PDA

Bekijk de volledige versie : Neerlands beste


Superjood
3 March 2003, 20:07
Nou hierbij is de discussie, die al door iemand was aangehaald, geopend. wie is neerlands beste? hier wat duidelijke cijfers. de fifa wereld ranglijst voor clubs :
de nederlandse top 4:

18. (26.) AFC Ajax Amsterdam Nederland/3 191,0
25. (22.) Feyenoord Rotterdam Nederland/3 183,0
62. (61.) PSV Eindhoven Nederland/3 140,5
111.(141.) Vitesse Arnhem Nederland/3 99,0

nou verder is bekend dat ajax afgelopen jaar de dubbel pakte. psv het seizoen daarvoor de titel en twente dacht ik de cup.

het bovenstaande schema spreekt denk voor zich. ajax is momenteel bezig met een hele grote groei, en dat dan in positieve zin. jonge spelers met veel kwaliteiten in combinatie met wat oudere routiniers, leiden momenteel europees tot wereldse prestaties. de kwartfinale van de CL is binne handbereik, en in de nederlandse competitie doet het nog redelijk mee in de race om de titel.

psv doet momenteel in de neerlandse competitie mee voor de titel, die steeds meer binnen handbereik aan het komen is. fnoord lijkt een onoverbrugbare achterstand te hebben op psv, maar is nog niet uitgeschakeld. europees gezien deden beide clubs het naar behoren, ze vlogen er dan ook gelijk in de eerste ronde uit. in beide kampen was dit niet verwacht, maar k denk dat als je naar de trainer gaat kijken van fnoord, dat het dan wel verklaart. het is een goeie trainer voor nederland, maar europa is toch een stapje te hoog. psv kan denk verklaard worden doordat hiddink pas in dienst was, is wel een goeie trainer, maar draaide tekort mee om zijn tactiek te laten spelen. met korea kon ie met redelijk goeie voetballers, toch een wereldprestatie leveren. ik denk dat de spelers misschien niet allemaal de kwaliteiten bezitten om verder dan die 1e ronde te komen. in nederland komen ze aardig mee, maar daar blijft het dan ook bij. bij ajax zie je dat momenteel er hele getalenteerde spelers rondlopen, en eigenlijk alleen een blessuregolf succes in de weg kan staan. maar momenteel zijn van der vaart/obrien en sikora dicht bij een rentree, en wordt er binnenkort ook weer een spits aangetrokken. europees gezien verwacht k nog een hoop, en in nederland minimaal een prijs.

ik kan concluderen dat ajax op dit moment neerlands beste club is. wat vinden jullie hiervan?

AntiKezman
3 March 2003, 20:27
hehehe..opzich wel goeie humor die mark

europees gezien deden beide clubs het naar behoren, ze vlogen er dan ook gelijk in de eerste ronde uit. in beide kampen was dit niet verwacht, maar k denk dat als je naar de trainer gaat kijken van fnoord, dat het dan wel verklaart.

:D:D:D

ik zal eens ff een andere ranking gaan zoeken O-)

Superjood
3 March 2003, 20:28
Originally posted by AntiKezman
hehehe..opzich wel goeie humor die mark



:D:D:D

ik zal eens ff een andere ranking gaan zoeken O-)

http://www.iffhs.de/main/ranking/clubweltrangliste/?sprache=englisch

bron feijenoord.netwerk.to
ajax.netwerk.to

GregoorvanDijk
3 March 2003, 20:30
Gelukkig is die lijst bijzonder subjectief, vorig jaar stond PSV nog met afstand voorop, en Ajax nog achter Feyenoord, en stond Roda nog bij de eerste 80.. Dream on, Mark, je wordt beetje slaapverwekkend.. Ik kan toch ook de huidige stand in Nederland posten?! :?

