PDA

Bekijk de volledige versie : Goede "manieren"


Karliene
22 June 2003, 20:58
Vind jij van jezelf dat je goede "manieren" hebt?
Wat versta je onder goede "manieren"?
Probeer je de "manieren" van andere personen te verbeteren?

LoeLoe
22 June 2003, 22:41
Hmm...als ik in het openbaar met andere mensen omga, kan ik wel van mezelf zeggen dat ik goeie manieren heb jah.

En ik kan me er zo ongeloofelijk aan ergeren wanneer mensen van mijn leeftijd dat dan niet kunnen ofzo..:[

Karliene
22 June 2003, 22:53
Zeg je er dan ook wat van?!

PFP
22 June 2003, 22:57
ik heb goede manieren, ik doe er niets aan bij andere maar irriteer me er alleen aan

Jolie
22 June 2003, 23:00
Iedereen vind van zichzelf dat hij/zij goede manieren heeft lijkt me. Goede manieren zijn zo subjectief. Ik kan me er ook afschuwelijk aan ergeren wanneer iemand dit niet heeft.

Ik ben zelf best wel ouderwets qua manieren volgens mij, als ik mezelf vergelijk met mensen in mijn omgeving ben ik wat dat betreft best conservatief :) Maargoed, niks mis mee lijkt me.

0Vera
23 June 2003, 10:24
soms wel soms niet. ben meestal wat ongemanierder als ik me ergens op mn gemak voel :p maar dan mag en kan het ook
Op een plek waar alleen maar volwassenen zijn ben ik de beleefdheid zelve :)

boertje
23 June 2003, 12:45
Ik doe wel vaak me best, maar op momenten dat ik goedgemanierd moet zijn lukt het nooit:no:

bruggi
23 June 2003, 14:28
goede manieren.... idd nogal subjectief zoals jolie zegt... maar ik vind wel dat ik goede manieren heb, ben netjes opgevoed, beleefd etc... thuis en met vrienden kan ik soms wel vrij lomp doen O-) maar dat moet ook kunnen vind ik

bruggi
23 June 2003, 14:31
ik zeg trouwens soms wel iets van andermans manieren.... een vriendin van me bijv. laatst in de bus: had ze geen zin om op te staan voor een bejaard vrouwtje die slecht ter been was, zegt ze keihard "daag rot op ik ben moe" (ik stond al)... dat vind ik echt niet kunnen.

Karliene
23 June 2003, 14:41
Dank je Bruggi..:)
Iedereen negeert die vraag, terwijl dat eigenlijk de main reason was dat ik dit topic startte...

L_angeldc
23 June 2003, 15:38
Originally posted by Karliene
Vind jij van jezelf dat je goede "manieren" hebt?
Wat versta je onder goede "manieren"?
Probeer je de "manieren" van andere personen te verbeteren?

ik vind dat ik best goede manier heb.. maja wie vindt dat nou niet van zichzelf? die het dan ook eerlijk zegt bedoel ik
en goede manieren.. tjsa gewoon beleefd zijn tegen mensen en ze behandelen zoals jij zelf ook behandeld wilt worden.
bijv. als mensen mij een geheim vertellen dan lul ik dat ook niet door ofzo..omdat ik het zelf super klote zou vinden als iemand dat bij mij zou doen.
en ik probeer de manieren van mijn omgeving nou niet echt te verbeteren maar meer te beinvloeden, als iemand iets lomps zegt ofzo, dan zeg ik wel 'doe es nie' ofzo.. hangt van de situatie af vind ik. maar om nou iedereen om mij heen te verbeteren ofzo.. nee niet echt.

lieve colafles
23 June 2003, 16:12
* in de klas: ja heb ik goede manieren.. ik heb respect voor de docent(e) .. ben daarom ook stil, schrijf mee, zover dat kan. In tegenstelling tot de rest van mijn klas, die vaak overal doorheen krijsen.. daar zeg ik wel wat over.. het is niet zo moeilijk om respect te hebben voor de docent(e) en je hebt er zelf veel meer aan
1. je let beter op (dus leren hoeft minder : hoger cijfer)
2. je krijgt meer gedaan als je bekend staat als "brave" leerlinge :+

* op straat.
ik heb respect voor mensen. Als ik ze perongeluk in de weg loop zeg ik sorry. help mensen als ze me nodig hebben.. wijs ze keurig de weg etc...

*bij vrienden
nee, niet echt.. dan doe ik gewoon alles zoals ik zelf wil

:* nyn

appelshampoo
27 June 2003, 21:38
* op school, nee :$ maar ik ga er wel iets aan doen om dat te verbeteren

* op het werk, jah duh anders word ik ontslagen

* In de samenleving vind ik dat ik wel dat ik goede manieren heb, deur openhouden voor mensen en opstaan in de bus enzo en niet zomaar iemand uitschelden ofzo, maar dat is toch allemaal logisch ?

TheGroovMaster
28 June 2003, 01:13
Ik goede manieren. Als het moet heb ik ze wel. Als ik weet dat mensen er niet bang voor zijn dat ik mezelf ben doek ik mezelf... niet bepaald normaal soms :)

Wat versta ik onder goeie manieren. Je gedragen tegenover ouderen mensen, behulpzaam zijn. Niet iemand uitschelden maar netjes een discussie voeren en niet vechten oid. Met mes en vork eten (behalve patat!!).

Ik probeer de manier van bepaalde personen te verbeteren. Het zijn meestal kinderen die zich zwaar asociaal gedragen en in de ronte kwatten, in je noten trappen enzo.