PDA

Bekijk de volledige versie : "Zwanger"


someone
21 May 2003, 14:28
nou, ik kom vandaag lekker aan op school, praat buiten ff lekker, niks aan de hand, komen we het 1e lesuur binnen. Handel. is dus 4 laaaaaange uren boekhouden, naja moet wel gebeuren 8| . zitten daar met 80 man in een lokaal, komt voor de 1e pauze (10 minuten ervoor ofzo) de mentor binnen, iedereen moet per direct kappen met zn werk, hij gaat in het midden staan, zet zn headsetje op zodat ie overal te horen is dmv de boxen die "strategies" opgesteld staan in het lokaal. Hij begint dus te praten; Gistermorgen kreeg ik een zeer verrassend telefoontje van de vader van Shirley (is klasgenoot en heel erg goede vriendin van mij), dus wij heel erg benieuwd wat er was. hij gaat verder; zoals jullie weten is Shirley donderdag ziek naar huis gegaan met hele erge buikpijn, misselijkheid, en ze zag zowiezo al heel erg bleek. Ze is sindsdien niet meer op school gekomen. (wij; jaja wisten we al, wat is er nou in vredes naam aan de hand?!) dus hij gaat weer verder met een enorm lang lul verhaal, wij liggen allemaal zowat :Z, en ineens, "daarom is Shirley maandag middag om 15.30 trote moeder geworden van haar dochtertje, Shaiene (of hoe je het ook schrijft)! wij allemaal, HUH!?!?!?!?!?!??!, maar dat kan toch helemaal niet?! Ze was misschien een beetje mollig, maar om nou te zeggen, wow jij bent dik, zeker weten dat je niet zwanger bent?! ik helemaal in schok, ik wist er echt totaal niets vanaf, en daar komt nog eens bij dat ze net 2 weken terug 15 is geworden! ik wist dat ze een vriend had en daarmee naar bed ging, maar ik nam aan dat ze het veilig deed. Ze droeg wel wat wijdere kleding altijd, daarom viel het ook niet echt op dat ze wat dikker werd. en zelfs zij wist er niks van! ook haar ouders, doktor, niemand die ze kende, niemand! maar gebeurt dit nou vaker? ik bedoel, kun je nou echt zwanger zijn zonder dat je er vanaf weet? lijkt mij sterk, ook met ongesteld worden etc. echt raar;[, haar ouders waren even verrast als haar, daarom waren ze ook niet echt boos ofzo. haar vader is direct begonnen aan de babykamer (die er ook niet was, omdat ze er niks vanaf wist). naja, ik ga morgenavond naar haar toe in het ziekenhuis waar ze tot alles thuis klaar is verblijft.


zo, dat wou ik ff kwijt

dext0r
21 May 2003, 15:17
ik denk dat ze het heus wel van zichzelf wist, maar het niet bekend wilde maken ; of nog erger, niet voor haarzelf wilde weten dat ze zwanger was.

btw, was de zwangerschap wel al volledig? is het babytje gezond e.d ? ben dan toch wel benieuwd .. ;)

someone
21 May 2003, 15:18
baby en moeder maken het goed

Bird Of Prey
21 May 2003, 15:39
Originally posted by someone
baby en moeder maken het goed

mooi, zolang dat maar het geval is is alles prima :)

en ik denk idd dat ze t nog nie wist, ik denk niet dat ze anders naar school geweest zou gaan als ze zou weten dat ze hoogzwanger zou zijn... :S

LoeLoe
21 May 2003, 16:01
Ik heb inderdaad vaker van dit soort verhalen gehoord en schijnbaar kan het wel. Ook hoor je vaak zat dat mensne nog ongesteld worden terwijl ze toch al weet ik hoeveel maanden zwanger zijn.

Eng idee, want in het begin hoef je dat dus dan helemaal niet in de gaten te hebben. Wanneer je dan over het limiet heen bent (na 3 maanden mag je geen abortus meer plegen dacht ik), dan heb je een probleem.

Hoop niet dat mij zoiets overkomt :{

Bird Of Prey
21 May 2003, 16:07
uitkijken met Rick dan maar ;) :+

FiZz
21 May 2003, 16:22
Ach jah, ze hebben een tijd terug een vrouw in het ziekenhuis gehad en die had al geruime tijd erge buikpijn. Wat was het geval, ze had een versteende foetus in der lijf zitten. Lang geleden was ze een keer zwanger geworden en had het niet gemerkt. Het kind had zich niet verder ontwikkeld en is blijven zitten.

