PDA

Bekijk de volledige versie : Afschaffingen schorsingen???


Superjood
31 May 2003, 13:50
Dat lijkt mij niet eens zo een slecht idee. Het leuke van voetbal is dat clubs elkaar kunnen bestrijden met de zo sterkst mogelijk elftallen, blessures daarbuiten gelaten. Als jij ziet om wat voor knullige reden Nedved de CL-finale mist, en Kuijt vorig jaar de Amstelcupfinale. Een rode kaart schorst een speler namelijk al in die wedstrrijd zelf, doordat je met een mannetje minder die wedstrijd moet uitspelen. Er zal eventueel wel geschorst kunnen worden op overtredingen die niks met voetbal te maken hebben. Elleboogjes van Zlatan, natrappen. Maar als je kijkt waarom van den berg geschorst wordt, of waarom er 4 weken lang gepraat wordt over een mogelijke schorsing, kan met in mijn ogen beter dat hele kaartensysteem maar afschaffen.

Clubs zouden dus vaker kunnen beschikken over hun spelers, en kunnen dus ook minder spelers opnemen in hun selectie. Dit is voor de clubs met een begrotingstekort zeker gunstig, aangezien zij minder spelers onder contract hebben staan.

`k Weet niet wat jullie vinden van het afschaffen van schorsingen, zal misschien wel gek klinken, maar als je erover na gaat denken, het zal alleen maar ten goede van het voetbal komen, aangezien elke club zijn beste elf spelers kan opstellen

maupstar
31 May 2003, 14:05
Originally posted by Superjood
Dat lijkt mij niet eens zo een slecht idee. Het leuke van voetbal is dat clubs elkaar kunnen bestrijden met de zo sterkst mogelijk elftallen, blessures daarbuiten gelaten. Als jij ziet om wat voor knullige reden Nedved de CL-finale mist, en Kuijt vorig jaar de Amstelcupfinale. Een rode kaart schorst een speler namelijk al in die wedstrrijd zelf, doordat je met een mannetje minder die wedstrijd moet uitspelen. Er zal eventueel wel geschorst kunnen worden op overtredingen die niks met voetbal te maken hebben. Elleboogjes van Zlatan, natrappen. Maar als je kijkt waarom van den berg geschorst wordt, of waarom er 4 weken lang gepraat wordt over een mogelijke schorsing, kan met in mijn ogen beter dat hele kaartensysteem maar afschaffen.

Clubs zouden dus vaker kunnen beschikken over hun spelers, en kunnen dus ook minder spelers opnemen in hun selectie. Dit is voor de clubs met een begrotingstekort zeker gunstig, aangezien zij minder spelers onder contract hebben staan.

`k Weet niet wat jullie vinden van het afschaffen van schorsingen, zal misschien wel gek klinken, maar als je erover na gaat denken, het zal alleen maar ten goede van het voetbal komen, aangezien elke club zijn beste elf spelers kan opstellen





ja en nee denk dat als je schorsingen echt helemaal afschaft het er erg aan toe zal gaan op de ned velden

maar wat jij ook zegt dat nedved de finale heeft moeten missen omdat hij in de halve finale een ''''"overtreding"'''''' heeft begaan.
wie heeft daar dan profijt van in de finale? ac milaan beetje lullig toch. en wat nou als nedved maar 1 gele kaart had gekregen? had real madrid dan een voordeel gehad van die 1ste gele kaart voor nedved NEE

op welke manier kan je een club/speler het beste straffen als hij een overtreding maakt bij bv een gele kaart. stuur hem meteen van het veld af voor een aantal minuten. ga dus niet 4 gele kaarten in 4 verschillende wedstrijden opsparen en iemand schorsen, als hij zijn 4 gele kaart heeft gepakt voor een volgende wedstrijd, waardoor een volgende club zomaar uit het niets een voordeel heeft, omdat een speler van een andere club iets verkeerd heeft gedaan in een andere wedstrijd.

en wat jij ook zegt superjood het is het mooist als beide teams hun favo team kunnen opstellen en dat gaat beter als je spelers niet hoeft te schorsen omdat een speler 4 gele kaarten heeft gepakt/

AntiKezman
31 May 2003, 14:08
het krijgen van kaarten is een gevolg van onkunde en domheid, maar ik heb deze discussie al eerder met je gevoerd en ben het er absoluut niet mee eens..daar ga je echt geen leukere wedstrijden van krijgen als je gewoon elke wedstrijd ff een gele of rode kaart kan pakken en je de volgende wedstrijd toch niet geschorst wordt..erg dom en naief bedacht markie... :O

MarkNMGN
31 May 2003, 14:25
Geen schorsingen, lekker schoppeee :rolleyes:

Arie-Kanarie
31 May 2003, 15:28
Originally posted by AntiKezman
het krijgen van kaarten is een gevolg van onkunde en domheid


hup hup hup we winnen de fairplay cup?

Originally posted by MarkNMGN.
Geen schorsingen, lekker schoppeee :rolleyes:

Schoppen ja!
het heet niet voor niets voetbal

theo tank
31 May 2003, 16:26
Hehe precies!
Stoppen met die Fair Play onzin, kaarten langer op zak houden, en alleen bij echt grove overtredingen geel trekken.
Zoals in de LN van afgelopen zondag stond, bij Feyenoord moet in het contract opgenomen worden dat je mininmaal 10 gele kaarten per seizoen haalt :Y)

Opzich vind ik het niet eens zo gekke stelling, al ben ik voor minder kaarten per wedstrijd trekken, dus dat je automatisch ook minder schorsingen krijgt.

AntiKezman
31 May 2003, 18:09
Originally posted by Arie-Kanarie
hup hup hup we winnen de fairplay cup?


dat zijn jou woorden... :z

ik maak geen probleem als er spelers van Feyenoord geschorst worden na een aantal gele of rode kaarten..dat hoort gewoon bij het spelletje..ik zeg niet dat ik het toejuich als Feyenoord een wedstrijd zonder kaarten uitspeeld..in tegendeel zelfs! tuurlijk mag je iemand doormidden schoppen, maar daar hoort dan gewoon een straf bij..zo simpel is het

opzich is het schorsen van spelers na gele kaart nummer x een beetje scheef en profiteert een ander team hiervan..misschien dat je bij een gele kaart in een wedstrijd wel een speler enkele minuten buiten het veld moet houden, maar dat heeft ook weer zijn nadelige kanten en je speelt dan misschien de helft van de tijd niet met 11 man..dat komt het voetbal denk ook niet ten goede

Superjood
31 May 2003, 18:10
Originally posted by AntiKezman
erg dom en naief bedacht markie... :O

het valt niet mee he, nu je al 4 jaar niks geleerd hebt, om een keer normaal te reageren. is in mijn ogen een toch vrij serieuze post:yes: :O :O :O

maupstar
31 May 2003, 18:28
Originally posted by AntiKezman


misschien dat je bij een gele kaart in een wedstrijd wel een speler enkele minuten buiten het veld moet houden, maar dat heeft ook weer zijn nadelige kanten en je speelt dan misschien de helft van de tijd niet met 11 man..dat komt het voetbal denk ook niet ten goede


heb je inderdaad gelijk in,maar het irritante is dat wat je ook beslist/veranderd er zijn altijd wel nadelen te bedenken

denk als je iemand een paar minuten het veld uit stuurt dat er wel meer ruimte ontstaat wat de kans op doelpunten vergroot, dus meer doelpunten. en wat vinden wij van meer doelpunten:thumbsup: :thumbsup: :thumbsup:

AntiKezman
31 May 2003, 19:00
Originally posted by Superjood


het valt niet mee he, nu je al 4 jaar niks geleerd hebt, om een keer normaal te reageren. is in mijn ogen een toch vrij serieuze post:yes: :O :O :O

gelukkig reageer jij wel altijd op een volwassen manier... :thumbsup:

kan met in mijn ogen beter dat hele kaartensysteem maar afschaffen.

maar mag mijn mening niet zijn dat ik dit soort uitspraken dom en naief vind?? :rolleyes:

Superjood
31 May 2003, 22:52
Originally posted by AntiKezman


gelukkig reageer jij wel altijd op een volwassen manier... :thumbsup:



maar mag mijn mening niet zijn dat ik dit soort uitspraken dom en naief vind?? :rolleyes:
ik heb je net al 2 uur lang mijn verhaal uitgelegd, nu begrijpen we elkaar(Y). maar je moet die zin niet uit zijn verband trekken

AntiKezman
1 June 2003, 03:14
Originally posted by Superjood

ik heb je net al 2 uur lang mijn verhaal uitgelegd

gelukkig hebben we niet 2 uur (??) uit ons leven verspeeld aan nix hehe, maar ik zal er iig lekker door kunnen slapen..geen geruzie meer :Y) :aai:

:wave:

HugoBoss
1 June 2003, 03:22
aaah.... btje dan?:$

Superjood
1 June 2003, 16:09
Originally posted by AntiKezman


gelukkig hebben we niet 2 uur (??) uit ons leven verspeeld aan nix hehe, maar ik zal er iig lekker door kunnen slapen..geen geruzie meer :Y) :aai:

:wave:
je kan nou wel gaan overdrijven we hebben iig geen 2 uur verspeeld. maar om nou gelijk te zeggen dat die ruzie;) is bijgelegd:wave: we kunnen nu tenminste wel weer normaal tegen elkaar doen tijdens het voetballen, en k was ook wel blij dat je me weer durfde aan te kijken