PDA

Bekijk de volledige versie : pi-air weg bij fey


maupstar
27 May 2003, 23:00
Breuk Feyenoord en Van Hooijdonk dreigt

27/5/2003 9 :21

Een vertrek van Pierre van Hooijdonk bij Feyenoord lijkt aanstaande. De Rotterdamse club wil de aanvaller houden aan de afspraak dat in het derde contractjaar het salaris flink wordt teruggeschroefd. Pi-Air voelt daar weinig voor.

De speculaties over waar Van Hooijdonk volgend seizoen zou spelen kwamen in de winterstop. De aanvaller was aan het einde van zijn contract. Met het lichten van de eenzijdige optie voor een derde jaar maakte Feyenoord aan de onzekerheid een einde.
Maar een verlenging van het verblijf van Van Hooijdonk lijkt op losse schroeven te staan. Een clausule in het contract verdeelt de meningen. De Rotterdamse club heeft namelijk laten weten dat het conform de afspraken het salaris in het derde jaar met vijftig procent wil terugschroeven.

Van Hooijdonk voelt er nu weinig voor deze afspraak na te komen. Een nieuwe verbintenis zou een oplossing kunnen bieden voor de impasse, maar de onderhandelingen over een nieuw contract zitten vast. Feyenoord wil niet ingaan op het voorstel van Van Hooijdonk voor een contract voor twee jaar, waarin hij pas in zijn tweede jaar inlevert.

Meest logisch lijkt het dat Van Hooijdonk Feyenoord deze zomer verlaat. De Rotterdamse club, die dankzij het lichten van de optie een afkoopsom kan vragen, heeft weinig aan een ontevreden aanvaller. Bovendien kan Feyenoord door het mislopen van de Champions League het geld goed gebruiken. Van Hooijdonk zelf houdt er ook rekening mee dat hij volgend seizoen niet in De Kuip speelt. 'Zoals de situatie nu is, ziet het daar niet naar uit', zei Pi-Air zondag in het tv-programma Studio Voetbal.

Van Hooijdonk wordt in verband gebracht met Birmingham City, Tottenham Hotspur en Espanyol. Bij de Rotterdamse club heeft echter nog geen club zich concreet gemeld. Volgens de spits hebben wel verschillend clubs belangstelling getoond bij zaakwaarnemer Rob Jansen.







ik ben ABSOLUUT GEEN FAN van fey maar ik zal het toch zonde vinden als deze voetballer (fey enige kans om echt iets te laten zien in europa, lees 1/4 finale of verder) fey/ned verlaat vanwege geld problemen. slechte zaak dus

Tyskie
27 May 2003, 23:10
Een vertrek van Pierre betekent dat Feyenoord niet meer zal zijn dan de enige subtopper van Nederland... Want wat blijft er dan over?
Bosvelt en van Wonderen zijn nuttige goede spelers, maar oud en zullen een vertrek van van Hooijdonk zeker neit kunnen opvangen.
Kalou kun je nooit zeker van zijn of hij wat extra's brengt of een blok aan het been is.
Emerton, Ono, Paauwe, de Nooijer, Chong, Acuna, Kuijt zijn in mijn ogen nuttige spelers, maar geen toppers en zullen dat ook niet worden denk ik.
Blijven als spelers met potentie van Persie en Buffel over, maar ook hen zie ik geen elftal dragen zoals van Hooijdonk dat kan...

Verder is het een verschrikkelijk smalle selectie die Feyenoord heeft.. Absoluut geen sterke bank. Nee, een vertrek van van Hooijdonk zal Feyenoord de komende jaren in een gat doen vallen..

MarkNMGN
27 May 2003, 23:21
fey :?

75% zeker jah, Feyenoord moet hem gewoon betalen om nog 2 jaar te kunnen blijven, heb je een keer zo'n spits in huis (niet dat hij altijd goed is) gooien ze hem net zo makkelijk weer bi het oud vuil :( Als van Hooijdonk weggaat, krijg je een instorting volgend jaar en misschien de jaren die daarop volgen.
Toch zou ik het raar vinden als Pierre naar Birmingham City, Tottenham Hotspur of Espanyol gaat , want dat is in mijn ogen alleen maar een stap achteruit... maarja het geld :z

Ar-Tuur
28 May 2003, 09:31
Ik dacht dat ik hem laatst nog hoorde zeggen dat hij bij Feyenoord ging blijven en dat hij nog een keer kampioen wilde worden. Ook dacht ik dat ik Baan en cornuiten hoorde dat het wel goed ging komen. Zou erg jammer zijn als Van Hooijdonk weggaat. Feyenoord heeft dit seizoen toch een aantal keer laten zien dat het een goed team is. Ik had ze mét van Hooijdonk best een goede kans op de landstitel gegeven. En Pi-Air is toch al lang binnen? Waarom dan zo moeilijk doen voor het geld en eventueel naar een gelijkwaardige club in het buitenland gaan... want als je zoals hij zegt voor de prijzen wil spelen, moet je niet meer naar Espanyol of Birmingham City gaan.

maupstar
28 May 2003, 10:07
Originally posted by Ar-Tuur
Ik dacht dat ik hem laatst nog hoorde zeggen dat hij bij Feyenoord ging blijven en dat hij nog een keer kampioen wilde worden. En Pi-Air is toch al lang binnen? Waarom dan zo moeilijk doen voor het geld en eventueel naar een gelijkwaardige club in het buitenland gaan... want als je zoals hij zegt voor de prijzen wil spelen, moet je niet meer naar Espanyol of Birmingham City gaan.


denk dat niet alleen geld het probleem is althans niet in die context

als ik een contract zou tekenen bij mijn baas en ik doe mijn werk goed. verwacht/wil ik ook niet dat ze mijn salaris gaan halveren ongeacht ik veel geld op mijn bankrekening heb staan.
ik denk dat pi-air dat ook heeft. ze hebben dan wel afgesproken dat hij minder geld gaat verdienen na een aantal jaar, maar ja die afspraak is gemaakt zonder dat ze wisten dat hij zo belangrijk zou gaan worden dus je moet iemand die zo belangrijk is niet gaan houden aan zo n afspraak. de zaken liggen nu TOTAAL anders (zie verhaal van tyskie) behandel het dan ook anders.

net als heel nederland weet pi-air dat hij de man is bij fey. dat mede dankzij hem een grote europese prijs is binnen gehaald. hij wil in ieder geval erkenning en die geef je hem niet door zijn salaris te halveren.:no: :no: :no::

Ar-Tuur
28 May 2003, 12:39
Originally posted by maupstar
ze hebben dan wel afgesproken dat hij minder geld gaat verdienen na een aantal jaar, maar ja die afspraak is gemaakt zonder dat ze wisten dat hij zo belangrijk zou gaan worden dus je moet iemand die zo belangrijk is niet gaan houden aan zo n afspraak.


Maar dan kan elk contract de prullenbak in, want aan afspraken hoef je je dan niet meer te houden? :?

Al vind ik dat Pierre van Hooijdonk inderdaad belangrijk is en daar ook best voor beloond mag worden, toch moet je het ook vanuit de club zien. Want de financiële problemen in de voetbalwereld en de matige economische situatie in zijn algemeen zijn bekend. En dus kan Feyenoord zich niet overdreven hoge salarissen veroorloven. Maar van Hooijdonk en zaakwaarnemer hebben dat contract toch met volle verstand getekend? Raar verhaal.

maupstar
28 May 2003, 13:51
Originally posted by Ar-Tuur


Maar dan kan elk contract de prullenbak in, want aan afspraken hoef je je dan niet meer te houden? :?



in feite wel ja. maar zover ik weet gebeurd dat ook behoorlijk veel. op zich ook wel logisch toch. er is een contract. alles gaat veel beter dan verwacht dus maak je een beter contract en niet een minder goed contract.

je hebt gelijk over het feit dat pi air ook geld moet inleveren, dat het slecht gaat in de voetbalwereld en dat ook hij niet meer de milioenen kan eisen die hij eigenlijk wil. waarschijnlijk vraagt hij ook minder maar bied fey gewoon te weinig.


hoe je het ook went of keert blijft gewoon kl*te dat ie misschien weg gaat om zo iets

theo tank
28 May 2003, 18:50
Originally posted by maupstar


in feite wel ja. maar zover ik weet gebeurd dat ook behoorlijk veel. op zich ook wel logisch toch. er is een contract. alles gaat veel beter dan verwacht dus maak je een beter contract en niet een minder goed contract.

je hebt gelijk over het feit dat pi air ook geld moet inleveren, dat het slecht gaat in de voetbalwereld en dat ook hij niet meer de milioenen kan eisen die hij eigenlijk wil. waarschijnlijk vraagt hij ook minder maar bied fey gewoon te weinig.


hoe je het ook went of keert blijft gewoon kl*te dat ie misschien weg gaat om zo iets

Hij krijgt geen slechter contract, Feyenoord wil hem alleen houden aan het huidige contract dat Pi-Air heeft getekend.
Het probleem zit eerder bij Pi-Air dan bij Feyenoord....

Al ben ik van mening dat een speler als paauwe zwaarder op de begroting drukt dan Pi-Air (verhoudingsgewijs).
Pi-Air geeft de club nog wat terug, in tegenstelling tot dhr. Paauwe (andere voorbeelden hadden ook gekund)