PDA

Bekijk de volledige versie : gedrag tegen homo's


urban-tiger
10 March 2003, 11:41
wat ik heel erg lullig vind is hoe mensen zich naar homo's gedrage
bijv. je kent iemand al bijna je hele leve, en is ook je vriend, maar dan blijkt het dat hij homo is; en dan kijk je heel anders naar hem, je gaat minder met m om, doet dingen anders en als jij of hij iets zegt, vat je die dingen ook heel anders op (dit gebeurd ook heel vaak). Een ander voorbeeld: De Engelse Idols; de winnaar was eerst heel succesvol, totdat het uitkwam dat ie homo is, en nu zijn Gareth en Darian veel succesvoller dan hij is, maar toch, hij was wel DE Idol, maar Gareth en Darian zijn succes voller; geef nou toe, dit is toch nie eerlijk?

inVision
10 March 2003, 11:52
Oneerlijk nee vind ik niet... ligt er natuurlijk wel aan hoe men anders reageert. Zoals dat idols voorbeeld wat je geeft... waarschijnlijk zijn er een hoop meiden overgestapt van hem naar die andere omdat hij homo is en dus nix aan hebben... zei stemden dus op ze uiterlijk etc ipv op ze zangtalent.

Als mijn beste vriend zou zeggen dat hij homo is dan zou ik niet minder over hem denken... wel anders, maar niet slechter en tuurlijk pas je je reactie daar op aan. Dat is gewoon zo, dat doe je onbewust al...

Voor de mensen die denken dat ik wat tegen homo's heb... dat heb ik niet (zolang ze mij niet lastig gaan vallen ;))

tomahawk
10 March 2003, 13:07
ik vind dat homos naar doen

Hertog_Joost
10 March 2003, 13:14
Originally posted by tomahawk
ik vind dat homos naar doen

:d Ga huilen, ventje.


Bij mij valt het in de praktijk best mee. Goed, nu ben ik misschien een flinke lucky bastard, maar veel negatiefs heb ik nog niet meegemaakt. Of ik ben het al lang weer vergeten omdat ik zo nuchter ben dat ik het me niet eeuwig blijf aantrekken....

QQQ
10 March 2003, 14:28
wat ik niet snap is waarom mensen altijd zo afstandelijk doen als ze erachter komen dat iemand homo is.
en wat ik ook vaak hoor is zo'n reactie (die invision toevallig ook ongeveer gaf) van ik heb er geen problemen mee, als ze maar van me af blijven, alsof ze gelijk maar aan je gaan zitten oid :?
Echte discriminatie komt niet erg veel meer voor denk ik maar mensen weten (nog) niet goed hoe ze ermee om moeten gaan.

earshot
10 March 2003, 16:10
Originally posted by QQQ
wat ik niet snap is waarom mensen altijd zo afstandelijk doen als ze erachter komen dat iemand homo is.
en wat ik ook vaak hoor is zo'n reactie (die invision toevallig ook ongeveer gaf) van ik heb er geen problemen mee, als ze maar van me af blijven, alsof ze gelijk maar aan je gaan zitten oid :?
Echte discriminatie komt niet erg veel meer voor denk ik maar mensen weten (nog) niet goed hoe ze ermee om moeten gaan.

jaa, ik rand alle meisjes aan die ik tegenkom hoor ;D.
er bestaat nog heel veel discriminatie tegenover homo's hoor, alleen is het niet meer zo openlijk omdat veel mensen tegen die discriminatie zijn. als ik met mn vriendin door de stad loop krijgen we honderden gemene reacties naar ons hoofd, soms afval, en soms dreigen ze ofzo.

earshot
10 March 2003, 16:11
ik lieg nooit over mn geaardheid, als mensen vragen of ik een vriend heb, zeg ik "nee, een vriendin" en meestal omdat ik er zo open over ben hebben die mensen er ook geen problemen mee. natuurlijk krijg ik klotereacties, vooral als mn vriendin en ik hand in hand op straat lopen ofzo.

en als iemand je laat vallen om je geaardheid weet je meteen dat het dus geen vriend is, zo ben ik wel wat mensen kwijtgeraakt.

