PDA

Bekijk de volledige versie : lezen


anemic
22 April 2003, 17:23
lezen mensen hier wel eens boeken en zo ja wat zijn je lievelingsboeken/schrijvers?

Chatty
22 April 2003, 17:32
Ik lees echt haast nooit boeken, behalve voor school dan. Het meeste lees ik wel eens strips, en als ik eens zin heb ik boeken, dan meestal thrillers of detectives. Een bekende schrijver heb ik niet echt.

eneri
22 April 2003, 17:41
ik lees graag,heb er helaas de laatste tijd niet zoveel tijd voor. Ik hou erg van filosofische boeken, van bijv. Jostein Gaarder. Nu ben ik bezig in een spiritueel boek van Walsch

LoeLoe
22 April 2003, 18:22
Ik lees ontzettend veel.

Ik kan zo niet zeggen wat ik allemaal lees. Veel verhalen over kanker/kinderen met leukemie, de tweede wereldoorlog. Schoolverhalen...noem het maar op.

Ik lees alles eigenlijk wel:)

Clauw
22 April 2003, 18:23
ik lees meer in de zomer boeken, maar dat zijn van die serie kleine horror boekjes, ben de naam vergeten, zijn allemaal verschillende schrijvers.

bootje
22 April 2003, 19:18
Een mooi boek:
Hilaria - Kees van Kooten

PFP
22 April 2003, 19:29
ik lees over het algemeen alleen boeken die met geschiedenis te maken hebben, kan dus ook gewoon een roman zijn

L_angeldc
22 April 2003, 19:33
Ik lees best veel, vroeger meer, maar nu ben ik ook drukker met school, sport, huiswerk maken bezig.

umm ja ik vind thrillers wel leuk om te lezen. laurie king schrijft goed. of horror/ fantasy verhalen. stephen king :thumbsup: en nog zoon iemand.. maar k weet niet meer hoe die heeft. heeft zo'n hele serie geschreven over een schijfwereld.

Babysmurfie
22 April 2003, 19:48
Ik lees ook wel als ik er tijd voor vind.
Onlangs heb ik Le Petit Prince gelezen en dat boek is heel mooi.
Verder vergeet ik het meestal als ik het gelezen heb:+

earshot
22 April 2003, 19:51
ik lees best wel veel, soms meer dan anders, maar ik heb er niet altijd tijd voor. ik heb niet een bepaald soort boeken dat ik leuk vind, maar een paar favorieten zijn:
adem - anne-sophie brasme
hard love - ellen withinger (?)
finding HF - ?

de eerste gaat over een vriendschap die voor een van de meisjes een obsessie wordt, heel boeiend en fijn geschreven.
de andere twee gaan allebei over een lesbisch meisje, ik houd van homo-boeken.

EternalShadow
22 April 2003, 20:49
/me is fantasy freak :9
enige soort boeken dat mij ooit heeft kunnen boeien, behalve dan die ene van die nederlandse schrijver (man, slecht is een ding maar deze heeft het uitgevonden |:( )

kom er alleen de laatste tijd niet echt aan toe, eerlijk gezegd vind ik dat niet zo erg omdat die bieb in dat gehucht van mij toch geen nieuwe boeken heeft... :+

Maren
22 April 2003, 20:51
Ik houd van lezen..
Ik lees heel uiteenlopende boeken.
Meestal die van mijn moeder omdat ik te lui ben om naar de bibliotheek te gaan.. ;)
Maar ik heb er zelf ook heel veel.
Soms ga ik naar de bibliotheek..

Wat ik pas heb gelezen was Een hart van steen maar dat was voor school..

appelshampoo
22 April 2003, 21:13
Ik lees veel heel veel :p veel te veel

ik lees ook nogal snel waardoor ik veel boeken kan lezen :)

aanraders:

Jodi Picoult - Het verbond
Karel Glastra van Loon - de Passievrucht (duhuh)
Hannes Meinkema - Mooie Horizon
AFT van der Heyde, alles :)

enz enz..

A-Man
22 April 2003, 21:30
ik lees wellus

L_angeldc
22 April 2003, 22:40
Originally posted by appelshampoo

Karel Glastra van Loon - de Passievrucht (duhuh)


mooi boek.. verrassend einde vooral

anemic
22 April 2003, 23:21
Originally posted by eneri
ik lees graag,heb er helaas de laatste tijd niet zoveel tijd voor. Ik hou erg van filosofische boeken, van bijv. Jostein Gaarder. Nu ben ik bezig in een spiritueel boek van Walsch

wereld van sofie ben ik nu ook aan het lezen
tenminste eigenlijk 3 boeken tegelijk :)

eclipse
23 April 2003, 06:55
Ik heb de laatste tijd eigenlijk aleen maar boeken van Andy Mcnab enzo gelezen

ik_ben_de_man
23 April 2003, 09:21
ik hbe laatst thea beckman gelezen , zo'n mooi boek


ow ja , en de kippenvel reeks :d :wave: 8) :z :yes: :yes:

ik_ben_de_man
23 April 2003, 09:23
ow ja , en de moeder van david.s van yvonne keuls is ook wel een kicke boek.

