PDA

Bekijk de volledige versie : Tennis (in of uit? lijnrechterrrr!!)


The Phit
24 June 2003, 18:05
Soms loop ik me gruwelijk te ergeren aan lijnrechters bij het tennissen. Bij kampioenschappen als Garros en Wimbledon zie je ook vaak dat die pauperts verkeerd de situatie inschatten en die moeten dan ook nog eens inschatten of een bal met 200 nogwat per uur net in of net uit is.
Vandaag bij de partij van Martin was het een aantal keer aan de oorde dat een bal verkeerd beoordeeld was, ok dat kan gebeuren natuurlijk. Maar dit soort irritaties kunnen gewoon voorkomen worden door een computersysteempje met wat sensors, en met een programmatje is zo binnen enkele duizendste seconden te achterhalen of de bal in of uit was. Het kost misschien wat duitjes, maar het is echt wel mogelijk. Wat heb je nou liever, een terrechte winnaar van een toernooi met een computersysteem als lijnrechter, offff? een winnaar die dankzij fouten van het menselijke oog met de pot goud vandoor kan gaan?
ik weet t antwoord, maar de grote toernooien houden zich liever aan de oude tradities. :Z :x

maupstar
24 June 2003, 22:40
begrijp wat je bedoelt, maar ik denk dat ik dan wel de scheldpartijtjes (emoties) ga missen als een persoon zich benadeelt voelt.

en nog iets anders. nu heb je iemand die out roept. wat krijg je als alles electronisch gaat. irri piepjes. de hele wedstrijd door. nu heb je het alleen bij de service, wat ik al genoeg vind.

van mij mag zelfs dat manneke/vrouwke terug komen die aan het net staat te voelen bij de service, maar die is volgens mij vanwege veiligheidsredenen afgeschaft (weet dat niet zeker)

ik pleit voor eerlijke wedstrijden, maar ook voor afwisseling, emoties en tradities (vin het wel geinig staan die mannetjes met die pakjes). dat krijg je niet door een balletje te slaan een piepje te horen en dan te denken oh het piepje gaat hij is uit, om daarna rustig naar het stoeltje te lopen.

JoY_RFJK
24 June 2003, 22:55
Hehehe die Kafelnikov werd echt leip in de laatste set tegen Sluiter...

:7 :7 8)

GregoorvanDijk
24 June 2003, 23:17
Tja, t blijft mensenwerk.. En op Gravel kun je t nog wel zien, maar gras wordt natuurlijk heel moeilijk.. Achja, is dit wel echt een tennis-probleem? Erger me meer aan voetbal-grensrechters :d

Superjood
25 June 2003, 08:52
Originally posted by maupstar
van mij mag zelfs dat manneke/vrouwke terug komen die aan het net staat te voelen bij de service, maar die is volgens mij vanwege veiligheidsredenen afgeschaft (weet dat niet zeker)


bij roland garros was dat manneke er wel bij. k weet niet hoe dat bij wimbledon zit

Ar-Tuur
25 June 2003, 09:05
Tja, zo'n systeem zou natuurlijk wel een goede oplossing zijn, maar ik zie het bij die conservatieve en op tradities gerichte organisatie van Wimbledon niet zo gauw ingevoerd worden. Zeker als het afschaffen van het verplicht buigingen maken naar één of andere gravin/hertogin al gezien wordt als een ware revolutie.

The Phit
25 June 2003, 10:09
Originally posted by maupstar
en nog iets anders. nu heb je iemand die out roept. wat krijg je als alles electronisch gaat. irri piepjes. de hele wedstrijd door. nu heb je het alleen bij de service, wat ik al genoeg vind.
hoeft helemaal niet met piepjes, je kunt het met lichtsignalen weergeven, of iemand achter een computertje roept: UIT!! (out). Dat is toch volgens mij een stuk minder Irritant dan dat telkens degene waarvoor jij bent benadeeld wordt.

maupstar
25 June 2003, 12:42
Originally posted by Phitje

hoeft helemaal niet met piepjes, je kunt het met lichtsignalen weergeven, of iemand achter een computertje roept: UIT!! (out). Dat is toch volgens mij een stuk minder Irritant dan dat telkens degene waarvoor jij bent benadeeld wordt.

het hoeft ook niet van mij(in de toekomst met meerdere piepjes), maar ze doen het nu toch al met piepjes(service). lijkt me dan meer dan logisch dat ze die lijn dan door trekken en alles met piepjes gaan doen en dus niet afstappen van dat idee door bv te gaan seinen met lichten.