PDA

Bekijk de volledige versie : Loopt Schumi-tijdperk op zijn einde?


GregoorvanDijk
28 June 2003, 16:28
Tja, zelfs McLaren-hater Phitje mot toch onder de indruk zijn geweest van Kimi Raikkonen vanmiddag, tijdens de kwalificatietraining van de GP van Europa. In de oude McLaren-Mercedes MP4/17 pakte de jonge Fin pole-position, voor de beide gebroeders Schumacher. Ook tijdens de GP van Canada had Schumacher het moeilijk met de Williamsen en Alonso. Hij staat nu weer 3 punten voor op Raikkonen, maar het feit dat nog geen enkele race een walk-over is geweest (in Imola zat Raikkonen dichtbij, in Spanje Alonso, in Oostenrijk weer Raikkonen, en in Canada 4 man binnen 1 seconde) is een teken aan de wand. Ik voorspel dat SChumi dit jaar nog wel zijn 6e titel pakt, maar dat daarna anderen het van hem overnemen. En dat is voor de sport alleen maar goed :) Overigens ook mooi hoe 4 verschillende auto's zo goed presteren!!

The Phit
28 June 2003, 21:03
schumi word weer Weltmeister

Sjarkie
28 June 2003, 21:35
mwa ik zou schumacher nog lang niet afschrijven...
door nieuwe regels etc. is de cometitie nu veel interesanter geworden.. maar schumacher is niet zwakker geworden, vergeet niet dat hij vorig jaar als een god heerste over de circuits.. pas 1 jaar gelden. Volgens mij zit het meer bij het team, andere tactieken en instellingen ivm de nieuwe regels. Dat zijn volgens mij eerder de oorzaken van het verschil met vorig jaar dan dat schumacher afgeschreven is...

GregoorvanDijk
29 June 2003, 02:00
Vorig jaar was de F2002 dé te kloppen auto, dit jaar is Ferrari zo goed als stil blijven staan. En dan blijkt dat met wat nieuwe coureus Schumacher best te kloppen valt. Bovendien wordt hij ook steeds ouder, vergeet dat niet :{

Fade of Light
29 June 2003, 10:38
ze kunnen beter de regel "geen schumacher (of duitsers) mogen meedoen" als ik zo de aanpassingen hoorde die ze vorig jaar wilde maken. welke nieuwe regels zijn er nou daadwerkelijk bijgekomen?

GregoorvanDijk
29 June 2003, 12:45
Er is geen enkele regel bij gekomen die nadelig moet zijn voor Schumacher (ze wilden per gescoord punt extra balast meegeven, dat is er niet gekomen).

Ze hebben in het kort deze regels doorgevoerd:
- Nieuwe puntentelling (eerste 8 punten)
- Andere kwalifiactie-opzet. Vrijdag pre-kwalificatie, zaterdag iedere coureur één vliegende ronde. Een uitkomst werkelijk, na al die saaie kwalificaties.
- Één motor per race-weekend.
- Straffen bij een domme fout (ben ik niet zo tegen)
- Tot voor kort: één type regenband, keuze maken na vrijdag.