Alpha
23 April 2003, 10:06
Ik lees vooral in de zomer
En dan vooral technothrillers en dat soort gezeik
schrijvers:
Tom Clancy
Patrick Robinson
Michael DiMercurio

Nightwolf
23 April 2003, 10:13
is fantasy freak :yes:

BWM
23 April 2003, 10:36
Terry Pratchet, boeken van Magic (Scott McG, Will McD, J. R. King), John Grisham, Wilbur Smith

Hmz, kan me eigelijk niet meer herinneren wanneer ik voor het laatst iets in het Nederlands heb gelezen...

Stevie
23 April 2003, 12:06
Originally posted by L_angeldc

umm ja ik vind thrillers wel leuk om te lezen. laurie king schrijft goed. of horror/ fantasy verhalen. thomas harris :yes:

L_angeldc
23 April 2003, 14:51
Originally posted by BWM
Terry Pratchet
die was ut!!

dies toch de schrijver van die schijfwereldseries? die gedragen wordt door olifanten op een schildpad.. ik weet het niet zeker, is al heeeeeeeeeeeeel lang geleden sinds ik die serie heb gelezen

PFP
23 April 2003, 15:01
beste kinderboek vond ik altijd "de meester van de zwarte molen"

Zolena
23 April 2003, 19:54
Originally posted by ik_ben_de_man
ik hbe laatst thea beckman gelezen
Ik was vroeger fan van Thea Beckman :). (stiekem nu nog wel een beetje :o)
Ik heb nu net (nouja, alweer een tijdje) alle boeken van De Aardkinderen van Jean M. Auel uit en dat vond ik superfijne en goeie boeken. Verder vond ik De wereld van Sofie idd ook heel leuk :) vooral leuk om eens iets meer over filosofie te weten te komen omdat ik daar niks van wist. En nog andere boeken van een zweedse schrijver, ik dacht dat hij Per Nilsson heette ofzoiets, iig hele goeie boeken waren dat!

eneri
23 April 2003, 22:12
Originally posted by anemic


wereld van sofie ben ik nu ook aan het lezen
tenminste eigenlijk 3 boeken tegelijk :)
de wereld van sofie is nog maar 1 van zijn boeken..

L_angeldc
23 April 2003, 22:57
Ik heb 'De Wereld van Sofie' wel in mijn kast staan, ben er 1 keer aan begonnen, maar eik nooit uitgelezen.
is het een leuk boek?

Dimas
23 April 2003, 23:04
Originally posted by L_angeldc
Ik heb 'De Wereld van Sofie' wel in mijn kast staan, ben er 1 keer aan begonnen, maar eik nooit uitgelezen.
is het een leuk boek? Ja, het is een erg goed boek. Je moet het lezen

Voor de rest: nederlandse favoriete schrijvers heb ik niet echt. Misschien Mulisch.
Engelse schrijvers: J.R.R Tolkoen :respect: Raymond E. Feist :respect: Frank Herbert :respect: Maggie Furey, Margaret Weis & Tracy Hickman, Nicci French, Kevin J. Anderson

dext0r
24 April 2003, 09:53
Ira Levin :respect:

eneri
24 April 2003, 10:19
Originally posted by L_angeldc
Ik heb 'De Wereld van Sofie' wel in mijn kast staan, ben er 1 keer aan begonnen, maar eik nooit uitgelezen.
is het een leuk boek?
tis een goed boek om inzicht in filosofie te krijgen. het vertelt de filsofie-geschiedenis, soms lange stukken saaie tekst vond ik. Ik vind zn andere boeken beter, zoals "Maya" Dat is meer een roman met filosofische ideeen erin verwerkt.

Annuh
24 April 2003, 15:38
Ik moet de laatste tijd erg veel voor school lezen maar als ik vakantie heb lees ik vaak verfilmde boeken (of andersom weet ik et:) )

L_angeldc
24 April 2003, 16:35
Originally posted by Dimas
Ja, het is een erg goed boek. Je moet het lezen

Voor de rest: nederlandse favoriete schrijvers heb ik niet echt. Misschien Mulisch.
Engelse schrijvers: J.R.R Tolkoen :respect: Raymond E. Feist :respect: Frank Herbert :respect: Maggie Furey, Margaret Weis & Tracy Hickman, Nicci French, Kevin J. Anderson

Margaret Weis & Tracy Hickman... zijn dat niet die co-auteurs van die boekenserie over een zwaard? ik ken die namen ergens van volgens mij heb ik hun boeken paar jaar geleden gelezen ofzo.. ik zou het nu niet precies meer weten.

zelfde voor Raymond E. Feist.. naam herken ik wel van boeken maar ik weet echt niet meer waar zijn boeken over gaan :$

Ira Levin :respect:

goede boeken :thumbsup:

lisa_girl
24 April 2003, 21:37
Ik lees ook heel veel. En eigenlijk ook wel van allerlei soorten. Ik heb laatst de boeken van Rene Appel gelezen, en die zijn echt leuk, heel makkelijk weg te lezen.
John Grisham schrijft ook superboeken, jammer dat die niet voor de literatuur lijst mogen, maar ja.
Mijn nummer 1 boek is denk ik verborgen gebreken, ik kan even niet meer op de schrijfster komen, maar het is een nederlandse.
En eigenlijk lees ik alles wel.

lisa_girl
24 April 2003, 21:38
Renate Dorrestein schreef Verborgen Gebreken, nou weet ik het weer.

Dimas
24 April 2003, 22:55
Originally posted by L_angeldc


Margaret Weis & Tracy Hickman... zijn dat niet die co-auteurs van die boekenserie over een zwaard? ik ken die namen ergens van volgens mij heb ik hun boeken paar jaar geleden gelezen ofzo.. ik zou het nu niet precies meer weten.

zelfde voor Raymond E. Feist.. naam herken ik wel van boeken maar ik weet echt niet meer waar zijn boeken over gaan :$



goede boeken :thumbsup: Margaret Weis en Tracy Hickman schreven inderdaad de "Doodszwaard trilogie". Daarnaast hebben ze ook een geweldige, zevendelige serie geschreven, maar ik ben even de naam ervan kwijt. Zal het wel zometeen even opzoeken.

Raymond E. Feist heeft "De oorlog van de grote scheuring" geschreven en alle vervolgende reeksen daarop. Geweldig :D

L_angeldc
24 April 2003, 23:19
Originally posted by Dimas
Margaret Weis en Tracy Hickman schreven inderdaad de "Doodszwaard trilogie". Daarnaast hebben ze ook een geweldige, zevendelige serie geschreven, maar ik ben even de naam ervan kwijt. Zal het wel zometeen even opzoeken.

Raymond E. Feist heeft "De oorlog van de grote scheuring" geschreven en alle vervolgende reeksen daarop. Geweldig :D

is dat niet over een wereld die eigenlijk uit 3 werelden bestond... dwergen elven en mensen.. en neee ik bedoel niet lotr!
ik weet het niet meer tis echt eeeeeuwen geleden sinds ik die hem gelezen.

wat ook mooie boeken zijn, zijn de series over belgarion. ik weet zo niet wie de schrijver is, maar het zijn er echt heeeel veel kroniek van mallorca (zoiets heette het?) en kronieken van belgarion.. nog een 3e serie dacht ik.. dat vond ik echt topverhalen! :thumbsup:

Dimas
25 April 2003, 08:03
Originally posted by L_angeldc

is dat niet over een wereld die eigenlijk uit 3 werelden bestond... dwergen elven en mensen.. en neee ik bedoel niet lotr!
ik weet het niet meer tis echt eeeeeuwen geleden sinds ik die hem gelezen.
Waarschijnlijk wel. En er waren ook nog wel andere wezentjes :). maar ik heb de naam weer gevonden, het was de "poort des doods" serie. Geweldig zo gedetailleerd en interessant. Het lijkt wel een beetje op Tolkien qua opbouwing omdat ze er een heel runesysteem bij hebben gemaakt, alsmede andere dingetjes.

Irene!!!!
25 April 2003, 19:47
Ik lees de laatste paar jaar niet zo veel meer omdat ik niet zo makkelijk (nederlandse) boeken kan krijgen en kheb gewoon geen tijd.. vroeger las ik wel veel en ga ik misschien wel weer doen in de zomer ofzo, k lees het liefst grappige/romantische/ of thriller boeken.. Carry Slee en Jacques Vriens vond ik vroeger heel erg leuk :D

L_angeldc
25 April 2003, 20:26
Ik ben nu bezig met 'stupid white men (...and other sorry excuses for the state of the nation)

best een leuk boek om te lezen. alleen van sommige woorden weet ik zo gauw niet wat het betekent.. maja int engels lezen is toch anders dan in het nederlands.