PDA

Bekijk de volledige versie : geen vlaggen in de kuip???


Superjood
19 April 2003, 10:42
Voorafgaand aan de Amstel Cup halve finalewedstrijd Feyenoord – Ajax hadden de clubs en politie laten weten dat Joodse en Palestijnse vlaggen niet zouden worden getolereerd in en om het stadion. De clubs waren van mening dat de vlaggen alleen maar tot provocaties zouden leiden. Wij hadden direct al onze bedenkingen bij deze actie. “Uiteindelijk zal dit wel weer leiden tot de situatie dat er Ajax-supporters worden geweigerd en de eigen aanhang oogluikend wordt toegelaten.” Schreven we vorige week al. Onderstaande foto is het overtuigende bewijs dat de Feyenoord aanhang WEL vlaggen mee het stadion in kon nemen en meerdere malen tentoonspreiden.Let ook op de hoeveelheid ME, die voor en naast het vak naar de vlaggendragers staat te kijken.

http://www.ofa.nl/vlaggen.JPG


Een aantal maal werden de vlaggen getoond aan de Ajax-aanhang. Er werd niet ingegrepen. De korpsleiding van de politie Rotterdam-Rijnmond liet bij monde van korpschef Hans Opmeer weten, dat er wel degelijk supporters zijn opgepakt, maar dat ze niet provocatief een stadion in wilden gaan. Provocatie? Dat woord hebben we vaker gehoord. Oh ja… als reden om vlaggen te weigeren! Als de politie in Rotterdam niet durft op te treden tegen de eigen aanhang van Feyenoord, dan moeten ze zulke belachelijke, domme besluiten als het verbieden van vlaggen, niet accepteren. Verbieden betekent handhaven. Als je dat niet kunt, dan doe je niet mee aan zo’n besluit… Zoals we al vertelden, het besluit werd heel selectief toegepast…

bron ofa.nl

het blijven ook een stelletje teringlijers in rotjeknor

theo tank
19 April 2003, 11:18
Het zijn kleine plastic vlaggetjes die kon je overal verstoppen zonder dat een steward het zo merken. Ik snap niet waar ze in Amsterdam een probleem van maken, eerst lopen ze te verkondigen dat ze gewoon die vlaggen mee nemen, maar vervolgens zijn ze dan niet slim (?) genoeg om te zorgen dat ze die vlaggen goed verstoppen.


Maar toch best leuk al die overhitte reacties van die ajacieden die telkens maar blijven beweren dat wij 'gefrustreerde kakkerlakken' zijn :z

Bon
19 April 2003, 12:24
ik snap ook niet waar ze een punt van maken hoor...:no:
zo'n vlaggetje kun je zo lekker dun en klein maken als je wilt en overal verstoppen...
en wat heb die ME er nou aan om 'm af te gaan pakken, nouja

echt nieuwe hoor (Y):wave:

Superjood
19 April 2003, 12:26
dat maakt me ook niet uit, tuurlijk kan je vlaggen mee naar binnen nemen. maar als die beestjes die vlaggen dan tonen, dan MOET er ingegrepen worden, wat de politie naliet. en hier gaat het dus te ver. als er ingegrepen was was er niks aan de hand geweest.

Bon
19 April 2003, 12:38
Originally posted by Superjood
dat maakt me ook niet uit, tuurlijk kan je vlaggen mee naar binnen nemen. maar als die beestjes die vlaggen dan tonen, dan MOET er ingegrepen worden, wat de politie naliet. en hier gaat het dus te ver. als er ingegrepen was was er niks aan de hand geweest.
wedden dat je dan ook wat te nuilen had :yes:
je lijk wel een Nijmegenaar joh

AntiKezman
19 April 2003, 18:16
Originally posted by Superjood
als er ingegrepen was was er niks aan de hand geweest.

denk je? :? ME op de vakken en er was nix gebeurt....hmmmzzz :?

maar ik vind het schande!! schorriemorrie is het... :Z

theo tank
21 April 2003, 21:13
Originally posted by Superjood
dat maakt me ook niet uit, tuurlijk kan je vlaggen mee naar binnen nemen. maar als die beestjes die vlaggen dan tonen, dan MOET er ingegrepen worden, wat de politie naliet. en hier gaat het dus te ver. als er ingegrepen was was er niks aan de hand geweest.

Ik ben juist blij dat er niet ingrepen werd, de ajacieden hadden ook gewoon laddingen jodenvlaggen moeten tonen, alleen al door te laten zien dat ze schijt hebben aan het hele verbod.
Er zijn buiten wel supporters van Feyenoord opgepakt voor het tonen voor een Palestijnse vlag.
Ik vind het belachelijk dat voetbalsupporters voor het tonen van een legale vlag al opgepakt kunnen worden, maar als de AEL demonstreert in Nederland en vlaggen van de VS, Groot Britannie, en Israel in de fik steekt dan is er geen haan die daar naar kraait....(overigens is het in de fik steken van vlaggen ook niet verboden)