PDA

Bekijk de volledige versie : Slaan om te corrigeren


LoeLoe
30 March 2003, 17:24
Ik wou graag weten waar bij jullie de grens ligt.

Moet je je indenken dat je een kind van 8 hebt, en die heb snoepjes gepikt bij de Jamin en de bedrijfsleider staat op de stoep.Wat doe je dan?

En zoals ik al zei..waar ligt bij jullie de grens van een corrigerende tik? Hoever kan je gaan?

darkangel112
30 March 2003, 17:28
helemaal niet slaan!!! ook geen corrigerende tik.......

psychobunny
30 March 2003, 17:35
Originally posted by darkangel112
helemaal niet slaan!!! ook geen corrigerende tik.......

PFP
30 March 2003, 17:42
een tik mag zeker wel en al helemaal bij buitengewoon ongewenst gedrag. Als je geen tik geeft dan zie je aan onze generatie meestal wel hoe erg dat kan uitpakken

eneri
30 March 2003, 20:43
Originally posted by PFP
een tik mag zeker wel en al helemaal bij buitengewoon ongewenst gedrag. Als je geen tik geeft dan zie je aan onze generatie meestal wel hoe erg dat kan uitpakken
je ziet juist aan de huidige wereld hoe erg n tik kan uitpakken. Als je als kind word aangeleerd dat dingen afgestraft moeten worden met geweld, dan doe je dat later zelf ook alleen maar, in plaats van er over te praten en een vreedzame oplossing te zoeken.

dext0r
30 March 2003, 21:19
in principe hoeft een kind geen lijfstraffen te ondergaan.... HOWEVER, soms begrijpt een kind iets gewoon echt niet zonder dat ie ergens voor op zijn sodemieter krijgt...

dit is dan niet geweld gebruikt in een vorm van vergeldingsactie...,
ik geloof al helemaal niet dat een corrigerende tik op jeugdige leeftijd leidt tot massadestructie (bit overrated :P ) zoals we dat zien hier in de wereld..
een corrigerende tik werd ook nooit gezien als oog om oog, tand om tand....

A-Man
30 March 2003, 22:33
Originally posted by LoeLoe
Ik wou graag weten waar bij jullie de grens ligt.

Moet je je indenken dat je een kind van 8 hebt, en die heb snoepjes gepikt bij de Jamin en de bedrijfsleider staat op de stoep.Wat doe je dan?

En zoals ik al zei..waar ligt bij jullie de grens van een corrigerende tik? Hoever kan je gaan?

Hangt van de reactie van het kind af, (vind ik)
Heeft ie door dat hij/zij iets verkeerds gedaan heeft?

Het is maar een tik,
je gaat er niet dood aan,
en doet ook niet zoveel pijn

zodra het kind die tik gaat associeren met wat anders, ja dat is verkeerd maar dat ligt niet aan het geven van de tik.
(als reactie op de HELEMAAL geen tik steuners. )

Het gaat namelijk fout als het kind blijft denken dat het niks goed kan doen en niet snapt waarom die een tik krijgt (na het waarschuwen bijv)
Ik vind dat een tik geven moet vermijden maar niet ten koste van alles. Echt slaan is verkeerd. Maar nog steeds geen ramp.

PFP
31 March 2003, 09:25
Originally posted by eneri

je ziet juist aan de huidige wereld hoe erg n tik kan uitpakken. Als je als kind word aangeleerd dat dingen afgestraft moeten worden met geweld, dan doe je dat later zelf ook alleen maar, in plaats van er over te praten en een vreedzame oplossing te zoeken.

Ouders hebben niet de verplichting om alles te argumenteren tegenover hun kinderen.

Nightwolf
31 March 2003, 11:29
Originally posted by LoeLoe
Moet je je indenken dat je een kind van 8 hebt, en die heb snoepjes gepikt bij de Jamin en de bedrijfsleider staat op de stoep.Wat doe je dan?

En zoals ik al zei..waar ligt bij jullie de grens van een corrigerende tik? Hoever kan je gaan?

in dit voorbeeld, tik op de handen

earshot
31 March 2003, 11:38
ik denk dat je beter aan het kind kan uitleggen wat hij fout gedaan heeft, en hem vertellen dat hij het nooit meer mag doen. een gesprek helpt beter dan een tik. en je kunt straf geven.

