PDA

Bekijk de volledige versie : Kan iemand me helpen?


supergirl
13 February 2003, 13:28
Hey mensen,ik weet dat ik lang nie meer ben geweest maar jullie moeten niet denken dat ik alleen maar kom als ik problemen heb.Ik ben een tijd niet geweest door een hoop omstandigheden waarvoor ik nu hulp zoek.
Ik heb een broertje van 17 jaar die twee keer zo groot is als ik.Hij heeft aan de pillen gezeten(en misschien nog steeds wel).
Hij scheld me constant verrot en als ik wat terug zeg word ik in elkaar geslagen of geschopt.
Hij heeft geen school en werkt ook niet dus hij zit heel de dag thuis.Ik heb dus geen seconde rust.Ik zelf doe MBO bestuurlijk Juridisch wat dus redelijk zwaar is dus zodra ik thuis kom wil ik gewoon effe relaxen maar dat kan niet want dan staat of de muziek aan met van die keiharde hardhouse(hou ik zelf ook wel van maar alleen met uitgaan)en zitten ze vrienden binnen met schoenen door het hele huis gegooid en met de voeten op tafel.
Zodra ik ook maar boe tegen hem zeg slaat tie me.
Mijn moeder weet het maar kan niks doen...me broertje heeft haar ook wel eens geduwd en scheld haar regelmatig verrot.
Als ik het tegen me vader vertel(me ouders zijn gescheiden en me vader woont samen met zijn verloofde)krijg ik te horen dat tie moe van mij wordt.
Ik heb dus bijna nergens steun.
Weet iemand misschien waar ik hulp kan vinden????

eneri
13 February 2003, 13:56
hmm, je kan de Kindertelefoon bellen, die weten vast allemaal van die bureau's waar je terecht kunt met dit soort dingen.

supergirl
13 February 2003, 14:04
Ja kindertelefoon maar ik ben 19 kan dat dan nog wel?
en oppeppende woordjes zijn ook welkom:(

eneri
13 February 2003, 14:15
tuurlijk, ik denk dat dat best kan. en als zij vinden van niet, dan zeg je dat je zo gauw niks anders weet. ze zijn wel achterlijk als ze je niet willen helpen.
tsja en verder, ik weet ook niet zo goed wat te zeggen, lijkt me best wel een klote situatie en ik vind je vader ook niet echt meelevend..
sterkte er mee!ik hoop dat je hulp kunt krijgen

A-Man
13 February 2003, 14:39
leuke pa.
ehm.. heb misschien vrienden die jij mee naar huis kan nemen om je broerTJE even de waarheid te vertellen? of kennisen?
JE moeder werkt veel?

dext0r
13 February 2003, 15:42
ik zou die broer van jou het huis uitschoppen....tenzij die eens een baan zoekt of weer naar school gaat...

t komt erop neer dat je moeder veelste goed voor hem is, want zij tolereert gewoon te veel..
wanneer ze zou stoppen met zijn rekeningen betalen *verzekering e.d* moet je es zien hoe die dan reageert.
je broertje moet leren zijn verantwoording te dragen.

darkangel112
13 February 2003, 18:27
ik weet niet zo goed awt ik moet zeggen lijkt me heel lastig voor je...

heel erg veel succes...!!!

Liefs, maaike

tourniquet
14 February 2003, 14:29
helloew meid!!!
ik vind het echt verschrikkelijk erg wat je nu doormaakt
en ik kan je begrijpen
maar een ding is wel zeer duidelijk er moet iets gebeuren he
nu blijft het slaan en schelden(wat ook vreselijk is)
maar wat als ie het in zijn hoofd haalt om andere dingen te gaan doen:?
kan je niet bij je pa gaan wonen???
of kan je moeder je broer het huis niet uitzetten???
er over gaan prtaen met een sociaal assistente ofzo kan ook helpen
en als hij het echt te bont maakt kan je altijd de politie bellen zij mogen ingrijpen bij huiselijk geweld!!!!
ook voor je studies is het beter om rust op te zoeken is er geen goede vriendin of vriend waar je voor een tijdje terecht kan???
of laat je financiele toestand het toe om alleen te gaan wonen???
ik weet niet he ik ben geen psychiater ofzo ik probeer alleen maar begrip op te brengen voor jouw situatie en je te helpen
als je nood hebt aan een babbel je weet me te vinden he
you can always count on me girlie!!!!!!!
enne volhoude he time will all point it out!!!!
dikke kusse en veel troostende knuffels
tata

supergirl
15 February 2003, 22:36
Nou ik las een paar keer de vraag of me moeder werkte...ja heel veel.Anders kan ze ons niet onderhouden.
Er zeggen ook een paar mensen dat ze te lief is maar dat is het echt niet me moeder is heel streng voor hem(moet wel)maar als ze zegt je gaat niet uit of je mag niet achter de computer e.d. dan doet tie dat toch maakt niet uit wat ze zegt.Hij duwt haar ook en scheld haar ook uit en zegt regelmatig ik haat je en dat soort dingen.
Ik kreeg ook de vraag of ik niet bij me vader kan gaan wonen maar als je me verhaal goed gelezen heb begrijp je ook wel dat ik dat niet wil en ik kan me moeder toch niet met hem alleen laten????
Omdat ik nog op school zit en mijn vader heel veel verdient krijg ik dus ook het minimum aan studiefinanciering en dus kan ik het me niet veroorloven om op mezelf te wonen.

tourniquet
16 February 2003, 11:49
ow i see
j

tourniquet
16 February 2003, 11:51
dan zou ik ook hem het huis uit zetten,,,,,,

A-Man
16 February 2003, 14:07
-verwacht/eis wat meer van je vader.
- je broer moet echt onder controle gebracht worden door iemand, word misschien anders alleen maar erger
jah oke makkelijker gezegd dan gedaan.
Heb je al met je moeder gepraat erover.

zoals andere ook al zeiden:
Maatschappelijk werker?
Vrienden/kennisen?
is iets hiervan geen optie?

of dat je zoveel mogelijk ergens anders terecht kan? (vrienden kennissen?) (na school enzo)

anouk
16 February 2003, 14:54
Ik geloof dat ik was weg gegaan totdat je moeder hem eruit heeft gezet. Dit kan toch niet langer??
Kom op!
Heel veel sterkte!

darkangel112
16 February 2003, 15:28
Originally posted by anouk
Ik geloof dat ik was weg gegaan totdat je moeder hem eruit heeft gezet. Dit kan toch niet langer??
Kom op!
Heel veel sterkte!

supergirl
21 February 2003, 21:38
Ik wil wel weggaan maar ik wil ook me moeder niet alleen met hem laten

A-Man
21 February 2003, 22:38
dilemma.

Maar hij moet weg eigenlijk.
of dimmen.

Jlo
22 February 2003, 19:46
Is je moeder bang voor je broer......
Sterkte!

--jessie--
22 February 2003, 20:40
heel veel sterkte.Ik weet eogenlijk ook niet zo goed een oplossing. hoop dat je er wat op vind!!!

anouk
23 February 2003, 19:34
Jah nogmaals, t lijkt mij t best om echt weg te gaan. Hard voor je moeder maar zo komt ze er op een moment wel achter dat het zo niet verder kan. En dat of je broer weg moet en dat jij anders gaat.

darkangel112
23 February 2003, 20:02
Originally posted by anouk
Jah nogmaals, t lijkt mij t best om echt weg te gaan. Hard voor je moeder maar zo komt ze er op een moment wel achter dat het zo niet verder kan. En dat of je broer weg moet en dat jij anders gaat.