://www.euronet.nl/users/rhst/avengedsevenfold-wtf.jpg

Artiest:

Avenged Sevenfold

Naam van CD:

Waking The Fallen

Muziek soort:

Hardcore met emo invloeden

Download tips:

I Won't See You Tonight (part1) (9minuten geweldige hardcore, emo, metal, vanalles. Echt meesterlijk nummer).

Jouw mening:

Ik hou hier wel van, lekker beukende hardcore, mooie melodieuze stukken, geschreew met een schone zang erbij. Ja. Fijn.

Het nummer I Won't See You Tonight, wat uit 2 delen bestaat wat in eht totaal bijna 14 minuten duurt is en blijft een van de mooiste hardcore/emo nummers die ik de laatste tijd gehoord heb.

Het enige dat wel ajmmer is is dat er een beetje van de hak op de tak gesprongen word in dit album. Van ooie ballads tot raggende gitaren.

Hoeveel sterren geef jij hem?

4 van de 5
Het schopt kont. Dat zeker

yor
14 June 2004, 09:41
Oorspronkelijk geplaatst door Pruttelpot


Artiest:

Avenged Sevenfold



dat had ik ook al een beetje bij hun eerste album. zit af en toe geweldig in elkaar en muzikaal echt super. maar het luistert niet echt lekker weg. De albums duren naar mijn idee ook een beetje te lang ofzo.

Pruttelpot
14 June 2004, 10:20
Oorspronkelijk geplaatst door yor
dat had ik ook al een beetje bij hun eerste album. zit af en toe geweldig in elkaar en muzikaal echt super. maar het luistert niet echt lekker weg. De albums duren naar mijn idee ook een beetje te lang ofzo.

Indeed. De nummers duren ook echt 5 minuten of langer.

Kijk naar bv een band als Terror wiens gemiddelde nummer 1 minuut duurt en echt ontzettend kont schopt. Raar

Sanne
25 June 2004, 21:55
http://www.goddeau.com/fotos/muuhhuhher.jpg

Artiest:
P.J. Harvey

Naam van CD:
Uh huh her

Muziek soort:
uhm...rauwe gitaarrock

Download tips:
Shame
The Letter
TheDarker Days Of Me & Him

Jouw mening:
Aan het begin van haar nieuwe cd Uh huh her (Island) lijkt PJ Harvey helemaal terug te keren naar het kale, droge, schurende geluid dat haar eerste platen Dry en Rid of me zo onontkoombaar maakte. Maar weldra komt aanzienlijk meer voorbij dan de combinatie van hakkerig gitaarwerk en rauwe emoties waarop ze patent lijkt te hebben. Polly Jean Harvey bestrijkt vele registers, van lieflijk en fluisterzacht tot vlijmscherp en vilein. Ze leidt ons in sober aangeklede nummers, op de drums na helemaal door haar ingespeeld, langs een heel scala van heftige emoties. Soms ingetogen, vaak ongegeneerd ongeremd. Zo scheldt ze (Who the fuck?), dan weer stopt ze agressie in bonbonverpakking. Ook een dikke minuut kustgeluiden en vogelgekrijs als bruggetje van de prachtige ballad The desperate kingdom of love naar slotnummer The darker days of me and him, mag je gerust extreem noemen. Maar hoe verschillend ze haar gevoelens ook verpakt, ze doet dat steeds trefzeker. En dat maakt luisteren naar Uh huh her een even intense als onvergetelijke ervaring.

Hoeveel sterren geef jij hem?
4,5 out of 5

Track Listing:
01. Life And Death Of Mr. Badmouth, The
02. Shame
03. Who The Fuck?
04. Pocket Knife
05. Letter, The
06. Slow Drug, The
07. No Child Of Mine
08. Cat On The Wall
09. You Come Through
10. It's You
11. End, The
12. Desperate Kingdom Of Love, The
13. Seagulls
14. Darker Days Of Me & Him, The

yor
25 June 2004, 22:24
Oorspronkelijk geplaatst door sanne1811


Artiest:
P.J. Harvey

Naam van CD:
Uh huh her

[/b]

mooie review :thumbsup:

Ancalagon
26 June 2004, 13:51
http://www.1340mag.com/arcturus.jpg

Artiest:
Arcturus

Naam van CD:
The Sham Mirrors

Muziek soort:
Avant-garde black metal tuut

Download tips:
Radical Cut
For to end yet Again

Links:
http://www.adastraenter.com/
http://www.allmusic.com/cg/amg.dll?p=amg&uid=UIDSUB040311291015130978&sql=Aoq65mpbj9f1o

Jouw mening:
Al een hele tijd uit deze cd, en eigenlijk ook niet echt een directe aanleiding om deze review te schrijven, maar aangezien ik deze CD de laatste tijd erg vaak luister en nu pas een beetje op waarde begin te schatten, is ie er toch..
Arcturus is een gezelschap onder meer bestaande uit Hellhammer, beter bekend als de drummer van oa. Mayhem, en Garm, bekend van het eveneens vrij goddelijke Ulver (helaas inmiddels al weer vertrokken)
Met zulke namen verwacht je natuurlijk wel wat, en Arcturus stelt niet teleur.
Sferische muziek, met een belangrijke rol voor de toetsen, experimentele vocalen (nauwelijks geschreeuw :{), fijne drums, en van de gitaren heb ik geen verstand, kortom een hele eigenzinnige plaat, zeker voor black metal kringen, die (clichéee) steeds beter wordt.
Mocht je voor de afwisseling toch graag wat meer herrie willen hebben, luistert dan Radical Cut, een snoeihard edoch heerlijk nummer met Ihsahn (ex-emperor) die vrolijk zingt.

luistert u allen.

en tevens erggg mooi artwork

Hoeveel sterren geef jij hem?
4.6 8-)

Pruttelpot
23 July 2004, 16:04
http://www.inreverentfear.com/images/cds/written.jpg

Artiest:
In Reverent Fear

Naam van CD:
Written in the A.M.

Muziek soort:
Hardcore/Emo uit Korea (geloofik)

Download tips:
Bright Eyes Under Blue Night Skies
Fold and Tear
It Tastes Like Water

Links:
http://www.inreverentfear.com
Bright Eyes Under Blue Night Skies (http://www.inreverentfear.com/mp3/1.mp3)

Jouw mening:
Het album begint al goed, met Bright Night Under Blue Night Skies schoppen ze even in de eerste 5 minuten van de plaat alle ramen eruit en laten ze je horen dat ook aziaten flink kunnen schreeuwen, maar ook zeker goed gitaar kunnen spelen en melodieuze stukken kunnen schrijven.

Vervolgens komt een nummer dat ergens in de verte iets wegheeft van Face Tomorrow, maar gelukkig gaat het daar totaal neit naar en blijft een komplete afkraking achterwege want Yearbook Signing Party mag dan wel erg emo achtig zijn, het gemiddelde zoetsappige gezeik wat de meesten onder emo verstaan word gelukkig niet te lang achterna gestreeft en barst het nummer na 30 seconden toch weer los met een goeie schreeuw :)

Verder ga ik neit alle nummer apart bespreken ofzo, amar wil ik wel even kwijt dat deze plaat zeker bij ee hardcore liefhebber in de kast thuis horot want het is zn bestaan zeer zeker waardig.