Superjood
3 March 2003, 20:37
Originally posted by bartje518
Gelukkig is die lijst bijzonder subjectief, vorig jaar stond PSV nog met afstand voorop, en Ajax nog achter Feyenoord, en stond Roda nog bij de eerste 80..

maar het gaat natuurlijk om het heden en niet het verleden!!!!! ik kan ook wel lijsten van `69 fnoord, `71/`73 ajax gaan posten, maar we praten nu over het seizoen 02/03 en niet over vorig jaar. k gaf alleen die prijzen als ondersteuning

GregoorvanDijk
3 March 2003, 20:41
Heden is PSV de nummer 1 van Nederland, Mark :Z:Y)

goefoe
3 March 2003, 20:44
eigenlijk kan ik me helemaal vinden in SJ mening.
en ja bart goed dat je aangeeft dat deze lijst subjectief is maar dat lijkt me ook logisch met deze vraagstelling..

Superjood
3 March 2003, 20:44
Originally posted by bartje518
Heden is PSV de nummer 1 van Nederland, Mark :Z:Y)
maar je moet verder kijken dan je neus lang is, dus je haalt ook het europa erbij. of kunnen we dan niet vergelijken, aangezien die boeren de afgelopen jaren niks gepresteerd hebben

GregoorvanDijk
3 March 2003, 20:46
Originally posted by Superjood

maar je moet verder kijken dan je neus lang is, dus je haalt ook het europa erbij. of kunnen we dan niet vergelijken, aangezien die boeren de afgelopen jaren niks gepresteerd hebben

Je vergelijkt maar een eind raak :o Alleen dat wil niet zeggen dat je Neerlands beste bent. Dat ben je als je kampioen wordt. En Aangezien je ook niet Europa's beste bent is deze lijst niet relevant :??!
Overigens, niks te nadele van Ajax, of pro-PSV.. :{ Ik ben NEUTRAAL :o..

Tyskie
3 March 2003, 20:48
Eindeloze en nutteloze discussie. Ajax doet het goed in Europe dit jaar, afgelopen jaren nog slechter dan PSV. PSV zal dit jaar waarschijnlijk wel kampioen worden..
Wat is dan de waarheid? Simpel: die is er niet.

Gelukkig maar..

GregoorvanDijk
3 March 2003, 20:54
Originally posted by tyskie
Eindeloze en nutteloze discussie. Ajax doet het goed in Europe dit jaar, afgelopen jaren nog slechter dan PSV. PSV zal dit jaar waarschijnlijk wel kampioen worden..
Wat is dan de waarheid? Simpel: die is er niet.

Gelukkig maar..

Mark denkt ook door nu zo van de daken te schreeuwen dat we voor het gemak vergeten dat Ajax die wedstrijden van nu helemaal niet had mogen spelen wanneer Lyon gewoon van die boerenkoolvoetballers uit Rosenborg had gewonnen :Z..

Tyskie
3 March 2003, 20:56
Originally posted by bartje518


Mark denkt ook door nu zo van de daken te schreeuwen dat we voor het gemak vergeten dat Ajax die wedstrijden van nu helemaal niet had mogen spelen wanneer Lyon gewoon van die boerenkoolvoetballers uit Rosenborg had gewonnen :Z..

Dat maakt niets uit. Ajax staat nu op een kansrijke positie in de tweede ronde.
Hoewel het dus wel een feit is dat PSV de afgelopen jaren wel gruwelijk veel pech heeft gehad in Europa.. Maar dat mag geen excuus zijn.

theo tank
3 March 2003, 21:02
Maar wij zij nog steeds houder van de UEFA-Cup hehe
;):Y)

BlueWolf
3 March 2003, 21:04
18. (26.) AFC Ajax Amsterdam Nederland/3 191,0
19. (23.) Club Brugge KV Belgique/3 190,0

8-)

goefoe
3 March 2003, 21:05
Originally posted by bartje518


Mark denkt ook door nu zo van de daken te schreeuwen dat we voor het gemak vergeten dat Ajax die wedstrijden van nu helemaal niet had mogen spelen wanneer Lyon gewoon van die boerenkoolvoetballers uit Rosenborg had gewonnen :Z.. Zo ken ik er ook nog 1tje.. Ajax heeft ook 2 keer onnodig van Inter verloren, dus als die partijen in winst waren omgezet dan had een eventuele (verdiende) overwinning van Lyon niks uitgemaakt voor de plaatsing naar de 2e ronde :Z ..

AntiKezman
3 March 2003, 21:41
Originally posted by goefoe
Ajax heeft ook 2 keer onnodig van Inter verloren, dus als die partijen in winst waren omgezet dan had een eventuele (verdiende) overwinning van Lyon niks uitgemaakt voor de plaatsing naar de 2e ronde :Z ..

werd ajax thuis niet weggespeeld door Inter?? O-)

Stapper
3 March 2003, 21:45
het is een moment opname, feyenoord stond vorig jaar ook erg hoog toen ze de eufa cup hadden gewonnen
nu ajax het goed doet in europa steigen ze in aan zien, maar dan nog, barca staat ook hoog terwijl die het alleen in europa goed doen en in de competitie een beetje achter blijven

het is natuurlijk wel leuk dat je club boven de rest staat van nederland, maar het is een moment opname en op dit moment vind ik in nederland psv toch net ietsje beter als ajax, ze spelen aardig constant en verspelen niet dure punten
tegen ajax deden ze het erg goed en ze speelde ajax van het veld, en dat zelfs thuis bij ajax

de beste ploeg van nederland staat ergens in mei boven aan en dat lijkt op dit moment psv te worden, al is ajax nog niet uit gevoetbalt

JoY_RFJK
4 March 2003, 01:55
Vitesss*)

Forza_vitess
4 March 2003, 07:29
Originally posted by JoY_RFJK
Vitesss*)


daar ben ik het mee eens, ondanks een minder jaar, blijft Vitesse natuurlijk de nr 4 van Nederland

JoY_RFJK
4 March 2003, 12:54
hehe :D

GregoorvanDijk
4 March 2003, 15:36
Originally posted by Forza_vitess



daar ben ik het mee eens, ondanks een minder jaar, blijft Vitesse natuurlijk de nr 4 van Nederland
:Z Dat zijn ze nooit geweest, dus ook niet na een slecht jaar :7

JoY_RFJK
4 March 2003, 21:03
roda wel ja.. sorry...:kots:

GregoorvanDijk
4 March 2003, 22:27
Originally posted by JoY_RFJK
roda wel ja.. sorry...:kots:

*laat zich niet verleiden tot wederom een uitgebreid betoog O-)*

Superjood
5 March 2003, 08:35
Originally posted by AntiKezman
hehehe..opzich wel goeie humor die mark



:D:D:D

ik zal eens ff een andere ranking gaan zoeken O-)
zeker niks kunnen vinden waar ajax onder feijenooit staat?

TN20
5 March 2003, 17:30
Originally posted by bartje518
Heden is PSV de nummer 1 van Nederland, Mark :Z:Y)

Vorig jaar was Ajax de nummer 1 van Nederland, maar toen telde dat niet want PSV was toch de beste?

Natuurlijk is Ajax (qua voetbal) de beste club van Nederland. Dat PSV nu met geluk van Heerenveen wint, is niet meer dan normaal. Dat is immers het geluk van de (aanstaande) kampioen, wat Ajax vorig jaar ook af en toe had.
Ajax is echter in veel opzichten verder dan PSV en het is dan ook schrijnend te zien dat PSV de enige Champions League-plek krijgt om die volgend seizoen ongetwijfeld weer te gaan verkloten.

PSV heeft nu een oudere selectie, maar wat heb je daaraan als je nooit potten kan breken in Europa? Ajax heeft een elftal van gemiddeld 23,1 jaar. En wat voor een elftal.
Talenten als Van der Vaart, Heitinga, Pienaar, De Jong, Sneijder spelen nergens anders in Nederland. Chivu is met afstand de beste verdediger van Nederland. Zelfs een in veel ogen matige verdediger als Petri Pasanen weet zich moeiteloos staande te houden tegen wereldtop als Thierry Henry. Galasek is top, Zlatan ook. En dan heb ik het nog niet over 'bankzitters' als Witschge, Litmanen en Bergdolmo.
Nu wil ik de tweede plaats niet toeschrijven aan de Europese beslommeringen van Ajax. Natuurlijk hebben ze een zwaarder programma, maar ik denk dat je tegen veel clubs met een soort 'tweede garnituur' het ook moet kunnen halen.

Het verschil tussen Ajax, PSV en ook Feyenoord is wel te zien in de Europese wedstrijden. (Dat vind ik zo, omdat dat voor mijn betoog beter uitkomt natuurlijk ;))
PSV laat zich, zoals elk jaar, weer compleet aan gort voetballen in de Champions League. Ajax, dat voor het eerst sinds Napoleon weer eens meedoet, overleeft in de groep. En dat heeft niks met geluk te maken. Een terechte en een onterechte overwinning op Lyon...Uit tegen Inter speelde Ajax beter, en thuis werd een doelpunt van v/d Vaart onterecht afgekeurd. Al met al had Ajax met Lyon door moeten gaan, maar goed. Terwijl PSV met 0-4 zichzelf voor lul zet tegen Arsenal, blijft Ajax relatief makkelijk staande. Met jochies in het elftal die nauwelijks of niet eens ouder zijn dan de meeste Sportforummers hier. AS Roma wordt weggeknald en Ajax wordt weer voor vol aangezien in Europa.

Ajax kan alleen nog maar beter worden, er zit enorm veel potentie in het elftal. Als de ontwikkeling zich doorzet, wordt het ook volgend seizoen een heel mooi voetbaljaar voor Ajax.

En nee, ik heb niks te doen. ;)

The Phit
5 March 2003, 17:41
:) er klopt natuurlijk geen ruk van die lijst. en vooral niet als ik zie staan dat Vites zo hoog zie staan. dat team is zo supezrzwak, een wonder dat het geen 10-0 werd laatst in de arena. :{

konus
5 March 2003, 17:51
Twente is de beste club en wacht maar ooit klomen wij ook wel hoog in die top te staan we hebben er alleen wat tijd voor nodid:7 :d

Soetaers
5 March 2003, 18:43
Originally posted by TN20


Vorig jaar was Ajax de nummer 1 van Nederland, maar toen telde dat niet want PSV was toch de beste?

Natuurlijk is Ajax (qua voetbal) de beste club van Nederland. Dat PSV nu met geluk van Heerenveen wint, is niet meer dan normaal. Dat is immers het geluk van de (aanstaande) kampioen, wat Ajax vorig jaar ook af en toe had.
Ajax is echter in veel opzichten verder dan PSV en het is dan ook schrijnend te zien dat PSV de enige Champions League-plek krijgt om die volgend seizoen ongetwijfeld weer te gaan verkloten.

PSV heeft nu een oudere selectie, maar wat heb je daaraan als je nooit potten kan breken in Europa? Ajax heeft een elftal van gemiddeld 23,1 jaar. En wat voor een elftal.
Talenten als Van der Vaart, Heitinga, Pienaar, De Jong, Sneijder spelen nergens anders in Nederland. Chivu is met afstand de beste verdediger van Nederland. Zelfs een in veel ogen matige verdediger als Petri Pasanen weet zich moeiteloos staande te houden tegen wereldtop als Thierry Henry. Galasek is top, Zlatan ook. En dan heb ik het nog niet over 'bankzitters' als Witschge, Litmanen en Bergdolmo.
Nu wil ik de tweede plaats niet toeschrijven aan de Europese beslommeringen van Ajax. Natuurlijk hebben ze een zwaarder programma, maar ik denk dat je tegen veel clubs met een soort 'tweede garnituur' het ook moet kunnen halen.

Het verschil tussen Ajax, PSV en ook Feyenoord is wel te zien in de Europese wedstrijden. (Dat vind ik zo, omdat dat voor mijn betoog beter uitkomt natuurlijk ;))
PSV laat zich, zoals elk jaar, weer compleet aan gort voetballen in de Champions League. Ajax, dat voor het eerst sinds Napoleon weer eens meedoet, overleeft in de groep. En dat heeft niks met geluk te maken. Een terechte en een onterechte overwinning op Lyon...Uit tegen Inter speelde Ajax beter, en thuis werd een doelpunt van v/d Vaart onterecht afgekeurd. Al met al had Ajax met Lyon door moeten gaan, maar goed. Terwijl PSV met 0-4 zichzelf voor lul zet tegen Arsenal, blijft Ajax relatief makkelijk staande. Met jochies in het elftal die nauwelijks of niet eens ouder zijn dan de meeste Sportforummers hier. AS Roma wordt weggeknald en Ajax wordt weer voor vol aangezien in Europa.

Ajax kan alleen nog maar beter worden, er zit enorm veel potentie in het elftal. Als de ontwikkeling zich doorzet, wordt het ook volgend seizoen een heel mooi voetbaljaar voor Ajax.

En nee, ik heb niks te doen. ;)

Ik dacht al, waar blijft Thijs om PSV weer 10 meter onder de grond te stampen :Z. Dit blijft natuurlijk een discussie zonder einde. Ik moet echter opassen dat ik straks mijn geloofwaardigheid verlies, aangezien ik helemaal geen PSV-fan ben, en het dus eigenlijk ook niet op hoef te nemen voor die club. Toch doe ik het dan maar wel weer, aangezien onrecht iets is dat niet moet kunnen.

Wat betreft het verschil in selecties hoeven we het niet meer te hebben. PSV heeft nu eenmaal de beste spelers. Of je dat nu leuk vindt of niet, dat is nu eenmaal zo. Is Hofland geblesseerd, toch een speler die voor Oranje speelt, geen noot, dan zetten we Fredje Bouma erin, en PSV houdt prompt 6 wedstrijden op rij de 0. Waterreus is beter dan Lobont, of wie dan ook in het ajax-doel. Op het middenveld is Bommel/Vogel het beste duo op de Nederlandse velden. Rommedahl/Robben is nu eenmaal beter dan Van der Meijde. Wie weet kan Sneijder wat worden, dat is een talent, ja. maar die hebben dat nog geen wedstrijden achtereen laten zien. En tja, Kezman.. Iemand die 3x meer scoort dan Zlatan kun je nu eenmaal niet slechter noemen :Z.

Blijven we weer eindeloos doorbreien over die discussie van de 2e ronde. Ik blijf erbij dat Ajax hier niet hoorde te staan. :wave: Kun je het hebben over of PSV er dan wél hoorde, en dan kun je duidelijk zijn, een club die het al 6 jaar niet haalt, tja.. Ook niet echt natuurlijk. Al heeft PSV wel bijzonder veel pech gehad. En ajax de bekende portie zwijn (waag het wat te zeggen wanneer PSV eens met geluk in Heerenveen wint :Z). En waar hebben we het over?! De 2e ronde CL...... Nog lang geen winst in de Uefa-Cup, of laten we zeggen 1/2 finale. Het is leuk PSV daar mee te jennen, omdat zij het nog niet hebben bereikt. Nou, veel plezier daarmee. Ik zie het meer als een 'goedmakertje' voor het feit dat de Eindhovenaren 'gewoon' weer kampioen worden :rolleyes:.

GregoorvanDijk
5 March 2003, 18:44
whoops, dit was ik :+ Zit op mijn zusje haar deel vaan Windows *)

Superjood
1 April 2003, 16:13
ik heb na enkele weken zoeken eindelijk weer een ranglijst gevonden :

De wereldranglijst van de IFFHS:

1. (2.) Real Madrid 302,0
2. (1.) Manchester United 297,0
3. (3.) Arsenal 287,0
4. (4.) Barcelona 284,0
5. (5.) Milan AC 264,0
6. (20.) Lazio Roma 229,0
7. (7.) Internazionale 228,0
8. (11.) Celtic 221,0
9. (10.) Valencia 220,0
10. (6.) Deportivo de La Coruña 219,5
11. (9.) Juventus 218,0
12. (13.) Athene 217,5
13. (18.) Ajax 215,5

GregoorvanDijk
1 April 2003, 16:38
Originally posted by Superjood
ik heb na enkele weken zoeken eindelijk weer een ranglijst gevonden :

De wereldranglijst van de IFFHS:

1. (2.) Real Madrid 302,0
2. (1.) Manchester United 297,0
3. (3.) Arsenal 287,0
4. (4.) Barcelona 284,0
5. (5.) Milan AC 264,0
6. (20.) Lazio Roma 229,0
7. (7.) Internazionale 228,0
8. (11.) Celtic 221,0
9. (10.) Valencia 220,0
10. (6.) Deportivo de La Coruña 219,5
11. (9.) Juventus 218,0
12. (13.) Athene 217,5
13. (18.) Ajax 215,5

Dat je er niet AFC en hoofdletters van hebt gemaakt, valt op, mark :):+

-MOI-
1 April 2003, 18:35
Originally posted by Superjood
ik heb na enkele weken zoeken eindelijk weer een ranglijst gevonden :

De wereldranglijst van de IFFHS:

1. (2.) Real Madrid 302,0
2. (1.) Manchester United 297,0
3. (3.) Arsenal 287,0
4. (4.) Barcelona 284,0
5. (5.) Milan AC 264,0
6. (20.) Lazio Roma 229,0
7. (7.) Internazionale 228,0
8. (11.) Celtic 221,0
9. (10.) Valencia 220,0
10. (6.) Deportivo de La Coruña 219,5
11. (9.) Juventus 218,0
12. (13.) Athene 217,5
13. (18.) Ajax 215,5
Celtic boven Valencia, Juventus en Deportivo? Waar baseren ze dat in godsnaam dan op? Zoveel heeft Celtic de afgelopen tijd toch nie gepresteerd... :?

AntiKezman
1 April 2003, 19:07
Athene heb ik de laatste jaren ook nergens zien spelen ofzow....:Z

AntiKezman
1 April 2003, 19:10
Originally posted by Superjood

De wereldranglijst van de IFFHS:

13. (18.) Ajax 215,5

Feyenoord stond vorig seizoen trouwens op een 7e plaats geloof ik... :o

HugoBoss
1 April 2003, 19:23
Originally posted by AntiKezman


Feyenoord stond vorig seizoen trouwens op een 7e plaats geloof ik... :o


volgens mij was dat interO-)

AntiKezman
1 April 2003, 22:16
Originally posted by HugoBoss



volgens mij was dat interO-)

die ranking wordt elke maand opnieuw gemaakt volgens mij..en ik had het over vorig SEIZOEN

:no: niet erg snugger die tukkerboy :no:

Superjood
2 April 2003, 09:40
Originally posted by AntiKezman


die ranking wordt elke maand opnieuw gemaakt volgens mij..en ik had het over vorig SEIZOEN

:no: niet erg snugger die tukkerboy :no:
en het betreft een ranking van het afgelopen jaar

theo tank
2 April 2003, 09:58
Dis ook wel een leuke ranking en geeft een beter beeld van de afgelopen jaren...

http://www.xs4all.nl/~kassiesa/bert/uefa/trank03.html

AntiKezman
2 April 2003, 11:18
Originally posted by theo tank
Dis ook wel een leuke ranking en geeft een beter beeld van de afgelopen jaren...


naar deze lijst was ik een tijdje geleden op zoek...

:respect: