PDA

Bekijk de volledige versie : Dé Topper van de 2e seizoenshelft


GregoorvanDijk
27 February 2003, 13:39
Jawel, iedereen weet dan natuurlijk waar ik het over heb --> De Graafschap-Roda natuurlijk :7 Hierbij de voorbeschouwing op deze onvervalste topper, waar omheen als vanzelfsprekend ook een meeting plaats zal vinden. En wel tussen onze zeer gewaardeerde Tuur en ondergetekende. Bazzemans kon helaas niet. :(
Dan nu over de wedstrijd. Een ontmoeting tussen de nummer 18 en 5. Altijd spannend dus. Eerder dit seizoen in Limburg eindigde de wedstrijd in 5-0, voor Roda. Maar dat zegt natuurlijk niets over de match van vanavond.
Kijken we naar de laatste jaren op de Vijverberg, dan zien we de volgende uitslagen:
2-1 (1-0) --> 1-0 Van der Haar 2-0 Van leerdam, 2-1 Anastasiou (pen)
1-3 (0-2) --> 0-1 Anastasiou, 0-2 Lawal, 1-2 Meerdink 1-3 Van Haaren
0-0
2-3 (0-1) --> 0-1 Zafarin, 0-2 Luijpers, 1-2 Viscaal 2-2 Tumba 2-3 Van Houdt
2-0 (2-0) --> 1-0 Gerritsen, 2-0 Viscaal
5-2 (2-1) --> 1-0 Viscaal, 1-1 Doomernik, 2-1 Taiwo, 3-1 Viscaal (pen), 4-1 Schultz, 4-2 Lawal, 5-2 Breetveld
0-2 (0-1) --> Amstelcup 0-1 Vurens, 0-2 Van der Heijden
0-2 (0-1) --> 0-1 R. Roelofsen, 0-2 De Kock

In totaal won Roda 5x op de Vijverberg. 4x was er winst voor de Graasfschap, en ook 4x was er een gelijk spel te bewonderen. In al die wedstrijden scoorde De Graaschap 19 x, Roda JC trof 20x doel.
Terugblik op vorig jaar:
Vorig jaar won de Graafschap 2x van Roda. Ik bedacht me gisteren pas weer hoe dat nog eens ging. Dat waren die wedstrijden warin de Graafschap uit 2,5 kans 3x scoorde, en Roda uit 15 kansen 1x (ook nog uit een strafschop!). Zo kan het dus gaan, dus niets valt te zeggen eigenlijk vooraf.
Saillent detail:
De thuis en uit-balans zijn hetzelfde van beide ploegen! Roda speelde 10x uit, Graafschap 10x thuis. Beide clubs pakten 12 punten (3x winst, 3x gelijk, 4x verlies. Graafschap won van NAC 3-2, Zwolle 3-2 en RBC 2-0, speelde gelijk tegen Excelsior, Ajax en Willem II, verloor van Twente, AZ, NEC en Heerenveen. Roda won bij NEC 4-2, Vitesse 2-0 en Excelsior 2-0, gelijk bij PSV, Twente en NAC, en verloor bij RBC, Willem II, RKC en Groningen).
Bartje zijn voorspelling is 0-2. Maarja, wat zegt dat nou? 2 ab-so-lu-te topclubs die elkaar treffen.. Dat kan alle kanten op 8-)

Ar-Tuur
27 February 2003, 13:49
Ik hoop op een 5-2 zoals een paar jaar geleden. Dat waren nog eens tijden (WassSiOoo TaiWooo 8-)) en natuurlijk Eric Viscaal. Hoe dan ook, de Graafschap zal punten moeten gaan pakken, omdat we, na de matige overwinning van Zwolle op RKC, echt onderaan staan. :{ Maar ik zie het helaas nog niet zomaar gebeuren tegen subtopper Roda. Jammer genoeg missen we Bakens en Berck Beelenkamp. Als ik het goed begreep was de wedstrijd in Nijmegen niet slecht, laten we hopen dat het een attractieve topper gaat worden, met voetbal dat bij het aanzien en kaliber van deze wedstrijd hoort.

Oizo
27 February 2003, 15:39
Originally posted by Ar-Tuur
WassSiOoo TaiWooo 8-)

SAY UHH-AHH WASIO SAY UHH-AHH WASIO! :7

BTW: Het wordt 0-0. O-)

GregoorvanDijk
27 February 2003, 15:44
Originally posted by Oizo


SAY UHH-AHH WASIO SAY UHH-AHH WASIO! :7

BTW: Het wordt 0-0. O-)
Ik wist dat als er wat te voorspellen valt da Oizo van de partij is :Y)

Oizo
27 February 2003, 17:20
Originally posted by bartje518

Ik wist dat als er wat te voorspellen valt da Oizo van de partij is :Y)

Ja maar hier krijg ik geen puntjes ervoor :(

Superjood
27 February 2003, 18:18
in dit geval moet je denk spreken van tobber ipv topper

Ar-Tuur
27 February 2003, 18:46
Ik heb trouwens voor de sportforummer/liefhebber nog een seizoenkaart van iemand die niet kan. Dé kans op een topper. :p

Dante Thomas
27 February 2003, 22:06
het zal wel een gelijkspelletje worden.

JoY_RFJK
28 February 2003, 00:09
wat kan jij lullen zeg bartje.. heb je niks beters te doen ofzo... |:( |:(

GregoorvanDijk
28 February 2003, 12:23
Originally posted by JoY_RFJK
wat kan jij lullen zeg bartje.. heb je niks beters te doen ofzo... |:( |:(

Ik wilde er van de week nog eentje openen over Vites-Zwolle, maar dan had ik mezelf belachelijk gemaakt O-)

Ar-Tuur
28 February 2003, 15:42
Mijn hoop gaat uit naar Klaas Jan Huntelaar, de jongen van de streek en een groot talent. :7

Bon
28 February 2003, 16:02
Originally posted by bartje518


Ik wilde er van de week nog eentje openen over Vites-Zwolle, maar dan had ik mezelf belachelijk gemaakt O-)
hehehe :D

MarkNMGN
28 February 2003, 16:40
Originally posted by bartje518


Ik wilde er van de week nog eentje openen over Vites-Zwolle, maar dan had ik mezelf belachelijk gemaakt O-)
ja, want waarom zou je een topic openen over een degradatieduel?

JoY_RFJK
28 February 2003, 19:33
Originally posted by MarkNMGN

ja, want waarom zou je een topic openen over een degradatieduel?

kerl.. je hebt wel een grote bek voor een 14/15 jarig ventje.. met je kreupele benen...

Arie-Kanarie
28 February 2003, 21:52
Heej MarkNMNG nieuwe avatar?
of van het FMB?

Dante Thomas
28 February 2003, 23:00
Originally posted by Dante Thomas
het zal wel een gelijkspelletje worden.

zoals ik al zei...

MarkNMGN
28 February 2003, 23:37
Originally posted by Arie-Kanarie
van het FMB?
:)

GregoorvanDijk
1 March 2003, 00:21
Tja, helaas kreeg Roda niet waar het wel recht op had, de 3 punten.. Maarja, dat is het verhaal van de laatste partijtjes tegen de Graafschap, en dan vind ik moet je ook niet zeuren. Wanneer je zulke dotten van kansen niej benut, verdien je het dan om te winnen? :(
Wat wel aangetekend dient te worden is het in en in-trieste aan een grote groep supporters aldaar (Tuurke uitgezonderd natuurlijk :+). Beetje zatte pubers op een fiets die anti-Vites leuzen ten gehore brengen, en tegen een trein richting arnhem gaan schelden :?!?! ook had een groepjes SPin-siders een nogal grote mond in een café'tje voor de wedstrijd. Toen ik even later vergezeld met enkele leden van de harde kern een aantal van deze personen wederom tegen het lijf liep had hij beduidend minder praatjes.. Ach ja..
Mooi is trouwens inderdaad de 'bus op rails', die ik het laatste stukkie had. Een slaapverwekkende stem deelt steeds mede wat het volgende station is (je komt in uithoeken als Zevenaar, Wehl, Didam, en ga zo maar door), en voor welke zo mogelijk nóg kleinere dorpen je hier op de bus moet stappen..
De terugweg verliep gesmeerd, onder het genot van Hansje Teeuwen en Ramstein was bertje zo thuis 8-)

PS.. De broodjes bal zijn nog steeds even ranzig :(

Ar-Tuur
1 March 2003, 12:32
Ik moet helaas toegeven dat Roda in de topper beter was. De 1-0 van v Gastel was leuk, maar niet echt verdiend ofzo, Roda kreeg daarna ook een hele zooi goede kansen. De Graafschap kwam er nauwelijks uit. Het spel van de thuisploeg was weer erg matig en onzeker, blijkt maar weer eens dat er totaal geen vertrouwen is. Daarom was het -ondanks de slechte wedstrijd-ook zo mooi geweest als er vandaag gewonnen was. Maar ja die 1-0 houd je natuurlijk op zo'n manier nooit vast. Een puntje was in ieder geval absoluut het hoogst haalbare.

GregoorvanDijk
1 March 2003, 13:06
Bertjes kaart :+

GregoorvanDijk
1 March 2003, 15:26
Voor de mensen die nog eens van plan zijn in Arnhem een hapje te gaan eten; doe dit dan NIET op het station, bij de Barneys... Echt níet te geloven hoe ranzig.. Niks was er lekker aan.. Zelfs mensen met een vrij stevige maag zullen het niet voor elkaar krijgen al da voedsel naar binnen te werken :r

Ar-Tuur
1 March 2003, 15:52
Bij de cafetaria naast café Janssen darentegen kon je een heerlijk hapje eten, maar dat liet Bartje na :o

GregoorvanDijk
1 March 2003, 16:00
Originally posted by Ar-Tuur
Bij de cafetaria naast café Janssen darentegen kon je een heerlijk hapje eten, maar dat liet Bartje na :o

Dat zal ongetwijfeld komen door het feit dat mijn maag een anderhalf uurtje terug 3x in de ronde was gegaan in Arnhem :+