PDA

Bekijk de volledige versie : Game reviews


Irene!!!!
29 April 2003, 23:08
Na een topic in het Muziek forum over "Cd reviews" komt hier een topic "Game Reviews". Dit stelde SpiNe voor en ik vond het ook wel een leuk idee :)

Als je een review plaatst, vul dan dit in...

Naam van het spel::

Wat voor soort spel?:

Voor welke console is het of is het voor de pc?:

Jouw mening:

Hoeveel sterren geef jij hem? (uit de 5, 5=beste):

En het zou ook handig zijn als je een plaatje van de game plaatst (de voorkant ofzo) maar dat hoeft niet perse.

lou
30 April 2003, 08:17
Kan je er beter ook niet bijzetten in welk jaar het uitkwam ( Als je het weet ) en door welk bedrijf het is gemaakt :) ??

lou
30 April 2003, 08:26
Naam : Tactics Orge: The Knight of Lodis
Ontwikkelaar : Atlus
Jaar van Uitgave :2002 ( U.S.A )

http://www.metacritic.com/media/games/platforms/gba/tacticsogreknight/picture.jpg

http://digilander.libero.it/calimerosegg/gallery/gbadvance/tactogre.gif

Soort : Een RPG . Je kan het het beste vergelijken met Advance wars, alleen dan veel dieper .

Mening: Dit is imo het beste GBA spel . Het is een schande dat het hier niet uitkomt. In Japan is deze serie games vreselijk populair , nog niet zo populair als FF , maar het scheelt niet veel . FF:tacticts schijnt hier trouwens veel op te lijken , dus als een soort van Tactics ogre wilt , moet je op FF :tactics wachten of Dit Importeren.

Cijfer : 5 sterren . Een hele hoge replay (Nog hoger dan Advance wars ) , Ontzettend verslavend en een geweldig verhaal .

Headliner
30 April 2003, 13:25
Naam: Championship Manager 01/02
http://www.gamesdomain.com/gdreview/zones/reviews/pc/oct01/cm0102-07t.jpg

Soort Spel: Voetbal/Simulatie

Eigen mening: Voor de voetballiefhebbers is dit gewoon een must-have ;)
Het is heel simpel gemaakt, maar toch zo verslavend, de bedoeling is dus om een club te coachen, en de club zoveel mogelijk aan successen probeert te helpen. Wil je nog tips of hulp, contact me :z

Cijfer: 5 sterren

SpiNe
30 April 2003, 16:31
naam:age of mythology
http://www.microsoft.com/games/ageofmythology/img/box_angled.gif
soort spel:strategie

mijn mening:ik vind dat aom het spel is wat age of empires net niet was ik vond het al raar dat ze er niet meteen van die toffe wezens in hadden gegooit ik ben vooral blij met de 3d engine en de toevoeging van wezens uit de oud mythology:thumbsup:

cijfer: dikke 4 uit 5

SpiNe
30 April 2003, 16:41
naam:metroid prime
http://www.cubezone.nl/get/getContentImage.asp?ContentID=9757

soort spel:first person adventure

mijn mening:PERFECTIE dat is wat door je heen gaat als je dit spel speelt alles is perfect uitgeweegt de gameplay is wel eerst ff wennen maar als je het door hebt vergeet je ook meteen wat het zo moeilijk maakte in de eerste instantie de graphics moet je zelf maar ondervinden tis voor ieder anders

cijfer :5 uit 5

Stapper
30 April 2003, 16:43
ik kan wel ff mijn revieuws posten, maar das ook meteen ff over the top, zijn ongeveer een a4'tje :)

SpiNe
30 April 2003, 17:08
Originally posted by Stapper
ik kan wel ff mijn revieuws posten, maar das ook meteen ff over the top, zijn ongeveer een a4'tje :) als ik me kan inhouden kan jij het ook:)

Stapper
30 April 2003, 22:00
Originally posted by SpiNe
als ik me kan inhouden kan jij het ook:) dat denk ik ook, alleen je kan zo weinig zeggen over de spellen

btw, ff wat links naar revieus van mij
Star wars (http://www.gamerchickz.com/gc.php?DocID=27)
Super smash bros. melee (http://www.gamerchickz.com/gc.php?DocID=41)
Warcraft III (http://www.gamerchickz.com/gc.php?DocID=174)
ragon ball z (gba) (http://www.gamerchickz.com/gc.php?DocID=202)
Resident evil (http://www.gamerchickz.com/gc.php?DocID=358)

Nightwolf
30 April 2003, 22:44
doe t nou maar liever zoals Irene in het voorbeeldje deed, veel overzichtelijker dan :)

SpiNe
1 May 2003, 09:11
naam:super smash brothers melee
http://www.cubezone.nl/get/getContentImage.asp?ContentID=7612
soort spel:beat'm up

mijn mening:als je veel vrienden hebt en 4 controllers en een bak chips kan je veel lol hebben met deze game alleen jammer dat het in je eentje niet zo leuk is het is wel een waardige opvolger van het eerste deel op de n64

cijfer:4 uit 5

Soundwave
1 May 2003, 09:34
Naam: Teenage Mutant Ninja Turtles: In time
http://pages.prodigy.net/jtalledo/uv/tmnt4.jpg
Soort spel: Side Scroll Beat'm up

MIjn mening: Deze spel is vet leuk als je het met zijn tweeën speelt. Jammer genoeg is deze spel in een half uur uit te spelen.

cijfer 4 uit 5

lou
1 May 2003, 10:46
TMNT : Lost in Time Ownde ZO vreselijk erg :P ( Jeugdsentiment :'(). Hopelijk maakt Konami de nieuwe Turlers game wel over de oude serie en hopelijk zend fox kids NL snel de nieuwe series uit

infamous
3 May 2003, 00:52
Originally posted by lou
TMNT : Lost in Time Ownde ZO vreselijk erg :P ( Jeugdsentiment :'(). Hopelijk maakt Konami de nieuwe Turlers game wel over de oude serie en hopelijk zend fox kids NL snel de nieuwe series uit

inderdaad
jeugdsentiment, dat spel was echt de sjit
wel te makkelijk, maar toch briljant :yes: :yes:

Soundwave
3 May 2003, 08:19
Naam: Chrono Trigger
http://www.synbios.net/chrono/cc/trigger/pics/packaging/cart-us.jpg
Mijn mening: RPG die best makkelijk en erg lang is.
Cijfer: 4 uit 5

Stapper
3 May 2003, 13:47
Naam van het spel:
Zelda, masterquest
http://cubemedia.ign.com/cube/image/zeldatoot_022702_160.jpg

Wat voor soort spel?:
action adventure

Jouw mening:
Dit is echt een spel voor iedereen die zelde OOT heeft en het jammer vond dat er niet net wat meer dungeons en meer side quest in zaten. het verhaal is precies hetzelfde als OOT, maar het heeft een paar extra dungeons, waar je lekker je zwaard kan uitproberen op alles wat beweegt.
het komt samen met Zelda: The wind waker, het is wel een nadeel dat je een 60hz televisie moet hebben om het te kunnen spelen, dit is nodig om de 64 bit graphics soepel over een cube dvd'tje te laten gaan

Hoeveel sterren geef jij hem?
5 natuurlijk

SpiNe
3 May 2003, 16:56
nou was dat nou zo moeilijk?:)

Stapper
3 May 2003, 17:41
Originally posted by SpiNe
nou was dat nou zo moeilijk?:) ik heb met moeite een klein stukkie geschreven, ik wilde met gemak het hele verhaal wel der neer zetten, maarja dat word zo lang :), misschien een volgende keer ;)

Nightwolf
3 May 2003, 19:37
ik ben zo vrij geweest om de 1e post te editten, dus zet er ook bij voor welke console t is, als t niet voor de pc is :$ alsjeblieft :)

Soundwave
4 May 2003, 10:32
Originally posted by lou
TMNT : Lost in Time Ownde ZO vreselijk erg :P ( Jeugdsentiment :'(). Hopelijk maakt Konami de nieuwe Turlers game wel over de oude serie en hopelijk zend fox kids NL snel de nieuwe series uit
Do not mess with the TMNT

Soundwave
4 May 2003, 10:41
Titel: Sonic Adventure
console: Dreamcast
http://64.95.118.51/images/opti/90/2f/701097-601754-games_cover-resized200.jpg
soort spel: 3d platformer

Mening: Goede platformer met vette soundtrack maar de camera zuigt enorm, er zijn te veel invisible walls en Knuckels en Big levels zuigen.

3 uit 5

lou
5 May 2003, 20:16
Naam van het spel : Mischief Makers ( JP > Mischief troublemakers )
Ontwikkelaarr : treasure
Console : N64

http://64.95.118.51/images/opti/27/37/700463-600889-games_cover-resized200.jpg

http://www.vgeonline.com/jpg/mischief1.jpg

Wat voor soort spel : 2D Platformer
Mijn mening : Dit spel is één van de vele Underdogs op de N64 . Jammer genoeg is het daar door geflopt . Het gaat over de huis robot marina , haar baas de Prof ( zonder fancy Achternaam 8{ ) word steeds ( met nadruk steeds :P ) Ontvoerd door zijn broer . Marina red hem steeds, maar ondertussen spelen er zich allemaal oorlogen af tussen de Clancers , de bewoners van Clancerland . Het vaag is misschien super vaag , maar het is ook vreselijk Japans .Het is de bedoeling om naar het eind van het level te lopen , en zoveel mogelijk dingen te shaken .Klinkt ook vaag , maar als je het speelt begrijp je het wel . De grafics zijn wel goed voor een 2D platforme. Het is allemaal in een soort animé style , speciale vermelding voor de Animé cut scenens,ik weet niet hoe ze die shit ooit op de N64 Cartridge hadden konden krijgen . Dit spel is in my opinion ( IMO :P ) de 3e beste 2D platformer wat er bestaat . Let ook op voor de volgende spellen van treasure, Ikaragu en Wario world , Die zijn ook vreselijk vaag , maar zullen wel fantastisch zijn :thumbsup:
Sterren : 4,5, Fantastisch spel.

lou
5 May 2003, 20:37
Naam van het spel : Jet Set Radio Future ( U.S.A >> Jet Grind Radio Future )
Ontwikkelaar : Smilebite ( Onderdeel van Sega )
Console : X-Box (en het origineel op de DC )

http://www.dlc.fi/~vpd/xbmappi/3546430025895.jpg

Wat voor soort spel : Je kan het het beste vergelijken met een Extreme sport game

Mening over het spel : Jet Set Radio Future is de coolheid zelve . Het gaat over een Gang die onderleiding van DJ professor K de strijd aangaat met de concurrende Gangs van Rokatu en de Corrupte Politie . Je gaat de strijd aan met de gangs door graffiti over de pieces te spuiten van de concurrende Gangs .Meestal als je alle pieces over heb gespote gaan de gangleden een soort duel met je aan , met elkaar onder de graffiti te spuiten , capture flag, Ball run , of street race . Je hebt ook nog de corrupte Politie , zij willen de macht krijgen en houden iedereen tegen . Je moet er graffiti opspuiten om ze te laten stoppen . Later in het spel sturen ze het leger nog op je af en nog wat weirde shit .De grafics zijn super , dit was het eerste spel dat de Cell shaded ( Toonshaded ) Grafics introduceerde. Nu is het een soor Hype geworden in de games wereld om alles te cell shaden ( Zelda :) )De muziek is trouwens ook fantastisch . De soundtrack is de beste soundtrack uit welke game dan ook . Niet van die commerciele troep als in Tony Hawk of Fifa .O.a staat er Guitar Vader,scapegoat wax en The prunes . Heel veel vage Japanse shit en een beetje Hip hop. ( goede Hip hop wel te verstaan :p )Misschien moet je eerst een tijdje aan de Soundtrack wennen , maar daarna kan je er geen genoeg van krijgen :p.

Cijfer: 4,5 sterren . Jammer dat het geen volledig vervolg is . Maarja, de 4 player mode is een welkome toevoeging . Het is zeker . Het is zeker één van de betere X-box spellen . Je kan het trouwens heel goedkoop krijgen bij Futurezone met Sega GT 2002 erbij . Jammer dat het geflopt is :(

RandyJC
15 May 2003, 09:12
Originally posted by Stapper
dat denk ik ook, alleen je kan zo weinig zeggen over de spellen

btw, ff wat links naar revieus van mij
Star wars (http://www.gamerchickz.com/gc.php?DocID=27)
Super smash bros. melee (http://www.gamerchickz.com/gc.php?DocID=41)
Warcraft III (http://www.gamerchickz.com/gc.php?DocID=174)
ragon ball z (gba) (http://www.gamerchickz.com/gc.php?DocID=202)
Resident evil (http://www.gamerchickz.com/gc.php?DocID=358)
hey phat schrijf jij dat?

Stapper
15 May 2003, 09:49
Originally posted by RandyJC
hey phat schrijf jij dat? jep allemaal zelf geschreven, het is alleen jammer dat de site der mee ophoud, maarja, ik heb wel een paar revieuws kunnen schrijven en ze zijn ook aardig vaak gelezen ook :D

Nightwolf
26 May 2003, 16:49
Naam van het spel: C&C Generals (pc)

Wat voor soort spel?: RTS

Jouw mening: Graphics zien er wel vet uit en de gameplay is ook wel goed. Toch had ik hier meer van verwacht. Zelfs op de moeilijkste graad heb je het spel binnen 1 dag uitgespeeld als je je best doet. Helaas gaat de spelkwaliteit van de C&C-serie dan ook sterk achteruit sinds C&C: RA1. Wat ik graag had willen zien was meer levels, meer gebouwen en meer verschillende soorten eenheden. Ook mocht de AI een heel stuk hoger wat mij betreft. Spijtig want ik had altijd wel gedacht dat het een goed spel zou zijn maar gedachte was dus tevergeefs.

Hoeveel sterren geef jij hem? (uit de 5, 5=beste): Ik geef het spel 3 sterren. De graphics, geluiden en de gameplay composeren een heel klein beetje de beperkte mogelijkheden van het spel.

Drama
26 May 2003, 18:15
Naam: Chrono Trigger
Genre: RPG
Ontwikkelaar: Squaresoft
Jaar van uitgave (VS): 1995
Platform: SNES / PSX

http://www.icybrian.com/chronotrigger/ctbox.gif

Review: Chrono Trigger is een RPG die aan al mijn voorwaarden van een goede RPG voldoet: een goed verhaal met veel side-quests, een team met ontzettend individuele types, spannende bazen, een ultieme eindbaas, battle-scenes, en plot-twists. Maar wat wil je, Chrono Trigger is gemaakt door Squaresoft, dezelfde ontwikkelaars als van de Final Fantasy reeks. Na Chrono Trigger heb ik nooit meer een RPG gespeeld ie mij zo begeesterd heeft. De graphics zijn verbijsterend goed, besseffende dat het hier om een 16-bit console (SNES) gaat. De muziek van Yasunori Mitsuda doet het spel absoluut geen onrecht aan en bezorgt het net even die speciale sfeer. Een duidelijke afwijking van de traditionele 'Final Fantasy'-RPG zijn toch wel de battle-scenes: r zijn geen sudden battles, je kunt in pricipe alles aan zien komen, zoals in bijvoorbeeld de real-time battles van Secret of Mana, met het verschil dat zodra je in aaraking komt met je vijand, je team gevechtsposities aanneemt en er een heuse turn-based battle begint. Behalve magie en de 'gewone' aanvallen' kun je ook 'techs' leren, dit zijn speciale technieken, waarvan ieder figuur een uniek aantal bezit. Techs kunnen ook tussen figuren onderling samen gebruikt worden: de zogenaamde 'double-techs' en er zijn zelfs 'triple-techs'. De personages zijn stuk voor stuk tot in de puntjes uitgewerkt: ieder met zijn verhaal, zijn verleden en bijzondere gaven. Wat betreft de replay-value: die is absoluut goed. Er zijn namelijjk 15 eindes in Chrono Trigger. Je kunt op verschillende manier je naar de eindbaas toe werken, en hem op verschillende manieren verslaan, en zelfs hierna is de pret nog niet voorbij: na het uitspelen van het spel krijg je namelijk in je starmenu de optie 'new game +'. Dit houdt in dat je het spel opnieuw behint, maar met al je stats, levels, items enzovoort waarmee je de eindbaas versloeg. Dit stelt je in staat om op diverse plekken eerder in het verhaal de eindbaas een bezoekje te gaan brengen, zodat het verhaal een andere wending neemt.

Het enige nadeel aan Chrono Trigger: nadat je die 15 eindes dan gehad hebt, is het spel toch echt afgelopen :( ;)

Waardering: 5 / 5

lou
26 May 2003, 19:26
Chrono Trigger :thumbsup: . Ik weet niet of je het al hebt , maar het vervolg er van is op de PSX uit Chrono Chross, alleen nooit hier uitgekomen .De Amerikaanse kan je denk ik wel downen . Schijnt de allerbeste PSX GFX te hebben :)

Drama
26 May 2003, 22:40
Originally posted by lou
Chrono Trigger :thumbsup: . Ik weet niet of je het al hebt , maar het vervolg er van is op de PSX uit Chrono Chross, alleen nooit hier uitgekomen .De Amerikaanse kan je denk ik wel downen . Schijnt de allerbeste PSX GFX te hebben :)

Chrono Cross heb ik niet... Ik was nogal bang dat het niet kon tippen aan Chrono Trigger (wat het waarschijnlijik ook niet kan), de meningen zijn er nogal over verdeeld. Chrono trigger heb ik origineel, compleet en zo goed als nieuw op de SNES en ik heb Final Fantasy Chronicles 8-)

Alpha
5 June 2003, 13:48
http://www.johnlewis.com/jl_assets/product/230163980.jpg
Naam:
Hotel Giant

Soort:
Tycoon

Developer:
JoWood

Platform:
PC

Mening:
Het is spel is wel okay, het is alleen op het begin vreselijk lastig om te spelen, maar er zit een goede tutorial bij (die alleen wel een beetje langdradig is). Je hebt best veel ruimte om je hotel op te bouwen en het spel heeft veel mogelijkheden.

Rating:
4 uit 5

Drama
6 June 2003, 15:46
Naam: Xenogears
Genre: RPG
Ontwikkelaar: Squaresoft
Jaar van uitgave (VS): 1998
Platform: PSX

http://dupsrpg.free.fr/Xenogears.jpg

Review: Waar te beginnen... Bij een RPG die uit zo'n 80 uur speeltijd bestaat is het lastig om een korte omschrijving ervan te geven. Ik vond het spel qua verhaal vrij complex; het is iets waar je echt je verstand bij moet houden, anders heb je kans delen van het verhaal te missen en dat zou erg jammer zijn, aangezien het een ijzersterk concept is. Qua graphics is het spel aardig uitgewerkt: 3d omgevingen, een uitgebreide, gedetailleerde world-map en (prima geïntegreerd overigens) 2d speelfiguren. Wat betreft het battle systeem wordt er enerzijds gebruik gemaakt van het klassieke turn-based aspect. Anderzijds is de optie fight (naast het gebruik van magie, defense en 'run') een functie die toch net wat meer denkwerk vereist dan in een traditionele RPG. Je kunt namelijk zelf combinaties invoeren in het aantal te besteden 'combo-slots' Naarmate je verder in het spel komt breiden deze 'combo-slots' zich uit en kun je sterkere, langere combo's maken, waar je op een gegeven moment ook nog een elementaire magie-waarde aan toe kunt voegen. Ieder figuur heeft zijn eigen, unieke combo's (in Xenogears 'deathblows' genoemd) plus de zogenaamde 'abilities' die je gaandeweg in het spel vergaart. Abilities zijn functies die gebruik maken van 'ether', de magie-bron van dit spel. Dit is één mogelijkheid van een battle-scene. Behalve dat je het spel namelijk speelt als 'mensen', zijn er ook gedeeltes in het spel waarbij je in een 30 meter hoge robot kruipt (een 'gear') en op die manier verder moet zien te komen en dus ook battles voeren. Deze manier is anders dan het vechten met je figuren zonder robots. Deathblows zijn er niet voor gears, je hebt wel iets vergelijkbaars. Met zwakke aanvallen bouw je je attack-level op en kun je na de zwakke aanval een sterkere doen. Attack-levels kun je opbouwen tot level 3 (ieder level heeft weer een andere, sterkere aanval), waar bij er de kans bestaat dat je gear in hyper-mode shiet, eenmaal bij level 3 aangekomen, en je een bijzondere, extra sterke aanval kunt doen. Behalve deze aparte manier van aanvallen kun je ook gebruik maken van je gear-abilities, die vergelijkbaar zijn met de abilities van je figuren, maar dan op gear-niveau. Voor zowel je figuren als voor hun gears moet je equipment kopen of vinden. Het spel heeft af en toe echt zijn pittige momenten, waarbij je nauwelijks voorbij de bizarste bazen komt en je je met je laatste HP door een riool heen moet slepen. Al met al een geweldig spel, met een indrukwekkend, verpletterend verhaal, prettige gameplay, de nodige sidequests evenals de nodige speeluren, die het tot de massive RPG maken die Squaresoft's naam absoluut eer aandoet.

Minpunten: Met een team dat uit maximaal 3 figuren kan bestaan zijn negen opties voor in te zetten characters wel wat veel, ik bemerkte bij mijzelf dat ik minstens 2 figuren niet of nauwelijks gebruikt heb. Ook een lichte tegenvaller was cd-2. (dit is in principe geen spoiler!) Er hadden denk ik nog heel wat meer speeluren bij gekund, maar er wordt op cd-2 vooral veel uitgelegd en er worden tijdsprongen gemaakt, die mijns insziens best met wat leuke dungeons en bazen overbrugd hadden kunnen worden. Als laatste wat betreft de replay-value: die is waarschijnlijk vrij laag. Als je het verhaal begrepen hebt, je hebt de side-quests gedaan en de laatste baas verslagen, dan is het spel echt klaar. Op zich geen gigantisch minpunt, maar toch de moeite waard van het noemen.

Waardering: 4.5 / 5

lou
11 June 2003, 20:12
Naam : Project Zero ( in USA Fatal Frame )
ontwikkelaar : Tecmo
Platform : PS2/Xbox

http://www.dlc.fi/~vpd/ps2mappi/3563650069140.jpg

soort : Survival horror/Cult

verhaal : De schrijver Junsei Takamine gaat op onderzoek uit in het Himuro mansion . ALs er op een dag niks meer van hem word vernomen en de media gaat zich er mee bemoeien gaat Mafuyu Hinasaki , de leerling van Junsei op onderzoek uit . Mafuyu heeft een zesde zintuig om de zielen van geesten vast te kunnen leggen op foto. Als hij in het oude huis is word komt hij er achter dat hij niet alleen is en ook hij word vermist. Zijn zusje Miku Hanasaki gaat dan op ( ookal ) op onderzoek uit om er achter tekomen wat er in de mansion gebeurt .


mening Ik val gelijk met de deur in huis : Dit spel is FUCKING ENG . Ik was zo'n iemand die nooit een spel eng had gevonden ( How wrong could i be :rolleyes: ) . Resident Evil had een paar schrikeffecten , maar eng zeker niet en Silent Hill was niet eng , maar vreselijk ziek . Maar nu ik dit spel heb gespeeld heb ik er een hele andere menig over. Oke , het is de bedoeling dat je doormiddel van je fotokamera spoken en andere dingen fotografeerd. klinkt misschien dom , maar dat is het zeker niet. Als er een geest kom moet je op je fototoestel klikken en dan komt er een soort First Person View waarmee je kan richten op de spoken . Als je genoeg punten hebt kan je nieuwe bonussen kopen voor je fototoestel .Je krijgt ook steeds clues over wat er zich allemaal in het huis heeft afgespeeld , Doormiddel van Flashback en ( Creepy ) cassettebandjes kom je steeds meer te weten .Het enge aan het spel is dat je nooit weet wanneer er een geest komt . Ze komen Random opduiken waardoor je nooit weet wanneer ze komen en je je soms helemaal kapot schrikt .De GFX is niet super , maar daar heb ik me eigenlijk niet zo aan geergerd, kan er meer door zeg maar. De spoken zijn trouwens super ontworpen ; Van kleine overleden kinderen tot mensen die opgehangen waren .De sound is ook super . Je hoort kleine kinderen lachen als je in de kinderkamer loopt en de cassettebandjes zijn echt briljant gedaan , alleen de voice acting is niet super . Ik vind de sfeer van het spel het meeste lijken op een soort Blairt Witch Project meets THe ring

oordeel 4,5 uit de 5. Fuck Resident Evil , Fuck Silent Hill . Ik blijf bij Project zero :thumbsup:

hegje
17 July 2003, 15:27
ikke vind C&C Renegade wel goed. het is een schietspel en het is alleeen maaar leuk op internet en je moet ut met veeel mensen spelen. de missies zijn ook geen ene reet aan en je kan het op gamespy arcade en westwood nline spelen. ik zou de eerste kiezen. loopt het spel beter en heb je meer kans dat je meer kans (heeeeel veeeel) dat je met nederlanders in de game zit. alijd leuk.


verder is een spel dat BREED heet. dat spel moet nog uitkomen en komt heeel snel uit. het is ook een schietspel en dat kan je ook het beste online doen. http://www.breedgame.de/

aarsch
17 July 2003, 20:46
ik heb de (beta) demo van breed, bager². je loopt voor 5 min en er springen 3 (lelijke) robotjes achter een steen vandaan. je loopt 5 min en er gebeurd weer hetzelfde, na dit 20 min te hebben gedaan het ik er genoeg van

Denden 100 piek
28 July 2003, 14:59
Metal Gear Solid, ook wel met de subtitel Ghost Babel.

Het spel wordt beschreven als een Tactical Espionage Action-game.
Het houdt in dat je veel stealth moet gebruiken, sneaken en spioneren.

De fans hebben vast en zeker aan de subtitel gezien dat het hier niet om de psx-klassieker gaat maar om de GBC-versie.
Gameboy Color dus.

