PDA

Bekijk de volledige versie : roken


Elysium
13 May 2003, 20:24
Ja ik ben een rokertje... maar ik zou graag stoppen na de examens, alleen ik heb het al meerdere keren geprobeerd en het lijkt maar niet te lukken. Dusss ik dacht zo misschien zijn er hier mensen die gestopt zijn of weten wat ik het best kan doen. *K heb nou eenmaal geen karakter:[ *

Plankje
13 May 2003, 20:43
gwoon jezelf een maand opsluiten en zorgen dat je geen geld hebt :)

dext0r
13 May 2003, 20:47
acupunctuur,
en het bekijken van je eigen longfotos

was voor mijn moeder de doorslag.

met acupunctuur was ze er in een keer, voor altijd vanaf., (das like, 20jr geleden...en nog steeds niet meer rokende..sterker nog, ze vind t smerig...)

inVision
13 May 2003, 20:57
Ga naar de dokter, die helpt je graag...

Irene!!!!
13 May 2003, 22:00
mijn vader is gewoon op een dag spontaan gestopt en hij rookt nou al 7 of 8 jaar niet meer :)

of zorgen dat je in t ziekenhuis moet liggen, zo is mn oma gestopt :p

zyban werkt niet, of is mijn moeder te verslaafd? :p

Dimas
13 May 2003, 22:44
ziek worden. Werkte bij mij perfect. En daarna goed nadenken.

0Vera
13 May 2003, 22:51
ik heb geen wilskracht :no: ben tijden gestopt maar toch weer begonnen.....
soms rook ik veel, soms weinig maar als ik de gelegenheid heb moet et. Ik heb me daar maar bij neergelegd :)

anemic
14 May 2003, 08:46
verliefd worden op een jongen die een hekel heeft aan rokende meisjes....

anouk
14 May 2003, 11:44
Ik rook ook, maar wat bij mij helpt is om niet in de buurt te zijn bij mensen die roken...

psychobunny
14 May 2003, 12:18
Originally posted by RickClan
gwoon jezelf een maand opsluiten en zorgen dat je geen geld hebt :)

dan neemt ze mijn saffen af,dus das ook geen oplossing...

Elysium
14 May 2003, 12:25
Originally posted by psychobunny


dan neemt ze mijn saffen af,dus das ook geen oplossing...

*kijkt heel onschuldig*:Z

dext0r
14 May 2003, 14:16
Suppose you are a long-term smoker. What happens when you quit? Within 20 minutes of your last cigarette, your blood pressure will drop to normal. After a week your body will be free of nicotine. After one month your coughing, sinus congestion, fatigue, and shortness of breath will begin to decrease. After five years your risk of dying from lung cancer will have dropped by 50 percent. After 15 years your risk of coronary heart disease will fall to that of a person who has never smoked at all.

Your food will taste better. Your breath, body, and clothing will smell better. You will no longer have the trouble or the expense of buying tobacco. You will have a feeling of accomplishment. If you have children, your example will reduce the likelihood that they will be smokers. You will likely live longer.Don't feel that it is too late for you to quit; the sooner you quit, the better.

anemic
14 May 2003, 14:29
inderdaad gewoon stoppen roken is de grootste bullshit die er is

SpiNe
14 May 2003, 15:30
mensen die roken zijn zwak



komma komma als je er niet mee eens bent

ik_ben_de_man
14 May 2003, 21:25
je hebt geen wilskracht dus...

nicotine plijsters of kauwgom zou je kunnen proberen , maar volgens mij werkt dat voor geen meter , je zou ook als je zin hebt om te roken een rondje gaan lopen met de hond ofzow , en voor veel afleiding zorgen totdat je er nie meer aan denkt ...

DarkAngel
15 May 2003, 09:31
Ik koop gewoon geen sigaretten meer :)
Mijn moeder is gewoon op 1 dag opgestaan, stak een sigaret op en vond hem vies en is meteen daarna gestopt :)

TallDude
15 May 2003, 09:47
Als je wilt stoppen kun je het, helemaal op onze leeftijd, als je nou al 25 jaar rookt is van dag op dag ineens stoppen een heel andere ervaring.
Ik wil gewoon niet hard genoeg stoppen. Bij mij is het altijd wat minderen tot het weer goed gaat. Ik rook bijna nooit in het bijzijn van mijn vriendin (in verhouding tot wat ik verder rook tenminste)
dus dat is geen oplossing. Misschien als ik ziek word ofzo, maarja, laat ik daar maar niet op hopen...

infamous
15 May 2003, 10:30
Originally posted by DarkAngel
Ik koop gewoon geen sigaretten meer :)
Mijn moeder is gewoon op 1 dag opgestaan, stak een sigaret op en vond hem vies en is meteen daarna gestopt :)

en zo hoort het !
http://members.ams.chello.nl/m.lursen/coke.gif ( <-- zo niet)

girlkisser
1 June 2003, 15:54
Originally posted by SpiNe
mensen die roken zijn zwak



komma komma als je er niet mee eens bent


jongu,roku heeft helemaal nix met zwak zijn te maken sommige mensen roken omdat t lekker is(zoals ik),enbijna iedereen begint met roken om bij de andere te horen en ik kan me nie voorstellen dat JIJ nooit heb geprobeert te roken:[ jij benadeelt de rokrs met dat puberige geeil van je wijsneus8)

psychobunny
1 June 2003, 16:19
Originally posted by girlkisser



jongu,roku heeft helemaal nix met zwak zijn te maken sommige mensen roken omdat t lekker is(zoals ik),enbijna iedereen begint met roken om bij de andere te horen en ik kan me nie voorstellen dat JIJ nooit heb geprobeert te roken:[ jij benadeelt de rokrs met dat puberige geeil van je wijsneus8)

niet iedereen begint te roken om erbij te horen dus niet veralgemenen svp

Annuh
1 June 2003, 20:18
Originally posted by Irene!!!!
mijn vader is gewoon op een dag spontaan gestopt en hij rookt nou al 7 of 8 jaar niet meer :)

of zorgen dat je in t ziekenhuis moet liggen, zo is mn oma gestopt :p

zyban werkt niet, of is mijn moeder te verslaafd? :p

Zyban werk idd niet is ook een heel programma over geweest op tv het kan echt hele nare bijwerkingen hebben!

Dit is niet om je bang te maken maar eehm je moet maar is een paar artikelen op internet opzoeken!!!

anemic
1 June 2003, 21:21
Originally posted by girlkisser



jongu,roku heeft helemaal nix met zwak zijn te maken sommige mensen roken omdat t lekker is(zoals ik),enbijna iedereen begint met roken om bij de andere te horen en ik kan me nie voorstellen dat JIJ nooit heb geprobeert te roken:[ jij benadeelt de rokrs met dat puberige geeil van je wijsneus8)

en jij kan niet typen

Helenaa
1 June 2003, 21:28
Originally posted by psychobunny


niet iedereen begint te roken om erbij te horen dus niet veralgemenen svp

mee eens, ik begon bijv. omdat ik het eens wou proberen, anders vind ik dat je ook niet kan zeggen dat het vies is enzo.. Maar ik vond et best lekker, dus toen vaker gaan doen..

Maar k denk dat je niet moet zeggen: Ik probeer te stoppen, maar meer zo van, Ik ga stoppen.. En het ook nog doorzetten dan :yes:

Mliekje
1 June 2003, 21:33
het geweldige advies van mijn wiskunde leraar was: niet bij jezelf dneken dat je stopt, maar je volgende sigaret uitstellen, en dat voor altijd:) maar daar moetje dan niet bij nadenken.. ofzowiets:?

Xero
2 June 2003, 01:13
Originally posted by girlkisser



jongu,roku heeft helemaal nix met zwak zijn te maken sommige mensen roken omdat t lekker is(zoals ik),enbijna iedereen begint met roken om bij de andere te horen en ik kan me nie voorstellen dat JIJ nooit heb geprobeert te roken:[ jij benadeelt de rokrs met dat puberige geeil van je wijsneus8)
Als je rookt om erbij te horen, ben je zwak. 8|

Check_This
2 June 2003, 08:46
Als je stopt heb je ook last vannautomatisme, je hebt iedere keer de neiging om een sigaret te pakken. Als je nou de filters in smeert/ spuit(wat je maar wilt) met een smerig goedje, bijv. citroensap ofzo, je verzint vast wel iets. Iedere keer als je toch een sigaret probeert te pakken krijg een leuke verrassing. Ga je het vanzelf vies vinden. En niet veel met andere rokers 'omgaan' of een sigaret van hun aannemen. De rest van de idieën zijn natuurlijk ook prima, kies iets wat jij denkt dat werkt.

We :thumbsup: voor je, lukt je vast wel!

Dimas
2 June 2003, 08:50
Originally posted by girlkisser
jongu,roku heeft helemaal nix met zwak zijn te maken sommige mensen roken omdat t lekker is(zoals ik),enbijna iedereen begint met roken om bij de andere te horen en ik kan me nie voorstellen dat JIJ nooit heb geprobeert te roken:[ jij benadeelt de rokrs met dat puberige geeil van je wijsneus8)
HAHAAHHAHAHAHAHAHA
Je bent werkelijk dom als je zegt dat roken lekker is. Ik rook zelf/heb gerookt dus ik weet hoe een sigaret smaakt en het smaakt gewoon vies. Dat je echter kan zeggen dat het relaxend is om even een sigaretje op te steken, okee. Maar lekker is dus gewoon O N Z I N.

L_angeldc
2 June 2003, 16:00
Originally posted by Dimas

Ik rook zelf/ (...) en het smaakt gewoon vies.

waarOM doe je het nog dan? :+

gewoon helemaal niet aan beginnen is het beste

0Vera
2 June 2003, 16:38
Originally posted by L_angeldc
waar doe je het nog dan? :+ bij mij
ik rook weetjenog ;)

enuh I have to disagree on you Dimas. Roken is WEL lekker voor sommigen :)

L_angeldc
2 June 2003, 16:57
Originally posted by 0Vera
bij mij
ik rook weetjenog ;)

enuh I have to disagree on you Dimas. Roken is WEL lekker voor sommigen :)

um ja typfoutje dus :$

en het zal best lekker zijn voor anderen.. maar ik weet zeker dat ze hun longen aan het uitkotsen waren toen ze voor het eerst een trekje namen

Liekjuh
2 June 2003, 18:15
ik heb ook gerookt. ik was al op me 12e begonnen. eerst gewoon proberen en van het 1 kwam het ander. en 1 januari 2001 ben ik gestopt. hoe ik het deed? gewoon afbouwen. eerst rookte ik 1 pakje per dag. ik ben steeds 3 sigaretten per dag minder gaan roken. het is best moeilijk. maar je moet gewoon door blijven zetten!! suc6 ermee! en ook nog. als je gestopt bent raak dan ook echt nooit meer een sigaret aan, je bent weer meteen verslaafd!!

0Vera
2 June 2003, 19:07
Originally posted by L_angeldc
het zal best lekker zijn voor anderen.. maar ik weet zeker dat ze hun longen aan het uitkotsen waren toen ze voor het eerst een trekje namen ik ni, ik wilde nooit maar was zo razend nieuwsgierig dat ik dat echt niet kon bedwingen :p :no: ach ik zit er ni zo mee. Ik rook weinig, kan zo een week zonder doen en dan met een avondje uit echt een heel pakje oproken. what can I say... :7

L_angeldc
2 June 2003, 19:15
Originally posted by 0Vera
ik ni, ik wilde nooit maar was zo razend nieuwsgierig dat ik dat echt niet kon bedwingen :p :no: ach ik zit er ni zo mee. Ik rook weinig, kan zo een week zonder doen en dan met een avondje uit echt een heel pakje oproken. what can I say... :7

zo beginnen ze allemaal.. pas maar op strax wil je meer dan es een keer een pakje ofzo.. en dalijk ben je verslaafd :p

psychobunny
2 June 2003, 20:56
Originally posted by Essebes


mee eens, ik begon bijv. omdat ik het eens wou proberen, anders vind ik dat je ook niet kan zeggen dat het vies is enzo.. Maar ik vond et best lekker, dus toen vaker gaan doen..

Maar k denk dat je niet moet zeggen: Ik probeer te stoppen, maar meer zo van, Ik ga stoppen.. En het ook nog doorzetten dan :yes:

true

ik rook sinds mn elfde en dan waren er weinig die al rookten,dus ergens bijhoren was dan niet mogelijk. ik deed het vooral om het eens te proeven (omdat mn moeder rookt) en ik wou weten wat ze ervan vond, en ook om te vermageren (want ik dacht dat je ervan vermagerde)aangezien mn moeder graatmager is...

maar ff ontopic: ik wil ff met trots melden dat ik in de grote vakantie ga proberen stoppen met roken *)

dext0r
2 June 2003, 21:56
move to > lifestyle & gezondheid?

0Vera
2 June 2003, 23:31
Originally posted by L_angeldc
zo beginnen ze allemaal.. pas maar op strax wil je meer dan es een keer een pakje ofzo.. en dalijk ben je verslaafd :p :no: ik rook sinds mn 15e en ben echt in die tijd wel verslaafd geweest :{ rookte 15 sigaretten per dag, meer zelfs nog, 1 pakje in anderhalve dag (winfield - 30 sigs) en dat heb ik weer afgebouwd na die tijd. Ik weet wat het is om echt verslaafd te zijn en dat ben ik niet.

en die move to vind ik een goed idee :yes: :)

Irene!!!!
3 June 2003, 00:31
Originally posted by dext0r
move to > lifestyle & gezondheid?

jep daar kan hij nu :yes:

RandyJC
3 June 2003, 02:30
Originally posted by Dimas

HAHAAHHAHAHAHAHAHA
Je bent werkelijk dom als je zegt dat roken lekker is. Ik rook zelf/heb gerookt dus ik weet hoe een sigaret smaakt en het smaakt gewoon vies. Dat je echter kan zeggen dat het relaxend is om even een sigaretje op te steken, okee. Maar lekker is dus gewoon O N Z I N.

dan zal ik wel dom zijn :+

GregoorvanDijk
3 June 2003, 13:08
Niet beginnen :) Ik rook niet, en heb ook nooit gerookt :)

Bird Of Prey
3 June 2003, 15:46
Originally posted by Dimas

HAHAAHHAHAHAHAHAHA
Je bent werkelijk dom als je zegt dat roken lekker is. Ik rook zelf/heb gerookt dus ik weet hoe een sigaret smaakt en het smaakt gewoon vies. Dat je echter kan zeggen dat het relaxend is om even een sigaretje op te steken, okee. Maar lekker is dus gewoon O N Z I N.

als niet-roker is t idd smerig, maar als roker vind je t wel lekker (als je alleen maar rookt vanwege je verslaving is t wel heel erg met je gesteld, of je zou moeten willen stoppen)

eneri
3 June 2003, 16:28
Originally posted by bartje518
Niet beginnen :) Ik rook niet, en heb ook nooit gerookt :)
precies

Chrizlybeer
3 June 2003, 17:21
Originally posted by psychobunny

maar ff ontopic: ik wil ff met trots melden dat ik in de grote vakantie ga proberen stoppen met roken *)

Zeg dan dat je gaat stoppen. en niet proberen te stoppen ....

psychobunny
3 June 2003, 20:48
[QUOTE]Originally posted by Chrizlybeer


Zeg dan dat je gaat stoppen. en niet proberen te stoppen .... [/QUOTE
ik heb al verschillende keren gezegd dat ik ga stoppen,en aangezien dat dat niet lukt ga ik nu proberen :)
ik ben geen 'ga'-type,eerder een 'probeer'-type :)

en dimas: zeg wat je wilt maar ik vind het echt wel lekker :{

TallDude
4 June 2003, 00:05
Ik blijf erbij dat zolang je niet wilt stoppen, je het wel blijft proberen maar niet zult slagen.
Ik heb het ook ooit gezegd, maar het werkt zo niet. Pas als je zelf beseft dat je moet stoppen omwille van je gezondheid, zal je ook echt stoppen... maarja, dan kun je beter ook stoppen met drinken en fastfood eten.. ik geef mijn Whoppers dus echt niet op voor een paar jaar langer leven!!!

A-Man
4 June 2003, 00:33
Originally posted by girlkisser



jongu,roku heeft helemaal nix met zwak zijn te maken sommige mensen roken omdat t lekker is(zoals ik),enbijna iedereen begint met roken om bij de andere te horen en ik kan me nie voorstellen dat JIJ nooit heb geprobeert te roken:[ jij benadeelt de rokrs met dat puberige geeil van je wijsneus8)

:kots:

Elysium
4 June 2003, 12:09
Originally posted by psychobunny



maar ff ontopic: ik wil ff met trots melden dat ik in de grote vakantie ga proberen stoppen met roken *)

:huh: :huh: :huh:

psychobunny
4 June 2003, 13:12
Originally posted by Elysium


:huh: :huh: :huh: hadk da nog ni gezegd? na italië :p

alleja,na i :love: techno :)

BaRBie
27 June 2003, 11:54
Ik ben zelf een keer gestopt met roken, heb ik twee jaar volgehouden. Gewoon door niet te kopen, rokers te vermijden, veel lollies en kaugom en andere dingen...ik denk dat eigenlijk alles wat je nodig hebt een sterke wil moet zijn.

anemic
30 June 2003, 21:19
Originally posted by BaRBie
Ik ben zelf een keer gestopt met roken, heb ik twee jaar volgehouden. Gewoon door niet te kopen, rokers te vermijden, veel lollies en kaugom en andere dingen...ik denk dat eigenlijk alles wat je nodig hebt een sterke wil moet zijn.

alleen een sterke wil had je niet en nu rook je weer...

psychobunny
1 July 2003, 09:01
Originally posted by anemic


alleen een sterke wil had je niet en nu rook je weer...

driekwart van de rokers heeft geen sterke wil,daarom roken we ook :rolleyes:

Jennifer1203
1 July 2003, 12:04
tja tis een verslaving
sommigen die ik ken gaan met lolies beginnen en vreten daar 8 stuks per dag van op
kan helpen maar tis ook niet echt gezond je wordt er vet van kans op hart en vaatziekten
maar ja
zo zit aan alles wel een nadeel

Bird Of Prey
1 July 2003, 15:23
Originally posted by psychobunny
driekwart van de rokers heeft geen sterke wil,daarom roken we ook :rolleyes:

naja...alleen de sterke wil naar een peuk ;) :+

Originally posted by jennifer1203
tja tis een verslaving
sommigen die ik ken gaan met lolies beginnen en vreten daar 8 stuks per dag van op
kan helpen maar tis ook niet echt gezond je wordt er vet van kans op hart en vaatziekten
maar ja
zo zit aan alles wel een nadeel

tja...of je rookt of je vreet 8 lollies per dag, bij beide opties is de kans op hart en vaatziekten aanwezig, maja...zo is alles wel op een bepaalde manier slecht

anemic
2 July 2003, 10:40
Originally posted by psychobunny


driekwart van de rokers heeft geen sterke wil,daarom roken we ook :rolleyes:

:thumbsup: goede eigenschap; geen sterke wil hebben. kan je trots op zijn :thumbsup:

Elysium
2 July 2003, 11:55
Originally posted by anemic


:thumbsup: goede eigenschap; geen sterke wil hebben. kan je trots op zijn :thumbsup:

zegt sarcasme je soms nix?

Bird Of Prey
2 July 2003, 17:32
Originally posted by Elysium
zegt sarcasme je soms nix?

volgens mij zegt t m juist wel iets...

psychobunny
2 July 2003, 17:40
Originally posted by anemic


:thumbsup: goede eigenschap; geen sterke wil hebben. kan je trots op zijn :thumbsup: jaah,voel jij je maar goed omdat je zo sterk bent om niet te roken,goed voor jou,maar is het echt nodig om het dr ff gaan in te wrijven?jij vind roken zielig,ik vind sXe zielig,wat maakt het uit? 8|

anemic
3 July 2003, 07:29
Originally posted by psychobunny
jaah,voel jij je maar goed omdat je zo sterk bent om niet te roken,goed voor jou,maar is het echt nodig om het dr ff gaan in te wrijven?jij vind roken zielig,ik vind sXe zielig,wat maakt het uit? 8|

ik denk dat het zieliger is geen wil te hebben dan er wel een te hebben...

psychobunny
3 July 2003, 09:33
Originally posted by anemic


ik denk dat het zieliger is geen wil te hebben dan er wel een te hebben...

les gouts et les couleurs... :z