Dit is ook een leuk verhaal (bron: BBC (http://news.bbc.co.uk/2/hi/health/2987963.stm))
Een 7-jarige jongen uit Kazachstan die met buikpijnklachten naar het ziekenhuis werd verwezen bleek een bizar iets in zijn buik te hebben. De dokters ontdekten dat de organen door een groot hard object bedekt met haar samengeperst werden.

Na onderzoek bleek het dat Mourat Zhanaidarovs tweelingbroer al zeven jaar als parasiet in zijn buik meelifte. Volgens de doktoren moet er iets mis gegaan zijn tijdens de zwangerschap van de moeder, en groeide de baby in de andere baby. Doktoren van het Chimkent Children's Hospital zeggen dat ze niet kunnen verklaren hoe dit heeft kunnen gebeuren.

PFP
21 May 2003, 16:29
en dat heeft te maken met een normale zwangerschap omdat

Stapper
21 May 2003, 16:33
lol @ verhaal van fizz

maar het komt wel vaker voor dat vrouwen niet merken dat ze zwanger zijn
maar net 15 en dan een kind krijgen, das wel jong, ik ken wel iemand die op der 17e een kind kreeg, maar dat is toch al weer 2 jaar ouder

maar het belangrijkste is dat ze het goed maken

SpiNe
21 May 2003, 16:49
waarom moet het altijd zo jong! bij ons op school was een brugger van 13 of zo en die was ook al zwanger maar het zieke daaraan is dat haar vriend 20 is

jongens lopen misschien 2 jaar achter maar 7 jaar voor lopen lijkt mij maar niks

evilgirl
21 May 2003, 17:11
een zus van een vriendin van mij heeft dat ook gehad...
opeens was er een kind, dik vaag allemaal, meisje droeg altijd strakke kleding enzow, dat kind heeft al haar ingewanden gewoon aan de kant gedrukt... :{

dupke
21 May 2003, 18:41
Originally posted by evilgirl
een zus van een vriendin van mij heeft dat ook gehad...
opeens was er een kind, dik vaag allemaal, meisje droeg altijd strakke kleding enzow, dat kind heeft al haar ingewanden gewoon aan de kant gedrukt... :{
tjaah ik moet er niet aan denken om nou al zwanger te zijn!
ik zou 't zeker wel vertellen maar dan alleen aan mijn vader en moeder en aan mijn twee vriendinen (steun is altijd fijn) teminste als ik het wist dan he
en anders het kindje was wel welkom bij mij.
maar je jeugd is dan ook opeens heel kort, je bent zelf nog niet klaar met puberen en je krijgt al je eigen kindje.

eneri
21 May 2003, 18:58
ik las een keer ergens dat je het kind ook 'in je rug' kan dragen, dan zit het dus veel meer naar achter, en wordt je hooguit een beetje molliger. Lijkt me best raar, om dan ineens te bevallen terwijl je t niet eens wist..:{

dupke
21 May 2003, 19:07
Originally posted by eneri
ik las een keer ergens dat je het kind ook 'in je rug' kan dragen, dan zit het dus veel meer naar achter, en wordt je hooguit een beetje molliger. Lijkt me best raar, om dan ineens te bevallen terwijl je t niet eens wist..:{

jah 't lijkt me ook raar maar een kennis van mij heeft dat ook gehad....
jaren lang geprobeerd een kind te krijgen niet gelukt ..
ze was 8.5 maand zwanger ze zouden naar Amerika gaan en gingen ff voor de laatse controle naar de dokter voordat ze zeker wiste dat hun vakantie niet meer stuk kon..
de dag na dat ze bij de dokter waren geweest belde de dokter op ze moesten nog eens langs komen.
ze gingen dus terug zei de dokter nou mevrouw Profciat! u bent 8.5 maanden zwanger! reis naar amerika nooit meer gemaakt!
maarjah toen moetsen mijn pa en ma gaan helpen daar om nog ff heel snel een babykamer op de kop te tikken enzo (daarom zijn ze nu ook peetoom en peettante) en omdat ze mij al hadden en omdat ze wisten hoe je met een baby moesten omgaan want ik was twee jaar ouder.
och jah kon ze nog van geluk spreken dat ze haar hier thuis hadden gekregen dan in amerika.....
mahjah
:)

dupke
21 May 2003, 19:08
Originally posted by someone
baby en moeder maken het goed
:thumbsup: goed zo wens haar nog proficiat! :yes:

FiZz
21 May 2003, 22:14
Originally posted by PFP
en dat heeft te maken met een normale zwangerschap omdat

We hadden het niet over normale zwangerschap... dus had het ook niks met normale zwangerschap temaken

Irene!!!!
21 May 2003, 22:18
Ja dat kan want ik heb gehoord dat je de eerste zwangerschap heel erg goed kan verbergen.. Mijn broer zat met een meisje in de klas die een vriend had van 30 en zij was zo rond de 17. Zij wist allemaal niet dat ze zwanger was tot ik het later op school hoorde en haar met de baby zag. Heel erg zonde vind ik dat.. dan gooi je echt je leven weg.
Komt ze wel weer terug op school?

Wel goed dat je ff naar het ziekenhuis gaat :*

TheGroovMaster
21 May 2003, 22:26
:huh: okey dan, en hoe oud zijn ze allemaal.

veel plezier en succes!!!!

meiske
22 May 2003, 11:18
wow zou nu niet graag moeder willen worde ok ben dan wel 17 maar toch


tijd gelee op tv ook een vrouw die gwoon ongesteld werd enzo en ze was wat aangekomen enzo heel normaal.
maar op een avond had zo'n buikramp dat het niet normaal meer was.
zei dokter bellen en die kwam, hij onderzocht haar en toen bleek dat ze ontsluiting had dat ze een kind ging krijgen.
en die vrouw wist ook van niks af.

het zou je maar gebeuren

hoop dat meisje nog beetje dr toekomst zo kan maken dat ze nog naar school kan :)

Check_This
22 May 2003, 14:40
Heb het wel vaker gehoord en ja het kan dus echt wel gebeuren zonder dat je het zelf weet, maar in bijna alle gevallen voelen de meeste toch wel dat ze zwanger zijn. Maar er bestaan altijd uitzonderingen! Het gebeurt dus, maar denk dat je de meeste verhalen over hoe iemand zwanger is geraakt enzo en hoe iemand dat zelf niet weet niet eens wilt horen want dan wordt je misschien nog non O-).
Het gaat goed met haar! En de baby en das het belangrijkste!!! (haar vriend blijft toch wel bij haar? Hoe reageerde hij trouwens? Trotse vader???)

See ya:wave:

Witkop
22 May 2003, 19:54
Bij mijn moeder in de klas was er vroeger ook iemand waarvan niemand wist dat ze zwanger was. Die persoon schijnt toen op het toilet in school bevallen te zijn.

WishfulDreaming
23 May 2003, 16:58
Een mevrouw van twee straten verder is bevallen op het toilet.

Zij beweerde ook dat ze niet wist dat ze zwanger was... Alleen had zij de pech dat haar kindje dood geboren werd, en verdacht werd van moord :{

Rechtbank heeft wel uitgewezen dat ze het kind niet vermoord had, maar dat het gestikt was tijdens de geboorte...

ik_ben_de_man
24 May 2003, 12:22
idd , hoe reageerde de vader ?

SpiNe
24 May 2003, 20:58
Originally posted by ik_ben_de_man
idd , hoe reageerde de vader ? wil ik ook wel weten

0Vera
25 May 2003, 13:23
Originally posted by Saartje17
Een mevrouw van twee straten verder is bevallen op het toilet.

Zij beweerde ook dat ze niet wist dat ze zwanger was... Alleen had zij de pech dat haar kindje dood geboren werd, en verdacht werd van moord :{

Rechtbank heeft wel uitgewezen dat ze het kind niet vermoord had, maar dat het gestikt was tijdens de geboorte... lijkt me met recht kut :{ krijg je een baby waar je niks vanaf weet, is ie ook nog es dood en dan beweert men nog dat je m vermoord heb ook :x

ik geloofde tot kort ook niet dat het kon dat je als vrouw niet wist dat je zwanger was, maar het kan wel:{ Ik las niet lang geleden een verhaal van een 17jarig meisje dat VWO deed (5e klas) en klarinet speelde, en al anderhalf, twee jaar een vriend had en aan de pil was en elke maand gewoon ongesteld was en een nacht heel veel buikkramp had en naar de wc ging en toen een baby baarde. :huh:
Nou het bleek dus dat haar buikspieren door dat klarinetspelen heel erg getraind waren en dat haar buik daardoor niet uitzette, want ze had ook altijd gewoon strakke broeken gedragen. Ze vertelde nog dat ze heel trots was dat ze de eerste moeder was op school die geslaagd was voor dr VWO (lekker boeiend 8| van die ontzettend jonge dames die als trotse moeders klinken geven mij altijd zo'n :kots: gevoel, kan er niks aan doen).
Enfin maar ik geloof het dus wel. En et lijkt me totaal niet cool :{

Philosopher
25 May 2003, 23:24
ok, elke keer als ik nu buikpijn heb freak ik ;)

lijkt me heel erg klote als je ineens een kind hebt

ik zal niet weten wat je dan moet doen
bevalling lijkt me het ergst, maar dan als je al zover betn heb je niet echt een keus.

gelukkig zijn mijn buikspieren nou niet zo erg ontwikkelt..
(al schiet het aardig op door veel sporten..nu ook maar mee ophouden?)

0Vera
26 May 2003, 14:15
Originally posted by Philosopher
gelukkig zijn mijn buikspieren nou niet zo erg ontwikkeld..
(al schiet het aardig op door veel sporten..nu ook maar mee ophouden?) ik zou niet stressen, dan heb je straks ook geen leven meer :x
Je kan er met een gerust hart vanuit gaan dat van alle vrouwen die jaarlijks zwanger raakt (gewild of ongewild) 99% weet dat ze zwanger is. Het is goed dat je je ervan bewust bent dat je zwanger kunt worden maar je hoeft echt niet ineens bang te zijn dat je het niet zult merken. Je lijf geeft aan dat het verandert als je zwanger bent, en ik denk dat de dames die dus ongemerkt zwanger waren, er op de een of andere manier geen aandacht aan geschonken hebben want zoiets MOET je echt merken. Maar er is geen reden tot paniek hoor :) zoiets gebeurt echt zelden :)

en ik bedoel ik had laatst een mevrouw in de winkel die had echt ZO'N buik dat et echt DUIDELIJK was dat die zwanger was. EN dan kan ik me dus compleet niet voorstellen dat zoiets ook onopgemerkt zou kunnen :? En weet ook dat als een iemand zoiets op een forum post er vijf verhalen naar boven komen van jonge meisjes die niet wisten dat ze zwanger waren, maar daartegenover zijn er in al die tijd echt VEEL MEER vrouwen op een normale manier zwanger geweest, terwijl ze et gewoon wisten :)

ik_ben_de_man
27 May 2003, 20:50
Originally posted by 0Vera
ik zou niet stressen, dan heb je straks ook geen leven meer :x
Je kan er met een gerust hart vanuit gaan dat van alle vrouwen die jaarlijks zwanger raakt (gewild of ongewild) 99% weet dat ze zwanger is. Het is goed dat je je ervan bewust bent dat je zwanger kunt worden maar je hoeft echt niet ineens bang te zijn dat je het niet zult merken. Je lijf geeft aan dat het verandert als je zwanger bent, en ik denk dat de dames die dus ongemerkt zwanger waren, er op de een of andere manier geen aandacht aan geschonken hebben want zoiets MOET je echt merken. Maar er is geen reden tot paniek hoor :) zoiets gebeurt echt zelden :)

en ik bedoel ik had laatst een mevrouw in de winkel die had echt ZO'N buik dat et echt DUIDELIJK was dat die zwanger was. EN dan kan ik me dus compleet niet voorstellen dat zoiets ook onopgemerkt zou kunnen :? En weet ook dat als een iemand zoiets op een forum post er vijf verhalen naar boven komen van jonge meisjes die niet wisten dat ze zwanger waren, maar daartegenover zijn er in al die tijd echt VEEL MEER vrouwen op een normale manier zwanger geweest, terwijl ze et gewoon wisten :)

daar heb je inderdaad gelijk in , ik heb dat gezeik over zwanger zijn gelukkig niet




pff.

WishfulDreaming
29 May 2003, 08:44
én je kan het altijd positief bekijken... Geen last van ochtendmisselijkheid 8-) :)

Floortjee
2 June 2003, 21:22
Naar het schijnt kun je de baby ook in je rug dragen, daarom zie je het ook niet erg aan de buikkant, onder invloed van de pil kun je ook gewoon ongesteld blijven tijdens je zwangerschap.
Maar het zijn vaak allemaal uitzonderingen, maar zul je net zien dat je zo'n uitzondering bent.:rolleyes:
Je hoort eigenlijk wel vaker dit soort verhalen, ook bij volwassenen..

Liefs, Floor

jojanneke90
1 January 2004, 15:39
IK heb wel vaker zulke verhalen gehoord lijkt me best wel raar om zoiets mee te maken..
Gelukkig dat moeder en kind het goedmaken!:)
Das het belangrijkste vind ik!
greetz,
Jojanneke:wave:

LoeLoe
1 January 2004, 17:38
Het is niet de bedoeling dat hele oude topics geupped worden.

dext0r
1 January 2004, 17:46
Originally posted by LoeLoe
Het is niet de bedoeling dat hele oude topics geupped worden.
zie mijn verhaal andere topic :Y)