Na vele malen het prachtige spel Metal Gear Solid op de psx uitgespeeld te hebben, kwam ik erachter dat er een GBC-versie zou komen van deze fantastische game.
Van de aankoop heb ik nooit spijt gehad, want geloof het of niet, want op de graphics en het verhaal na doet het spel absoluut niet onder voor de psx-versie.
Ten eerste de controls, Snake kan alles wat ie ook in de psx-versie kon, met een simpel startmenuutje met opties als vervanger voor de shoulderbuttons.
Bijna alle wapens kwamen terug, op de wapens die in de psx-versie alleen 3D-perspectief gebruikten zijn weggelaten.
Toch is het arsenaal voor een GBC-game best indrukwekkend.
Met het verhaal zit het wel snor, minder filmisch dan op de psx, maar wel weer grandioos.
Het is trouwens wel qua lokatie en verhaal een compleet ander spel.
De graphics zijn samen met die van Harry Potter en Zelda de mooiste die ik ooit heb mogen aanschouwen op het kleine GBC-schermpje.
De animaties zijn gedetailleerd en kleurrijk, terwijl je toch de sfeer en(in mindere mate)de spanning van de psx-klassieker voelt.
De sfeer wordt trouwens wel grandioos geholpen door de meesterlijke muziek, die door de gebreken van de GBC wat minder tot zijn recht komt dan wanneer deze muziek voor de psx-versie met echte instrumenten zou zijn gebruikt.
De moves komen realistisch over ondanks de grootte van de poppetjes.
De makers zijn er zelfs in geslaagd om de CODEC en de radar succesvol over te brengen op het kleine schermpje.
Het leveldesign is veel meer puzzelen en meer zoeken dan op de psx en dit heeft de moeilijkheidsgraad en frustratiefactor iets opgeschroefd.
De replay is nog groter dan de psx-versie, je doet er net zolang over om het spel uit te spelen, multiple endings zijn vervangen door speciale uitdaginegn als speel de stage(spel bestaat uit 12 stages) uit zonder gezien te worden, of binnen een bepaalde tijd.
Dit, plus de van de psx overgenomen Virtual Reality-training missies geven het spel een gigantische replay.
De gehele experience benaderd die van de door mij een vele andere hoog gewaardeerde MGS op de psx.
Voor de gasten die het psx-spel nooit hebben gespeeld en wel een GBC hebben en nog steeds op zoek zijn naar een wat diepgaander spel dan die eeuwige platformgames dan moet je weten dat er haast niks beter te krijgen is voor de GBC dan dit spel.
Als GBA-bezitters dit spel ooit nog eens tegenkomen, ook voor jullie is het absoluut geen miskoop.
Al dacht ik wel een keer te lezen dat een vervolg voor de GBA in de maak is, dus je moet zelf maar kijken.

***** sterretjes!!!

Stapper
28 July 2003, 17:18
Naam : Pokemon Ruby
ontwikkelaar : Nintendo
Platform : GBA

http://www.dogasu.envy.nu/video_games/ruby_box.gif

soort : RPG

verhaal : Zoals alle pokemen spellen is het verhaal weer erg makkelijk gehouden. Je bent een jongen/meisje (mag je zelf uit kiezen) die net verhuist is naar een nieuwe stad. Na het instellen van de tijd zie je op de tv dat je pappie word geinterviewed bij zijn eigen gym. Na dit gezien te hebben wil je zelf ook daar heen en omdat het gevaarlijk is krijg je, na het redden van een prof., een eigen pokemon. Met deze pokemon ga je het grote avontuur aan om alle pokemon van het eilandje (200 in totaal) te vangen, dit kan alleen maar door te ruilen met iemand die het andere deel heeft.

mening : het zoveelste deel in de pokemon reeks, dit keer zonder een heleboel bekende pokemons uit de eerdere delen. Het spel element is wel verbeterd en de kunstmatige intellegentie is best wel hoog, maar dan nog is het niet moeilijk om het spel uit te spelen, gewoon zorgen dat je op tijd naar een Pokemon Center gaat. Grafisch is het erg mooi, de gevechten zien er wel grappig uit en als je langs het water loopt zie je je spiegelbeeld. Het verhaal is duidelijk weer op een laag pitje gehouden zodat het voor jongere spelers makkelijk te begrijpen is

oordeel Voor een pokemon spel is het aardig goed, maar dat komt door het uiterlijk

3 sterren van de 5

Coldman
16 October 2003, 16:51
http://www.reclandet.nu/multimedia/2002/ea/bilder/mohaa.jpg
Het is wel een vet spell!!
single player niet zow maar de multyplayer is echt gaaf ik doe het al een anderhalf jaar in een clan -=)SaD(=- we staan errug hoog en da maakt het juist leuker om het spel te spelen enzo !!
echt een :thumbsup: :thumbsup: voor het spel!!

En er is ook nog een mohaa SPearhead:
http://images.google.nl/images?q=tbn:ysn8Eo1WMeoC:www.metacritic.com/media/games/platforms/pc/medalofhonoralliedassaultspearhead/picture.jpg
Hij is wel leuk beter dingen maar hij begint snel te vervelen !!

Coldman
16 October 2003, 16:52
Woeps ik zal nog een ander plaatje zoekken van SPearhead!!

SpiNe
16 October 2003, 16:57
Originally posted by Coldman
Woeps ik zal nog een ander plaatje zoekken van SPearhead!! uhm je review voldoet niet helemaal aan de eisen:{

Coldman
16 October 2003, 16:59
huh het plaatjuh van mohaa assault is toch !!
maar die van spearhead daar krijg ik een emotie van een boos poppetje vandaar !!

SpiNe
16 October 2003, 17:05
Originally posted by Coldman
huh het plaatjuh van mohaa assault is toch !!
maar die van spearhead daar krijg ik een emotie van een boos poppetje vandaar !! Als je een review plaatst, vul dan dit in...

Naam van het spel::

Wat voor soort spel?:

Voor welke console is het of is het voor de pc?:

Jouw mening:

Hoeveel sterren geef jij hem? (uit de 5, 5=beste):


dus geen reclame maken voor je clan

Coldman
16 October 2003, 17:47
Me supper n00b |:( |:(

Alpha
17 October 2003, 09:43
http://overnetlinks.netfirms.com/images/hitman.jpg

Naam Game Hitman 2: Silent Assasin

Soort Game Shooter

Ontwikkelaar Eidos Interactive

Jaar Uitgave 2002

Console PC

Mening Echt een heel goed spel, zeker een musthave. De graphics zien er goed uit, ondanks dat het spel is opgebouwd uit vlakken. De Gameplay heb je vrij snel onder de knie en is gemakkelijk te besturen door middel van een aantal menu's (t spel stopt tijdens het kiezen dus als je een wapen aan het kiezen bent wordt je niet helemaal kapot geschoten). De mogelijkheden die je hebt zijn groot. Je kunt kiezen om de meest stille assasin te worden door veel te sneaken en mensen om te brengen met je wurgtouw, of om gewoon alle bad guys uit te moorden met behulp van pistolen, revolvers, shot guns, messen, golfclubs of wat dan ook.
De Muziek die het spel ondersteund is goed en de Replay ligt hoog, aangezien je verschillende manieren hebt om het level uit te spelen (de een moeilijker als de ander).

Mijn mening
Graphics 8
Gameplay 9
Muziek 7.5
Replay 7.5
Eindcijfer 8

Kastanje
26 October 2003, 10:59
Nba Live 2004
http://ask2.insidegamer.nl/ShowProductImage.asp?ProductCode=ps2nbl&WebsiteID=IGNL
Platform: Playstation 2
Ontwikkelaar: Ea Games
Releasedatum: Oktober 2003

Wat voor een soort spel?
Basketbal natuurlijk :) Nba Live 2004 is helemaal anders dan hun andere voorgangers, 2000, 2001, 2002, 2003... In 2004 doe jij alles zelf.

Mijn mening:
Ga hem maar kopen, er zitten ontelbare functies in las ik op de site, zeker een aanrader!

Alpha
27 October 2003, 08:42
Originally posted by Kastanje
Nba Live 2004
http://ask2.insidegamer.nl/ShowProductImage.asp?ProductCode=ps2nbl&WebsiteID=IGNL
Platform: Playstation 2
Ontwikkelaar: Ea Games
Releasedatum: Oktober 2003

Wat voor een soort spel?
Basketbal natuurlijk :) Nba Live 2004 is helemaal anders dan hun andere voorgangers, 2000, 2001, 2002, 2003... In 2004 doe jij alles zelf.

Mijn mening:
Ga hem maar kopen, er zitten ontelbare functies in las ik op de site, zeker een aanrader!

Heb je hem zelf gespeeld of niet?

Alpha
27 October 2003, 08:48
http://www.cdaccess.com/jpg/shared/front/large/mafia.jpg

Titel Mafia
Uitgever Invision
Jaar van Uitgave 2002
Genre Shooter
Platform PC
Mening Een goed spel, maar wel enigszins een GTA-kloon. Het principe van GTA wordt hierin enigszins over gedaan, maar dan zonder het free-riding principe. Je bent in dienst van een van de mafia-families in stad en moet voor Don Salieri allerlei klusjes opknappen. Het schieten gaat goed en vrij realistisch aangezien het vizier omhooggaat als je de trekker overhaalt. Het autorijden is vrij moeilijk, maar daarintegen krijg je er de Speed-Limiter bij, die er voor zorgt dat je onderde maximum-snelheid blijft.

Cijfer
Graphics 9
Muziek 6,5
Gameplay 7
Replay 7.5
Totaal 7.3

Kastanje
27 October 2003, 11:33
Originally posted by Alpha
Heb je hem zelf gespeeld of niet? nee, maar NBA games zijn altijd goed, zeker als ze van EA sports zijn..

SpiNe
27 October 2003, 17:08
Originally posted by Kastanje
nee, maar NBA games zijn altijd goed, zeker als ze van EA sports zijn.. ahahhahahahaha!!!:d :wave:

Denden 100 piek
30 October 2003, 12:16
Ik dacht: kom laat ik maar weer es een leuk gamepje reviewen.
Welke game kan ik dan beter reviewen dan de game die ik net heb uitgespeeld, Skies of Arcadia?

Wat? Skies of Arcadia: Legends

Huh? Een traditionele RPG, compleet met random battles en turn-based gameplay.

Welke console? Een port van de Dreamcast naar de Gamecube met verbeterde graphics en extra's.

WTF is er dan zo bijzonder aan? SoA is één van de beste RPG's die ik ooit heb gespeeld.
De wereld van SoA is gigantisch, en verschrikkelijk mooi ontworpen.
Het originele van deze game is dat de wereld bestaat uit in de lucht zwevende eilanden.
De luchten van Arcadia worden gedomineerd door luchtpiraten, jij bent er een.
Jij bent Vyse, een Blue Rogue.
Jij hoort bij de 'goede'piraten die alleen van de rijken steelt, niet zoals de Black Pirates, die van iedereen stelen.
Op een dag besluit jou vader, kapitein van een piratenschip, een slagschip aan te vallen.
Vise moet samen met zijn goede vriendin Aika de kapitein van het schip een ass-wooping geven.
Als je dat gedaan hebt, kom je een gevangene tegen op het schip.
Fina, een vrouw wiens afkomst onbekend is.
Zij legt uit dat ze op een missie is om de 6 maankristallen te vinden.
Als deze maankristallen in de verkeerde handen vallen, dan kan dat het einde van de wereld betekenen.
Vise en Aika besluiten Fina te helpen met haar zoektocht, en zo begint een groots avontuur.
Maar voordat dit zover is, ben je alweer een paar uur bezig.

Deze game heeft een erg vrolijke sfeer, je speelt met een grote glimlach op je smoel, zo fantastisch is de sfeer.
Het verhaal wordt goed verteld, maar het wordt nooit ingewikkeld of supertreurig.
Met het verhaal zit het wel goed, maar hoe zit het met het vechtsysteem?
Ik zal het maar meteen zeggen, Final Fantasy, eat your heart uit.
Integenstelling tot Final Fantasy, zien de gevechten er heel levendig uit, de vechters bewegen over het 'slagveld'en proberen wanneer ze niet 'aan de beurt'zijn ook aan te vallen(alleen raken ze dan nooit).
Het menu is simpel maar doeltreffend, en de magie mag er ook wezen.
De planeet wordt omringd door zes manen, die elk een kleur hebben.
Iedere kleur is een bepaald soort magie, de maansteen waar je wapen uit bestaat kan in elk van die kleuren worden veranderd.
Zo kun je voordeel hebben in een gevecht door je wapen in de goede kleur te veranderen.
Ook leer je magiepunten aan het eind van het gevecht naar aanleiding van welke kleur je wapen heeft.
Zo bepaal je zelf welke magie je wilt leren.
Je vechters delen ook de aanvalspunten die je nodig hebt om speciale aanvallen of verdedigingen te doen.
Strategie is de key dus.

De graphics zijn gedetailleerd maar als je een object naderd, zul je zien dat het object steeds gedetailleerdere lagen erbij krijgt.
Loop je er van weg dan wordt het weer laag per laag vager.
Dat is irri en totaal overbodig met de power die de Gamecube bied maar goed.
Wil ik trouwens wel ff bij zeggen dat de werelden er prachtig uit zien.
Hoofdcharacters zijn gedetailleerd maar andere mensen zien er volgens mij net zo uit als op de Dreamcast, hoekig en lelijk.

Leveldesign is fantastisch, er valt een boel te exploren en de meeste dungeons zijn heel goed ontworpen.
de wereld is zoals eerder gezegd gigantisch, elk van de zes manen heeft een bijhorend volk, en elk volk heeft een continent voor zichzelf met 1 of twee mooie stadjes.
Je kan uren besteden met het exploren van de stadjes alleen al, kopen van dingetjes, en een beetje kletsen met inwoners.
Je zal iig geval met het kopen van spullen geen enkel probleem hebben, want dankzij de gevechten verdien je geld in overvloed.

De characters zijn een en al cliché, de koene held, zijn stoere, maar wel een beetje vreemde vrouwelijke sidekick, een verlegen onbekende vrouw, de ultracoole ouwe lul met artificiële arm die jaagt op een walvis(combinatie van Barret uit FFVII en die gast uit Moby Dick vink zelf).
Niks nieuws hier maar de characters zijn wel interessant.

Het geluid is goed gedaan, standaard geluiden uit de omgeving, af en toe is er een beetje voice-acting wat best wel geinig is.
Maar de muziek is wat het spel net wat meer geeft, heel veel meer zelfs.
Van de openingstheme tot de credits word je gigantisch verwend met memorabele muziek vergelijkbaar met FF.

De replay verdient het meeste lof, er zijn 88 ontdekkingen die je over de hele wereld kan doen.
Je kan maanvissen verzamelen om een extra verhaallijntje te volgen.
Chams om Fina's wapen te laten evolueren, je kan vliegende vissen vangen en verkopen, heel veel schatten zoeken en speciale gevechten aangaan als premiejager voor beloningen.
Er is zoveel te doen, mijn teller bleef steken op 96 uur toen ik het spel uitspeelde, en dat dan nog niet eens 100 procent.

Kortom, dit spel is geweldig!

5 sterren.

Nightwolf
30 October 2003, 15:54
DAT is pas een review :d :respect: lijkt me een leuk spel maar helaas heb ik niet de juiste console

Kastanje
31 October 2003, 17:20
Originally posted by SpiNe
ahahhahahahaha!!!:d :wave: pilletjes genomen? :rolleyes:

Kastanje
3 November 2003, 20:47
Resident Evil: Outbreak
Console: PS2
Wat voor game?
Ik denk wel dat jullie dit weten :D Op avontuur met zombie's
8{

RE: Outbreak kan online gespeeld worden, het is dus een soort van teamwork met een paar maten, en zo zombies afknallen :p leuk me wel leuk maar ik ga 'em niet kopen

http://ask2.insidegamer.nl/ShowProductFile.asp?FileID=38018
http://ask2.insidegamer.nl/ShowProductFile.asp?FileID=38013

De echte Resident Evil fan is maar al te bekend met het fenomeen deuren. Deze werden flink uitgebuit in de Resident Evil serie om het volgende kamertje te laden, maar ook om de spanning op te bouwen. Nooit wist je zeker wat je aan de andere kant van een deur kon verwachten.

Toch maakt Capcom daar een eind aan met Resident Evil online, daar zullen namelijk geen deur-sequences meer in zitten. Dat zou niet goed genoeg werken bij een online game en bovendien wil Capcom er wat extra spanning ingooien door het voor zombies mogelijk te maken jou te volgen door deuren. De speler zal zelf ook deuren in kunnen schieten of laten exploderen met dynamiet of iets dergelijks, de slopers onder ons kunnen dus hun lol op met Resident Evil Online.

Op de E3 zullen we meer zien van deze veelbelovende nieuwste telg uit de Resident Evil serie.

vlotganger
4 November 2003, 16:31
Need for speed udergound...

leek me leuk om ff te revieuwen, omdat ie nog niet in omloop is
keb de minder legale versie ergens vandaan, en t spel is echt cybergaaf...
myn mening is echt positief.. keb n stuurtje van mcroflop, en bij Need for speed HP2 deed d fFb t niet. maar hierbij trilt dat stuur echt je handen uit! en als je genoeg geld heb kun je zoveel investeren in j auto als j wilt.. n rydende bankrekening wordt t dan.

Uitgever EA games
Soort gam,e (boing...) racegame, met lan/internet multieplay optie
platform: alle, behalve nintendo 64 enzop

de game heeft een beetje het 2fast-2 furious- idee, je moet geld verdienen door straatraces te houden, en met dat geld kun je auto's kopen, tunen en verbeteren. sommige tunes komen neer op uiterlijk, met andere kun je ineens 50km/h harder. de gameplay is echt fijn, (5 was hoogst tog?) dus dat wordt n 5, de graphics zijn ook egt goed! ook 5
de verhaallijn raakt soms kwijt, 3.5 ofzop. de muziek is erg fijn, voornamelijk rock, zodat je lekker opgefokt raakt, en wil winnen...

(graphics vereisen we;l n redelijke pc.. ik werk met 128 mb video, 2.8 gighz. processor)

Kastanje
4 November 2003, 17:52
^^
Site: http://www.eagames.com/official/nfs/underground/us/home.jsp

En ik wou der ook nog effe een paar ss bij plaatsen.
http://images.ea.com/eagames/official/nfs_underground/screenshots/console/set1/scrn_1.jpg http://images.ea.com/eagames/official/nfs_underground/screenshots/console/set1/scrn_3.jpg http://images.ea.com/eagames/official/nfs_underground/screenshots/console/set3/scrn_7.jpg

Denden 100 piek
4 November 2003, 17:58
:9~ :9~ :9~ :9~ :9~ :9~ OMG NFS Underground is echt de ultieme shit!!!!!!!!

SpiNe
4 November 2003, 18:05
Originally posted by Denden 100 piek
:9~ :9~ :9~ :9~ :9~ :9~ OMG NFS Underground is echt de ultieme shit!!!!!!!! als ik me niet vergis zijn dit de screens van de 40% versie zoek maar eens naar nieuwere screens of lees de pu daar staan pas geile screens:)

vlotganger
5 November 2003, 07:39
tis echt vet lullig!@ de release zo in oktober zijn, en is nu pas 27 nov. als t niet later wordt... de versie die ik hbe is af en toe wel n beetje labiel.. maar de gameplay is gewoon super! alsie uit is koop k wel d 100% versie.

Nightwolf
5 November 2003, 08:19
niet offtopic reageren mensen, dank u

Rensje
17 November 2003, 20:09
Titel:
Kuru Kuru Kururin

Console:
Game Boy Advance

Ontwikkelaar:
Nintendo Japan

Uitgebracht in:
2001, samen met de GBA

Screens:

http://digilander.libero.it/calimerosegg/gallery/gbadvance/kurukuru.gif http://www.lofi-gaming.org.uk/pocket/pics/gba/kuru_3.jpg

Review:

Kuru Kuru Kururin is echt een titel die bij niemand een belletje zal doen rinkelen, en daarom is het ook niet het eerste spel dat je oppikt als je een leuke puzzel- of behendigheidsgame zoekt voor je kleine apparaatje. Toch is het een heel erg leuk en verslavend spelletje dat je niet zomaar weglegt als je er eenmaal mee begonnen bent.

Eerst maar even het verhaal in het kort. Kururin is een klein vogeltje dat een helikoptertje genaamd Helirin bestuurt en daarmee door het hele land heen vliegt. In ditzelfde land zijn Kururin's broertjes en zusjes verdwaalt en nu moet hij ze achterna om ze in tien werelden te redden en veilig thuis te brengen.

Dit magere introductieverhaaltje had heus wel wat beter gekund, maar gelukkig doet het niets af aan het feit dat het spel erg leuk is om te spelen. Het basisidee van het spel is heel simpel gehouden, en daarin zit hem net de charme van deze game.

De bedoeling is een ronddraaiend stokje door de verschillende stages loodsen zonder daarbij de muren aan te raken. Raak je toch drie keer de muur zonder je hartjes aan te vullen bij een rustpunt, dan ben je af en moet je de stage opnieuw beginnen.

Er zijn eigenlijk drie verschillende spelmodi die je in twee moeilijkheidsgraden kunt spelen.

Op de eerste plaats is er Practice, een mode waarin je alle stages kunt spelen die je in de Adventure Mode hebt weten te bereiken of zelfs uit hebt weten te spelen. Deze mode is prima geschikt voor spelers die nog niet erg vertrouwd zijn met het spel en de besturing, en die gewoon even de beginstages op hun gemak een paar keer door willen spelen om het spel goed in de vingers te krijgen.

De tweede speelmode is Adventure, waar je samen met Kururin tien werelden doorkruist, elk bestaande uit drie stages. Steeds krijg je twee stages waarin je nieuwe dingen tegenkomt en en in de derde worden dan je nieuw verworven vaardigheden getest. Dit is een erg leuke mode waar je wel wat uurtjes zoet mee bent, zeker de latere stages op Hard.

De derde en laatste mode is Challenge. In deze mode krijg je 50 heel korte stages tot je beschikking die je in een recordtempo moet doorkruisen zonder daarbij ook maar één keer de muur te raken. Dit is de meest frustrerende mode, maar ook de meest bevredigende.

Deze Challenge is ook in multiplayer te spelen met vier spelers, en je hebt er maar één cartridge voor nodig. Zoals je dat wel eens ziet bij andere spellen worden er hier geen spelmogelijkheden weggelaten als je maar één casette gebruikt. Deze race tegen de klok is echt hilarisch en zal zorgen voor ettelijke uurtjes plezier.

Grafisch zit deze game goed in elkaar. De plaatjes zijn scherp, de bewegingen van de game vloeiend en het hele spel is doorspekt met leuke effecten en andere gimmicks. Zo kun je bijvoorbeeld je helikopter gaan ombouwen met onderdelen die je op je reis kunt vinden, en telkens als je een broertje of zusje red blijft die op een vleugel van Helirin zitten en wacht geduldig tot je hem of haar in veiligheid brengt.

Het geluid is ook erg leuk. De meeste korte effecten zijn grappig, Kururin's stemmetje is erg aandoenlijk en vooral de achtergrondmuziek is erg mooi. Niet schreeuwerig, en ook niet saai. Vaak is muziek pas goed als hij totaal niet opvalt, en dat is bij deze game het geval. Het is gewoon mooi samengesmolten met de rest van het totaalpakket.

Hieruit kunnen we dus met een gerust hart concluderen dat Kuru Kuru Kururin een erg leuke en uitermate verslavende behendigheidsgame is waar je best een aantal uurtjes zoet mee kunt zijn. De Hard mode is erg lastig en ook de Challenges zijn erg tijdrovend. Een prima game voor de stille uurtjes op het werk, of de tijd die je in de vakantie op de camping doorbrengt!

Waardering:
:thumbsup: :thumbsup: :thumbsup: :thumbsup:

Rensje
18 November 2003, 00:59
Titel:
F-Zero: Maximum Velocity

Console:
Game Boy Advance

Ontwikkelaar:
Nintendo

Uitgebracht in:
2001, samen met de GBA

Screens:

http://www.gbcorner.com/gbadata/f_zero_jap/01.jpg http://scifi-rpgs.subportal.com/games/images/previews/0501/fzero/fzeroagb_ss_01.jpg

Review:

Heb je ook wel eens de neiging gehad om gewoon op een zondagmiddag in je Ferrari of Porsche te stappen en tegen 300 kilometer per uur over de snelweg te scheuren? Als je dan geflitst wordt kun je voortaan naar je werk fietsen, maar de kick heb je gehad. Gelukkig weten gamers dat er voor die kick ook alternatieven bestaan, en laat F-Zero: Maximum Velocity er nou één van zijn!

Het verhaaltje dat bij deze game hoort is eigenlijk totaal niet van toepassing omdat er behalve in de handleiding niet één keer naar verwezen wordt, maar voor alle duidelijkheid vermelden we het toch maar even. Het is een kwart eeuw geleden dat Captain Falcon en kornuiten de uitdagende F-Zero races trotseerden, maar opnieuw is er een schare coureurs naar voren gekomen om deze uitdaging aan te gaan!

Kort samengevat is deze poort van het SNES-origineel gewoon een racegame in zijn puurste vorm. Je scheurt met supersonisch snelle machines over langgerekte banen en probeert tegen elke prijs je tegenstanders voor te blijven. Rijdt je een ronde, dan krijg je een tijdelijke turbo-boost ter beschikking en raak je beschadigd dan is een korte stop in de pit geen slecht idee.

Toch heeft F-Zero veel meer te bieden dan dit alleen. Deze game moet het eigenlijk vooral hebben van de adrenaline-pompende snelheden die je kunt bereiken, en de prachtige visuele effecten die hiermee gepaard gaan. Want laten we eerlijk zijn, met 700 kilometer per uur de tegenstand gewoon ver achter je laten geeft echt een enorme kick!

Dit spel bestaat uit 3 verschillende spelmodi. De eerste en belangrijkste is Grand Prix. Hierin race je met een van tevoren gekozen machine over vijf parcoursen van oplopende moeilijkheidsgraad. Het is steeds zaak om je tegenstanders voor te blijven en te proberen niet uit de race te vallen. Dit werkt met een afvalronden-systeem, waardoor je steeds beter geplaatst moet zijn om nog verder te mogen racen. Haal je het niet, dan moet je overnieuw beginnen.

De tweede spelmode is Training. In deze mode kun je een bolide naar keuze selecteren, een parcours kiezen dat je wilt oefenen en je kunt zelfs instellen of je een virtuele oefenparnter hebt en hoe goed die precies is. Deze mode is geschikt om de parcoursen te leren kennen en een beetje de handling van de machines onder controle te krijgen, want zeker in het begin is dit spel vrij onhandelbaar. Gelukkig zit er in het main menu een korte tutorial die je stap voor stap door de besturing leidt.

De derde en laatste spelmode is Championship. Dit is eigenlijk een soort time-attack, maar het is hier de bedoeling dat je tegen de F-Zero kampioen racet. Weet je de kampioen te verslaan, dan mag je jezelf voortaan kampioen noemen en kun je dus ook tegen jezelf gaan racen. Dan is het gewoon nog een kwestie van de snelste tijd blijven verbeteren. Jammer aan deze spelmode is dat je telkens op het Champion Circuit rijdt, waardoor er nogal weinig variatie in zit.