Chrizlybeer
31 March 2003, 18:24
Als je een kind een gesprek aan zn oren knoopt gebeurt er echt niet zoveel. Ik denk dat als je een jong kind hebt een tik nog wel eens kan helpen, als ie iets goeds gedaan heeft wordt ie beloond (snoep oid) als ie iets erg fout heeft gedaan wordt dat afgestraft (tik). Net als bij een hond, als je wil dat ie je ene poot geeft moet je net zo lang zn poot beet pakken en hem een koekje geven totdat ie het vanzelf doet, als je wil dat ie niet op de bank gaat zitten moet je hem net zo lang slaan tot ie het niet meer doet. Nou is het wel een weer een beetej teveeel van het goed om een kind te vergelijken met een hond maar t gaat om t principe. Maar goed ik vind dat het niet te ver mag gaan een klap of een draai om de oren maar verder neit, en ik ben van mening dat het alleen maar bij jonge kijnderen werkt, mn vader zou niet moeten proberen me nu te slaan....

eneri
31 March 2003, 18:26
Originally posted by PFP


Ouders hebben niet de verplichting om alles te argumenteren tegenover hun kinderen.
je hoeft niet alles te argumenteren, dat begrijpt een kind, vooral als ze nog jong zijn toch niet. maar zoals earshot zei, je kan er beter over praten, en eventueel een straf geven als het niet helpt. maar altijd eerst proberen het met woorden op te lossen.

A-Man
31 March 2003, 20:26
Originally posted by eneri

je hoeft niet alles te argumenteren, dat begrijpt een kind, vooral als ze nog jong zijn toch niet. maar zoals earshot zei, je kan er beter over praten, en eventueel een straf geven als het niet helpt. maar altijd eerst proberen het met woorden op te lossen.

Dat vind ik ook dus,
maar je kan gewioon niet altijd op elk moment alles gaan beargumenteren,
Als het kan moet je het wel proberen uit te leggen

darkangel112
31 March 2003, 21:50
Originally posted by eneri

je ziet juist aan de huidige wereld hoe erg n tik kan uitpakken. Als je als kind word aangeleerd dat dingen afgestraft moeten worden met geweld, dan doe je dat later zelf ook alleen maar, in plaats van er over te praten en een vreedzame oplossing te zoeken.

Drama
31 March 2003, 22:10
Praten met een kind van 8 jaar op een volwassen manier is heel vaak onmogelijk, omdat een kind op die leeftijd weinig relativeringsvermogen en/of verantwoordelijksheidsgevoel heeft, waar op ingespeeld kan worden (uitzonderingen uiteraard daargelaten). Overigens ben ik het niet eens met de pedagogische tik, omdat er niet snel een verband gelegd wordt tussen (om het maar even in de casus van de topicstarter te houden) het pikken van een snoepje en de lichamelijk ge-uitte afkeuring die daar pas later op volgt. Wat mijns insziens veel beter zou passen, is een gepaste straf, die betrekking heeft op het gedrag van het kind, door het kind in dit geval niet meer alleen of met vriendjes winkels te bezoeken, omdat het blijkbaar nog niet met deze verantwoordelijkheid om kan gaan: dan moet er maar een ouder mee. Ik denk dat het heel belangrijk is dat een kind de directe gevolgen van zijn gedrag op een dergelijke manier kan overzien, en ook duidelijkheid krijgt binnen het kader van de opvoeder.

LoeLoe
1 April 2003, 12:26
Hmm jullie zullen nu misgien wel denken waarom i kdat zo ineens heir post maar dat komt

a) Ik heb hier morgen een toets over en ik wou gewoon weten hoe jullie erover dachten en ik zie dat de meningen verdeeld zijn

en

b) was ook aan discussie aan de gang op scholieren..maar zoals bij a al gezegd, ik wou weten hoe jullie erover dachten.

L_angeldc
2 April 2003, 19:44
nou ik vind dat ouders dus nooit hun kinderen mogen slaan.. maar soms hoef je je kind niet eens aan te raken om ze toch pijn te doen snap je?

ik bedoel als je kind iets fout doet en je schreeuwt het god weet wat toe.. kan net zo erg zijn als een opvoedende 'tik' of soms nog erger

geen van de twee mag.. altijd eerst uitpraten maakt ni uit hoe jong ze zijn.. dat vind ik er in ieder geval van

LoeLoe
2 April 2003, 19:57
Originally posted by L_angeldc
nou ik vind dat ouders dus nooit hun kinderen mogen slaan.. maar soms hoef je je kind niet eens aan te raken om ze toch pijn te doen snap je?

ik bedoel als je kind iets fout doet en je schreeuwt het god weet wat toe.. kan net zo erg zijn als een opvoedende 'tik' of soms nog erger

geen van de twee mag.. altijd eerst uitpraten maakt ni uit hoe jong ze zijn.. dat vind ik er in ieder geval van Geloof mij dat schreeuwen waar jij het over hebt kan net zoveel trauma's met zich meebrengen als dat je een kind slaat

eneri
2 April 2003, 20:28
Originally posted by LoeLoe
Geloof mij dat schreeuwen waar jij het over hebt kan net zoveel trauma's met zich meebrengen als dat je een kind slaat
ja inderdaad:|

0Vera
2 April 2003, 20:32
Originally posted by LoeLoe
Geloof mij dat schreeuwen waar jij het over hebt kan net zoveel trauma's met zich meebrengen als dat je een kind slaat dat zei ze ook ;)

ik bedoel als je kind iets fout doet en je schreeuwt het god weet wat toe.. kan net zo erg zijn als een opvoedende 'tik' of soms nog erger

geen van de twee mag...

PFP
2 April 2003, 20:37
dan wil ik van jou weleens weten hoe je anders een kind tot de orde brengt. Een tik kan heel goed zijn.

L_angeldc
2 April 2003, 20:40
Originally posted by 0Vera
dat zei ze ook ;)



:) ja

en je kan toch ook gewoon praten met je kind, vragen waarom hij/zij dat gedaan heeft en uitleggen waarom het niet mag. je gaat je eigen kind toch niet slaan?

LoeLoe
2 April 2003, 20:43
Originally posted by PFP
dan wil ik van jou weleens weten hoe je anders een kind tot de orde brengt. Een tik kan heel goed zijn.

Als het bij 1 tik blijft wel jah.

Nou jah ik weet dat er zat manieren zijn om een kind tot de orde te roepen. Ik bedoel i kword later leerkracht en dan kan ik zo'n kind toch ook niet helemaal door elkaar gaan lopen schudden omdat ie niet kan luisteren:?

Mjah ik kan opzich goed met kinderen praten, weet hoe ik met ze moet omgaan, weet hoe ik dingen tot ze door moet laten dringen. En daar heb je je handen echt niet voor nodig.

L_angeldc
2 April 2003, 20:46
:thumbsup:

PFP
3 April 2003, 12:17
Originally posted by LoeLoe


Als het bij 1 tik blijft wel jah.

Nou jah ik weet dat er zat manieren zijn om een kind tot de orde te roepen. Ik bedoel i kword later leerkracht en dan kan ik zo'n kind toch ook niet helemaal door elkaar gaan lopen schudden omdat ie niet kan luisteren:?

Mjah ik kan opzich goed met kinderen praten, weet hoe ik met ze moet omgaan, weet hoe ik dingen tot ze door moet laten dringen. En daar heb je je handen echt niet voor nodig.

je zal niet de 1e leerkracht zijn die weer eens geen orde kan houden, het zit gewoon in je en anders niet.

LoeLoe
3 April 2003, 12:31
Mjah belachelijk als je van te voren al weet dat je je woede af en toe gewoon ergens op moet afreageren (kinderen bijvoorbeeld)...waarom word je dan in hemelsnaam leerkracht?:[

PFP
3 April 2003, 12:51
Originally posted by LoeLoe
Mjah belachelijk als je van te voren al weet dat je je woede af en toe gewoon ergens op moet afreageren (kinderen bijvoorbeeld)...waarom word je dan in hemelsnaam leerkracht?:[

ik heb het over gewone leerkrachten die geen orde kunnen houden, en dat komt vaak door de slechte opvoeding die de kinderen thuis hebben meegekregen.

L_angeldc
4 April 2003, 16:00
of het ligt gewoon aan die leraar

ik bedoel.. alsof het aan die kinderen ligt, nee je moet ze gewoon geen aanleiding geven om te gaan liggen klieren in de klas en weten hoe je ze moet behandelen.

Elysium
4 April 2003, 17:04
Mjah ik zou oowk een tik geven, maar zal wel aan mn opvoeding liggen

dext0r
7 April 2003, 11:50
Originally posted by 0Vera


ik bedoel als je kind iets fout doet en je schreeuwt het god weet wat toe.. kan net zo erg zijn als een opvoedende 'tik' of soms nog erger

geen van de twee mag...


voor zover ik weet mag een opvoendende tik wel, en is zeer zeker _NIET_ strafbaar

ik denk dat veel mensen het verschil tussen 'mishandeling' en een opvoedende tik zo dicht bij elkaar gaan leggen dat het bij het zotte af is.

meiske
8 April 2003, 19:38
Originally posted by LoeLoe
Geloof mij dat schreeuwen waar jij het over hebt kan net zoveel trauma's met zich meebrengen als dat je een kind slaat

zeker weten dat je daar soms nog meer trauma's aan kan over houden dan slaan :{

Chatty
8 April 2003, 21:17
nee tuurlijk moet je je kind niet slaan, zelfs niet een "tik" ofzo als je dat doet zal het kind het ervaren als normaal dat als iemand "stout" doet hij een mep krijgt, en als klein kind ben je heel erg beinvloedbaar, neem je alles over en weet je niet beter, dus als ze wat ouder zijn zullen ze misschien ook anderen gaan slaan als ze wat verkeerd doen of als ze later kinderen hebben die ook gaan slaan, bij sommige blijft het gewoon bij een kleine tikkie op hun kop ofzo,maar je hebt ook gekken waarbij het wel wat vaker en verder gaat dan dat, of het kan met 1 mep beginne en als de ouders merke dat het niet helpt ze harder gaan slaan of vaker of als ze merken dat het helpt zullen ze het altijd blijven doen, dus samengevat dat is niet goed, want grote kans dat de kindere het later ook weer bij hun kinderen zullen doen en dan misschien nog wel erger en zijn hun kinderen er de dupe van...

DaRick
9 April 2003, 13:30
ik vind het een moeilijke vraag

Zelf zou ik een kind niet slaan, dat staat vast. Maar een klein tikje ervaar ik zelf niet als slaan. Ik vind dat wat overdreven. Maar je moet er iig geen gewoonte van maken, als je het kind op een andere manier duidelijk kunt maken dat iets niet mag/kan dan moet je natuurlijk geen tik geven.
Maar aan de andere kant, als bijvoorbeeld een kind bij het fornuis zit, waar een hete pan op staat en het luisterd niet naar je waarschuwing en wil toch de aan de pan zitten en je tikt (niet slaan) in een reflex het kind over de vingers moet dat kunnen, mits je uitlegd waarom. (dat je je anders verbrand dus). Ik kan me daar ook wel wat bij voorstellen.
Moeilijke vraag dus, met moeilijk antwoord
;)

Philosopher
9 April 2003, 13:33
Het gaat erom dat een kind schrikt van je reactie en goed beseft wat het deed niet mag of kan.
Als boos toespreken niet meer helpt ( en ik bedoel niet schreeuwen of uitschelden) dan kan een tik voor een verrassing zorgen. Dat kind wel even oplet. Daarvoor hoef je niet hardhandig te zijn, ik dnek dat alleen al de hand vastpakken om te zorgen dat kind niet weg kan lopen al genoeg is.
Kinderne moeten beseffen dat er echt grenzen zijn, en als ze weglopen of je negeren als je dat duidelijk wilt maken bereik je niks.

A-Man
9 April 2003, 14:43
Originally posted by Philosopher
Kinderne moeten beseffen dat er echt grenzen zijn, en als ze weglopen of je negeren als je dat duidelijk wilt maken bereik je niks.

Precies


en als de ouders merke dat het niet helpt ze harder gaan slaan of vaker of als ze merken dat het helpt zullen ze het altijd blijven doen, dus samengevat dat is niet goed, want grote kans dat de kindere het later ook weer bij hun kinderen zullen doen en dan misschien nog wel erger en zijn hun kinderen er de dupe van...

Jah, als het niet helpt dan is het kind dus niet geschrokken.
Dit kan komen omdat ie het al gewend is, en dan is er dus al wat fout gegaan of omdat het kind niet eerder bewust is gemaakt (of te laat) van grenzen.

Dat je aamleert dat je je eigen kinderen een tikje geeft of goed/duidelijk laat merken dat er grenzen zijn, lijkt mij niet slecht.
Maar juist goed.
Want als je kinderen niet leert dat er grenzen zijn kan je ook erg vervelende dingen krijgen.

Als je iets anders gewend/geleerd heb van je ouders,
jah dat is niet goed. Maar dan is er al iets fout gegaan.

Chatty
11 April 2003, 14:43
Ja maar je hoeft niet meteen een waarschuwende "tik" te geven, je kan ook bv zeggen als je dat nog is doet dan krijg je vanavond geen toetje bij je eten, of mag je de komende paar dagen geen tv kijken of niet op je computer, soms schrikt dat kinderen ook al af, omdat ze niet honger willen lijden en niet zonder tv of pc kunnen voor een lange tijd, dus zullen ze wel beseffen dat ze het "foute" wat ze gedaan hebben niet meer moeten doen omdat ze anders hun favoriete dingen niet meer kunnen doen.

Plankje
11 April 2003, 15:27
move -> cyber talk

LoeLoe
11 April 2003, 15:49
Uh juist...di's harstikke psychologie hoor maar goed:{

Annuh
11 April 2003, 20:16
Het woord alleen al corrigerende tik.
Wat kan een kind nou leren van een tik, het kan bang worden of je op een andere manier gaan uitproberen.
Ik snap dat sommige ouders het doen maar ik vind het onzin de 'corrigerende' tik.
Als je als ouder je kind een tik/klap geeft moet je daar ook gewoon voor uit komen en zeggen ik heb hem een tik gegeven hij wilde niet luisteren en zo kon ik zijn aandacht trekken.
Ik vind het gewoon echt shijnheilig die corrigerende tik.
Sla gewoon niet met praten bereik je naar mijn idee veel meer.

Chatty
11 April 2003, 21:20
Annuh je heb helemaal gelijk meid, de wereld zou dr beter uit zien als iedereen er zo ovet dacht, Ik bedoel oorlog voeren? Echt belachelijk, dat is gewoon een teken dat ze er met normaal praten niet uit kunnen komen:z nogal triest, krijgen ze niet hun zin kunnen ze geen gelijk krijgen gaan ze maar geweldadig worden...(maja dit had niks met onderwerp te maken..maar ja ik dwaal wel vaker van t onderwerp af) sorry:$

A-Man
11 April 2003, 21:25
Originally posted by LoeLoe
Uh juist...di's harstikke psychologie hoor maar goed:{

ik snap de move ook niet...

A-Man
11 April 2003, 21:28
Originally posted by Chatty
Ja maar je hoeft niet meteen een waarschuwende "tik" te geven, je kan ook bv zeggen als je dat nog is doet dan krijg je vanavond geen toetje bij je eten, of mag je de komende paar dagen geen tv kijken of niet op je computer, soms schrikt dat kinderen ook al af, omdat ze niet honger willen lijden en niet zonder tv of pc kunnen voor een lange tijd, dus zullen ze wel beseffen dat ze het "foute" wat ze gedaan hebben niet meer moeten doen omdat ze anders hun favoriete dingen niet meer kunnen doen.

Dat vind ik ook,

Soms en bij jonge kinderen vaak werkt dat niet altijd of snappen ze dat nog niet.
Soms is een tik dan niet slecht.

Het is niet iets wat je uit moet sluiten vind ik.

Het lijkt wel of iedereen die tegen zo'n corrigeerende tik is, denkt dat het onherstelbare schade aanricht ofzo
dat hoeft toch niet??

Plankje
11 April 2003, 21:31
Originally posted by A-Man
Het lijkt wel of iedereen die tegen zo'n corrigeerende tik is, denkt dat het onherstelbare schade aanricht ofzo
dat hoeft toch niet?? Mja ik vind gwoon dat ouders hun handen thuis hebben te houden. Iedereen heeft trouwens zijn/haar handjes thuis te houden. Ik ben gwoon principieel tegen vechten/slaan

Chatty
11 April 2003, 21:54
nee tuurlijk moet je je kind niet slaan, zelfs niet een "tik" ofzo als je dat doet zal het kind het ervaren als normaal dat als iemand "stout" doet hij een mep krijgt, en als klein kind ben je heel erg beinvloedbaar, neem je alles over en weet je niet beter, dus als ze wat ouder zijn zullen ze misschien ook anderen gaan slaan als ze wat verkeerd doen of als ze later kinderen hebben die ook gaan slaan, bij sommige blijft het gewoon bij een kleine tikkie op hun kop ofzo,maar je hebt ook gekken waarbij het wel wat vaker en verder gaat dan dat, of het kan met 1 mep beginne en als de ouders merke dat het niet helpt ze harder gaan slaan of vaker of als ze merken dat het helpt zullen ze het altijd blijven doen, dus samengevat dat is niet goed, want grote kans dat de kindere het later ook weer bij hun kinderen zullen doen en dan misschien nog wel erger en zijn hun kinderen er de dupe van...

uhm dit was een reactie van een paar dagen terug van me meneer "a man" . En natuurlijk denk ik niet dat het altijd blijvende schade heeft, maar soms wel, of kinderen wennen eran en doen het later ook bij hun kinderen en misschien wel erger...

Ennuhm meneer rick ofzoiets je heb helemaal gelijk, je hoort gewoon van andere af te blijven als de ander dat niet wilt hoe dan ook, in het algemeen:rolleyes: met praten bereik je vaak al voldoende resultaat of gewoon straffen die ik de vorige keer al beschreven had...

A-Man
12 April 2003, 12:58
Originally posted by RickClan
Mja ik vind gwoon dat ouders hun handen thuis hebben te houden. Iedereen heeft trouwens zijn/haar handjes thuis te houden. Ik ben gwoon principieel tegen vechten/slaan

Waarom waarom?
[zeur zeur]
Argument?


en JEMIG...

Slaan/vechten...
Hallo, we hebben het over een corrigerende tik...
Dat is toch iets heel anders??
Of ben ik nou gek?

Vraagje voor diegene die tegen de TIK!!! (niet slaanof vechten) zijn.
Zijn jullie zelf welles geslagen? (door je ouders/toen aanwezige begeleider?)
Heb je daar schade aan overgehouden?
Ben je tevaak echt geslagen?
Ben je tevaak "getikt" naar jouw mening?
Weet je het verschil tussen een tik en slaan?

Annuh
12 April 2003, 13:19
Ik vind die zogenaamde(hoe schrijf je dat??) corrigerende tik precies hetzelfde als slaan dat is toch niks anders mensen verschuilen zich alleen maar achter die naam.
Een tik is precies hetzelfde als slaan.
Die corrigerende tik word ook door de een harder gegeven als anders dus is volgens mij is het precies hetzelfde.

En ik ben nog nooit geslagen gelukkig!

PFP
12 April 2003, 13:31
wij leven in een behoorlijke verziekte opvoed maatschappij waar de kindere dreigen naar de politie te stappen als ze eens een klap ontvangen. Het is gewoon de natuur dat er een hierargie oid is tussen ouders en kinderen. Je kan ze niet alks gelijke behandellen, dan zullen ze later alleen maar geen discipline hebben en erg opstandig zijn.

Chatty
12 April 2003, 14:30
Anne heb gelijk, anne heb gelijk, anne heb gelijk, Pff meer zeg ik niet meer hierover, heb al genoeg argumenten in me vorige berichies gezet waarom ik het er nie mee eens ben, ik blijf anders alles herhalen, als ik dr nog langer over door ga:Z

Nightwolf
12 April 2003, 14:38
Originally posted by Annuh
Ik vind die zogenaamde(hoe schrijf je dat??) corrigerende tik precies hetzelfde als slaan dat is toch niks anders mensen verschuilen zich alleen maar achter die naam.
Een tik is precies hetzelfde als slaan.
Die corrigerende tik word ook door de een harder gegeven als anders dus is volgens mij is het precies hetzelfde.

En ik ben nog nooit geslagen gelukkig!

dus kleine kindjes (je eigen kinderen dus) geen billenkoek nemen ook al heb je 1000x gezegd dat iets nie mag, maar dat ie t toch blijft doen?

Annuh
12 April 2003, 14:49
Nee,elk kind zal je uitproberen dat doet ieder kind als het klein is dat weet je van te voren je hoeft toch niet te gaan slaan ik denk echt dat je het wel op een andere manier duidelijk kan maken!

Nightwolf
12 April 2003, 14:51
je leest m'n vraag niet, lees m eens woord voor woord en cijfer voor cijfer

Annuh
12 April 2003, 14:56
Originally posted by Nightwolf


dus kleine kindjes (je eigen kinderen dus) geen billenkoek nemen ook al heb je 1000x gezegd dat iets nie mag, maar dat ie t toch blijft doen?

Als ik hem net verkeerd opvatte snap ik hem niet ?

Chatty
12 April 2003, 15:21
leest hier iemand ooit wel is mn argumenten en suggesties om kinderen op andere manieren te straffen?|:( einde chatty geblaat hierover...

LoeLoe
12 April 2003, 18:12
Zet het kind 5 minuten in de hoek, geef het kind een week lang geen snoep of iets dat het kind lekker vindt...dat zijn zomaar een paar alternatieve straffen waarbij je het kind echt met geen vinger aanraakt:{

Jolie
12 April 2003, 22:24
Ik heb absoluut geen bezwaar tegen een corrigerende tik! (tenzij deze op mij uitgevoerd word :]).

Ik denk dat een corrigerende tik gewoon nodig is om een kind duidelijk te maken dat iets niet mag. Ik kan me afschuwelijk ergeren aan die mensen die maar blijven herhalen 'Pietje...doet dat nou niehiet' 'Pietje...ophouden nu! alsjeblieft? Doe het voor mama'.

Een corrigerende tik is simpelweg nodig om een klein kind iets duidelijk te maken. Het idee van Loeloe om een kind een week geen snoep te geven werkt niet...waarom? Een kind weet na een paar dagen helemaal niet meer wat hij/zij fout gedaan heeft. Een (corrigerende) tik maakt heel snel duidelijk dat iets niet mag, en het gebeurt dan ook niet weer. Erg simpel...hetzelfde als bij honden eigenlijk. Die weet na een tijd ook niet meer wat hij/zij fout gedaan heeft, dus dan kan je hem/haar er niet meer voor bestraffen. Precies hetzelfde bij kinderen.

Ik ben toch opzich wel een voorstander voor een 'strenge' (tot op bepaalde hoogte) opvoeding. Ik ben zelf ook vrij streng opgevoed. Dit houd niet in dat ik niks mag ofzo, maar het is in ieder geval niet heel vrij hier in huis, en daar ben ik eigenlijk heel blij om. Ook ik heb wel eens een corrigerende tik gehad...en die krijg ik soms nog weleens :d

Uiteraard moet een corrigerende tik niet doorslaan tot pure mishandeling...maar dat lijkt me logisch.

hbeere1
16 April 2003, 23:10
SLAAN IS EEN TEKE VAN ONMACHT! JE MOET EEN KIND OOK AANKUNNEN ZONDER EEN TIK OP DE VINGERS OF VEEL MEER! DAT VIND IK ECHT ZWAAAAAR FOUT:|

The Phit
17 April 2003, 07:41
ik vind dat een corrigerende tik wel kan. Ben zelf ook zo opgevoed en heb geen strafblad net als me broers en zusje. Me oom en tante durfde hun kind nooit aan te raken als hij fout was en hij werd een gehaaide kind dat z'n ouders afzeikt en de grootste pestkop is van de klas.
Ik zag gewoon vaak bij me oom en tante dat ze me neefje te soft aan pakten voor wat hij deed, bijvoorbeeld geen snoep of naar buiten sturen. Een tik of een trap voor z'n kont en hup nu naar boven (wel TV, Spelcomputer enzo weghalen) en dat kereltje zou meer respect voor me oom en tante krijgen.
Hetzelfde verhaal geld voor een oud maatje van mij, die lachte ook z'n ouders uit, en die ouders deden geen fuck als hij weer thuis kwam met een gestolen scooter/fiets. Door een tik op z'n tijd te geven voor iets fouts na 1 a 2 waarschuwingen had dit in mijn ogen gewoon voorkomen kunnen worden.

The Phit
17 April 2003, 07:45
Originally posted by hbeere1
SLAAN IS EEN TEKEN VAN ONMACHT! JE MOET EEN KIND OOK AANKUNNEN ZONDER EEN TIK OP DE VINGERS OF VEEL MEER! DAT VIND IK ECHT ZWAAAAAR FOUT:|
een klein kind zou geen donder snappen van wat jij nu blaat. 2 volwassenen dienen het uit te kunnen praten. Een kind van 7 en een ouder van 30 leven in een zo andere wereld, dan heb je gewoon soms andere middelen nodig dan praten.