Fade of Light
10 March 2003, 16:15
och ja, tis een 'leuk' zwart schaap (de groep), netzo als allochtonen, werklozen, zigeuners, joden....

appelshampoo
10 March 2003, 16:32
Is Will Young homo dan ? nooit geweten maar goed..

Ik vind het belachelijk om mensen die homoseksueel zijn uit te lachen of te pesten ! Je bent opzich best wel zielig als je dat doet !

Ten eerste slaat het nergens op en ten tweede:

Wat heb je eraan ?

Zolena
10 March 2003, 16:41
.Originally posted by Hertog_Joost


:d Ga huilen, ventje.


:d (y)
Ik weet niet of iemand net Heartbreak High heeft gezien? Dat ging toevallig net over discriminatie en sluit hier wel een beetje bij aan, zonde om iemand op iets aan te vallen waar hij of zij niks aan kan doen en niet eens erg is eigenlijk.
Bij Idols begrijp ik het wel idd door wat iemand al zei al die meisjes vonden hem natuurlijk leuk en zijn teleurgesteld dat hij homo is. Niet dat ze anders wel een kans maakten natuurlijk ;)

inVision
10 March 2003, 18:46
Originally posted by QQQ
*knip*wat ik ook vaak hoor is zo'n reactie (die invision toevallig ook ongeveer gaf) van ik heb er geen problemen mee, als ze maar van me af blijven, alsof ze gelijk maar aan je gaan zitten oid :?
Die opmerking moet je met een korreltje zou nemen... was "grappig" bedoeld...

Babysmurfie
10 March 2003, 18:55
Jah best wel erg:no:
Men zegt wel dat het in deze maatschappij sociaal aanvaard is, maar dat is totaal niet zo.
Je hebt nog altijd veel mensen die het vies, tegennatuurlijk, en al die zever vinden.
Wat die mensen niet beseffen, is hoe moeilijk ze het bepaalde mensen maken om ervoor uit te komen.

Stapper
10 March 2003, 19:00
de wereld is gewoon ingesteld op hetro's en bij die idols, dat is gewoon omdat een homo niet een goede uitstraling heeft voor de doel groep (hitsige tiener meiden) maar ik heb een tijd met 2 homo's gewerkt en der was niks mis mee, alleen merk je wel in de omgang dat ze homofiel zijn, maar dat is opzich niet erg, ze zijn dan aardiger tegen je ;)
ik heb der zelf niks tegen, je moet zelf weten wat je in je prive leven doet, al neuk je schapen, dat interesseerd me echt helemaal niks, als ik het maar niet hoef te zien dan vind ik alles ok

QQQ
10 March 2003, 19:47
Originally posted by inVision

Die opmerking moet je met een korreltje zou nemen... was "grappig" bedoeld...

oke, dan had ik het verkeerd begrepen :)
maar die opmerkingen worden ook vaak serieus gemaakt, en dan denk ik: :no:

earshot
10 March 2003, 19:48
Originally posted by Stapper
de wereld is gewoon ingesteld op hetro's en bij die idols, dat is gewoon omdat een homo niet een goede uitstraling heeft voor de doel groep (hitsige tiener meiden) maar ik heb een tijd met 2 homo's gewerkt en der was niks mis mee, alleen merk je wel in de omgang dat ze homofiel zijn, maar dat is opzich niet erg, ze zijn dan aardiger tegen je ;)
ik heb der zelf niks tegen, je moet zelf weten wat je in je prive leven doet, al neuk je schapen, dat interesseerd me echt helemaal niks, als ik het maar niet hoef te zien dan vind ik alles ok

dus dan neem ik aan dat je ook geen heterostel hoeft te zien zoenen (of whatever)?

ik_ben_de_man
10 March 2003, 20:01
ik vind idd dat er nog te veel racsisme is over homosexuele mensen.
voorbeeldje bij ons opt werk ( in n restaurant )
iemand inde bediening is dus een homofiel , en als hij toevallig net twee mannen die bij elkaar aan tafel zitten , bestellingen gaat opnemen , dan vliegen de opmerkingen van ** gaat weer twee mannetjes helpen , maar hij is z'n leren broekje en zweepje vergeten , en veel meer . maar recht in z'n gezicht zijn ze weer aardig voor deze persoon met eenn "vreemde"eigenschap.
terwijl ik het gewoon ontzettend knap van hem vind dat hij met z'n comming out is gekomen , want volgens mij is dat vrij moeilijk

The Phit
10 March 2003, 20:23
ik vind homo's roelen. 8-)

earshot
10 March 2003, 20:25
Originally posted by the-3rd-Boetah
ik vind homo's roelen. 8-)

wat is dat voor statement? zo maak je hokjes.

The Phit
10 March 2003, 20:38
Originally posted by earshot


wat is dat voor statement? zo maak je hokjes.
Ik maak geen hokjes. Geef me hamer, wat spijkers en hout, dan maak ik een hokje voor je. :*

Fade of Light
10 March 2003, 20:55
Originally posted by Babysmurfie
Je hebt nog altijd veel mensen die het vies, tegennatuurlijk, en al die zever vinden.
Wat die mensen niet beseffen, is hoe moeilijk ze het bepaalde mensen maken om ervoor uit te komen.

ik twijfel of het onnatuurlijk is of niet, echter heb ik het recht om te denken dat het onnatuurlijk is, en daarbij hoef ik echt geen rekening te houden met "dat anderen het moeilijk hebben met er vooruit te komen", ik ben vrij in denken en die homo's (hehe banaal uitgedrukt) moeten dat maar accepteren. Evenzo accepteer ik het (wel al dan niet natuurlijke) homo zijn van menschen

Stapper
10 March 2003, 22:20
Originally posted by earshot
dus dan neem ik aan dat je ook geen heterostel hoeft te zien zoenen (of whatever)? dat hoef ik ook niet echt te zien, iig tongen niet, het ziet der niet uit, bij man-man, vrouw-vrouw, man-vrouw, het maakt voor mij niet echt uit, ik vind het der smerig uit zien

Fade of Light
10 March 2003, 23:27
http://www.hekkuli.org/~hekkuli/flash/gaytest.swf


ik vind um wel toepasselijk...vooral:

"haha you are gay", duidelijk voor minderwaardug o.i.d. aangemerkt

Stapper
11 March 2003, 09:09
Originally posted by Fade of Light
http://www.hekkuli.org/~hekkuli/flash/gaytest.swf


ik vind um wel toepasselijk...vooral:

"haha you are gay", duidelijk voor minderwaardug o.i.d. aangemerkt opzich wel leuk, maar mensen zien homo zijn als een scheldwoord, terwijl het gewoon een net iets andere kijk op het (sex)leven is

btw, fade, der is ook z'n site met "heb je een kleine lul?"

Xero
11 March 2003, 18:54
Originally posted by earshot


dus dan neem ik aan dat je ook geen heterostel hoeft te zien zoenen (of whatever)?
Om eerlijk te zijn vind ik een heterostel dat met elkaar zoent ranziger, dan een homostel dat met elkaar zoent.
Verder intereseert het me niet wat ze doen. :)

TheGroovMaster
11 March 2003, 19:11
homo's zijn coel en ik heb respect voor hun keuze, als ze ook respect voor mijn keuze hebben.
Tuurlijk ga je over iemand anders denken als ie zegt dat ie homo is, vooral als het een vriend van je is. Ik heb ook zo iemand in me omgeving... ik weet dat ie homo is maar heb volle respect voor hem en bij hem ben ik niet anders over hem gaan denken. Verder niet echt zoiets gebeurt maar ken wel meerdere homo's, ze zijn coel en we hebben respect voor elkaar.... ok ze geinen ook met me en das wel lagge, ze weten waar me grenzen zijn.
Dat is niet alleen met homo zijn. Als iemand anders gaat doen of in een andere leef omgeving komt, wat veranderd aan die persoon.... automatisch dat je anders op die persoon gaat reageren en misschien zelfs denken.

respect is the magic word

Karma-Killer
11 March 2003, 19:56
Ik vind het belachelijk, de manier waarop er tegen homo's aangekeken wordt! Om te beginnen heb ik er ontzettend veel respect voor, als mensen er voor uitkomen dat ze homo zijn. Homo wordt vaak gebruikt als een scheldwoord, en dat vind ik al helemaal belachelijk. Je bent verliefd, maakt het de rest van de wereld wat uit op wie je verliefd bent? En als er een homo verliefd op jouw wordt, is dat probleem dan groter als dat er een hetero verliefd op jou wordt? Is een homo minder mens? NEE! Ik WALG van de anti-homo maatschappij waar wij inleven! Laat iemand lekker zelf zijn/haar keuzes maken.

earshot
11 March 2003, 21:33
Originally posted by Karma-Killer
Ik vind het belachelijk, de manier waarop er tegen homo's aangekeken wordt! Om te beginnen heb ik er ontzettend veel respect voor, als mensen er voor uitkomen dat ze homo zijn. Homo wordt vaak gebruikt als een scheldwoord, en dat vind ik al helemaal belachelijk. Je bent verliefd, maakt het de rest van de wereld wat uit op wie je verliefd bent? En als er een homo verliefd op jouw wordt, is dat probleem dan groter als dat er een hetero verliefd op jou wordt? Is een homo minder mens? NEE! Ik WALG van de anti-homo maatschappij waar wij inleven! Laat iemand lekker zelf zijn/haar keuzes maken.

kijk, mensen zoals jou moeten er meer zijn ;D en nog meer mensen hier op t forum hoor.

DarkAngel
11 March 2003, 21:52
ik vond het echt zo ontzettend knap toen een vriend van mij die ik al 10 jaar ken er voor uit kwam dat hij homo was tegenover mij :) hij vond het geweldig dat het mij geen bal kon schelen :D hij was super bang om het te zeggen :)

Alleen hij moet het dus op school geheim houden omdat hij nu al voor 'flikker' en dat soort troep wordt uitgemaakt :{
Zelfs de adjunct directeur doet mee en dat vind ik dus echt te belachelijk voor woorden :x

Waarom is een homo anders :? het is een mens en als je in zijn vinger prikt komt er rood bloed uit... Ze hebben gevoelens net als ieder ander...
Maar omdat de persoon niet hetzelfde is als mij moet ik die persoon maar raar en vies vinden :?

Nee :no: het zijn mensen net als ik klaar punt en als zij een andere voorkeur hebben so be it :yes:

Fade of Light
12 March 2003, 17:43
Originally posted by DarkAngel

Waarom is een homo anders :? het is een mens en als je in zijn vinger prikt komt er rood bloed uit... Ze hebben gevoelens net als ieder ander...
Maar omdat de persoon niet hetzelfde is als mij moet ik die persoon maar raar en vies vinden :?


een homo is anders, omdat hij een andere sexuele voorkeur heeft... dus is ie anders dan een hetero...leek me niet zo moeilijke vraag :P

en die laatste vraag is irrelevant, omdat het vaak niet om vies of raar vinden gaat, maar om zondebok zoeken

psychobunny
12 March 2003, 18:08
'k vind homo's super,vind ze op sommige momenten leuker dan heterojongens :p
vooral om mee bevriend te zijn,ze zijn liever,zachtaardiger en ze begrijpen je beter...er is maar 1 nadeel,ze zijn concurentie :p

Diz
25 March 2003, 15:19
het maakt mij niet uit wanneer een vriend of vriendin van me op hetzelfde geslacht valt. Ik sta daar heel erg voor open, zolang ze maar van mij afblijven, anders sta ik er niet meer zo open voor!!!

En tja ik heb het af en toe meer naar mijn zin met een vriend van me die homo is, dan met andere meiden of jongens.

earshot
25 March 2003, 16:32
Originally posted by Diz
het maakt mij niet uit wanneer een vriend of vriendin van me op hetzelfde geslacht valt. Ik sta daar heel erg voor open, zolang ze maar van mij afblijven, anders sta ik er niet meer zo open voor!!!