De link-up mogelijkheden van F-Zero zijn dik in orde. Hoewel het mogelijk is om het spel in multiplayer te spelen met maar één casette is het toch wel aan te bevelen om één casette per speler te gebruiken, zodat je alle features ter beschikking hebt. Zo kun je bijvoorbeeld lekker samen een Grand Prix rijden of gewoon je beste tijden en ghosts van de Chapionship Mode uitwisselen. Speelplezier verzekerd!

Grafisch zit deze game bijzonder goed in elkaar. De parcoursen schieten met een ongekende soepelheid onder je voorbij, en de lichteffecten en schademodellen van de machines zijn om van te snoepen. Verder zijn de achtergronden van de parcoursen mooi uitgewerkt en geven de obstakels die je sporadisch tegenkomt ook best een aardige lichtshow. Duimpjes omhoog voor dit kunststukje!

Wees gerust, met het geluid is ook alles dik in orde. De machines maken een cool zoemgeluid, de obstakels op de baan hebben ook leuke geluiden (vooral de mijnen), en de muziek die bij deze game is gevoegd is ronduit briljant! Gewoon lekker stevige deuntjes die heel goed passen bij de omgevingen en die de kick alleen nog maar opvoeren.

Al met al is F-Zero: Maximum Velocity gewoon een ontzettend coole racegame die absoluut niet in je collectie mag ontbreken als je geen problemen hebt met futurisme en supersnelheden. Het spel ziet er gelikt uit, het klinkt lekker en het speelt als een echte F-Zero. Gewoon een topper!

Waardering:
:thumbsup: :thumbsup: :thumbsup: :thumbsup:

Rensje
18 November 2003, 03:26
Ik blijf gewoon reviews posten jongens, dit is hartstikke leuk om te doen! :)

Titel:
Castlevania: Harmony of Disonnance

Console:
Game Boy Advance

Ontwikkelaar:
Konami Japan

Uitgebracht in:
2002

Screens:

http://www.gamechronicles.com/reviews/gba/castlevania/hod3.jpg http://www.gamechronicles.com/reviews/gba/castlevania/hod1.jpg

Review:

Castlevania, het is ondertussen een legendarische serie. Dat is eigenlijk uniek, want sinds het eerste deel is er behalve op grafisch gebied nooit veel veranderd aan deze lang lopende spellenreeks. Anno 2002 mogen we de nieuwste 2 delen in ons midden verwelkomen, en Harmony of Disonnance is er één van. Is het vijftiende deel in de reeks net zo leuk en verslavend als zijn voorgangers? Lees verder!

Ook deze game leidt aan een armzalig verhaaltje wat we ondertussen al zo goed kennen. Allicht, de namen zijn een beetje anders, maar voor de rest is het gewoon nog hetzelfde als dat we al zo vaak eerder hebben gezien. Deze keer is het Juste Belmont die zijn vrienden Maxim en Lydie moet zien te redden uit de klauwen van de slechte Dracula. Laat je wederom niet misleiden door het zwakke verhaal, want deze game heeft potentieel!

Je merkt het meteen al wanneer je het spel voor het eerst start en het korte introductiefilmpje wordt getoond: grafisch is er aan deze game gesleuteld! Waar het vorige deel grafisch een klein beetje achterliep maakt HOD prima gebruik van de mogelijkheden van de GBA. Mooie lichteffecten, vloeiende bewegingen en gedetailleerde sprites. We hebben echter geen tijd om al dit moois uitgebreid te aanschouwen, er moeten mensenlevens worden gered!

Behalve grafisch is deze game ook verbeterd qua leveldesign en zelfs het combatsysteem is aan een opknapbeurt onderworpen. Waar de vorige Castlevania nog heel erg duister was en de monsters bijna wegvielen in de achtergrond is deze titel opmerkelijk lichter en de monsters wat schreeweriger gekleurd. Dit verbeterd in ieder geval het speelplezier bij wat slechter licht, omdat je nu de monsters tenminste goed kunt zien.

Het combatsysteem is zoals gezegd dus ook stevig aangepakt, en vooral op het gebied van het zweepvechten. een belangrijke verandering ten opzichte van Circle of the Moon is het zwiepen. Nu kun je de zweep in een willekeurige richting bewegen door tijdens het ingedrukt houden van de B-toets een richting op de vierpuntsdruktoets in te drukken. Erg handig om die op en neer zwevende baddies snel uit te schakelen!

De wijze waarop de speler in het spel magie kan inzetten in zijn eeuwig voortdurende strijd tegen het kwaad is ook een beetje veranderd. Waar de vorige titel gebruik maakte van Action Cards en Attribute Cards die je kon combineren om een gewenst magisch effect te verkrijgen als je DSS inzette kun je in deze telg spreukenboeken verzamelen en die combineren met je subweapons om zodoende dood en verderf te zaaien.

Monstertjes in de pan hakken en het slot van Graaf Dracula verkennen is natuurlijk allemaal heel leuk, maar wat Castlevania nog eens extra leuk maakt zijn de puzzelelementen die door het spel heen geweven zitten. In HOD bestaan deze puzzels uit het feit dat je niet in één, maar eigenlijk in twee kastelen tegelijk rondloopt en op bijna ieder gewenst moment tussen deze kastelen kunt wisselen. Eén van de twee kastelen is eigenlijk een soort interdimensionaal spiegelbeeld van het echte kasteel, en dit zorgt voor leuke momenten als je op een gegeven moment gewoon niet meer weet of je nu in het normale kasteel zit of in de andere dimensie.

Castlevania zou ook Castlevania niet zijn zonder de onvermijdelijke levelbazen die moeten worden verslagen om te kunnen vorderen door het spel. Ze zijn stuk voor stuk erg taai en prachtig geanimeerd, dus dat wordt genieten telkens als je er één tegen het lijf loopt. Vooral Dracula springt in deze versie letterlijk in het oog.

Hoe meer je die arme Juste laat vechten, hoe meer ervaringspunten hij zal opdoen, en uiteindelijk zal hij dan een niveau in ervaring stijgen. als dat gebeurt worden zijn statistieken zoals kracht en behendigheid wat verbeterd en krijgt hij wat meer levenskracht en mana. Eerlijk gezegd is het RPG-gedeelte van de Castlevania-serie niet erg diepgaand, maar toch is het een aardige toevoeging.

Grafisch zit dit spelletje, zoals al eerder is gezegd, erg goed in elkaar. Mooie effecten, heldere omgevingen, leuke spreuken en coole monsters. Wat wil een mens nog meer van een goede Action-RPG?

Het geluid is in dit spel ook dik in orde. Tijdens het vechten maakt Juste leuke geluidjes, de monsters kermen af en toe ook flink en de muziek is erg sfeervol. De ene keer loop je weer in een heldere gang met bijpassende muziek, de andere keer loop je door de kerkers met een ijzig kil deuntje op de achtergrond. Altijd toepasselijk en nergens storend.

Ik denk dat het zo zoetjes aan tijd wordt dat ik een conclusie ga trekken uit mijn verhaal. Simpel gezegd is dit gewoon een enorm leuke game die de elementen van een platformgame succesvol combineert met de diepgang van een RPG zonder de opzwepende elementen van een actiespel te verliezen. Als je een fan van het genre bent moet je deze game gewoon hebben!

Waardering:
:thumbsup: :thumbsup: :thumbsup: :thumbsup: :thumbsup:

Rensje
18 November 2003, 06:47
Titel:
Pokémon Ruby/Sapphire

Console:
Game Boy Advance

Ontwikkelaar:
Game Freak Japan

Uitgebracht in:
2003

Screens:

http://images.nintendo.com/nintendo/contents/gamepage/gamecontent/images/p/pokemon_gba_8.jpg http://images.nintendo.com/nintendo/contents/gamepage/gamecontent/images/p/pokemon_gba_6.jpg

Review:

Deze nieuwe delen in de Pokémon-serie worden niet door iedereen met gelijke lof ontvangen, maar eigenlijk is dit onterecht. Ook het jongste broertje van de reeks is een heel erg goede game geworden, eigenlijk veel beter dan zijn voorgangers op de Game Boy en Game Boy Color. Wil je weten waarom? Lees vooral verder, dan zie je het vanzelf!

Het verhaal is gewoon weer lekker simpel gehouden, puur omdat dit spel geschikt moet zijn voor alle leeftijden. Wat ik me dan afvraag is waarom ze het niet gewoon naar het Nederlands vertalen, maar daar zullen de jongens en meiden van Game Freak wel zo hun redenen voor hebben. Het komt er in ieder geval op neer dat je verhuist bent naar Littleroot Town, en dat je vader op TV is wanneer je daar aankomt. Je wilt naar hem toe gaan, maar wordt nog opgehouden door professor Birch die je een Pokémon laat uitzoeken om mee te strijden en jezelf te beschermen in de wildernis.

Als je eenmaal je keuze hebt gemaakt vertrek je op je lange reis om alle gyms en hun leiders te verslaan, Team Aqua of Magma klop te geven en uiteindelijk de Pokémon League te winnen. Onderweg vang je steeds nieuwe Pokémon, evolueren de wezentjes die je al had naar sterkere Pokémon en versla je tientallen nietige trainers die in jou een gemakkelijke tegenstander zien.

Tot zover nog niets nieuws, maar het wordt in deze game pas leuk als je de nieuwe aspecten gaat ontdekken. Zo zijn zowel de graphics als het geluid er drastisch op vooruit gegaan. Je ziet je reflectie nu als je in het water kijkt, je laat voetstappen achter in de as en het zand, en het weer veranderd naargelang de locatie waar je vertoeft. Het is allemaal erg mooi weergegeven en schept toch echt wel wat meer sfeer dan de voorgaande delen konden bieden.

Het vechten is ook een stuk leuker geworden. De artificiële intelligentie van de tegenstanders is er behoorlijk op vooruit gegaan, en de nieuwe mogelijkheid om twee tegen twee te vechten is gewoon erg cool. Misschien kun je jezelf daar nog niet veel bij voorstellen, maar geloof me maar als ik zeg dat met Blaziken en Groudon tegen Swampert en Seviper knokken een kick geeft, en zeker als je een mooie zege weet te bereiken. De gevechtsanimaties zijn erg gelikt, alleen is het jammer dat Pokémon nog steeds niet echt op elkaar afspringen, zoals dat wel was beloofd.

Als je een keer geen zin hebt om te vechten of Pokémon te vangen, kun je altijd nog een bezoekje brengen aan de Game Corner of lekker gaan shoppen in de Department Store. Er is echt voor iedereen wel iets leuks te beleven in deze game. Wat dacht je bijvoorbeeld van het bouwen van een geheime basis of het aanplanten van je eigen moestuintje? Het kan allemaal in Pokémon Ruby/ Sapphire!

De Pokémon die in deze game zitten zijn grotendeels nieuw, er zijn maar weinig oude Pokémon over en het totaal komt dan ook ongeveer op de 200. Er hadden er wel wat meer in mogen zitten, en ook jammer is dat je alleen in Hoenn komt en niet erbuiten. Voor de rest is dit een uitermate geslaagde game op alle vlakken, die iedere fan van Pokémon op zich of gewoon van RPG's met een gerust hart aan zijn collectie kan toevoegen.

Waardering:
:thumbsup: :thumbsup: :thumbsup: :thumbsup:

Impressions
1 December 2003, 09:23
Titel
Mario Kart : Double Dash!!

Console
Gamecube

Ontwikkelaar
Nintendo

Uitgebracht in
2003

Review

Het verhaal zit er niet in, of je moet als verhaal nemen dat iedereen vrede heeft gesloten en maar besluit om in een kartwagentje te gaan racen. :)

De bedoeling van het spel is racen met power-ups, zoals schilden, bananeschillen, bliksemschichten etc. Met die power-ups kan je tegenstanders raken, waardoor die enkele seconden tijdverlies hebben. Je zit nu met 2 man in een wagentje, en dus kan je dubbel zo veel power-ups hebben als in de vorige delen, te weten : Mario Kart 64 (N64), Super Mario Kart (SNES) en Mario Kart Advance (GBA)

Het race-power-up gehalte is een beetje in een foute balans. Zo kan je bijvoorbeeld de meest ultieme racer zijn, en toch verliezen door pech met power-ups, bijvoorbeeld een blauw vliegend schild, wat rechtstreeks op speler 1 afgaat en niet te blokken/ ontwijken is. Als zoiets op het laatste moment gebeurt, en je heel de race eerste hebt gelegen is het balen als je ook nog eens op het laatste moment word ingehaald. Da's wel jammer.

De besturing is zoals je gewend bent van Mario Kart & Nintendo. Meesterlijk :respect: Het is wel heel ff wennen dat je in de bochten niet hoeft te remmen, maar als je dat eenmaal doorhebt dan is de besturing eigelijk supersimpel en supergoed.

Het baanontwerp valt tegen eerlijk gezegd. Het is een beetje té... Maar misschien komt dat door de overdrevenheid van de power-ups. Waardoor je altijd de bocht uit flikkert. De ALL cup tour is ook teveel van het goede, in de zin van : 16 banen rijden, aan 1 stuk door... In andere woorden : 3 kwartier Mario Kart. Multi player is dat fijn, single player iets minder. Na een tijdje gaat het toch gewoon vervelen, ook omdat je de perfecte score wil halen en er waarschijnlijk in minimaal 1 baan toch wel iets fout gaat, waardoor je een nét niet perfecte score hebt, en dus 3 kwartier opnieuw moet gaan... (endless loop)

Met een paar vrienden kan dit spel super worden, super grappig maar je moet er wel tegen kunnen dat als je de beste bent, dat je telkens kapot geschoten wordt door rode/blauwe schilden etc.

Score : Singleplayer 3,5 uit 5
Multiplayer 4,5 uit 5

Impressions
1 December 2003, 09:39
Nog even wat screens van Mario Kart :)

Impressions
1 December 2003, 09:40
Btw, hoe kan je meerdere plaatjes uploaden in 1 reply? Zo gaat het beetje langzaam..

Nightwolf
1 December 2003, 12:29
alle plaatjes uploaden naar een uploadsite of neem bijvoorbeeld een lycos account

Rensje
2 December 2003, 06:56
Een maat van mij heeft Mario Kart: Double Dash en zelfs nadat hij weken heeft kunnen oefenen was ik na één dag al net zo goed als hij en waren de races die we samen hebben gereden enorm spannend en echt hilarisch!

Hier toch even een paar puntjes van kritiek op je review:


Het is Mario Kart: Super Circuit (GBA)
De balans is niet slecht. Het is niet eerlijk om te zeggen dat je steeds wordt platgeschoten als je de beste bent. Als je namelijk echt de beste bent kun je effectief gebruik maken van je eigen power-ups om die van anderen af te weren.
Het blauwe gevleugelde schild gaat niet af op speler 1, maar op de speler die op dat moment aan kop ligt. Dit klonk een beetje verwarrend.
Je kiest er zelf voor om die banen alle 16 achter elkaar aan te rijden, dus als het dan gaat vervelen kun je daar het spel niet de schuld van geven. Het is tenslotte mogelijk ze gewoon los of 4 bij 4 te rijden.


Verder een prima review waarvan ik er meer hoop te lezen! :thumbsup:

Impressions
2 December 2003, 07:07
Originally posted by Rensje

Het is Mario Kart: Super Circuit (GBA)
De balans is niet slecht. Het is niet eerlijk om te zeggen dat je steeds wordt platgeschoten als je de beste bent. Als je namelijk echt de beste bent kun je effectief gebruik maken van je eigen power-ups om die van anderen af te weren.
Het blauwe gevleugelde schild gaat niet af op speler 1, maar op de speler die op dat moment aan kop ligt. Dit klonk een beetje verwarrend.
Je kiest er zelf voor om die banen alle 16 achter elkaar aan te rijden, dus als het dan gaat vervelen kun je daar het spel niet de schuld van geven. Het is tenslotte mogelijk ze gewoon los of 4 bij 4 te rijden.



1. Ach ja, Super Circuit... Ik heb hem zelf niet, dus ik noemde hem even voor het gemak Advance

2. Als je met Time Trial telkens tientallen procenten sneller bent dan anderen, lijkt het me logisch dat je beter bent, toch?

3. Excuses voor de verwarring :yes:

4. Als je dat niet doet, dan krijg je niet alle wagens en rijders, en aangezien ik alles wil, moet ik dat wel.

vlotganger
2 December 2003, 15:12
is die gba sp het proberen waard? of is het wel bagger om ermee te spelen...

kan ik beter n gba of n sp koperen...

Impressions
2 December 2003, 15:14
Originally posted by vlotganger
is die gba sp het proberen waard? of is het wel bagger om ermee te spelen...

kan ik beter n gba of n sp koperen...

Als je nog geen gba of sp hebt, zou ik voor de sp gaan. SP is beter ivm met batterij/accu en je hebt er verlichting in, dus je kan in het donker spelen

vlotganger
2 December 2003, 15:18
ow okeej, das idd wel relaxed....
quanta costa? of valt dat wel mee?

Impressions
2 December 2003, 15:19
Originally posted by vlotganger
ow okeej, das idd wel relaxed....
quanta costa? of valt dat wel mee?

Evenduur dacht ik

vlotganger
2 December 2003, 15:21
kee, tnx.. gaat lukken...

Rensje
2 December 2003, 15:26
GBA - €100,-
GBA SP - €129,-

GBA SP is beter qua prijs/qualiteit-verhouding, maar je moet er rekening mee houden dat de hoofdtelefoonfunctie niet meer beschikbaar is. Vraag me niet waarom, want ik heb geen idee.

Oh, en Elvenkindje: blij dat je mijn kritiek niet persoonlijk opvat. :)

vlotganger
2 December 2003, 15:27
dank...keej, dit gaat de kerstpedofiel veel geld kosten..

Impressions
2 December 2003, 15:27
Originally posted by Rensje
Oh, en Elvenkindje: blij dat je mijn kritiek niet persoonlijk opvat. :)

Was het dat wel dan? :+

Rensje
2 December 2003, 15:46
Iemand nog een woordje over voor mijn reviews? :kots:

Impressions
2 December 2003, 15:47
Originally posted by Rensje
Iemand nog een woordje over voor mijn reviews? :kots:

Ja :yes: Ze zijn wel vet

vlotganger
3 December 2003, 05:42
idd... maar ff een vraagje.. waar haal je die screenshots van de gba? (welke site dan...) ik neem aan dat er geen printscreen knop op die gba zit.

Rensje
3 December 2003, 15:59
Nou, je zoekt gewoon in Google op afbeeldingen, en dan ga je zoeken naar afbeeldingen met de exacte schermresolutie van de GBA (240x160). Op die manier kom je aan goede, scherpe plaatjes die allemaal even groot zijn en precies kloppen met de werkelijkheid.

vlotganger
9 December 2003, 19:19
okee... gestudeert?
waa, er kunnen wat vage l´eestekens in de reply staan, dit toestenbord komt uit de tyd van Nerµo, en isnniet eens Qwerty.

Suepahfly
30 December 2003, 13:17
Titel:F-zero GX

Console:Gamecube

Ontwikkelaar:Nintendo/Sega's amusement vision

Uitgebracht in:2003

Review:
F-zero is net als Mario en Zelda een van de populairste reeksen van Nintendo. Deze futuristische racer was de eerste van zen soort op de SNES, en het was nog een verdraaid goede game ook.Ook de N64 had een F-zero(F-zero X).Deze was qua gameplay dik in orde, maar de graphics waren zeer pover, omdat de console niet genoeg kracht had om 30 man op het veld te brengen, en nog eens de snelheid te behouden die er gewenst was.

De meeste racers zijn arcade-gericht, maar de laatste tijd probeert men hier verandering in te brengen. Story mode toevoegingen zijn meer en meer van de partij(de laatste TOCA, NFS), maar deze zijn dikwijls niet zo denderend...F-zero is niets anders. Het spel heeft een verhaal, maar dat is zo ongeloofwaardig als het dom is.

F-zero is een speciaal spel.Overal waar het de vorige keer niet goed deed, doet het dat nu wel. De grafische pracht schitterd van je scherm, terwijl je met 30 "wagens" tegen 1000km/h door de bochten scheurt en je boost inzet. 1000km/h? Ja, het spel moet het hebben van de snelheid, tis een futuristische racer voor iets he. Het is een prachtig spel, de omgevingen zijn, in tegenstelling tot de vorige versies, adembenemend, ze leven. Helaas zijn er ook een paar matige tracks, maar deze zijn ook nog zeer aanvaardbaar. De weersomstandigheden zijn ook geweldig mooi weergegeven. Het is verbazingwekkend dat dit alles nooit framedrops veroorzaakt. De muggenzifters zullen wel 1 ding opmerken:soms zie je de omgeving rondom het parcour nog opgebouwd worden, maar dit duurt gelukkig niet lang.

Aan het geluid is ook veel aandacht besteed. Elk deuntje past precies bij het parcours waar je de snelheidswetten overtreed, en ook al is het soort muziek(dance, techno, rock en metal) je smaak niet, toch zal deze je wel bevallen. Er is doorheen de race ook enorm veel detail besteed aan de geluidseffecten. Je hoort precies wanneer iemand je gaat voorbij vlammen, of wanneer je ineens op de rem mag gaan staan om een aanval te ontwijken.
Er is echter 1 minpunt aan het geluid. In de story mode, is er doorheen de knappe fmv's die het verhaal vertellen, enorm slechte voice-acting neergezet. Dit is tegenwoordig bijna een trademark van sega, maar dit stoort toch niets aan de hoofdzaak van het spel, en dat is natuurlijk racen als een gek...

Het spel heeft de geweldige gave overgenomen van zijn voorgangers,namelijk het 1-2-3 aanleren van de controls. Gas, remmen(worden bijna nooit gebruikt),turbo,aanval en drift. Het duurt niet lang voor je alles op een deftige manier kan gebruiken, maar om de controls te perfectioniseren, moet je toch wat oefenen. Als je met zen 2en speelt, kan je eerst nog goed winnen tegen je maat dat het spel nog nooit gespeeld heeft, maar na een 15tal minuten, kan hij het je toch al behoorlijk lastig maken.

De multiplayer is trouwens ook dik in orde, behalve van het feit dat het grafisch iets minder is, maar het snelheidsgevoel blijft er zijn.

Er is nog 1 minpuntje, en dat is de hoge moeilijkheidsgraad. Deze is enorm, het zal een tijdje duren voor je de story mode hebt uitgespeeld. Amusement Vision heeft blijkbaar een groep sadisten in dienst genomen om F-Zero GX te maken, want wil je de AX-voertuigen unlocken, dan moet je elke chapter op Hard én Very Hard uitspelen, iets wat praktisch onmogelijk is. AX-voertuigen zijn de bolides die aanwezig zijn in F-Zero AX, de arcadekast-versie van GX die helaas enkel in Japan te spelen is.

Qua speelmodi moet je niets ongewoons verwachten, bijna alles wat je verwacht zit in de game. Championship, Time Trial, VS. Battle, Practice, Story Mode en Customize. Story Mode heb ik al eerder aan bod gebracht, maar wat houdt Customize eigenlijk in? Deze mode bevat 3 delen: Garage, Emblem Editor en F-Zero Shop. In de F-Zero Shop kan je voertuigen, nieuwe chapters voor de Story Mode of parts kopen met tickets en met het laatste kan je zelf een voertuig creëren in Garage. Eens je je opgefokte racemobiel hebt gecreëerd, kan je deze versieren met symbooltjes oftewel Emblems. Nu komt de Emblem Editor van pas: hier kan je zelf symbooltjes maken en nadat je ze gesaved hebt, kun je ze op je voertuig plakken. Denk maar niet dat je snel alles van Customize zal zien: zo zijn er honderden variaties van voertuigen en zijn er zeker meer dan 70 parts te winnen na elke succesvolle Championship.

Score:5/5
:respect: :respect: :respect:

vlotganger
30 December 2003, 20:06
netjes!!!! ik ben ff weggeweest duss heb ff geen revieuws. ik koop morgen halo2 pc... review ik di wle ff...

Marijk.
13 February 2004, 14:32
Tony Hawk pro skater!!!!;)
verslavend!!!!:thumbsup:

Impressions
29 February 2004, 16:10
Ik plaats zo wel ff een review van Phantasy Star online 1+2 voor de Gamecube :)

Impressions
29 February 2004, 19:17
Titel
Phantasy Star Online 1 & 2

Console
Verschillende, maar ik review de Gamecube-versie omdat ik alleen die in mijn bezit heb

Ontwikkelaar
Sega (Sonic Team)

Uitgebracht in
Oktober 2002

Review
Een spel met een primeur, meerdere primeuren zelfs! Dat is PSO (Phantasy Star Online 1 & 2). PSO is jaren geleden namelijk op de DC de allereerste online rpg geweest, en nu is het de eerste online game op de GC.

Een rpg dus, maar geen rpg zoals Final Fantasy, Golden Sun en dat soort. Ook geen rpg zoals Final Fantasy Tactis, Onimusha Tactis. Maar een rpg.. zoals Diablo 1 en 2.

Kenners ervan weten het nu al ongeveer. Dit is geen standaard Japanse console rpg, waarin je in een menuutje aanvallen kiest.
Dit is een real-time hack&slash rpg waarin je de 'banen' ingeleid word. Je kan dus niet halverwege het spel een andere 'baan' kiezen.

Maar nu zit ik teveel met gamestaal te praten, en er zitten hier misschien mensen die dat niet snappen. Nja, hoe leg je hack&slash uit... Ach, dat hoeft geeneens, iedereen weet wel wat het is en anders hebben ze pech :Y)

Het 'banensysteem' zoals ik net ook al over banen had.. Dat is wel voor uitleg vatbaar denk ik. In de meeste rpg's heb je melee, archer en magic soorten. Dat zijn in het kort de banen. Dus in bepaalde rpg's kan je eerst een tijdje magie trainen en daarna melee als je wilt.

Hier in PSO kan dat niet. Je kiest aan het begin van het spel een character uit 1 van de 12 keuzes. Deze 12 zijn redelijk verdeeld in 3 soorten: Hunter, Ranger en Force. Hier is de Hunter de melee (dus degene met het zwaard e.d.), de Ranger is de 'archer'(in PSO meer de gunner, met guns enzo), en de Force is dan vanzelfsprekend de Magic caster (van een afstandje ook, om de rest te ondersteunen). Die 3 soorten zijn dan dus onderverdeeld in die 12 anderen, maar daar ga ik niet op in, omdat dat saai is als je het spel niet kent :z

De chars die je bouwt kan je trouwens helemaal zelf aanpassen, in alle details. Je kan ze dun maken, klein, dik, groot, gespierd; Je kan ze lang haar geven, kort haar, alle soorten kapsels. Allerlei soorten kleding kan je ze geven, en alles kan je verschillende kleuren geven.

De 12 verschillende characters zijn allemaal redelijk gelijkmatig qua kracht. Er zitten natuurlijk wel wat verschillen, maar dat is persoonlijke smaak, en dat ligt dus per speler welke hij de beste vind. Ik persoonlijk vind magie altijd het beste, maar dat terzijde 8)

De graphics van het spel zijn van gemiddeld niveau, misschien wel lager zelfs. Dit is omdat het in principe gewoon een straight port van de DC is. Het is niet dat het spel lelijk is, maar gewoon dat het er een beetje verouderd uitziet, dat de Cube het makkelijk aan kan is wel een voordeel, want de framerate is dan weer enorm hoog. Ik heb nog nooit framedrops gezien iig.

De soundtrack is wat je gewend bent van Sega _0_
Geweldige, bijna epische, achtergrondmuziek die goed aansluit op de grafische stijl. De sound effects zijn dan weer iets minder, maar die passen er ook wel bij.

De gameplay is synoniem voor hack&slash rpg. Het is echt in alle opzichten een hack&slash rpg. Dus je houd ervan of je haat het, een tussenweg is er niet :+
Misschien is PSO nog wel het beste te vergelijken met Diablo2, één van de beste hack&slash rpg's voor de pc in mijn ogen.

Er zitten 3 spelmodes in PSO, te weten singleplayer, multiplayer, en multiplayer. Nu denken jullie: hij is gek, multiplayer staat er 2 keer :+ Maar de singleplayer en de eerste multiplayer is offline, en de tweede multiplayer is online. Deze 3 moden zal ik omstebeurt even bespreken.

Singleplayer is de mode waar ik persoonlijk het langst (nog steeds) mee bezig ben. Het is in je eentje alle quests (missies) afgaan en hierdoor sterker worden volgens het standaard rpg systeem (attack, defense, speed, luck, magic, accuracy) enzo. Gewoon in je eentje 'questen' voor de simpele gamers onder ons :)

Offline multiplayer is in principe hetzelfde als singleplayer, alleen dan met meerdere spelers :) Voordelen hiervan zijn natuurlijk logisch, je kan elkaars zwakheden compenseren (hunter+force samen=kills _0_ ), je kan elkaar tricks leren, en ga zo maar verder. Nadeel is het kleine deel van het tv scherm wat je overhoud, zeker als je ook nog de map in beeld wil houden.

Online multiplayer is dan al het voorgaande maar dan online, dus met een groot beeld helemaal voor jezelf :)
Hoewel ik niet online kan met mijn cube, heb ik toch wel redelijk een idee hoe dit zal zijn, mede door mijn anderhalf jaar online diablo2 ervaring (ja, ik had windforce en nee, mn account bestaat niet meer 8)) Maar aangezien dat dus geen eerlijke mening zal zijn hou ik die voor me :)

Conclusie: Geweldig spel als je van Rpg's houd!

Singleplayer : 8,7 uit 10
Offline multiplayer : 8,8 uit 10
Online multiplayer : (vermoedelijk) boven de 9,5 uit 10

Voor tips en reacties.. Zet maar in het topic, dan kunnen anderen er ook op reageren :)

Impressions
29 February 2004, 19:22
Was ik godver WEER de screens vergeten, in mn vorige review ook al :d

http://image.com.com/gamespot/images/2002/gamecube/phantasystar/p_screen003.jpg

http://www.consolegold.com/reviews/gamecube/pso/shot4.jpg

http://web.ukonline.co.uk/pso.4eva/images/gallery/p7/08.jpg

http://web.ukonline.co.uk/pso.4eva/images/gallery/p7/01.jpg

Denden 100 piek
1 March 2004, 21:23
Ik ben nu bezig met Beyond Good and Evil, en omdat die game zo fantastisch is én de game geen succes is geworden(kan nog gebeuren maar ik betwijfel het), ga ik een review schrijven zodra ik em heb uitgespeelt want ik wil dat IEDEREEN van deze game gaat genieten en ervoor zorgt dat Ubisoft een sequel maakt!!!

Jimma
4 March 2004, 12:37
Oorspronkelijk geplaatst door Headliner
Naam: Championship Manager 01/02
http://www.gamesdomain.com/gdreview/zones/reviews/pc/oct01/cm0102-07t.jpg

Soort Spel: Voetbal/Simulatie

Eigen mening: Voor de voetballiefhebbers is dit gewoon een must-have ;)
Het is heel simpel gemaakt, maar toch zo verslavend, de bedoeling is dus om een club te coachen, en de club zoveel mogelijk aan successen probeert te helpen. Wil je nog tips of hulp, contact me :z

Cijfer: 5 sterren

Ik heb thuis de nieuwste liggen (Legaal)

Championship Manager 03/04

Deze is echt gruwelijk!!!
Wat je bij die oudere versies wel had was dat je gewoon echt ongeloofwaardige prestaties kon neerzetten met kleine teams..

Zo had ik met de Graafschap in 2seizoenen bijna alles veroverd wat er te veroveren viel met 02/03

In 2 seizoenen had ik :
- 2x de amstel cup
- 1x 1e divisie kampioenschap
- 1x eredivie
- 1x johan cruijfschaal
- 1x halve finale championsleague (verloor op penalties van Real Madrid 4-3)

en ik had niet eens van die grote namen in mijn team

mijn opstelling:

doel : Jurgen Wevers
verdediging (links naar rechts) : Hermans, v/d Kruis, Bakens, Lavechia (gratis van juve 2e seizoen)
middenveld (links naar rechts) : fabio paim (gratis van sporting), valeev, janssen, Babangida
voorhoede: Schulp, Delgado (gratis, geen werkgever)

In me reserves alleen de standaardspelers van de Graafschap
Delgado en Schulp 1e seizoen topscoorders met beiden 45 doelpunten

2e seizoen schulp topscoorder met 50 doelpunten (10 in championsleague)






In de nieuwe game, is alles realistischer..
en je ziet de trainingseffecten op de spelers..
er zjin spelersverhoudingen
en spelers hebben kapsones,gevoelens,etc...
Ook zit de complete database van nu erin..
Alle transfers zijn verwerkt

Een echte aanrader dus...!!!

Denden 100 piek
4 March 2004, 17:33
Spel: Beyond Good and Evil.
Platform:op de consoles en pc voor maar 30€(twee á drie maanden oud).

Ik ben razend...ik houd dit spel al in de gaten vanaf het moment waarop ik ervan gehoord had(da's al een jaar geleden ofzo). Ik was laaiend enthousiast over dit spel, ik had een voorgevoel dat dit een van de beste spellen ooit zou worden. Een spel gemaakt door de maker van Rayman, en er waren plaatjes van een betoverende wereld en een niet onaantrekkelijke vrouw genaamd Jade met haar oom P'eyj. Hoewel de details rond dit spel schaars waren, was ik op slag verliefd op de game geworden. De release naderde, ik werd steeds enthousiaster, nog steeds niet veel wetend over dit spel. Toen kwam het spel eindelijk uit, ik lees overal lovende reviews over een geweldige action-adventure...en dat het spel voorlopig exclusief voor de ps2 zou zijn. Tegenslagje, maar ik bleef het spel in de gaten houden, ik las de reacties van de fans, ik zag het spel vele nominaties en prijzen voor het spel van het jaar krijgen, en uiteindelijk kom ik aan bij de reden dat ik boos ben, het spel verkocht slecht!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Dat is voor mij hetzelfde als een slechtverkopende Final Fantasy of Zelda, want dit spel hoort in dat rijtje spellen thuis. Het gerucht ging zelfs dat Ubisoft het spel niet meer naar de Gamecube en Xbox zou uitbrengen. Gelukkig zag de Gamecube-versie toch het licht voor slechts 30€, een spel van slechts twee maanden oud... En ik kocht het, en vanaf het moment dat ik mijn Gamecube aanzette, wist ik al dat dit het spel was waarop ik al geruime tijd op had zitten wachten. Mijn voorgevoel bleek juist te zijn, en daarom ben ik boos dat niet meer gamers van dit spel willen/kunnen genieten dan de weinigen die het spel hebben gekocht.

De review: In dit spel speel je Jade, een jonge vrouw die samen met haar humoristische oom Pey'j(niet haar echte oom, ze noemt hem alleen zo) in een vuurtoren woont en hier zorgt voor de weesjes wiens ouders ontvoert zijn door aliens, de DomZ. Haar planeet, Hillys, is in oorlog met de DomZ, die bijna elke dag mensen ontvoeren. De Alpha-secties zijn er om de planeet en haar bewoners te beschermen, maar dit blijkt niet helemaal waar te zijn...

Het spel opent spectaculair met een aanval van de DomZ op de vuurtoren, waar twee dingen al opvallen: de graphics en de muziek zijn van een uitzonderlijk niveau, maar daar kom ik zo op terug. Het verdediginsschild blijkt niet te werken door credittekort, dus je zult de krengen van je af moeten slaan. Wanneer je dit gelukt is, zul je toch een manier moeten vinden om geld te verdienen. Dit doe door foto's te maken van elk wezen op Hillys, waarvoor je betaalt krijgt. Is dat ff handig, want het is nog leuk ook.
De wezens op de planeet Hillys zijn schitterend, en naast de normale mensen heb je ook half-mens half-dier, zo is oom Pey'j half man half varken. Vijanden in de vorm van DomZ en natural wildlife zien er ook formidabel uit. Ook Jade zelf ziet er goed uit, en al deze mensen en half-mensen hebben goede animaties en gezichtsuitdrukkingen, wat nodig is voor een paar hele emotionele stukken in het spel. Geweldige character design dus.

De grapics horen bij de mooiste die ik ooit gezien heb, strak, en voor een fantasiewereld erg realistisch met een smakelijk cartoony sausje erover heen gegoten. Over de leveldesign is ook erg goed nagedacht, de puzzels zijn goed in elkaar gezet en de wereld blijft wel geloofwaardig, er wordt niet overdreven. Zulke mooie watereffecten als in dit spel heb ik ook allang niet meer gezien, en de zonsopgang verdient ook een speciale vermelding. De muziek doet me denken aan die van een blockbustermovie, fantastisch gecomponeerd en vaak heel dramatisch. Ook is er voor elke lokatie en gameplay-onderdeel een aparte achtergrondmuziekje wat altijd goed past. Elke muziek en geluidseffect in dit spel is van hoog niveau, ook de voice-acting, speciaal voor ons in het Nederlands gedaan(met Howard van de Postbank reclames als Jamaicaanse neushoorn!!!), is nu eens niet irritant, maar erg goed ingesproken. De dialogen zijn daarbij goed geschreven, en zitten vol met humor, ik heb met plezier de conversaties gevolgd.

Je begint dus aan je nieuwe baan, maar algauw krijg je een M-disk(een brief) voor een speciale missie, je gaat er met je hovercraft op uit om de missie uit te voeren. Deze missie brengt je in contact met het IRIS-netwerk, een verzetsgroep die Alpha-secties wil ontmaskeren als een vijand van Hillys die samenwerkt met de DomZ mensen te ontvoeren in plaats van Hillys tegen ze te beschermen. Je bent vanaf dat moment actie-journalist Shauni, die moet bij Alpha-secties moet infiltreren om bewijs te leveren dat ze een stelletje klootzakken zijn. Het verhaal is één van de sterkste elementen in het spel, er zitten veel wendingen in, waarbij een paar ontroerende momenten. Dit is het eerste spel sinds Final Fantasy VII dat me de tranen in de ogen deed springen bij een heel ontroerend moment. Dat de characters in het spel in staat zijn zoveel emotie in hun gezichten te tonen heeft daar veel mee te maken.

Hillys is een mooie grote waterplaneet, waarin je je voortbeweegt via de hovercraft. Het gebied waar je rond kan hoveren is redelijk groot, en er is genoeg te doen. De hovercraft is een belangrijk onderdeel van de gameplay, je kan er ruimtemonsters mee afknallen(waanzinnig coole actie), plunderaars mee achtervolgen en meedoen in hovercraftraces(simpel maar erg leuk). Er is zoiezo veel variatie in de gameplay en waar andere spellen falen, slaagt BG&E op elk onderdeel. Na de hovercarft zul je uiteindelijk ook een ruimteschip kunnen besturen, ook hier zul je enkele vette achtervolgingen mee kunnen doen. De combat is simpel, je hebt een Haï-do staf, en je ramt gewoon lekker op de A-knop(Gamecube-versie)en je stuurt in de richting van het betreffende monster. Het spel kent een goede auto-lock, en de combat is dan wel simpel, maar wel stijlvol en perfect uit te voeren. Je partners(oom Pey'j en later een mede-actie journalist) kunnen een superaanval uitvoeren en kunnen dus uiterst behulpzaam zijn. Het grootste gedeelte van het spel zul je met een partner opgescheept zitten, waarmee je puzzels kan uitvoeren en advies aan kan vragen. De AI is best goed, ze zullen niet of nauwelijks in de weg staan en ze volgen je orders goed op. Dan is er nóg een gameplay onderdeel, en dat is sneaken. ook dit is goed uitgevoert, denk alleen nu niet aan splinter cell, de alpha-gasten lopen hun route, en je zal goed moeten timen om je voort te bewegen langs de bewakers terwijl je je verborgen houdt. Een disc die je met je handschoen af kunt vuren kan ook helpen de bewwakers tijdelijk uit te schakelen, maar dat kan alleen via een tankje op hun rug. De disc is trouwens ook essentiëel bij het oplossen van puzzels, en het gebruik ervan is wederom simpel en leuk. Ik vind dat de stealth in dit spel best te vergelijken valt met Abe's Odysee, die ook een hele simpele vorm van stealth toepast. Gewoonweg goed je moves timen, maar als je gezien wordt, ben je meestal zo goed als dood. Hierbij moet gezegd worden dat de stealth bijzonder vermakelijk is. Doodgaan is trouwens geen punt in dit spel, je wordt op een punt teruggezet vlak voor het punt waar je doodging, zodat je het weer opnieuw kan proberen. Dit spel is ook niet extreem moeilijk, het is wel uitdagend, en er wordt veel van je geëist wat betreft skills op meerdere gameplayonderdelen. Kun je goed vechten, maar zijn je stealth skills zo goed als afwezig, zul je niet ver komen helaas. De gameplay is divers en komt op geen enkel vlak tekort.

Dan moet ik het toch maar es gaan hebben over de minpunten, het perfecte spel bestaat immers niet, zelfs niet met de komst van dit spel. Hoewel je genoeg te doen hebt, en je dat met de allergrootste plezier doet, is het spel redelijk snel uit te spelen, daarbij moet wel gezegd worden dat mijn 14 á 15 uur speeltijd tegenwoordig ook niet meer zo bijzonder weinig is. Replay is qua unlockbare goodies laag, is het spel uitgespeeld, dan heb je alles gezien(als je tenminste wel alles verzameld hebt). Een miniscuul multiplayerspelletje is best geinig, maar de manier waarop je die verdient is wel erg bijzonder. En daarmee komen we ook op de grote reden waarom dit spel wel een hoge replaywaarde heeft. Je kan via een savegame-code op internet zien hoe goed jij bent in vergelijking met andere BG&E spelers, zo sta ik bijvoorbeeld op de 12.000ste plaats, niet slecht toch? Maar inschrijving levert je ook 'contact' met het IRIS netwerk op via internet, zodat je ook op internet speciale missies uit kan voeren. Ik heb bijvoorbeeld een hack-missie uitgevoerd bij het Alpha-secties-website, en daardoor ook het eerder genoemde multiplayerspelletje unlockt. Ik wacht al met smart op mijn volgende missie die ik met e-mail binnen zal krijgen, en tot dan ga ik mijn skills in het spel verbeteren om op de ranglijst te stijgen. Geniaal hoe de afstand tussen de Gamecube en internet kleiner wordt, zonder een internetconnectie op mijn Gamecube te hebben.

Conclusie: Wat moet je godverdomme nou nog weten behalve dat dit de beste adventuregame is sinds The Wind Waker, die daar ook gelijkenissen mee vertoont. Die prachtige wereld van Hillys(Hyrule, anyone?)is een schitterende waterwereld(Wind Waker anyone?), je kan jezelf lekker uitleven met je fotocamera(Wind Waker, anyone?) met onvergetelijke personages(Legend of Zelda, anyone), een meesterlijk verhaal, sublieme graphics, een grootse soundtrack en de variatie die de beste gameplayonderdelen van andere games bij elkaar brengt in één prachtige game. Een hoge replaywaarde zonder unlockbare goodies bij het uitspelen maar door middel van internet op een briljante manier. Een spel dat waanzinnig origineel is door een boel onoriginele elementen op zo'n manier bij elkaar weet te brengen. Dit spel kan zich kwalitatief meten met Zelda, en ik zelfs toegeven dat ik aan dit spel net iets meer plezier heb gehad, meer uitdaging heb gekregen en véél meer verhaal en emotie heb gekregen dan in de Wind Waker. Alleen wat minder playtime, en dan zeurden mensen dat de Wind Waker kort was... Maar dit geeft niks, want ik ga dit spel na afronding van deze review toch weer spelen, en weer, en weer. Dit, mensen was het spel wat iedereen met kerst had moeten kopen en niet SSX3 of MOH: Rising Sun, dit is één van de beste spellen van 2003 op de ps2. En nu is dit het spel waarvan de Gamecube- Xbox- ps2- en PC-gamers in 2004 allemaal van kunnen en moeten genieten voor een prijs van slechts 30€. 30€!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Voor een spel van 2 á 3 maanden oud!!!!!!!!!!!!!!

Dit spel verdient een sequel, het einde verraadt ook dat een sequel er had moeten komen. Maar die sequel zal er niet komen als het zo doorgaat, en dat is zonde. Dit spel zou herinnert moeten worden als het spel wat populair en kwalitatief hoogstaand genoeg was om het begin van een nieuwe serie in te luiden, een serie games die de strijd aanbond met de Zelda-serie. Helaas is de game niet populair, maar het kan zich kwalitatief gezien zeker meten met een Zelda- of Final Fantasygame. Gamecube gamers zouden het spel zoiezo blind moeten aanschaffen. Heb ik je nog niet overtuigd(en dat kan best zijn omdat je niks van mijn verhaal snapt, wat een zooitje is moet ik toegeven), huur de game op z'n minst of laat je overtuigen door recensies van de betere gamesites(de slechtere mag ook). Persoonlijk denk ik niet dat iemand deze game mag laten liggen voor die prijs!

Hehe, lucht dat even op, nu eerst BG&E nog een keer spelen!

Mozzel
24 March 2004, 15:16
Oorspronkelijk geplaatst door Jimma
Ik heb thuis de nieuwste liggen (Legaal)

Championship Manager 03/04



dies echt super moeilijk

met twente tenminste... heb nu al 7 wedstrijden 8er elkaar verloren :(

supermens
9 May 2004, 19:55
Naam van spel: Midtown Madness 3
Console: Xbox
Soort van spel: race


(Sorry, geen plaatje)



Ik vind het een erg leuk spel, en best lastig uit te spelen. Er zijn veel spelmogelijkheden. Maar het beste zijn de graphics. Die zijn cker goed. Alleen jammer dat het nie op de ps2 is.

Cijferdinges: 4 van de 5

Doei

Suepahfly
26 May 2004, 06:21
Oorspronkelijk geplaatst door supermens
Naam van spel: Midtown Madness 3
Console: Xbox
Soort van spel: race

Cijferdinges: 4 van de 5

Doei

nou, om het eens kort en bondig te houden:D

LotVot
17 June 2004, 15:48
Ik speel ook spelletjes:$

Unreal tournament! ( de normale)
Half life :D en nog veel mods daarvan hihi :$ :wave:
En ehmz... ook battlefield 1942, maar niet op deze pc, want hier doet het niet!
Dat is zo leuk!, in die autootjes enzo :$ en zo op dat schip enzo en vliegen :D hihi

Sommigen vinden het raar dat meisjes schietspelletjes spelen:$ :$

Stapper
17 June 2004, 15:56
Oorspronkelijk geplaatst door LotVot
Ik speel ook spelletjes:$ cool, vrouwen die spelletjes spelen :+

maar ik werk weer voor een game site, dus binnenkort weer een hele rits (proffesionele) revieuws van mijn kant

Nightwolf
17 June 2004, 16:04
Oorspronkelijk geplaatst door LotVot
Ik speel ook spelletjes:$

Unreal tournament! ( de normale)
Half life :D en nog veel mods daarvan hihi :$ :wave:
En ehmz... ook battlefield 1942, maar niet op deze pc, want hier doet het niet!
Dat is zo leuk!, in die autootjes enzo :$ en zo op dat schip enzo en vliegen :D hihi

Sommigen vinden het raar dat meisjes schietspelletjes spelen:$ :$

alleen als ze die laatste zin gebruiken die jij voor jouw laatste zin gebruikte :p

LotVot
17 June 2004, 16:09
Haha wat een prakzin billebak!, ik vat em niet! vertel:z :love:

Alpha
24 August 2004, 20:31
Naam: Joint Operations: Typhoon Rising
Platform: PC
Uitgever: Novalogic
Genre: Shooter a-la Battlefield

Nou, er valt heel veel te zeggen over dit spel, maar wat duidelijk is, is dat dit een van de beste spellen is die er in 2004 uitkomen. Het spel is een soort Battlefield, alleen met iets meer tactical.

Het is een first person shooter die afspeelt in Indonesie. Er is daar een opstand en de Indonesische regering vraagt om hulp. Joint Operations (een soort VN) troepen worden naar het gebied gestuurd bestaande uit Amerikanen (hoe kan het ook anders) Britten, Australiers, Russen, Fransen en Duitsers.

Om te beginnen is er de mogelijkheid om uit character te kiezen: Rifleman, Engineer, Sniper, Medic en Gunner. Elke character heeft zijn eigen wapens (al zijn er enige overeenkomsten). Zo hebben alle characters behalve de Sniper en Gunner de keuze uit een M4 en een M16, alleen kan dan de Rifleman bijvoorbeeld er nog een granaatwerper aanhangen. Ook is hij de enigste die een Anti-Tank Missile mee kan nemen. De Engineer heb je nodig voor de Stingers en een Medic kan mensen healen.

Er zit een zeer beperkte Single Player mogelijkheid bij, maar dit is eigenlijk maar de training voor het echte werk, namelijk de Multiplayer. Hier kun je levels spelen met een totaal van 150 personen verdeeld over 2 partijen (Joint Ops en Indonesian Rebels). De levels vinden plaats op verschillende plekken, zoals steden, moerassen, oerwouden, hooglanden en kustgebieden.

Verschillende voertuigen zijn in het spel aanwezig, van de Little Bird aanvalshelikopter tot het Striker gevechtsvoertuig en van het LCAC luchtkussenvaartuig tot bepantserde jeeps met granaatwerper. Door de vele voertuigen en wapens zijn er wel honderden strategien die mogelijk zijn om te winnen.

Een belangrijk aspect van het spel is dan ook teamwork. Vorm teams samen met andere spelers en zorg voor een goede afweging van characters. Zo moeten er bijvoorbeeld altijd Medics in je team zitten, want op deze manier blijf je langer in leven, en snipers "can deliver a long-range message".

Er zijn 3 speltypen:
TeamDeathmatch - de kant (Joint Ops / Rebels) met de meeste kills wint na een vastgestelde tijd.
TeamKing of the Hill - de kant die het langst binnen de cirkel blijft wint de match.
Advance and Secure - dit is de interessantste speltype. Hierin heeft elke kant een aantal bunkers die in een bepaalde volgorde moeten worden veroverd. En nadat ze zijn verover moeten ze ook worden verdedigd zodat de vijand ze niet inneemt.

Verder zien de graphics er zeer goed uit, en zijn de levels enorm. De levels zijn ongeveer 50 km2 groot met verschillende weersomstandigheden en dag en nacht.

Gameplay: 9,8
Originaliteit: 9
Replay: 9,9
Graphics: 9,9
Eindoordeel: 9,7

http://igrozone.com/pic/screen/joint%20operations/jo01.jpg
http://www.gamerankings.com/screens4/917867/1.jpg
http://www.gamestar.hu/apix/0308/jo4.jpg

Jamiel
17 January 2005, 11:47
Naam: Donkey Konga ( * ta ta tada da * )
Console: Gamecube
Uitgegeven in: 2004
Review: Whaaa te gek spel:D Als je van ritmes, muziek en swingen houdt, vooral spelen !!
Hoe werkt het:Je heb 3 niveaus: Chimp, Monkey en Gorilla.
In alle niveaus heb je dezelfde nummers, maar komen er steeds meer symbooltjes bij, waardoor je sneller moet bongoen :p

Je kiest bijvoorbeeld 'All the small Things' , het nummer begint, en je ziet gele, rode en paarse cirkeltjes, en blauw sterretjes voorbij komen, in een bepaald ritme.

Geel: Links
Rood: Rechts
Paars: Beide
Blauw sterretje: Klappen

Ze zitten allemaal binnen een bepaalde maat ( bedoeling van de maat is om het nummer in gelijkmatige delen te kunnen onderscheiden ). Per niveau krijg je meerdere cirkeltjes per maat, en moet je dus al aardig het nummer uit je hoofd kunnen kennen, en ervaring hebben opgedaan met het eerste niveau.
Heb je een nummer gehaald, dan krijg je zogenaamde coins.
Als je genoeg coins hebt, ga dan naar DK town, en dan kun je nieuwe spellen en geluiden kopen!!

Je hebt keuze uit onder andere : Zelda, Mario, dierengeluiden, enzovoorts. Bongo is toch het makkelijkst te spelen.

Je kunt het spel in je eentje spelen, maar ook met z'n vieren.
Je kunt het ook met een gewone controller doen, maar dan is het effect een beetje weg.

Voor de rest: Er staat veel informatie op 1 schermpje, maar het spreekt allemaal van zichzelf :)

Naast de muzikale spelletjes, kun je met deze speciale bongocontroller ook andere spelletjes doen: Bananen plukken, bananen vangen, van die typische arcadespelletjes.
Deze spellen vind ik tegenvallen. Als je eraan dacht om dit spel te kopen, moet je het niet om de arcadespellen doen.

Beoordeling:
:thumbsup: :thumbsup: :thumbsup:

http://www.cube-europe.com/games/dkgc/6.jpg

goos
17 March 2005, 20:16
Naam van het spel:: warlords battlecry

Wat voor soort spel?: strategy

Voor welke console is het of is het voor de pc?: pc

Jouw mening: ech geniaal 5_0_ :thumbsup: