PDA

Bekijk de volledige versie : Dromen


Elysium
2 May 2003, 21:31
Geloven jullie dat mensen kunnen dromen over wat er gaat gebeuren? Ik heb het nu niet over een keer ofsow maar dat het regelmatig voorkomt. Dat ze kunnen zien wat er over een paar weken/maanden gaat gebeuren met zichzelf of kennissen.

FiZz
3 May 2003, 00:02
Het is me wel een paar keer overkomen, maar ik geloof er niet echt in puur omdat dromen voorkomen uit opgeslagen informatie vanaf je hersenen. (dingen die je ziet op tv, in het echt, die je graag zou willen etc.)

Ik wil niet geloven in dingen die je niet kan bewijzen. De reden waarom is omdat op die manier het geloof ook is ontstaan. Als ik wel in dit soort dingen zou geloven maar het geloof zelf belagelijk vind dan zou dat nogal hypocriet zijn.

Maar goed.. Ik ben een echte tweeling en het kermerk daarvan is dat ik nogal wisselvallig ben (kwa mening) (nee ik geloof ook niet in sterrebeelden etc. maar dit klopt toevallig ;))

EternalShadow
3 May 2003, 06:47
als je dingen droomt die je eigenlijk graag wilt en je ziet die dingen als toekomstbeelden ga je ernaar toe werken,

met andere woorden, als je het nooit gedroomd had had je er misschien niet naartoe gewerkt en was het ook nooit gebeurt....

de toekomst valt niet te voorspellen, omdat er geen toekomst is.

dit gaat alleen als het over jezelf gaat natuurlijk,

verder is het ook nog is zo dat je dromen meestal niet /vaag herrinerd , en de droom dan ook ietwat gaat verdraaien nadat een soortgelijke situatie in de realiteit voorgekomen is....

/annoying mode off 8)

LoeLoe
3 May 2003, 08:17
Nah ik ken wel een jongen van mijn leeftijd en die is helderziend. 's Nachts droomde hij dan iets en een paar dagen of weken later gebeurde er dan iets, precies zoals hij het had gedroomd.

Best eng dus. Maar ik zelf heb dat nooit gehad eigenlijk. Ik heb weleens iets gedroomd en dan ga ik een paar dagen/weken later naar die bewuste plek toe (waar ik nog nooit was geweest) en dan heb ik zoiets van: Eej hier ben ik ooit al eens geweest. Heel raar maar jah.

0Vera
3 May 2003, 22:10
mijn tante heeft een week voor de 11e septemberramp gedroomd erover, alleen ze kon t ni plaatsen... toen ze de ramp zag besefte ze dus wat ze gedroomd had :(

Nightwolf
3 May 2003, 22:17
mja soms heb ik t zelf eens dat ik droom over wat later dan ook echt precies tzelfde gebeurt en soms zijn t visioenen. vroeger had ik dat heel erg maar de laatste tijd bijna nie meer

WishfulDreaming
3 May 2003, 22:29
Originally posted by Elysium
Geloven jullie dat mensen kunnen dromen over wat er gaat gebeuren? Ik heb het nu niet over een keer ofsow maar dat het regelmatig voorkomt. Dat ze kunnen zien wat er over een paar weken/maanden gaat gebeuren met zichzelf of kennissen.

Ach, ik heb soms ook wel eens voor, dat ik iets twee keer droom ofzo, en dat die situatie zich dan ook ineens voordoet. Geeft wel even vies gevoel, maar ik denk dat zoiets eerder toeval is.
Dromen is nogaltijd hetgene wat zich afspeelt in het onderbewuste van de mens :)

Als iemand nu zo een voorspelling moest doen uit zijn droom ofzo, en het moest dan daadwerkelijk enkele weken/maanden echt zo gebeuren, denk ik dat dit eerder toeval is :)

The6thgate
3 May 2003, 23:02
ik kan me best voorstellen dat mensen dat hebben jah.
zelf heb ik het volgens mij nog nooit gehad

Karliene
4 May 2003, 20:33
Heb ik regelmatig..
Je leert er op den duur mee omgaan...
Trouwens alleen wat er met mijzelf gaat gebeuren...
Toch geloof ik er niet echt in, maar ja, hoe moet je het dan verklaren...Vreemd hoor...
Gisternacht gedroomd dat ik een popster was, zou het werkelijk?! :huh: ;)
Nee, even serieus..Dat komt (denk ik) niet voor, maar andere dingen dus echt wel...

Headliner
5 May 2003, 08:12
Originally posted by Nightwolf
mja soms heb ik t zelf eens dat ik droom over wat later dan ook echt precies tzelfde gebeurt en soms zijn t visioenen. vroeger had ik dat heel erg maar de laatste tijd bijna nie meer

dat heb ik ook weleens, 2 maanden geleden ofzo nog, ik droomde dat ik over het schoolplein liep, kwam een zwarte bak aanrijden, ik stak over en stond op een gozer te wachten die met z'n scooter aan kwam rijden, weekje later ofzo gebeurde echt PRECIES hetzelfde wat ik toen had gedroomd:huh:

jefflover
6 June 2003, 21:33
iedereen zal die wel hebben zeker? ik ook regelmatig... maar volgens mij komt daar heel veel toeval bij kijken oor