PDA

Bekijk de volledige versie : wat is gezondheid?


eneri
3 June 2003, 16:33
ik heb astma, maar toch vind ik mezelf gezond.
wannner ben je gezond, of tewel wat is gezondheid?

joeyB
3 June 2003, 17:08
Originally posted by eneri
ik heb astma, maar toch vind ik mezelf gezond.
wannner ben je gezond, of tewel wat is gezondheid?


Ja gezond is als je niet ziek bent, maar bijvoorbeeld astma zit ook weer beetje tussen oren. Ik had het ook altijd, maar op een dag gewoon gestopt met medicijnen enzo en gaat nu perfect zo gewoon beetje lekker sporter er bij. Af en toe en keertje beetje slijmoplossers er tegen aangooien.

En gewoon gezond eten

L_angeldc
3 June 2003, 19:30
Originally posted by joeyB

maar bijvoorbeeld astma zit ook weer beetje tussen oren.

zeg dat maar eens tegen een astma patient die midden in de nacht bezweet wakker wordt met een hoestaanval die bijna stikt omdat hij niet kan ademen

dext0r
3 June 2003, 20:39
en dan heb je ook nog de astma patienten die gewoon wel roken...en maar stug zeiken dat ze zo'n aanval krijgen :rolleyes:
dat soort mensen zouden ze uit het ziekenfonds moeten schoppen ofzo

dext0r
3 June 2003, 20:42
en ff ontopic:

gezondheid, je zelf gezond voelen wanneer je zelf goed in je vel zit, geen last hebt van lichamelijke kwalen (chronische kwalen is wat anders...) ,
ik bedoel dus over het algemeen een goede weerstand hebben en fit overkomen ..en vooral voor jezelf ook gezond aanvoelen

doe je dit niet, dan heeft het al gauw een psychosomaitsche werking en dan loop je het al gauw een keer op. Jezelf niet gezond voelen heeft al gauw een werking op je lichaam waardoor je lichamelijk inderdaad wat achteruitgaat in je gezondheid

Rijntje
3 June 2003, 20:42
k heb een vorm van astma...en dat gaat echt niet zomaar weg hoor

eneri
3 June 2003, 20:59
ik denk zelf ook neit dat mn astma tussen mn oren zit. en joeyB, dat t over is heeft meer te maken met het feit dat je oduer wordt en er waarschijnlijk gewoon overheen bent gegroeid.

Fade of Light
3 June 2003, 21:09
JoeyB schampt het een beetje, maar mist de kern, en voor de rest....gezondheid allemaal puur lichamelijk, vooral doorgaan met zo denken :thumbsup:

0Vera
3 June 2003, 21:32
er zit wel een kern van waarheid in. Ik had een klasgenoot met astma, en als die aandacht wilde pakte ze dr inhaler, liefst met verstuifbak (zo'n ubergroot ding echt, waar ze dat spul dan inspuiten en langzaam inademen) en dan inhaleerde ze dat midden in de klas. Ubertriest echt :{
En dat terwijl we nooit aan haar merkten dat ze nu echt last had van dr ademen maargoed dat hoeft natuurlijk niet altijd. Ze was wel een aandachtstrekker ten top, dat weet ik wel... :x

en ik heb op zich ook een gezonde lifestyle, ik fiets heel veel en zorg sowieso dat ik in beweging blijf, eet heel gevarieerd en zit gewoon lekker in mijn vel :yes: :Y)

Vandaag was ik opgeroepen voor mn tweede bloeddonatie, dus ik daarheen, bleek mn bloeddruk superlaag (95/50) en mn HB (ijzer) TE laag voor een bloeddonatie (7.2) :{ pokkezooi.
Maarja met bloedarmoede de deur uit is ook ni cool natuurlijk :rolleyes:
ik kon onverrichterzake naar huis trug en over 13 weken mag ik weer komen opdagen... enfin op zich is et me wel mooi want nu moet ik drie dagen fulltime werken en dat vraagt behoorlijk wat van je lijf, zeker na een halve liter bloed lichter te zijn geworden dus in die zin is et beetje pure luck :$
maar ik ben uit nobelheid gaan doneren dus zal ik et dan ook zeker weer doen :)

Irene!!!!
3 June 2003, 21:38
dit is wat ik op school geleerd heb: genoeg vitamine enzo binnekrijgen (gezond eten dus), genoeg sporten, en je geestelijk goed voelen :)

xLesjuhx
3 June 2003, 21:43
Originally posted by joeyB



Ja gezond is als je niet ziek bent, maar bijvoorbeeld astma zit ook weer beetje tussen oren.


HALLOO?! Dan heb je mijn moeder nog niet gezien. DIe ligt kei vaak doodziek op bed en zodra ze maar n beetje rook binnen krijgt is ze maanden haar stem kwijt. Ze gebruikt echt ontzettend veel medicijnen en zonder dat kan ze echt niet..

Volgens mij heb JIJ geen astma gehad, maar zat het bij JOU tussen je oren.

A-Man
4 June 2003, 00:25
Originally posted by L_angeldc


zeg dat maar eens tegen een astma patient die midden in de nacht bezweet wakker wordt met een hoestaanval die bijna stikt omdat hij niet kan ademen

jah..

tussen je oren?

A-Man
4 June 2003, 00:28
Originally posted by Rijntje
k heb een vorm van astma...en dat gaat echt niet zomaar weg hoor

Ik heb nu bijna totaal geen last meer van. (misschien btje mindere conditie ofzo :s)
IK heb niet eens meer een inhaler of zoiets dergelijks.

eneri
4 June 2003, 10:17
goh zijn toch best veel mensen met astma..

maar ontopic:ik vind dat gezondheid niet puur lichamelijk is. Je bent pas gezond als je je geestelijk goed voelt en lichamelijk.

Als je bijvoorbeeld depressief bent, en je lichaam is verder gezond, dan is er toch iets mis, depressiviteit is niet gezond in mijn ogen.

psychobunny
4 June 2003, 13:13
hm,bij sommigen zit astma tussen de oren,maar echt wel niet bij iedereen... dan kan je wel erg dom doen,zoals iemand uit mn klas,met erge astma,en nog eens een pakje per dag roken....

maar gezond zijn? je goed in je vel voelen,en geen psychische of lichamelijke klachten hebben

L_angeldc
4 June 2003, 15:46
Originally posted by psychobunny
hm,bij sommigen zit astma tussen de oren,maar echt wel niet bij iedereen... dan kan je wel erg dom doen,zoals iemand uit mn klas,met erge astma,en nog eens een pakje per dag roken....



ja mensen met astma die gaan roken zijn echt gewoon DOM

waarom het jezelf zo moeilijk maken door te gaan roken terwijl je astma hebt :?

psychobunny
4 June 2003, 19:17
Originally posted by L_angeldc


ja mensen met astma die gaan roken zijn echt gewoon DOM

waarom het jezelf zo moeilijk maken door te gaan roken terwijl je astma hebt :?
don't ask me... maar ze is niet echt slim te noemen dusja :p