PDA

Bekijk de volledige versie : Nu een (zo mogelijk) nóg ergere hekel aan Friezen.


GregoorvanDijk
6 April 2003, 01:47
Bah bah bah, en nog eens bah. Vergeef mij dat ik dit hier post, maar ik moet even mijn verhaal kwijt, anders ben ik de hele week niet aanspreekbaar welicht.
De dag begon zoals ie eindigde; klote dus. Vanwege een ellelange file voor Geleen dienden we om te rijden, helemaal binnendoor dus, naar Sittard. Gelukkig maakte dat niet zo gek veel uit, aangezien we om half 1 (!) vertrokken, dus hadden tijd zat. Bovendien was het dubbelgezellig in de bus, want de alom beruchte Hanebretboys waren ook mee, mijn zijn 9nen 100 halve 'hanen' naar binnen werken, dan komt de stemming er al in. Vol goede moed vertrokken we dan toch echt, en ach, als straks die 3 punten in de tas zijn, dan kan me het geen bal meer schelen of ik nu 4 uur doelloos in boerenveen heb staan wachten.

Al vrij snel bleek dat ik veel te vroeg had gejuicht. Al rond Roermond bleek namelijk dat de chauffeur zijn huiswerk niet goed had gedaan. Via Nijmegen reis je namelijk veel korter, maar wij gingen dus via Eindhoven. Scheelt zeker een uur, maargoed. Tijd dus om eens een Rowwen hèze-cd'tje aan de reisleider te overhandigen, zodat we tenminste wat goede muziek hadden. Zelfs dit bleek mij niet gegund, want na een nummertje of zeven kwam ene muts van achteruit de bus, met muziek als de Ketchup-song aanzetten. Toen ik haar er even fijntjes op wees dat deze CD op zou blijven staan, begon ze door te draaien. Wat ik wel nie dacht, ik kwam immers slechts 10 jaar bij Roda, en zij al sinds 1988, bovendien reisde ze al langer met deze supportersgroep (inderdaad, ik heb 'pas' 5 jaartjes Fanproject op mijn CV, maar dat houdt niet in dat ik daarom niet een CD'tje mag draaien op een reis van in totaal toch gauw 10 uur. Zeker aangezien de hele bus de muziek wist te waarderen. Leek me vrij logisch, echter niet in de ogen van mevrouw. Die flipte helemaal uit, waardoor uiteindelijk omzittenden dienden op te treden om de ruzie te sussen. Daarna bleef mevrouw met een nors gezicht in het gangpad staan, zichzelf verheerlijken. Ik hoorde haar onder andere zeggen dat mijn vrouw later op haar 30e, met een kind van 7 jaar blij zou moeten zijn als ze nog zo goed uit zou zien als haar. Je had haar moeten zien..

Welnu, we schoten aardig op, en zo rond een uurtje of 5 kwamen we aan in Boerenveen. Veel te vroeg, dus werd de zoektocht ingezet naar een goede kroeg. Helaas, die is er niet in Boerenveen, dus gingen we de eerste in waar een Brand-logo buiten hing. Al snel kwamen we in aanraking met de oversympathieke, met name in wollen truien en wollen mutsen geklede plaatselijke bevolking. Gelukkig hielden de meesten van ons zich vrij rustig, waardoor de zaak niet escaleerde. Een half uurtje voor het begin van de wedstrijd had iedereen het wel gezien, en trokken we richting stadion. Daar wilde een opa mij nog veel geluk wensen, en vooral heel veel succes, en hij hoopte op een sportieve wedstrijd blablabla. Het is dat ik nog enig respect koester voor de overjarige medemens, anders was het mis gegaan.

De volgende hobbel: Mijn meegenomen wegwerpcamera kwam niet mee het vak in. Aangezien vorig jaar gegooid was met alles wat los en vast zat (wat een mooie foto opleverde in Panorama met Timo, een roda-fan die zijn vuist naar achteren hield richting een stewart :] ), wilde men in ieder geval hetgene dat 'los' zat zo veel mogelijk weren. Na enig aandringen stond ik dat dan maar toe, want ja, ik wilde wel graag de wedstrijd zien.

Die begon, nadat we eerst uiteraard even het volkslied hebben moeten uitfluiten. Na pak m beet een kwartiertje ontstond er een opstootje. Een of ander figuur van de West Side Ultra's scheen het broertje van Timo te hebben uitgedaagd. Deze verdedigde zijn broertje natuurlijk, ook tegenover een ander persoon. Deze persoon viel Timo persoonlijk aan, en hij verdedigde zich natuurlijk, niet wetend dat het een agent in burger was. Timo werd afgevoerd, samen met zijn broertje en nog iemand, wat leidde tot een woede-uitbarsting in ons vak. Wat vast zat werd losgemaakt. Buiten schijnen deze supporters ook nog slaag gekregen te hebben. Een aanklacht indienen deden ze maar niet, daar wordt toch niks mee gedaan. Roda voetbalde overigens ook nog, en kwam met 0-2 voor. De vreugde hierom werd ernstig verstoord door het lezen van het programma van Boerenveen. Ik citeer:
Heerenveen-gek
Andreas laat voor thuiswedstrijden in het Abe Lenstra-stadion alles schieten. Dat is voor hem een uitje. De uitslag is voor hem van minder belang. 'Ach, als het maar gezellig is!' Aldus deze sympathieke rasechte Heerenvener.
De foto van dit heerschap wil ik jullie niet onthouden, hij staat onderaan..

Ook het feit dat op mijn programma-boekje net geen fruitmand, gesponsord door Univé viel maakte mijn humeur er niet beter op.
Dat het allemaal nóg erger kon bleek na rust. Binnen no-time stond het na 2 blunders 2-2, en dat Temmink een tyfushond is wist ik al lang, maar om nu een bal op de lijn te promoveren tot doelpunt gaat natuurlijk veel te ver. Tyfus-Temmink (http://www.omroep.nl/cgi-bin/streams?/nos/sport/voetbal/2003/week14/hee_roda_rene_temmink.rm)
Dat ie toegeeft dat de bal er bij lange na niet inzat is niet meer dan logisch, maar om zichzelf op de borst te kloppen dat ie Roorda wegen protest geen rood gaf, omdat ie mild was, gaat natuurlijk veel te ver, en tekent de verrote geest van deze man.
Goed, dat kon er ook allemaal nog wel bij. Na afloop een half uur wachten totdat de politie zo vriendelijk was om Timo terug te brengen en de 5 uur lange terugreis kon worden ingezet. Ach ja, zo beleef je nog eens wat :z..

Mijn oprechte excuses voor deze tekst, maar ik moest het even kwijt. Reken op jullie begrip :7 :wave:

JoY_RFJK
6 April 2003, 01:56
dit ga ik dus niet lezen... ===>:Z

HugoBoss
6 April 2003, 10:20
tis maar waar je je allemaal aan kan storen zeg:{ :z

TN20
6 April 2003, 10:40
Hehe ik vind het wel een leuk verhaaltje om te lezen. Na die 3-2 verwachtte ik eerlijk gezegd ook wel een topic van Bartje.

En Bart, 'k weet niet of je studio sport ofzoiets dergelijks hebt opgenomen. Maar na de samenvatting keken de beide coaches dus nog naar dat dubieuze doelpunt. Vloet zag, net als ieder ander normaal mens, dat het bij lange na geen doelpunt was..maar Foppe bleef maar volhouden: Kijk nou eens goed Hans, hij zit erin! Dat kun je helemaal niet zien vanaf daar. Neenee hij zit gewoon!

Argh, kutfoppe.

GregoorvanDijk
6 April 2003, 10:54
Originally posted by TN20
Hehe ik vind het wel een leuk verhaaltje om te lezen. Na die 3-2 verwachtte ik eerlijk gezegd ook wel een topic van Bartje.

En Bart, 'k weet niet of je studio sport ofzoiets dergelijks hebt opgenomen. Maar na de samenvatting keken de beide coaches dus nog naar dat dubieuze doelpunt. Vloet zag, net als ieder ander normaal mens, dat het bij lange na geen doelpunt was..maar Foppe bleef maar volhouden: Kijk nou eens goed Hans, hij zit erin! Dat kun je helemaal niet zien vanaf daar. Neenee hij zit gewoon!

Argh, kutfoppe.

Nouja, de scheids gaf het toe, dat Foppe dat bij wijze van spreken 'overruled' kan ik niet zo mee zitten, hij zei het waarschijnlijk met een grote, sympathieke glimlach, waardoor de interviewer het misschien nog gaat geloven ook..

HugoBoss
6 April 2003, 10:57
dat van die ''goal'' kan ik helemaal begrijpen en van je fototoestelletje ook nog wel, maar wat betreft de rest snap ik echt niet waar je je zo druk om kan maken zeg... vooral dat met die opa niet..:{

Forza_vitess
6 April 2003, 10:59
heereveen heeft echt wel verdiend gewonnen, ik bedoel ze ware duidelijke de betere ploeg, ze ginge er voor!! kon je van Roda niet zegge...

GregoorvanDijk
6 April 2003, 11:05
Originally posted by HugoBoss
dat van die ''goal'' kan ik helemaal begrijpen en van je fototoestelletje ook nog wel, maar wat betreft de rest snap ik echt niet waar je je zo druk om kan maken zeg... vooral dat met die opa niet..:{

Daar zit een verhaal achter, Tukkerboy :] Bij de bekerfinale in 1997 hebben die gasten de indruk zitten wekken dat wij de beste vrienden waren. Op de TV waren beelden te zien van mensen die op klompen waren gekomen, met de bakfiets, weet ik veel wat, echt oranje-volk dus, die met de grootste mond op de TV verkondigden dat het vooral gezellig moest worden. Een gezellige dag samen met Roda!! Wie de beker moest winnen? Ach, het zou leuk zijn als Heerenveen m won, maar wat doet dat er nou toe?
Kijk, dát volk wil ik niet in een voetbalstadion. Liever niet.. Maar de media pikt het op om te pleiten om in heel Nederland de stadions te vullen met zulk volk, waardoor links en rechts stadionverboden beginnen te vallen die nergens op slaan, en daar erger ik mij dood aan :(

HugoBoss
6 April 2003, 11:58
en daarom moet jij inhouden om niet helemaal door te slaan als een opaatje je oprecht gewoon een gezellige wedstrijd wenst?:z

GregoorvanDijk
6 April 2003, 12:17
Originally posted by HugoBoss
en daarom moet jij inhouden om niet helemaal door te slaan als een opaatje je oprecht gewoon een gezellige wedstrijd wenst?:z
Alsie dat nu oprecht deed niet natuurlijk. Maar dat doet ie niet, het is puur om het kunstmatig door de NOS gecrëerde imago hoog houden. Hij had bijvoorbeeld kunnen volstaan met 'prettige wedstrijd'. Maar neen, het moest geheel in het straatje van boerenveen passen, en dáár kan ik inderdaad niet tegen..

Ar-Tuur
6 April 2003, 13:52
Barts frustratie zal ook een en ander met de uitslag en het scoreverloop te maken hebben, en daar kan ik na gisterenavond over meepraten. Een rare wedstrijd waarin de hekkensluiter de Graaschap een 0-2 achterstand met de rust ongedaan maakte naar 3-2 en Buffel en de Nooijer moesten d'r af met rood. Maar door een blunder van Wevers en een onnodige penalty verloren we met 3-4. Met twee man meer en een voorpsrong alsnog verliezen. Ongelofelijk :'(

GregoorvanDijk
6 April 2003, 13:59
Dat valt wel mee, tuur :{ Ik had het al meer dan gehad, nog voordat we aankwamen, hehe.. Maar bij jullie was t veel bizarrer. Wij weten nu eenmaal dat Temmink de pleuris heb aan Roda (ben die 2 ten onrechte afgekeurde doelpunten paar jaar terug tegen Vites nog niet vergeten :no: ), dus daar stel je je op in :yes: