PDA

Bekijk de volledige versie : Jeugdwerkloosheid


zalwel
28 February 2003, 08:37
De Jeugdwerkloosheid is dit jaar fors gestegen. Volgens cijfers van het CWI hebben zich 4800 jongeren in januari bij hen gemeld, terwijl dat er in 2002 slechts 4100 waren.
Volgens mij is het dus handig als ze stoppen met het schrappen van WIW banen.

Daarnaast moet het CWI (centrum voor werk en inkomen) veel meer moeite doen om de bestaande vacatures te koppelen aan de werkzoekende jongeren.

En is het ook belangrijk dat werkzoekenden zich aanpassen aan de vraag op de arbeidsmarkt. Het is op dit moment makkelijker om een baan in de zorg of het onderwijs te vinden dan bijvoorbeeld in de ICT sector.

Ik vraag me eigenlijk af wat nu precies het probleem is bij het vinden van een baan.

aarsch
28 February 2003, 09:34
ik wil JUIST werken maar ze vinden me nog te jong:o

Stapper
28 February 2003, 09:36
ik zit met hetzelfde probleem, ze zoeken wel werk, maar geen mensen die geen ervaring hebben en maar voor een tijdje kunnen werken, ze zoeken mensen die voor een paar jaar ergens full time kunnen werken en dat kunnen de meeste jongeren niet, de jongeren die dat wel kunnen zijn laag opgeleid en dat willen ze ook niet

ook zit de economie tegen, door een slechte economie zijn der minder mensen nodig, want geld is schaars en de arbeidskrachten die er nu al zijn moeten dan maar ietsje harder werken om alles op rolletjes te laten lopen

A-Man
28 February 2003, 12:37
Het liefts hebben werkgevers jonge mensen met veel ervaring, niet direct voor vast kontrakt (oor onbepaalde tijd) maar wel full-time werken.

tja lekkr handig

Volgens mij werken arbeidsburo's en werkgever ook niet heel erg goed samen bij het opmaken van vacatures en eisen stellen van het gewenste personeel. (of ze zijn er te streng in)

RandyJC
2 March 2003, 04:30
kheb daar denk geen last van maar je gebruikt van die termen diek nie begrijp.. maarjah :P

of ik ben nu gewoon brak net uitgeweest en nog niet geslapen :)

anemic
5 March 2003, 08:19
jongeren denken gewoon meteen dat als ze een beetje hersens hebben meteen maar chef kunnen worden ofzo. Face it je begint altijd met een schijtbaan en als je dat niet wilt accepteren moet je ook niet zeuren dat je ''werkloos'' bent, want bij een supermarkt of andere winkel kan je altijd wel terecht..

Miss-kausalaya
14 April 2003, 20:04
Nou ik zoek ook al vanaf me 16e een baantje, ben nu bijna 18 nog 2 mndjes.
Maar lukt ook niet echt..
*IK heb een donker uiterlijk.. niet zo heel donker hoor->
http://www.lemerchant.net/Diversen/fotos/Gouri2_20-3.jpg
maja boeiend...
En hier willen ze blijkbaar liever iemand zien, met een nederlands uiterlijk!!
Kijk dat was vorig jaar...en bij de AH hadden ze dringend mensen nodig.. ze hadden zelfs mensen van uit het westen van het land aangenomen(ik woon in Groningen)..
Toen ging ik er heen....maar ik kwam er niet..terwijl ik aan alle eisen voldeed..
Toen gingen paar meisjes die ik ken, btje van die aso's , naja met een nederlands uiterlijk er naar binnen, en jah hoor ze werden meteen aangenomen.
Later hoorde ik dat ze geen donkeren aannemen!!!
Omdat sommige donkeren niet goed werken..
Ze scheren meteen alle donkeren over een kam!! IK bedoel het gaat toch niet om je uiterlijk? het gaat toch om hoe je je werk doet?
*en ik heb ik vbo-a diploma, mensen willen tegenwoordig een mavo diploma minstens zien..kzag laatst bij de aldi, zochten ze vakkenvullers, dus ik er naar binnen...en vragen naar informatie, het eerste wat ze aan me vroegen, heb je een havo diploma? ik zo pardon????? een havo diploma?voor vakkenvullen?dat kan een vbo-er ook wel hoor! nee we nemen alleen havo en vwo mensen aan!!!
NOu kon ik weer weg gaan.
Dus het schiet allemaal ook niet echt op.....
Maar ik hoop dit jaar wel een goed baantje te vinden op de zaterdag.
IK moet ut tot die tijd maar doen met me 3 folderwijkjes:|

L_angeldc
16 April 2003, 08:49
Originally posted by Miss-kausalaya
Nou ik zoek ook al vanaf me 16e een baantje, ben nu bijna 18 nog 2 mndjes.
Maar lukt ook niet echt..
*IK heb een donker uiterlijk.. niet zo heel donker hoor->
http://www.lemerchant.net/Diversen/fotos/Gouri2_20-3.jpg
maja boeiend...
En hier willen ze blijkbaar liever iemand zien, met een nederlands uiterlijk!!
Kijk dat was vorig jaar...en bij de AH hadden ze dringend mensen nodig.. ze hadden zelfs mensen van uit het westen van het land aangenomen(ik woon in Groningen)..
Toen ging ik er heen....maar ik kwam er niet..terwijl ik aan alle eisen voldeed..
Toen gingen paar meisjes die ik ken, btje van die aso's , naja met een nederlands uiterlijk er naar binnen, en jah hoor ze werden meteen aangenomen.
Later hoorde ik dat ze geen donkeren aannemen!!!
Omdat sommige donkeren niet goed werken..
Ze scheren meteen alle donkeren over een kam!! IK bedoel het gaat toch niet om je uiterlijk? het gaat toch om hoe je je werk doet?
*en ik heb ik vbo-a diploma, mensen willen tegenwoordig een mavo diploma minstens zien..kzag laatst bij de aldi, zochten ze vakkenvullers, dus ik er naar binnen...en vragen naar informatie, het eerste wat ze aan me vroegen, heb je een havo diploma? ik zo pardon????? een havo diploma?voor vakkenvullen?dat kan een vbo-er ook wel hoor! nee we nemen alleen havo en vwo mensen aan!!!
NOu kon ik weer weg gaan.
Dus het schiet allemaal ook niet echt op.....
Maar ik hoop dit jaar wel een goed baantje te vinden op de zaterdag.
IK moet ut tot die tijd maar doen met me 3 folderwijkjes:|

Als ze je niet hebben aangenomen door je huidskleur is dat gewoon rascimse! :no:
Belachelijk dat men in deze tijd nog zo kortzichtig is. je moet gewoon die winkel gaan boycotten ofzo :p

Chatty
16 April 2003, 14:49
Het probleem bij het vinden van een baantje?
Uhm bij mij, dat ik zo weinig werk leuk vind:$
En als ik dan is leuk werk vind, willen ze eerst weer dat je al boel ervaring hebt. Maar uhm... hoe kun je nou ervaring hebben, als je dat nergens kunt opdoen, omdat ze overal ervaring vragen?:?
Maar ja, nu ik niet meer naar school hoef tot sept en niks te doen heb in de vakantie, zal ik echt is baantje moeten zoeken, ga misschien vakken vullen (niet echt leuk, maar je moet toch wat)