Hoeveel sterren geef jij hem?
4,5 van de 5.

yor
28 August 2004, 21:19
Artiest:
further seems forever

Naam van CD:
the moon is down
en
how to start a fire

Muziek soort:
emopop/punk met wat indie af en toe

label:
tooth and nail/solid state


the moon is down:
het eerste album van deze ontzettend goede en in mijn opinie ondergewaardeerde emo band. further seems forever loopt eigenlijk al heel wat jaartjes mee en dat geldt ook voor hun zangers. derde album net uit en ieder album een andere zanger in de gelederen. the moon is down wordt gesierd door chris caramba (als ik het goed typ). niet onbekend van de emo-akoestische-hype dashboard confessionals (laura?). en het moet worden gezegd een fantastische zanger met een karakeristieke stem die je raakt. ik durf zelfs te beweren dat zijn aanwezigheid bij further seems forever na zijn vertrek nog nooit is geevenaard in zijn andere band. de teksten zijn lief en poetisch maar raken je ook (ideale ik-weet-niet-wat-ik-aan-moet-met-die-chick-muziek). muzikaal is further seems forever zeer sterk. vooral de drums springen er erg uit. ik meen zelfs dat de drummer van shai hulud het eerste album heeft ingedrumd (en die gast IS goed!). het is catchy en tegelijkertijd muzikaal heel interessant met dual gitaarpartijen en aparte breaks. geweldig album en verplivhte kost voor emo liefhebbers.

dowload liedjes: new years project, monachetti, the moon is down

4 uit 5

how to start a fire:
eigenlijk staat dit album nog steeds op mijn lijstje om het origineel nog eens aan te schaffen. nu met andere zanger (naam even ontschoten). eerst was ik sceptisch omdat die chris de band voor een deel maakte. maar ook zdeze man stelt niet teleur. vooral in de uithalen raakt hij je (hoe emo is dat!). het album is bij de eerste indruk wat meer catchy en misschien ook wel divers. de drums zijn iets meer naar de achtergrond verdreven en in sommige nummers komt er een soort jazzy feeling bij kijken wat eerst raar smaakt maar na een paar luisterbeurten erg goed bevalt. de opname kwaliteit is super (net als het eerste album) en de gitaarmuren overweldigend en tegelijkertijd subtiel. deze band kan niets fout doen. hoewel. het laatste instrumentale nummer hadden ze van mij betreft kunnen schrappen of een echt nummer van kunnen maken.

download liedjes: how to start a fire, on legendary, a blank page empire

3,8 uit 5 (door het feit dat ik het origineel niet heb)


dus....mensen ga het luisteren, ik dnek dat iedereen deze band wel trekt!

L_angeldc
28 August 2004, 22:37
Oorspronkelijk geplaatst door yor
Artiest:
further seems forever

Naam van CD:
the moon is down
en
how to start a fire

Muziek soort:
emopop/punk met wat indie af en toe

label:
tooth and nail/solid state

KNIP

dus....mensen ga het luisteren, ik dnek dat iedereen deze band wel trekt!

chris carrabba ;) die na zn vertrek veel succes boekte met dashboard confessional, in de states in ieder geval wel veel, hier wat minder.
en de tweede zanger heet jason nog wat. jason gleason dus

als ik wat mag toevoegen aan deze terecht prijzende recensie :$ 8)

als downloadtip voor the moon is down : the bradley
False pretense
A lack of resonance
A derisive sentiment
and confidence
tsja met zulke teksten moet je het wel mooi vinden :love:

als downloadtip voor how to start a fire : the sound :love: (zie sig, like duh 8) )

Verder ben ik het totaal met roy eens, ik had ook eerst mijn twijfels na het vertrek van chris, maar ze hebben het meer dan goedgemaakt met jason.
En nu inderdaad alweer een nieuwe zanger, maar hier verwacht ik ook niet meer dan goeds van want jason is vervangen door niemand minder dan jon bunch, zanger van de inmiddels (sinds begin dit jaar dacht ik) ter ziele gegane band sensefield. echt zonde want zij waren alweer zo'n 13 jaar bij elkaar :( hoewel ik denk dat we van de afzonderlijke leden vast nog wat zullen horen :yes: ik hoop het tenminste wel.
Ik heb al twee liederen van hun nieuwe album aangehoord en het klinkt zoals we van ze gewend zijn (zij het met andere vocals) en ik ga ook zeer binnenkort 'hide nothing' aanschaffen :thumbsup:

de term ik-weet-niet-wat-ik-aan-moet-met-die-chick houden we erin :+ en voor de rest.. tsja een nieuw album dus een nieuwe tour die hopelijk ons kleine landje aandoet. ik wacht met er met smart op :Y) en nee niet omdat ik hun goddelijke lijven wil aanschouwen maar omdat ik de muziek gewoon top vind :loser:

voor de liefhebber (http://www.purevolume.com/furtherseemsforever)

yor
29 August 2004, 10:59
shit laura we zijn wel een top-review-team zo zeg!

L_angeldc
29 August 2004, 12:36
Oorspronkelijk geplaatst door yor
shit laura we zijn wel een top-review-team zo zeg!

team roy en lau :Y) ;)

anemic
29 August 2004, 12:54
http://shop.reflectionsrecords.com/xcart/image.php?productid=16147

Give Up The Ghost heette vanaf het begin American Nightmare. Onder deze naam zijn de platen 'Year One' en 'Background Music' uitgebracht.
Vanaf de eerste plaat was hun sound duidelijk. Snelle, superintense hardcore met emotionele teksten.
Year One is in 2 delen uitgekomen en later verschenen op 1 cd op Bridge Nine en in Europa op Reflections.
American Nightmare had haar naam en stijl gesettled.

Tips:
Hearts
Farewell
There's a hole in the shadow of the Pru


http://shop.reflectionsrecords.com/xcart/image.php?productid=16824

Met een iets andere bezetting nam American Nightmare haar tweede fulllength op (of eigenlijk eerste dus). Wes (vocals) en Tim (guitars) zijn de enigen geweest die vanaf het begin tot het eind meegespeeld hebben. Wes bepaalde toch vooral het image van de band. Een iele, verlegen, zwerveruitziende (heet nu emo) gast.
Op Background Music (Equal Vision/Reflections) namen ze een aantal songs op die ook al op Year One stonden: Farewell, Hearts en There's A Black Hole In The Shadow Of The Pru. Geen slechte keus, dit zijn mijn favoriete 3 songs van deze band. Tevens staat er een cover van the Sex Pistols op: God Save The Queen.
De sound op dit album is nog intenser en nog sneller.
Hun stijl is nog duidelijk hetzelfde en onderscheid zich aan alle kanten van toen geldende hardcore bands, terwijl dit toch echt hardcore is!

Tips:
Hearts
Farewell
There's a hole in the shadow of the Pru
AM/PM


http://shop.reflectionsrecords.com/xcart/image.php?productid=16901

Toen het lang verwachtte vervolg: We're Down Till We're Underground (Equal Visions/Burning Heart) onder de nieuwe naam Give Up The Ghost. Dit moest de band breken voor een iets meer mainstream publiek zonder teveel compromisen te geven aan de muziek.
In mijn ogen is dit gelukt. De verandering in stijl is er wel een beetje, de producing is iets gelikter, de songs wat langzamer. Toch is dit duidelijk nog dezelfde band in een groeiproces.

Tips:
Love American
Young Heart Be Free Tonight

De teksten van alle albums zijn erg persoonlijk en gaan vaak over relaties/meisjes. De backups zijn er wel, maar niet zo duidelijk als in de meeste oldschool hardcore bands.

Voor mij zal er niet zo snel een band zijn die ik over alle albums genomen zoveel waardeer als deze band.
Ik baal er wel van dat ze gestopt zijn, maar ik denk dat het de goede tijd was..

Nu is Wes met Some Girls bezig (1sept-Paard/Den Haag), compleet anders, maar ik vind hem een van de beste frontmannen ever, dus ik ben er!

Pruttelpot
2 September 2004, 23:54
Oorspronkelijk geplaatst door anemic
[ Wes bepaalde toch vooral het image van de band. Een iele, verlegen, zwerveruitziende (heet nu emo) gast.

_0_

En niet te vergeten: zn arm is een beetje emm, ja, verdwenen zegmaar :)

yor
3 September 2004, 07:56
Oorspronkelijk geplaatst door Pruttelpot
_0_

En niet te vergeten: zn arm is een beetje emm, ja, verdwenen zegmaar :)

ja yo, ik heb het nou nooit echt goed kunnen zien
heeft ie nou gewoon geen linker arm, of lijkt het maar zo?

yor
6 September 2004, 18:17
CULT OF LUNA

voordat ik begin met het reviewen van de twee cd' die deze band tot dusverre heeft uitgebracht eerst een stukje over de band.

cult of luna (CoL) komt uit het altijd mooie zweden. deze band speelt rauwe harde duistere sfeervolle metal. denk dan niet aan solo's en leren broeken (hoewel leren broeken best cool zijn) maar aan trage met veel emotie gespeelde en gitaar gedreven sludge zoals dat ongeveer heet. wat het bijzondere aan deze muziek is dat het niet gaat om hoe moeilijk de muziek is of hoe geweldig het is gespeeld (hoewel het allemaal uiterst strak is) maar meer om een sfeer weer te geven en daardoor kan je dus cult of luna een beetje in het straatje plaatsen met neurosis, isis en misschien ook pelican.
CoL is ook meer een collectief, veel andere mensen werken mee aan de albums voor zangstukken, samples en producties. erg interessant dus allemaal.

de releases:

http://www.cultofluna.com/images/FULL.jpg

het eerste echte wapenfeit (na verscheidene demo's) van de heren. van de eerste noot beukt het al. de productie is misschien een beetje lomp op eerste gehoor en een beetje modderig ofzo. maar die gitaartoon van deze band is zo overweldigend. als de hele band met zn allen op een tel speelt wordt je gewoonweg weggeblazen uit je stoel. maar iedere toon is zo mooi en vol emotie. de nummers kabbelen, worden nooit snel, verliest nooit power ook als het volume wat naar beneden gaat, het lijkt alsof aan deze muziek gewoon alles klopt en er is geen speld tussen te krijgen. de nummers worden geweldig opgebouwd en de climaxen zijn soms om te huilen zo mooi.

http://www.cultofluna.com/images/beyond_disco.gif

het perfecte vervolg wordt geleverd met the beyond. de productie is nog beter en alles klinkt nog voller dan het al was. zeker de zang komt iets beter uit de verf en staat als een dijk maar is nooit te veel aanwezig en mengt zich als het ware in de muziek. de songs zijn nog langer geworden en bij deze band vind ik dat dus totaal niet erg, want ook klopt het hier gewoon allemaal. wat dit album toch misschien iets beter maakt dan zijn voorganger is het mooie gebruik van electronica en samples (nooit overdone) en de gitaartone. vooral de hoge noten en riffs komen ontzettend mooi naar voren en zorgen voor een extra hook in de muziek en nemen je als het ware mee op een reis door de wereld die cult of luna heet.

ik weet dat dit muziek is die niet voor iedereen is bestemd, maar ik denk toch dat iedereen die een beetje van muziek houdt het kan waarderen. het is geen snelle dillinger of converge shit waar je draad kwijt raakt. vergelijk het eerder met een radiohead of nog beter een sigur ros die hebben besloten de meeste brute distortion over hun gitaren heen te gooien maar met dezelfde intensiteit te blijven spelen. ik weet zeker naar wat grondig luisterwerk dat menigeen het zal gaan waarderen.

geniale band. punt.

als dit alles je bevalt check dan ook eens:

- pelican (hydrahead records)
- isis (hydrahead)
- switchblade (deathwish inc)

Pruttelpot
19 September 2004, 01:11
Als ik dat stukje van jou lees doet het me denken aan hele oude Paradise Lost.

yor
19 September 2004, 11:18
Oorspronkelijk geplaatst door Pruttelpot
Als ik dat stukje van jou lees doet het me denken aan hele oude Paradise Lost.

ken paradise lost niet, maar check het uit zou ik zeggen en oordeel zelf

QQQ
30 September 2004, 19:19
http://ubl.artistdirect.com/Images/Sources/AMGCOVERS/music/cover200/dre100/e184/e1844564337.jpg

Artiest
Cecil Taylor

Titel van de CD
Silent Tongues

Muzieksoort
free-jazz

Mijn Mening

Cecil Taylor is zonder twijfel de meest intense pianist allertijden in jazz. Hij zou elk moment het guinness book of records inkunnen als pianist die de meeste noten per minuut kan aanslaan, maar in plaats van zijn virtuositeit te 'showcasen' gebruikt hij deze in combinatie met creativiteit om prachtige en unieke muziek de lucht in te sturen.
Zo ook met Silent Tongues, een live optreden uit 1974 toen hij daar op het Montreux jazzfestival zijn solo 'compositie' Silent Tongues te horen gaf. Compositie tussen twee dikke aanhalingstekens, omdat je je af kunt vragen in hoeverre deze muziek gecomponeerd is en niet geïmproviseerd.
Het optreden bestond uit vijf delen, die elk op de cd staan. Daarnaast ook nog twee korte versies van twee delen van de compositie als encore. Dit alles uitgevoerd op de typische Cecil Taylor solo stijl: melodische stukken die klinken als muziek van Chopin die een pilletje heeft geslikt, afgewisseld en verweven met onnafluitbare muziek die slechts bestaat uit originele Cecil Taylor clusters.
Er zijn slechts twee dingen die je op deze cd kunt aanmerken, beide hebben niets met het originele optreden te maken (toeval?). Ten eerste, de geluidskwaliteit is redelijk, maar afwisselend (opvallend, aangezien de cd wel 24-bits geremasterd is). Het lijkt erop alsof het optreden is opgenomen met twee verschillende apparaten, die niet allebei gelijk ingesteld waren. Hierdoor klinkt de ene track doffer en minder hard dan de andere. Daarnaast kun je hier en daar wat gekraak, geklik of lichte omgevingsgeluiden horen, en had het pedaal van de piano wel even een smeerbeurt mogen ondergaan want ook dat is op sommige tracks te horen. Dit alles is niet heel erg storend, vooral doordat de piano zelf duidelijk te horen is.
Ten tweede is de presentatie ronduit slecht. Artwork of liner notes met enige informatie zijn compleet afwezig. De foto op de voorkant is niet lelijk, maar de achterkant van het hoesje ziet er afschuwelijk uit. Op de cd zelf hetzelfde verhaal: aan het begin val je midden in de zin van een presentator, die nog slechts de naam van Cecil Taylor uitspreekt. En op één of andere manier is het langere applaus tussen het reguliere programma en de twee toegiften een track opgeschoven, zodat het nu tussen de twee toegiften in zit.
Gelukkig zijn dit over het geheel bekeken slechts twee kleine minpuntjes en de muziek op deze cd is wel erg goed. En het feit dat deze cd voor onder de tien euro te verkrijgen is maakt ook een hoop goed.


links
The Music of Cecil Taylor (http://ourworld.compuserve.com/homepages/damonshort/cecil01.htm)
Cecil Taylor @ allmusic.com (http://www.allmusic.com/cg/amg.dll?p=amg&token=ADFEAEE47B16DC4CAA7720D19B2B50CCBA71FD29C454 FB8212255E1BDFBA3C549E0C63F353FB95C4AEF975AB7BAFFF 2AE85B0ED9C9ED5CFDDE764C40&sql=11:z7ivad4kv8w4)
het Silent Tongues album @ allmusic.com (http://www.allmusic.com/cg/amg.dll?p=amg&token=ADFEAEE47B16DC4CAA7720D19B2B50CCBA71FD29C454 FB8212255E1BDFBA3C549E0C63F353FB95C4AEF975AB7BAFFF 2AE85805D3CCE455F9CC0640&sql=10:rpa9kectjq7c)


Downloadtips
Jitney No. 2 (http://www.dse.nl/~uittenbo/05jitneyno2.mp3)
en er staan samples van het album op allmusic.com, als je gaat downloaden download dan gewoon het geheel, waarschijnlijk wel te vinden op soulseek.

Beoordeling
4 uit 5

QQQ
30 September 2004, 19:56
http://www.theex.nl/turn.jpg

Artiest
The Ex

Titel van de CD
Turn

Muzieksoort
post-punk-noise-rock ofzo

Mijn Mening

The Ex viert dit jaar zijn 25e verjaardag en dat wordt geviert met een tweedaags feest in Paradiso (http://www.theex.nl/anniversarycells.htm) met naast de band zelf optredens van verschillende interessante artiesten uit binnen- en vooral buitenland. Maar naast deze festiviteiten hebben ze kortgeleden ook een nieuwe (dubbel)cd uitgebracht, genaamd Turn.
Sinds het vorige album is bassist Luc uit de band gestapt om aan andere projecten te werken. Hij is vervangen door Rozemarie Heggens, die geen electrische maar akoestische bas speelt.
Dit blijkt geen grote gevolgen te hebben voor de sound van de band. De band is zo politiek als altijd en zanger G.W. Sok klinkt nog steeds net zo boos (maar weet gelukkig genoeg afwisseling te brengen om niet de moraalridder te spelen). De rollende, semi-Afrikaanse ritmes blijven ook, evenals de noisy gitaren.
Maar wat is er dan wel veranderd? Er zijn meer invloeden uit Afrika dan voorheen, misschien wel dankzij de tour die de band door Ethiopië heeft gedaan voor de opnames van de cd. Er is een eerbetoon aan Ethiopische free-jazz saxofonist Getatchew Mekurya te vinden en zelfs een cover van een vrijheidsnummer uit Eritrea, gevonden op een obscure tape. Verder is het ook te merken dat afzonderlijke leden actief zijn in de wereld van vrije improvisatie. In 'The Pie' valt zelfs middenin het nummer een vrije improvisatie tussen bas en gitaar te beluisteren.
Verder zijn het voornamelijk kleine verschilletjes, de band maakt nog beter gebruik van dynamiek dan voorheen, en de nummers onderling bevatten wat meer afwisseling dan voorheen.
Al in al is Turn wederom een solide prestatie van een band die nog wel even door mag gaan wat mij betreft.

links
The Ex homepage (http://www.theex.nl/)
The Ex @ allmusic.com (http://www.allmusic.com/cg/amg.dll?p=amg&token=ADFEAEE47B16DC4CAA7720D19B2B50CCBA71FD29C454 FB8212255E1BDFBA3C549E0C63F353FB95C4AEF975AB7BAFFF 2AE85805D6CAE455FECC0640&searchlink=THE|EX&uid=SUB030409301445&samples=1&sql=11:yt5uak8k5m3p~T0)

Downloadtips
Listen to the Painters (http://freeteam.nl/ex/audio/poets.mp3)
Sister (http://www.touchandgorecords.com/mp3s/thex_sister.mp3)
Sample van 'Confusion is an Errorist' (http://www.brainwashed.com/common/sounds/mp3/the_ex-confusion_errorist.mp3)
Sample van 'Huriyet' (http://www.brainwashed.com/common/sounds/mp3/the_ex-huriyet.mp3)
Sample van 'Prism Song' (http://www.brainwashed.com/common/sounds/mp3/the_ex-prism_song.mp3)

Beoordeling
3,7+ (:p) uit 5

Ancalagon
8 October 2004, 09:57
http://image.allmusic.com/00/amg/cov200/drg400/g410/g41087o0dkv.jpg

Artiest
The Dillinger Escape Plan

Titel van de CD
Miss Machine

Muzieksoort
Mathcore 8-)

Mijn Mening
Met Miss Machine manifesteert DEP zich nog definitiever in het neusje van de zalm der herrie. 5 jaar na het eveneens vrij goddelijke Calculating Infinity zijn deze fijne kerels weer terug, en het resultaat kan mij zeer bekoren.
Misschien minder chaotisch en agressief dan bovengenoemde CD (af en toe kun je zelfs de maat meetikken!), maar er is zoveel meer voor in de plaats gekomen dat je ontelbaar keer meer overdonderd wordt dan eerder. Op Miss Machine gaat men namelijk een stuk experimenteler te werk, en zijn zelfs invloeden van een band als Nine Inch Nails te horen (Phone Home, poe) Een factor die bij deze vernieuwing zeker niet mogen vergeten is de nieuwe zanger, Greg Puciato, die met zijn flinke bereik de rest van de band makkelijk kan bijbenen, zélfs als ie clean moet zingen.. Ik geloof ooit opgevangen te hebben dat een groot voorbeeld Mike Patton was, en dat is te horen.

Al met al een cd die ten zeerste blijft boeien, en het zou me enorm verbazen als dit niet mijn cd van het jaar wordt. 8-)


links
officiele site (http://www.dillingerescapeplan.com/)
Dillinger Escape Plan @ allmusic.com (http://www.allmusic.com/cg/amg.dll?p=amg&searchlink=DILLINGER|ESCAPE|PLAN&uid=SUB020410080439&sql=11:mr508qnmbtn4~T2)

Downloadtips
Panasonic Youth
Setting Fire to Sleeping Giants
Baby's First Coffin
Unretrofied

Beoordeling
4.5 uit 5

Én
ze treden binnekort op yea

Jamiel
8 October 2004, 21:22
http://www.nl.bol.com/intershoproot/MUSICCOVER/FC/1/4/1/0/1/1410169.gif

Artiest
Intwine

Titel van de CD
perfect

Muzieksoort
Rock met Caribische invloeden.

Mijn Mening

Het eerste album was nog meer ingetogen, het tweede album is een stuk ruiger, but I like it :D Wel even heftig toen ik het voor het eerst hoorde, maar zou de cd niet zomaar weg willen doen :no: Bij 1 nummer is trouwens heel erg duidelijk te horen dat ze hun inspiratie van RHCP halen, best wel vet :)

Zeker een aanrader!

links
officiele site
http://www.intwine.nl

Downloadtips
Control
Dutty step
World
Angel eyes
Perfect ( ook zo'n vet nummer :D )

Beoordeling
4.5 uit 5

yor
11 January 2005, 22:07
oke jullie zijn een stelletje paupers met die reviews

ik doe er wel weer een paar

yor
11 January 2005, 22:18
amanda woodward - la decadence de la decadence

http://www.sans-vie.com/images/pochettes/poch-deca-lp.gif

wat?

amanda woodward is een franse band. en als ik zeg franse band, bedoel ik ook echt frans, dus met franse teksten en het gehele tekstboekje gewoon chauvinistisch in het frans drukken.
Vroeger had ik echt een gruwelijke hekel aan Frans. Ik verafschuwde die taal, maar door AW ga ik die taal nog gewoon leuk vinden. AW is te vergelijken met een aantal bands qua stijl (thursday, hot cross, pretty girls make graves, at the drive-in) maar met veel meer een rockfeeling in de nummers. de nummers zijn catchy toch spannend en vooral de gitaarlikjes zijn erg tof. en dan de zang de taal. echt super en het klinkt echt fantastisch. op het begin heb je eigenlijk helemaal niet door dat het om een volledig franse band gaat, zeker als je kijkt naar het niveau van de songs.
de teksten tot zover ik eruit kan opmaken zijn vooral politiek getint en dat komt in overeenstemming met de artwork die een beetje een soort van anti-machinery uitstraling heeft.
de productie is goed en erg apart. veel emobands vind ik de laatste tijd een beetje vervallen in de over-the-top productie. het klinkt allemaal te gelikt. hier hoor je nog de knwarsjes en niet altijd maar gitaren op volle toeren, maar gitaren die moeten vechten om boven de rest van het hoorspel uit te komen, zonder dat het te geforceerd wordt.

dus?

zeker het beluisteren waard en ik weet bijna zeker dat bij velen in goede aard zal vallen

infoooooo:

website:

http://www.sans-vie.com

mp'3:

http://www.sans-vie.com/AMANDA%20WOODWARD%20-%20La%20decadence.mp3 (la decadence de la decadence, wereld nummer!)

veel plezier

yor
11 January 2005, 22:37
Isis - Panopticon

http://www.ipecac.com/images/057.jpg

wat?

ISIS!!!!! Wat EEN BAND. als je nog nooit hiervan hebt gehoord, mag je je toch eens goed achter je oren krabben. want Isis is werelds. Isis is meer dan een band alleen, het is een project, het is bijna een begrip. Isis maakt niet zomaar muziek, Isis maakt landschappen. Denk aan Sigur Ros of Radiohead (in hun ideoteque periode) maar dan met volle gitaren en minimale zang. Na een aantal geweldige releases die zeker bij het metal/hardcore/andere harde werk fans niet werd genegeerd is het de beurt aan Panopticon. En wat voor een release ( ik durf stiekum 'de beste' te zeggen). gezegd moet worden dat hjet misschien wat minder hard is, maar dat is ook niet het doel van Isis. Isis is verder gegaan in hun songs en deze zijn nog sferischer. ogen dicht en luisteren, wat zeg ik! dromen!
Ik denk dat Isis met deze release nog meer volk gaat winnen en toch bij hun routes blijven wat ontzettend kwam is.
dan de artwork. die is van de lp (die ik heb, Dubbel LP!!!!) echt super. fantastische landschappen die perfect passen bij het hele concept van de plaat. de productie is gewoonweg onovertroffelijk, gedaan door Matt Bayles, toch wel een van de beste in het genre.

Dus?

mensen probeer dit gewoon is uit. misschien dat je het op het begin een beetje saai vindt. maar je moet erin groeien. isis is geen catcy bandje dat je even wegluisterd. voor isis moet je de tijd nemen en ik verzeker je dat je daar geen spijt van gaat krijgen

infoooooo:

website:

http://www.sgnl05.com

voor mp3 ga naar bovenstaand adres en klik op RADIO

Sanne
11 January 2005, 22:46
http://tinypic.com/p60p5

Artiest:
Voicst

Naam van CD:
11-11

Muziek soort:
ADHD rock

Download tips:
Whatever you want from life
We are on a chemical push
Dazzled kids

Mijn mening:
Na de eerste tonen van dit debuutalbum album gehoord te hebben weet je meteen wie Voicst is en wat ze willen. Met 'Whatever You Want From Life' wordt er meteen snelheid en enthousiasme in deze plaat gegooid. Van begin tot eind zit dit album vol energie, vitaliteit en beweeglijkheid. Zelfs bij de iets rustigere nummers als 'Detail 2003' en 'Someone wake me' is het moeilijk stilzitten. Bijna alle liedjes zitten vol met aanstekelijke gitaarrifjes, maar vooral 'Upside' en 'Porn' steken er wat dat betreft boven uit. In 'How to put it?' laat het drietal van Voicst je weer een beetje tot rust komen met een rustig piano-riedeltje om vervolgens in het laatste nummer 'Enjoy the kickback...' helemaal los te gaan.
11-11 is catchy, hyperactief, onbevangen, hip...Voicst rockt!

Hoeveel sterren geef jij hem?
4,5 out of 5

Track Listing:
01. Whatever you want from life
02. We are on a chemical push
03. Dazzled kids
04. You look like coffee
05. Detail 2003
06. Upside
07. Someone wake me
08. Shut up and dance
09. sgt. Gonzo
10. Porn
11. And you taste like something’s wrong
12. How to put it?
13. Enjoy the kickback...

Neem ook eens een kijkje op: www.voicst.com

yor
11 January 2005, 22:52
these arms are snakes - Oxeneers or The Lion Sleeps When Its Antelope Go Home

http://www.thesearmsaresnakes.com/images/oxeneers.jpg

wat?

these arms are snakes zijn afgelopen jaar door mij persoonlijk uitgeroepen tot revelatie van het jaar. ja een geweldige EP (This is meant to hurt you) met daarop een van mijn all-time favoriete liedjes ooit (drinking from the necks....) is het de beurt aan hun eerste full-length.
these arms are snakes is een aparte band die moeilijk valt te catogariseren. ik durf ze zelfs bijna uniek te noemen. had de EP nog wel wat invloeden van Botch (ex-leden), at the drive-in en the blood brothers. met deze release zetten de heren een stapje verder en wordt er nog meer gedaan met hun sound. en de sound van deze band is wat het allemaal zo uniek maakt. pompende drums, rare gitaarloopjes en veel dissonante tonen, ontzettend coole basloops en unieke vocalen.
de hele release heeft iets van kunst in zich en kan heel goed een standaard gaan vormen voor bands in de toekomst. nee het is geen emo, nee het is geen hardcore en ook geen post-hardcore of dat soort termen. ik noem het gewoon vernieuwende rock.
het artwork is apart. veel zalm tinten en half naakte vrouwen (altijd goed toch?) en de productie een kristal helder.

dus?

ondervindt het allemaal zelf wat deze band zo apart maakt. check de mp'3

infoooo:

http://www.thesearmsaresnakes.com/

mp3:

http://www.thesearmsaresnakes.com/media/Big_News.mp3 (big news)
laat je niet misleiden door allen dit nummer, het is een geweldig nummer, maar er is nog zoveel meer te ontdekken aan dit album

http://www.thesearmsaresnakes.com/media/Grape_Dragon.mp3 (riding the grape dragon)
van this is meant to hurt you EP

QQQ
25 February 2005, 22:11
http://www.ipecac.com/images/056.jpg

Artiest
Dälek

Titel van de CD
Absence

Muzieksoort
hiphop

Mijn Mening

Tja, als ik hiphop ga reviewen moet het geen standaard hiphop zijn natuurlijk :z Dälek en standaard gaan dan ook niet in één zin samen. De muziek wordt vaak omschreven als noise-hop en dat is behoorlijk passend; ze lijken meer van My Bloody Valentine geleend te hebben dan van de gemiddelde hiphop artiest. Wat distortion betreft dan, want dromerige pop hoef je niet te verwachten (misschien met uitzondering van 'Ever Somber', dat wel érg MBV-achtig klinkt). Eerder donkere, hypnotizerende herrie, maar niet zonder (soms enigzins verstopte) melodieën die net wat extra sfeer geven. Eigenlijk klinkt het precies zoals de cover van de cd eruitziet.
De teksten zijn minstens net zo krachtig als de muziek, ala Public Enemy wordt alles wat er mis is in onze maatschappij aangehaalt. Rapper Dälek (juist, zelfde als de naam voor het trio samen dus, eeeerg origineel 8)) lijkt vooral niet erg blij te zijn met de staat waarin hiphop tegenwoordig verkeert. En hoewel klagen op commercialiteit zoals in bijvoorbeeld 'Culture for Dollars' gebeurt niet erg origineel is zijn de teksten wel constant goed.
In tegenstelling tot het vorige Dälek album, From Filthy Tongue of Gods and Griots, wordt er op Absence bewust minder geëxperimenteerd met verschillende stijlen. Weg dus met de tabla's en spoken word. Dat had kunnen leiden tot een saai, eentonig album, maar dankzij subtiele variaties is Absence juist beter gefocust en krachtiger dan zijn voorganger. Dälek's beste prestatie tot nu toe dus.


links

www.deadverse.com
www.ipecac.com

Downloadtips

Distorted Prose
A Beast Caged
In Midst of Struggle
Opiate the Masses
maar in principe is elk nummer van de cd geschikt om te downloaden, slechte nummers zijn er niet echt.

Beoordeling
4 uit 5

QQQ
27 February 2005, 16:54
http://www.indigo.de/img/cover/big/4264.jpg

Artiest
The Residents

Titel van de CD
WB:RMX

Muzieksoort
Residance :p

Mijn Mening

Waarschijnlijk de meest mysterieuze muzikanten ooit: The Residents. Wie zijn de Residents? Al tientallen jaren heeft niemand het uitgevogeld en waarschijnlijk zal het ook nooit gebeuren. Het enige wat we van ze weten is wat ze zelf loslaten, maar de vraag blijft wat er allemaal van waar is. Het verhaal over dit album: Toen The Residents net begonnen hebben ze een tape gestuurd naar een grote platenmaatschappij. Die werd vervolgens afgewezen en teruggestuurd, en het album wat hierop stond is sinds die tijd nooit uitgebracht. Fans wilden het natuurlijk wel graag horen en een tijd terug zijn er slechte kwaliteit versies van dit album op internet uitgelekt. Daar waren The Residents niet zo blij mee en om het verlangen van de fans om dit zogenaamde 'Warner Brothers' album hebben ze toen besloten het origineel te remixen en uit te brengen. Aldus geschiedde, en WB:RMX was geboren.
Aangezien het hier dus eigenlijk om een oud album gaat zou je verwachten dat het klinkt zoals The Residents in het begin van hun carriëre klonken: huis-, tuin- en keukenproductie en onverklaarbare instrumenten, en zo'n beetje net zo dance als Britney Spears experimenteel is. Op één of andere manier is het ze toch gelukt er een dance album van te maken, dat ook nog eens redelijk toegankelijk is. Misschien het vreemdste dance album allertijden, maar het heeft beats. Wat dat betreft is het album niet alleen qua geluidsmateriaal een combinatie van vroeger en nu, maar is de muziek zelf ook een combinatie van de stijl van de oude Residents en de recentere.
Soms lijkt het meer een vreemde geluiden collage met beats eronder maar over het algemeen is WB:RMX een zeer aardig album dat op de grens ligt van de rauwe oude stijl en de iets melodieuzere nieuwe stijl van The Residents.

links
http://www.residents.com/ (officiele site)

Downloadtips
Baby Skeletons & Dogs
A Merican Fag
Love Theme From a Major Motion Picture

Beoordeling
4- uit 5

Gyeah
13 March 2005, 19:20
Een gebrek aan ambitie kunnen we Sarah Bettens niet verwijten. Het succesverhaal van haar band K's Choice kent iedereen: uitverkochte concertzalen, een maandenlange tournee door de Verenigde Staten, gouden platen, fans in alle uithoeken van de wereld. En toch schuift de frontvrouw het allemaal even opzij om op haar eentje van nul te beginnen. "Here I go, say goodbye to everything I know".





'Scream' heet het eerste full album van Sarah Bettens, en het is meer dan ooit een persoonlijke plaat geworden. De voorbije jaren ging ze door een turbulente periode in haar leven en dat schrijft ze van zich af. Ze verliet de man met wie ze op haar twintigste trouwde, verhuisde van het zonnige California naar het conservatieve Tennessee en maakte er een nieuwe start met haar vriendin en stiefkinderen. In 'Scream' zitten zowel de donkere gedachten (Don't Stop, Turn Around), de verscheurende twijfel over wie je bent (Come Over Here) en het bevrijdende gevoel eindelijk het juiste spoor gevonden te hebben (Fine, Go, I'm Okay).



"Somehow in this twisted world I'm really doing fine", klinkt het in het refrein van 'Fine'. De eeuwige onrust van de zangeres met de beklijvende stem heeft plaats gemaakt voor een aanstekelijke levenslust, en dat laat zich ook voelen in 'Scream'. In de hardere songs wordt de volumeknop volledig open gedraaid, met de huidige single (Not Insane) waagt ze zich zelfs aan een politiek getinte boodschap. Een mini-protestsong, waarbij bekrompen mensen, met op kop George W. Bush, in het vizier liggen.



Dat volume het niet altijd hoeft te winnen van zachtere luisterpop, bewijst ze met een handvol eerlijke ballads waarbij je het warm krijgt van die hese stem, die ook op dit album weer uitstekend tot zijn recht komt. 'Sister' springt er meteen met kop en schouders bovenuit, misschien wel door de guest appearance van hartsvriendin en Indigo Girl Emily Saliers. De strijkers in 'Don't let me drag you down' doen al vlug terugdenken aan K's Choice nummer 'Now is mine'. Maar als we echt willen vergelijken met het vroegere werk, dan pikken we er met een goedkeurende glimlach uptempo nummers 'One second', 'Stay' en 'She says' uit. En vooral 'One second' is een heerlijk feelgoodnummer dat zonder twijfelen een plaatsje inneemt naast typisch K's Choice songs als 'In your room' en 'Freestyle'.



Wie haar songteksten al eens grondig onder de loep nam, weet dat Sarah Bettens de voorkeur geeft aan de simpele, rechtuit geformuleerde lyrics, terwijl broer Gert wel eens voor mysterieuze metaforen opteerde. "Things can't get much better/ You might have to stay/ To make sure I never/ Forget about today". Een flard uit 'Stay', een oprechte lovesong. Simpel? Flauw? Kan best zijn, maar ze meent het echt. En het zegt tegelijk heel veel.



'Scream' gunt ons een kijkje in de leefwereld van Sarah Bettens, maar houdt evengoed een spiegel voor aan iedereen die is vastgelopen in het stramien huwelijk, job, huisje, tuintje, zonder er nog echt van te genieten. Het enige minpunt is de ietwat nonchalante volgorde van de songs, waardoor het geheel niet altijd even vloeiend overkomt en de tragere haardvuurnummers het tempo er wel eens durven uithalen. Maar ondanks dat straalt er een enorme levenslust uit deze 'Scream', en is het niet dat dat we altijd gemist hebben bij K's Choice?

goos
15 March 2005, 11:12
Artiest: manu chao

Naam van CD: clandestino

Muziek soort: chill muziek

Jouw mening:
heel goed (4,5)
Hoeveel sterren geef jij hem? (uit de 5, 5=beste):

slobjong
29 March 2005, 14:49
Oorspronkelijk geplaatst door Gyeah
Een gebrek aan ambitie kunnen we Sarah Bettens niet verwijten. Het succesverhaal van haar band K's Choice kent iedereen: uitverkochte concertzalen, een maandenlange tournee door de Verenigde Staten, gouden platen, fans in alle uithoeken van de wereld. En toch schuift de frontvrouw het allemaal even opzij om op haar eentje van nul te beginnen. "Here I go, say goodbye to everything I know".



ziet er redelijk pro uit, ff bronvermelding

chica
29 March 2005, 14:54
*fluit*O-)

KLIK (http://www.digg.be/articles.php?id=1008)

yor
17 June 2005, 19:35
nah gaan we maar weer is....

Botch - We are the Romans

http://image.com.com/mp3/images/cover/200/dre500/e510/e510793223h.jpg

Botch - Anthology of dead ends 10"

http://www.adequacy.net/images/covers/art558.jpg

De afgelopen maanden heb ik pas echt ondervonden hoe goed ik Botch eigenlijk wel vind. Begrijp me niet verkeerd, ik heb nooit echt iets tegen Botch gehad en de cd's en lp's maakten bij mij geregeld rondjes in de spelers. Maar toch ging de muziek altijd een beetje langs mij heen. Maar het kwartje is de laatste tijd goed gaan vallen en hoe. Ik vind deze band echt topklasse.

Als ik de muziek van Botch zou moeten omschrijven aan mensen die het niet kennen zou ik het omschrijven als chaotische metal/hardcore. Ik zeg expres geen metalcore waar een heuze trend omheen is gekomen, omdat deze mannen dat altijd hebben weten te vermijden. Botch speelt bijna groovende chaotische hardcore, maar wel zo dat je nooit de weg kwijtraakt (zoals bijv kan gebeuren bij Dillinger). Wat het knappe van deze band is dat zijn hun nummers altijd midtempo houden en toch spannend weten te houden.
De twee releases die ik hier bespreek zijn de laatste twee uit hun discografie en in mijn ogen zeker de beste. Dit heeft vooral veel te maken met de productie en sfeer van de albums. de productie van de twee is echt glashelder en is een keertje geen aanslag op je oren. De instrumenten klinken heel natuurlijk en wordt nergens te bombastisch (wat je bij veel hedendaagse metalcore acts wel kan zeggen gelet op de dubbelbass die overal te horen is en dikke gitaren waarvan je behang spontaan naar beneden dondert). Het is dus ook niet zo gek dat Matt Bayles hier achter de knoppen zit. Een man die een patent lijkt te hebben op het juist vangen van de natuurlijke sound van een band. Zo produceerde hij een aantal toppers in het genre, wat te denken van Isis - Oceanic en Panopticon, Mastodon - Levithan, Burried Inside - Chronoclast en These Arms Are Snakes - The Lion sleep where...
Daarbij weet Botch hun nummers gewoon geweldig te arrangeren. Alles klinkt logisch en ik heb nergens het idee dat de muziek geforceerd overkomt. Ze durven zelfs te experimenteren met elektronica en een soort van ballads die op zichzelf mij niet zoveel doen, maar bij het album als rustpunt om verder te draven geweldig passen.

Dus als je een beetje into hardcore, metal, metalcore, indie en al die dingen bent vind ik persoonlijk dat Botch verplichte kost is. Het is oprecht en doet mij meer dan tien bij elkaar geraapte Unearths bij elkaar (hoewel dat zeker geen slechte bands hoeven te zijn). Helaas is deze band uit elkaar (hoewel er fantasische bands uit voortgekomen zijn; These Arms Are Snakes en Minus the Bear), maar ik draag deze band echt een warm hard toe.

checkuh die sheit

yor
17 June 2005, 19:59
een keertje geen harde muziek...

http://www.musicmeter.nl/images/covers/14000/14367.jpg

Saybia - These are the days

Oh man, als er een band is die ik te graag luister maar inprincipe nooit, maar dan ook nooit, perse live hoef te zien, gaat de eer naar Saybia.
Waarom? Omdat ik vaak totaal niets met dit soort muziek live kan, ik heb liever wat actie op de planken. Maar man, wat is deze plat toch ongelooflijk goed en wat snap ik er geen drol van dat deze band nog steeds niet wordt opgepikt door Coldplay/Maroon 5/Keane minnend radiopubliek, want ik ben van mening dat deze Deense band al deze bands er driedubbel uitspelen.
Wat Saybia in mijn ogen zoveel beter maakt dan die andere bands en minde rpopulaire band sin het genre is het feit dat bij deze band alles om het liedje draait. Niets meer en niets minder. En doordat deze heren dat zo goed in de vingers hebben vliegen de emotionele vonken er gewoon vanaf. Van het redelijk ingetogen (met prachtige akoestische intro en outro) I Surrender, tot het wat bombastischere Guardian Angel en met als uitschieters de laatste drie tracks (inclusief hidden song) van het album die grossieren in pracht.
De stem van de zanger is gewoon perfect en kent op geen enkel moment een zwakheid, het gebruik van gitaren en drums is subtiel en perfect getimed en vooral de soort van climaxen die over de meeste songs heen hangen is gewoon werkelijkwaar prachtig.
Ik denk dat elke muziekliefhebber deze band een warm hart kan toedragen.
Werkelijk super!

Ohja wanneer je in bezit bent van platenspeler raad ik aan de plaat te kopen. dubbel LP met prachtige hoes en foto's gemaakt door Anton Corbijn die niet te zien zijn op het artwork van de cd

Ancalagon
7 July 2005, 14:38
http://image.allmusic.com/00/amg/cov200/drg800/g893/g89316namjk.jpg lelijk

Jaja ik heb ook een gevoelige kant, dus een review van de nieuwe cd van Dredg. Mocht er zoiets als gevoelige muziek bestaan dan valt Dredg daar namelijk wel onder, denk ik. Slechts cleane zang, mooie melodieen en pakkende refreinen, dus. Misschien wel zoetsappig zelfs.

Catch without arms heet de nieuwe cd, het eerste teken van leven sinds het geniale edoch erg pretentieuze El Cielo.
Dit keer dus geen allesomvattend concept en vervelende geluiden die de nummers aan elkaar plakken, maar gewoon een goed nummer en daarna een ander.
Hier rijst echter een probleem, eigenlijk zijn de meeste nummers stiekem niet zo heel erg goed..
Waar op de vorige albums de nummers meer heel gaaf dan te zoetsappig waren, slaat de balans op deze plaat bij de meeste nummers de andere kant op.
En ondanks deze hoge mate van gevoel in de muziek blijven de nummers nauwelijks bij, wat toch niet de bedoeling kan zijn.
Het kabbelt allemaal een beetje voort, en je hebt pas door dat het allemaal een beetje langs je heen gaat als je naar de wc wil en doorhebt dat je al een minuut geen muziek meer aan het luisteren bent.

Dit klinkt allemaal lekker dramatisch maar gelukkig zijn er een aantal positieve uitschieters, met als hoogtepunt het laatste nummer, matroshka. Het kan dus wel, en dat biedt perspectief.
Volgende keer misschien iets meer herrie en dan ben ik denk ik wel tevreden.

dus:
2.5 van de 5

luister:
ode to the sun
catch without arms
matroshka

Leh
21 April 2007, 10:17
Artiest:
Aerosmith

Naam van de CD:
Aerosmith (naamloos debuut album) Recorded 1972, uitgegeven in januari 1973

http://perso.orange.fr/religionnaire/artistes/aerosmith/art/aerosmith.jpg

Muzieksoort
Blues/(hard)Rock&Roll

Mijn Mening

dit is een zeer sterk debuut-album van de 5 (ondertussen) bejaarde mannen van Aerosmith.
de songtexten die Steven Tyler oa. schreef zijn geweldig, je moet wel van rock & roll houden, of in iedergeval de kunst van het songwriten inzien. Een album wat je minimaal 2x moet beluisteren om het te gaan waarderen, en als je het eenmaal waardeerd, dan wordt je vanzelf een groot Aerosmith Fan.
Aerosmith is een gerespecteerde rock-band in Amerika, en Eminem vond het daarom een grote eer om het nummer "Dream On" (een schitterende Power-Ballad) te coveren.

Downloadtips:

One Way Street
Dream On
Walkin' the Dog (Rufus Thomas cover)
Movin' out

Beoordeling
*) *) *) *) van de 5

Leh
21 April 2007, 10:41
artiest
Queen

album
Queen II

http://www.jacopast.com/mt/archives/queen2.jpg

muzieksoort
Classic Rock

mijn mening
Dit is toch wel het beste album van Queen. Echter is het zo dat dit album vaak ondergewaardeerd wordt, dit komt door de fantasie volle cover die over de songtexten heen hangt. De mannen van Queen zijn hoogopgeleide en zeer intelligente mensen, en dat is duidelijk te merken in de kwaliteit van de songs. Veel mensen zien Freddy Mercury als een lelijke homo, die zanger van een bandje was. Ik persoonlijk vind dit heel onterecht, nou jah ik wil ook niet zeggen dat meneer knap was (hoewel hij als baby zijnde een schoonheids wedstrijd schijnt te hebben gewonnen, ze moesten eens weten) en over zijn geaardheid valt ook niet te twisten, maar Freddy was veel meer dan dat. Veel van zijn nummers hebben een soort achterliggende boodschap/gedachte. zo weet bijvoorbeeld bijna niemand, dat het nummer We Are The Champions het grootste Homo nummer allertijde is, en dat alle voetbal hooligans het uit volle borst zingen.

downloadtips

Father To Son
White Queen (as it began)
The March of the Black Queen
Seven Seas of Rhye

beoordeling
*) *) *) *) *)

Leh
21 April 2007, 10:56
Artiest
Roger Taylor

Album
Electric Fire

http://i16.ebayimg.com/01/i/07/28/27/56_1_b.JPG

Muzieksoort
Rock

Mijn Mening

Roger Taylor (drummer van Queen) is een beetje een lichtere versie van Eminem. Hij heeft in 1994 een nummer over Nazi's uitgebracht. een nummer wat later gebannen is vanwege de text; "We've got to kill those fucking Nazi's"
zo heeft de beste man nog meer smaakvolle uitspraken: "I hate very Religious people"
Hij heeft een vrij rauwe/schorre stem een beetje richting bruce springsteen, maar hij haalt ook bizar hoge tonen, alsof het niks is. zoals te horen in het Queen nummer Bohemian Rhapsody.
verder is dit album een redelijk album, het zal nooit een queen status bereiken, maar het is een leuke voor de verzameling

Downloadtips
I Surrender
Working Class Hero (john Lennon cover, erg goed!)

beoordeling
*) *) van de 5