PDA

Bekijk de volledige versie : Worden voetballers overbetaald?


Fade of Light
18 May 2003, 18:22
ik denk van wel...zo hard trainen ze niet.. Ze hoeven niet perse te stoppen met roken o.i.d. en verdienen letterlijk miljoenen voor een redelijk inspanning, maar niet overweldigend.

Zeker vergeleken met andere, zwaarde sporten, worden voetballers veel te goed betaald.

natuurlijk is dit en gewaagde stelling met zoveel voetbalfans. Maargoed misschien krijg ik nog een beetje objectieve normale mening te horen :O

Nickchange
18 May 2003, 18:26
In de gouden gids divisie bij een aantal clubs zeker niet:no:

Daar hebben een groot aantal spelers een semi-prof contract en dat worden er ook steeds meer, er voetballen zelfs een paar spelers bij voor niks. :)

Maar als ik dan lees wat een middelmatige speler als Fortes van AZ verdient dan denk ik echt van hoe kan dit. :o

En ook in de top wordt er teveel betaald, :)

Fade of Light
18 May 2003, 18:27
ja idd, ik heb het hier over de wat grotere clubs.. :)

goeie reactie :)

GregoorvanDijk
18 May 2003, 21:07
Bij de grote clubs..

Tja, ik heb er niet zoveel moeite mee, zolang er gewerkt wordt voor de centen! Laten we een aantal punten niet vergeten:

- Wij hebben er als kijker uren kijkplezier van, zowel op TV als in stadions.
- Het is een enorme amusements-industrie, waarschijnlijk de grootste ter wereld.
- Miljoenen staan op het spel, ook voor clubs, de druk is dus gigantisch, nauwelijks te vergelijken met een gewone baan.
- De voetballers kunnen niet tot hun 65e werken, moeten zich in feite tussen hun 18e en 35e 'binnen' voetballen.
- De echte toppers zijn zo met hun sport bezig, dat de meesten nauwelijks de tijd hebben, en sommigen ook het verstand niet, om een goede baan te verdienen.

Tja, zoals ik al zei, ik heb er niet zo'n moeite mee. Het is wat de gek ervoor geeft. Reageer ik zo volwassen als voetbalgek, Rick? :)

GregoorvanDijk
18 May 2003, 21:07
P.s. een post van jou in een ander topic? :? Tis een wonder :yes:

maupstar
18 May 2003, 21:50
leuke argumenten hoor maar dan vind ik €100.000 per week nog steeds veel


tuurlijk hebben wij gewone burgers veel plezier aan wat voetballers laten zien, maar als zij minder gaan verdienen word mijn plezier er echt niet minder op hoor.

Fade of Light
18 May 2003, 22:41
het gaat om HUN prestatie... en om nou te zeggen dat ze zo _kei hard werken_ voor hun centjes... neh niet voor ZOVEEL centjes...

Daarbij, zie andere sporten. Doen veel meer, moeten veel meer andere dingen laten..trainen meer..verdienen nog niet eens 1/10 :x

GregoorvanDijk
18 May 2003, 22:44
Originally posted by Fade of Light
het gaat om HUN prestatie... en om nou te zeggen dat ze zo _kei hard werken_ voor hun centjes... neh niet voor ZOVEEL centjes...

Daarbij, zie andere sporten. Doen veel meer, moeten veel meer andere dingen laten..trainen meer..verdienen nog niet eens 1/10 :x

Dat zeg ik, staan voor die sporten wekelijks miljoenen mensen langs de kant? Kijken daar over de hele wereld net zoveel mensen naar? Voetbal is volkssport nummer 1, en dús ben je veel waard/verdien je veel. Of zij daar nu net zo hard voor werken als een normale burger is een 2e. Een tuinder kan óók harder werken dan een bankdirecteur. Maar staat er zoveel druk op hem om te presteren, bezorgt hij ook miljoenen mensen plezier? Nee dus..

Fade of Light
19 May 2003, 14:47
ik heb het over sporters...Sporters van dezelfe klasse...

Directeur van shell verdient vast wel iets in de richting van de directeur van philips... o.i.d.

Zie sommige sporten/..duidelijk onderbetaald tegenover andere sporters..

Dan moet je niet appels met peren vergelijken door een tuinder met een bankdirecteur te vergleijken. Die vergelijking gaat veel minder op :)

GregoorvanDijk
19 May 2003, 14:49
Die gaat wél op. Voetbal wordt veel meer bekeken dan met alle respect, hockey! Formule 1 wordt wél wereldwijk bekeken, net als NBA-basketbal. DUS verdienen die sporters ook mee, is toch niet zo heel onlogisch?

Bazzemans
19 May 2003, 14:58
Originally posted by Fade of Light

Dan moet je niet appels met peren vergelijken door een tuinder met een bankdirecteur te vergleijken. Die vergelijking gaat veel minder op :)

Dus volgens jou moet een voetballer van Telstar net zoveel verdienen als van Ajax, Feyenoord of PSV?

bruggi
19 May 2003, 15:27
Originally posted by Bazzemans


Dus volgens jou moet een voetballer van Telstar net zoveel verdienen als van Ajax, Feyenoord of PSV?

Ik denk dat hij eerder bedoelt dat de verschillen in beloning bij verschillende sporters van vergelijkbare klasse principieel niet zo groot zouden moeten zijn... bijv. Europees Kampioen turnen (whatever) versus topscorer in de CL... dat verschil is toch gewoon lachwekkend of niet...? In principe leveren die mensen gewoon vergelijkbare prestaties.
Maarja, ben het wel eens met wat Bartje verder zegt. Zo werkt het nou eenmaal. Voetbal is gewoon volkssport no1, die hele markt is niet te vergelijken met de kleinere sporten. Er gaat gewoon veel meer geld in om, doorbreek dat maar eens. Wat dat betreft is het voor kleine sporten gewoon min of meer onmogelijk uit de vicieuze cirkel te komen... --> weinig media-aandacht, onbekend/niet populair bij het volk, weinig interesse van grote sponsors, kleine sponsors zijn te klein om de sport groot te maken, minder geld om als sport te groeien (geen goede faciliteiten etc.)...
Tja, bekend verhaal

GregoorvanDijk
19 May 2003, 15:30
Plus het feit dat de grote sponsoren veel geld overhebben om op het shirt te staan, of om een club te sponsoren. Zij maken daardoor grote winst, en dat hebben ze voor het grootste gedeelte te danken aan de top-sporters. Voor het bedrijfsleven is voetbal ook voornaam, anders steken ze er niet zoveel geld in. Waar moet al dat geld dan heengaan, in de zakken van de corrupte bestuurders? Laat het dan maar naar de sporters gaan :)

PFP
20 May 2003, 13:10
voetballers verdienen zeker wel teveel geld, in vergelijking met de mensen die echt werk verichten. Verder hebben de voetballers geen maatschappelijk belang.

GregoorvanDijk
20 May 2003, 13:14
Originally posted by PFP
voetballers verdienen zeker wel teveel geld, in vergelijking met de mensen die echt werk verichten. Verder hebben de voetballers geen maatschappelijk belang.

Fijn dat je ook op onze argumenten ingaat? :?