En tja ik heb het af en toe meer naar mijn zin met een vriend van me die homo is, dan met andere meiden of jongens.

"zolang ze maar van mij afblijven"
ik vind dat zo'n klote opmerking, net alsof ik omdat ik op meisjes val meteen alle meisjes leuk vind en ze ga aanranden ofzo.
misschien moet je eens nadenken of je er echt wel zo open tegenover staat.

biffyclyro
25 March 2003, 17:21
homo's zijn vaak heel lief :)

Clauw
25 March 2003, 17:44
Ik heb niks tegen homo's ze kunnen super zijn, mijn oom is homo, dus dat ben ik gewend, alleen zijn moeder (mijn oma) wilde het in het begin niet helemaal geloven, dacht dat het een fase was.

xLesjuhx
25 March 2003, 17:58
Over die Will Young..ik wist niet dattie homo is en het is ook erg dom om meteen te denken dat minder succes komt, doordat ie homo is. Misschien komt ut gewoon omdat hij en zijn liedjes gewoon minder leuk gevonden worden?!

Verder..ik heb geen problemen met iemand die op hetzelfde geslacht valt.
Toch zie ik niet graag 2 mannen of vrouwen zoenen:9
maar ik heb absoluut niets tegen ze en laat ze lekker hun gang gaan. En natuurlijk heb ik ook weleens iets van: "Zie die rare daar"ofzo, maar dat heb ik ook bij niet-homo's :9

earshot
25 March 2003, 18:12
Originally posted by biffyclyro
homo's zijn vaak heel lief :)

lesbiennes ook? O-)

psychobunny
25 March 2003, 18:14
Originally posted by earshot


lesbiennes ook? O-)

tuurlijk :)

earshot
25 March 2003, 18:44
Originally posted by psychobunny


tuurlijk :)

:D

biffyclyro
25 March 2003, 18:51
Originally posted by earshot


lesbiennes ook? O-)

:yes:

dext0r
25 March 2003, 20:52
een broer van me is homosexueel. en dan moet ik zeggen dat ie ook DAT echt is... en geen nicht....

ik moet zeggen dat ik daar zeer zeker wel onderscheid in maak...,

Xero
28 March 2003, 12:47
Onzin , of iemand nou een "echte" homo is of een nicht, ze hebben allebei recht op respect. :yes:

earshot
28 March 2003, 13:42
Originally posted by Xero
Onzin , of iemand nou een "echte" homo is of een nicht, ze hebben allebei recht op respect. :yes:

daar heb je wel gelijk in, maar er is wel een groot verschil tussen hen. nichten zijn niet meer of minder dan homo's, maar veel homo's vinden het niet leuk dat ze door die nichten afgeschildert worden als hele vrouwelijke mannen. mijn ooms bijvoorbeeld, zij hebben een hekel aan dingen als de gayparade en zien er heel normaal uit, maar dat betekend niet dat geen respect hebben voor nichten.

(een beetje een vaag verhaal, maar ik ben niet zo goed in zinnen maken, hehe).

Fade of Light
28 March 2003, 14:15
ik heb minder respect voor nichten, omdat ik ze ronduit belachelijk vind...

Zoals Hans teeuwen zei:
Nee, heb ik geen respect voor. Ik vind het sukkels, sorry

earshot
28 March 2003, 15:39
Originally posted by Fade of Light
ik heb minder respect voor nichten, omdat ik ze ronduit belachelijk vind...



dan moet je er wel bij vertellen waarom.

Fade of Light
28 March 2003, 15:47
Originally posted by earshot


dan moet je er wel bij vertellen waarom.

ok:

het gaat niet om het feit dat hun seksuele geaardheid homoseksueel betreft. Het gaat om hun houding en om hun doen. Eenieder (ongeacht, ras, nationaliteit of geaardheid) krijgt van mij minder respect als ie als een debiel gaat rondlopen. JE mag doen wat je wilt en misschien krijg je van anderen meer respect omdat je durft te doen zoals je wilt, maar ik vind et irritant, belachelijk, hooguit grappig....

dext0r
28 March 2003, 18:30
Originally posted by Xero
Onzin , of iemand nou een "echte" homo is of een nicht, ze hebben allebei recht op respect. :yes:

ok. maar ik zeg ook niet dat ik geen respect voor heb, zoals beschreven is.. ik vind ze inderdaad ook ronduit belachelijk..
de nichten schilderen zichzelf af als een 'speciaal' soort waardoor ze gewoon zelf in de hand werken dat ze op zekere manier disrespect ontvangen

Zolena
29 March 2003, 16:00
Ik had op de middelbare school een vriend die ook wel 'nichterig' was. Hij heeft nog heel lang voor zich gehouden dat hij homo was en vond het eerder verschrikkelijk als hij nichterig overkwam. Je kunt echt niet altijd zelf bepalen hoe je bent, en zo belachelijk vind ik het niet. Oke, zo'n gay-parade gaat wel weer erg ver. Maar je hebt toch ook gewone lesbiennes en hele mannelijke? waarom is het zo belachelijk als je je niet (helemaal) als mensen van je eigen geslacht gedraagt?

Fade of Light
29 March 2003, 19:07
Originally posted by Zolena
waarom is het zo belachelijk als je je niet (helemaal) als mensen van je eigen geslacht gedraagt?

be·Žla·che·lijk (bn.)

1 zo vreemd, dat men er om moet lachen


Zegt genoeg dacht ik? ze gedragen zich soms zo idioot dat het gewoon grappig is (dus belachelijk)

Zolena
30 March 2003, 22:32
Originally posted by Fade of Light


be·Žla·che·lijk (bn.)

1 zo vreemd, dat men er om moet lachen


Zegt genoeg dacht ik? ze gedragen zich soms zo idioot dat het gewoon grappig is (dus belachelijk)
Over het algemeen gebruik ik belachelijk als een wat negatiever woord. Achja, ik vind het zelf niet irritant, soms juist wel leuk of idd wel grappig.

Fade of Light
2 April 2003, 16:21
Originally posted by Zolena

Over het algemeen gebruik ik belachelijk als een wat negatiever woord. Achja, ik vind het zelf niet irritant, soms juist wel leuk of idd wel grappig.

ik gebruik het iig als lachen om een idioot....dus UITLACHEN... (ik zei ook neit voor niks dat ik ze irritant vindt en nauwelijks respect geef)

ik zie nichten ook als groep idioten die homoseksueel zijn...
je zou ook het woord "blaat" kunnen geven aan de groep idioten die heteroseksueel is, alleen dat is niet gebeurt (bij deze dan? :p)

Xero
2 April 2003, 23:46
Waarom nou iemand uitlachen die anders is. Als alle mensen op deze wereld de zelfde karakter en smaak hadden, zou de wereld er wel saai uitzien.

Ik irriteer me ook wel eens aan een bepaalde groep mensen, maar ik ga niet gelijk roepen dat het idioten zijn.

Fade of Light
3 April 2003, 13:48
Originally posted by Xero
Waarom nou iemand uitlachen die anders is. Als alle mensen op deze wereld de zelfde karakter en smaak hadden, zou de wereld er wel saai uitzien.

Ik irriteer me ook wel eens aan een bepaalde groep mensen, maar ik ga niet gelijk roepen dat het idioten zijn.

ik ook niet, maar sommige "pass the line" en dan: whahahah

Freaky Maus
3 April 2003, 20:43
Ik pas mijn gedrag een klein beetje aan. Soms hoor je mannen echt op zo'n gare manier praten en dat vind ik echt goor. Dan neem ik liever een stapje achteruit, ook al weet ik dat ik er niet dood van ga. Maar dat is mijn instelling.

bloempjuh
10 April 2003, 10:13
Mensen moeten gewoon niet zo moeilijk doen. Ik heb een collega die homo is. So what? Ik bedoel.. als je als meisje homo's in je omgeving hebt kun je samen naar mannen kijken :yes: