PDA

Bekijk de volledige versie : Asperger


Jennifer1203
30 June 2003, 18:53
ik vind dit Syndroom opzich wel bijzonder
kennen jullie um?

Raspberry
30 June 2003, 18:55
nee... uitleg?

Irene!!!!
30 June 2003, 18:58
:?

Jennifer1203
30 June 2003, 19:01
het is een soort van stoornis dat binnen het Autistische spectrum valt Aspergers beschikken doorgaans over een normale tot bovengemiddelde intelligentie, maar anderzijds ook vaak door de mensen om zich heen worden overschat (omdat ze in eerste opzicht vrij normaal overkomen).
dat is tenminste wat ik opmaak uit de personen die ik ken met dit syndroom

Raspberry
30 June 2003, 19:07
ow..jah..best wel vaag :/

dext0r
30 June 2003, 19:28
t komt op mij over als niets ernstigs?

psychobunny
30 June 2003, 19:49
ik heb de basis van autisme moeten leren,maar dat haddik nog niet gehoord

xLesjuhx
30 June 2003, 21:03
Originally posted by jennifer1203
het is een soort van stoornis dat binnen het Autistische spectrum valt Aspergers beschikken doorgaans over een normale tot bovengemiddelde intelligentie, maar anderzijds ook vaak door de mensen om zich heen worden overschat (omdat ze in eerste opzicht vrij normaal overkomen).
dat is tenminste wat ik opmaak uit de personen die ik ken met dit syndroom

Oja dat heb je niet ergens van internet gekopieerd ofzo?:? ;)

anemic
30 June 2003, 22:01
Originally posted by xLesjuhx


Oja dat heb je niet ergens van internet gekopieerd ofzo?:? ;)

sommige mensen zijn gewoon slimmer dan jij

Jochemmm
30 June 2003, 22:01
Stond laatst in de krant dat volgens een of andere persoon Volkert van der G zit zou hebben.

Het houd iig in dat mensen geen gevoel voor medelijden hebben.
Die persoon die dat beweerde heeft namelijk 3 kinderen die ook aan dat syndroom lijden en als bijvoorbeeld een van die kinderen zich hard stoot dan vinden de andere 2 het gewoon heel erg grappig en kunnen ze zich niet indenken dat die andere misschien best wel erge pijn heeft.

En zo kunnen ze bijvoorbeeld ook dingen jatten, mensen slaan, etc, zonder medelijden te voelen voor de slachtoffers en zich schuldig te voelen...

aarsch
30 June 2003, 22:17
Originally posted by Jochemmm
Stond laatst in de krant dat volgens een of andere persoon Volkert van der G zit zou hebben.

Het houd iig in dat mensen geen gevoel voor medelijden hebben.
Die persoon die dat beweerde heeft namelijk 3 kinderen die ook aan dat syndroom lijden en als bijvoorbeeld een van die kinderen zich hard stoot dan vinden de andere 2 het gewoon heel erg grappig en kunnen ze zich niet indenken dat die andere misschien best wel erge pijn heeft.

En zo kunnen ze bijvoorbeeld ook dingen jatten, mensen slaan, etc, zonder medelijden te voelen voor de slachtoffers en zich schuldig te voelen...


een klasgenoot van me heeft het.en ook een andere gast die ik een keer ontmoet had. en hunhebben idd moeite met iemand anders zijn gevoelens te begrijpen als iemand zit te huilen maaken huh er gewoon een grap over. maar hij is niet uber slim ofzow.

Jennifer1203
1 July 2003, 12:02
hm sommigen zijn zo geinteresseerd in een bepaald onderwerp dat ze er alles vanaf weten
en tja sommigen kunnen niet aanvoelen waarmee ze anderen pijn doen en kunnen dus ook niet weten wat ze fout of goed doen
het zijn in ieder geval hele speciale mensen

WishfulDreaming
1 July 2003, 12:08
Originally posted by jennifer1203
het is een soort van stoornis dat binnen het Autistische spectrum valt Aspergers beschikken doorgaans over een normale tot bovengemiddelde intelligentie, maar anderzijds ook vaak door de mensen om zich heen worden overschat (omdat ze in eerste opzicht vrij normaal overkomen).
dat is tenminste wat ik opmaak uit de personen die ik ken met dit syndroom

Mooi gecopierd meisje :yes:
Geef in't vervolg ook de volledige uitleg dat iedereen kan volgen


Om het duidelijk uit te leggen...

Asperger is een syndroom dat veroorzaakt word door een aangeboren hersenafwijking, al dan niet erfelijk. De mensen gaan anders reageren op prikkels en hebben vaak moeite om contacten of vriendschappen met andere mensen te onderhouden. Ze hebben het vaak moeilijk om non-verbale communicatie te begrijpen en komen daarom als raar over.
Kinderen die Asperger hebben houden zich meestal bezig met éénzijdige interesses. Vaak hebben mensen met Asperger ook veel stress aangezien ze de prikkels van buitenaf niet goed kunnen verwerken...

De reden waarom ze overschat worden :
Ze kunnen goede prestaties leveren aangezien ze alles snel vanbuiten kunnen leren. Wanneer de buitenwereld ziet dat ze veel snappen, gaan ze steeds meer en meer van hen verwachten, terwijl ze enkel hun kennis gebruiken die ze zelf *van buiten geleerd hebben*

WishfulDreaming
1 July 2003, 12:12
Originally posted by jennifer1203
hm sommigen zijn zo geinteresseerd in een bepaald onderwerp dat ze er alles vanaf weten
en tja sommigen kunnen niet aanvoelen waarmee ze anderen pijn doen en kunnen dus ook niet weten wat ze fout of goed doen
het zijn in ieder geval hele speciale mensen

Euh?
Voor jou verjaardag koop ik een goeie encyclopedie 8)
De mensen worden speciaal genoemd, omdat ze in tegenstelling tot autisten niet in hun eigen wereld leven, maar in DEZE wereld op hun EIGEN manier. Daarom worden ze speciaal genoemd.

Elke mens is speciaal Jeniffer, en elk geval is anders. Je moet gewoon tussen de regels door kunnen lezen, wat ze net bedoelen. Elk geval is anders :)

Jennifer1203
1 July 2003, 12:14
Originally posted by Saartje17


Euh?
Voor jou verjaardag koop ik een goeie encyclopedie 8)
De mensen worden speciaal genoemd, omdat ze in tegenstelling tot autisten niet in hun eigen wereld leven, maar in DEZE wereld op hun EIGEN manier. Daarom worden ze speciaal genoemd.

Elke mens is speciaal Jeniffer, en elk geval is anders. Je moet gewoon tussen de regels door kunnen lezen, wat ze net bedoelen. Elk geval is anders :)
i know
maar de personen die ik ken met Asperger zijn totaal anders dan mensen zonder een syndroom
ze bekijken dingen op zón andere manier maar ja
iedereen is speciaal*)

xLesjuhx
1 July 2003, 12:17
Originally posted by anemic


sommige mensen zijn gewoon slimmer dan jij


:rolleyes:

Ik kan nu wel gaan zeggen hoe slim ik wel niet ben, maar daar heb ik helemaal geen behoefte aan:9

WishfulDreaming
1 July 2003, 12:36
Originally posted by jennifer1203

i know
Uit je voorafgaande uitleg kon ik niet echt uitmaken dat je echt wel wist over wat je praatte... Daarom dat ik effe die toelichting deed. Ik verwacht ook niet van een 14-jarige dat je heel die uitleg wist, maar je moet natuurlijk wel de juiste informatie doorgeven...


maar de personen die ik ken met Asperger zijn totaal anders dan mensen zonder een syndroom
ze bekijken dingen op zón andere manier maar ja
iedereen is speciaal*)

En mensen met ADHD zijn anders dan mensen zonder ADHD,
en mensen met Syndroom van Gilles de la Tourette zijn anders dan mensen zonder dat syndroom. Logisch toch ? :)

aarsch
1 July 2003, 12:42
Originally posted by Saartje17


Mooi gecopierd meisje :yes:
Geef in't vervolg ook de volledige uitleg dat iedereen kan volgen


Om het duidelijk uit te leggen...

Asperger is een syndroom dat veroorzaakt word door een aangeboren hersenafwijking, al dan niet erfelijk. De mensen gaan anders reageren op prikkels en hebben vaak moeite om contacten of vriendschappen met andere mensen te onderhouden. Ze hebben het vaak moeilijk om non-verbale communicatie te begrijpen en komen daarom als raar over.
Kinderen die Asperger hebben houden zich meestal bezig met éénzijdige interesses. Vaak hebben mensen met Asperger ook veel stress aangezien ze de prikkels van buitenaf niet goed kunnen verwerken...



klopt als een bus. vooral die eenzijdige intresses me klasgenoot helemaal starwars, lord of the rings, war hammer enz verslaafd. en een andere kerel die ik ken die weet echt ALLES van queen.

Originally posted by Saartje17


De reden waarom ze overschat worden :
Ze kunnen goede prestaties leveren aangezien ze alles snel vanbuiten kunnen leren. Wanneer de buitenwereld ziet dat ze veel snappen, gaan ze steeds meer en meer van hen verwachten, terwijl ze enkel hun kennis gebruiken die ze zelf *van buiten geleerd hebben*



1 van die kerels die ik ken is echt SUPER slim, maar me klasgenoot is niet echt erg slim (meer een beetje aan de domme kant)

Jennifer1203
1 July 2003, 12:46
Originally posted by Saartje17

Uit je voorafgaande uitleg kon ik niet echt uitmaken dat je echt wel wist over wat je praatte... Daarom dat ik effe die toelichting deed. Ik verwacht ook niet van een 14-jarige dat je heel die uitleg wist, maar je moet natuurlijk wel de juiste informatie doorgeven...


[B]

En mensen met ADHD zijn anders dan mensen zonder ADHD,
en mensen met Syndroom van Gilles de la Tourette zijn anders dan mensen zonder dat syndroom. Logisch toch ? :)
geen zin om alles uit te typen valt zoveel over te vertellen wou alleen weten of jullie iemand kenden met dit syndroom en geen extra uitleg want die weet ik wel.hoe jullie die mensen ervaren wat jullie van hen vinden
begint ze weer over 14 jaar....

WishfulDreaming
1 July 2003, 12:51
Originally posted by jennifer1203

geen zin om alles uit te typen valt zoveel over te vertellen wou alleen weten of jullie iemand kenden met dit syndroom en geen extra uitleg want die weet ik wel.hoe jullie die mensen ervaren wat jullie van hen vinden
begint ze weer over 14 jaar....

Dit was totaal niet als een aanval bedoeld... Dus...
Het draait er gewoon om, je zit hier op een forum, dus kan je er best vanuit gaan, dat niet iedereen direct begrijpt over wat je het hebt. Daarom is de volledige uitleg soms wel nodig, om duidelijke posts terug te krijgen. Als je geen zin hebt om het te typen, copier dan de hele tekst, en niet zo'n klein stukje zoals je gedaan hebt :)

Op je vraag, neen, ik ken niemand met Syndroom van Asperger, ik ken er wel met NLD (Non-verbal Learning Disorder) en ADHD

Die 14jaar mag ik toch vermelden? Ben je er beschaamd voor ofzo? Jij bent toch helemaal niet verplicht al die informatie te weten. Ik verwijt je helemaal nx...

Nightwolf
1 July 2003, 12:57
tis idd wel slim geweest om uitleg in de eerste post te zetten :p maar goed, je bent jong dus is t geen totale ramp

ik ken niemand met t syndroom iig

GregoorvanDijk
1 July 2003, 12:58
Is me wat lang om helemaal door te nemen :z

Marcade
1 July 2003, 12:58
Originally posted by Saartje17
Asperger is een syndroom dat veroorzaakt word door een aangeboren hersenafwijking, al dan niet erfelijk.

hersenafwijking klinkt zo negatief.

Als iemand zegt dat ik een hersenafwijking heb, omdat ik hoogbegaafd ben, kan die me toch een gigantische knal voor zijn/haar hoofd verwachten dat diegene ws. met een ergere hersenafwijking eindigt dan mij.

Nightwolf
1 July 2003, 13:02
tis maar hoe jij t opvat

WishfulDreaming
1 July 2003, 13:06
Originally posted by Marcade


hersenafwijking klinkt zo negatief.

Als iemand zegt dat ik een hersenafwijking heb, omdat ik hoogbegaafd ben, kan die me toch een gigantische knal voor zijn/haar hoofd verwachten dat diegene ws. met een ergere hersenafwijking eindigt dan mij.

Mensen met Asperger zijn niet hoogbegaafd ;)
Trouwens, hersenafwijking... Het wel niet zeggen omdat je *afwijkt* van het standaard-type dat het daarom slecht is huh. Met een afwijking bedoeld met gewoon dat het anders is.... Kan zowel postief (hoogbegaafdheid) als negatief (minderbegaafdheid) zijn :)

Het is inderdaad maar hoe je 't opvat:)

Marcade
1 July 2003, 13:12
Originally posted by Saartje17


Mensen met Asperger zijn niet hoogbegaafd ;)
Trouwens, hersenafwijking... Het wel niet zeggen omdat je *afwijkt* van het standaard-type dat het daarom slecht is huh. Met een afwijking bedoeld met gewoon dat het anders is.... Kan zowel postief (hoogbegaafdheid) als negatief (minderbegaafdheid) zijn :)

Het is inderdaad maar hoe je 't opvat:)

Dat zei ik ook niet. Mensen met asperger zijn vaak wel hoogbegaafd, trouwens. Op scholieren.com zitten wat mensen met Asperger. Zijn ook allemaal hoogbegaafd.

En ik zie zat krantenartikels voorbij komen waarin hoogbegaafdheid net zo goed als een hersenafwijking word gezien.

En misschien wijken we wel af van andere mensen, dat we 'anders' zijn. Maar dat klinkt al een heel stuk minder erg als dat we een 'hersenafwijking' hebben.

..

Het klinkt gewoon klinisch en koud.

Kwa hoogbegaafdheid, trouwens, is het nog niet 100% zeker of het daadwerkelijk een aangeboren afwijking is of dat het komt omdat er in de vroege levensfase iets gebeurd waardoor we hoogbegaafd worden. Volgens mij geld hetzelfde met asperger mensen.

'afwijking'

*kots*

L_angeldc
1 July 2003, 13:13
Originally posted by Marcade


hersenafwijking klinkt zo negatief.

Als iemand zegt dat ik een hersenafwijking heb, omdat ik hoogbegaafd ben, kan die me toch een gigantische knal voor zijn/haar hoofd verwachten dat diegene ws. met een ergere hersenafwijking eindigt dan IK

voor iemand die hoogbegaafd is, kan je wel goed typen hoor :+

en ja ik ken iemand met het syndroom dus ik wist al wat het inhield

Marcade
1 July 2003, 13:16
Originally posted by L_angeldc


voor iemand die hoogbegaafd is, kan je wel goed typen hoor :+

en ja ik ken iemand met het syndroom dus ik wist al wat het inhield

Mag je ook leren wat hoogbegaafdheid inhoud.

WishfulDreaming
1 July 2003, 13:22
Originally posted by Marcade


Dat zei ik ook niet. Mensen met asperger zijn vaak wel hoogbegaafd, trouwens. Op scholieren.com zitten wat mensen met Asperger. Zijn ook allemaal hoogbegaafd.

En ik zie zat krantenartikels voorbij komen waarin hoogbegaafdheid net zo goed als een hersenafwijking word gezien.

En misschien wijken we wel af van andere mensen, dat we 'anders' zijn. Maar dat klinkt al een heel stuk minder erg als dat we een 'hersenafwijking' hebben.

..

Het klinkt gewoon klinisch en koud.



'afwijking'

*kots*

Het zit em allemaal in de samenleving. Vroeger werd er niet zo naar gekeken. Nu heeft alles een naam... Elk syndroom, elke eigenschap. Steeds meer nieuwe dingen worden ontdekt, en iedereen word als het ware in vakjes verdeeld. Vroeger had je hoogbegaafd, en minderbegaafd... Nu heeft alles een naam én verschillende eigenschappen.

Hoe afwijking klinkt... Kan ik niet aandoen. Ik heb het woord niet uitgevonden, en ik heb er de betekenis niet aan gegeven ook niet. Ik bekijk het ook niet negatief. Als jij het negatief opvat, is dat jou probleem...

Kwa hoogbegaafdheid, trouwens, is het nog niet 100% zeker of het daadwerkelijk een aangeboren afwijking is of dat het komt omdat er in de vroege levensfase iets gebeurd waardoor we hoogbegaafd worden. Volgens mij geld hetzelfde met asperger mensen.
Ik heb nooit gezegd dat hoogbegaafdheid een aangeboren afwijking is. Dit topic gaat niet over hoogbegaafdheid, het gaat over Syndroom van Asperger... Wat iets heel anders is... :)

Marcade
1 July 2003, 13:27
Originally posted by Saartje17
Hoe afwijking klinkt... Kan ik niet aandoen. Ik heb het woord niet uitgevonden, en ik heb er de betekenis niet aan gegeven ook niet. Ik bekijk het ook niet negatief. Als jij het negatief opvat, is dat jou probleem...

Als het jouw bedoeling niet is om negatief over te komen, is het ook jouw probleem als ik het negatief op vat.


Ik heb nooit gezegd dat hoogbegaafdheid een aangeboren afwijking is. Dit topic gaat niet over hoogbegaafdheid, het gaat over Syndroom van Asperger... Wat iets heel anders is... :)

Nee, het is niet heel anders. Hoogbegaafdheid betekent niet *alleen* dat intelligentie hoger is. Hoogbegaafdheid komt net zo goed met psychische problemen, net als asperger.

L_angeldc
1 July 2003, 13:31
Originally posted by Marcade


Mag je ook leren wat hoogbegaafdheid inhoud.
nou ik neem als je hoogbegaafd bent dat je dan in ieder geval fatsoenlijk kan typen

er zit ook iemand bij mij op school en die zou dan ook 'hoogbegaafd' zijn. nou hij haalt alleen hoge punten voor scheikunde en natuurkunde omdat hij dat leuke vakken vindt, maar voor de rest van de vakken doet hij geen flikker enhaalt dus ook diepe onvoldoendes, en dat vind ik echt dom. ik kan het joch niet uitstaan |:( hijs gewoon irritant

WishfulDreaming
1 July 2003, 13:32
Originally posted by Marcade


Als het jouw bedoeling niet is om negatief over te komen, is het ook jouw probleem als ik het negatief op vat.
Feit :)

Nee, het is niet heel anders. Hoogbegaafdheid betekent niet *alleen* dat intelligentie hoger is. Hoogbegaafdheid komt net zo goed met psychische problemen, net als asperger.
Asperger is niet het enige syndroom waar psychische problemen voorkomen. Heb je bij ADHD ook, en die mensen zijn daarom niet hoogbegaafd. NLD net hetzelfde... In alle gevallen komen psychische problemen vaak voor...

WishfulDreaming
1 July 2003, 13:36
Originally posted by Marcade


Mag je ook leren wat hoogbegaafdheid inhoud.

L_angeldc :

Hoogbegaafdheid word gezien als een combinatie van een hoge intelligentie, motivatie en creativiteit. 2 tot 5% van de mensen is meer- of hoogbegaafd.
Hoogbegaafdheid kan herkend worden aan opvallende intellectuele en sociale vaardigheden. Een uistekende fijne motoriek, brede interesses, een perfect geheugen, groot doorzettingsvermogen en een hoog IQ :)

Marcade
1 July 2003, 13:38
Originally posted by Saartje17
Asperger is niet het enige syndroom waar psychische problemen voorkomen. Heb je bij ADHD ook, en die mensen zijn daarom niet hoogbegaafd. NLD net hetzelfde... In alle gevallen komen psychische problemen vaak voor...

Je noemt nu zelf op waarom hoogbegaafdheid niet heel anders is dan asperger ..

Bij allemaal word het gezien als een 'hersenafwijking'. En bij allemaal zijn we 'anders' dan de rest.

Dus het is niet heel anders.

Marcade
1 July 2003, 13:40
Originally posted by Saartje17
Hoogbegaafdheid word gezien als een combinatie van een hoge intelligentie, motivatie en creativiteit. 2 tot 5% van de mensen is meer- of hoogbegaafd.
Hoogbegaafdheid kan herkend worden aan opvallende intellectuele en sociale vaardigheden. Een uistekende fijne motoriek, brede interesses, een perfect geheugen, groot doorzettingsvermogen en een hoog IQ :)

Hoogbegaafde mensen zijn juist niet sociaal. Motoriek, interesses en perfect geheugen lijkt me ook sterk. Waar heb je dit vandaan?

WishfulDreaming
1 July 2003, 13:59
Originally posted by Marcade


Hoogbegaafde mensen zijn juist niet sociaal. Motoriek, interesses en perfect geheugen lijkt me ook sterk. Waar heb je dit vandaan?

Info van vereniging hoogbegaafden...

L_angeldc
1 July 2003, 14:04
ik dacht altijd dat hoogbegaafde mensen wel een hoog iq hadden maar juist een laag eq..

Marcade
1 July 2003, 14:06
Originally posted by Saartje17


Info van vereniging hoogbegaafden...

Lekkere info.

Hoogbegaafden hebben over het algemeen een laag EQ; oftewel zijn niet sociaal. Hoogbegaafden denken te veel na om sociaal te zijn.

Een goed geheugen, niks te maken met hoogbegaafdheid. Hoogbegaafden kunnen net zo goed een zeefgeheugen hebben maar toch behoorlijk slim zijn.

Brede interesses slaat ook nergens op. Wat wel kenmerkend is van hoogbegaafden is, dat als iets ze niet interesseert ze het ook moeilijk zullen begrijpen en/of leren.

Brede interesses is iets persoonlijks. Je hebt hoogbegaafden die echt van alles willen leren en weten, maar je hebt net zo goed hoogbegaafden die veel gewoon geen reet interesseren en zich maar interesseren op een paar gebieden.

Dat hoogbegaafden een fijn motoriek hebben, is me compleet nieuw. Ik heb genoeg hoogbegaafden meegemaakt die een broer van goofy konden zijn.

En doorzettingsvermogen ..

hoogbegaafden geinteresseerd zijn in hetgeen, is hun doorzettingsvermogen en motivatie idd. groot.

Maar kwa onderwerpen wat hun geen reet interesseert, hebben ze geen doorzettingsvermogen of motivatie meer. Vandaar dat je hoogbegaafden hebt, die enorm slecht in school presteren.

Marcade
1 July 2003, 14:07
Originally posted by L_angeldc
ik dacht altijd dat hoogbegaafde mensen wel een hoog iq hadden maar juist een laag eq..

Dat klopt

WishfulDreaming
1 July 2003, 14:32
Originally posted by Marcade


Lekkere info.

Hoogbegaafden hebben over het algemeen een laag EQ; oftewel zijn niet sociaal. Hoogbegaafden denken te veel na om sociaal te zijn.

Een goed geheugen, niks te maken met hoogbegaafdheid. Hoogbegaafden kunnen net zo goed een zeefgeheugen hebben maar toch behoorlijk slim zijn.

Brede interesses slaat ook nergens op. Wat wel kenmerkend is van hoogbegaafden is, dat als iets ze niet interesseert ze het ook moeilijk zullen begrijpen en/of leren.

Brede interesses is iets persoonlijks. Je hebt hoogbegaafden die echt van alles willen leren en weten, maar je hebt net zo goed hoogbegaafden die veel gewoon geen reet interesseren en zich maar interesseren op een paar gebieden.

Dat hoogbegaafden een fijn motoriek hebben, is me compleet nieuw. Ik heb genoeg hoogbegaafden meegemaakt die een broer van goofy konden zijn.

En doorzettingsvermogen ..

hoogbegaafden geinteresseerd zijn in hetgeen, is hun doorzettingsvermogen en motivatie idd. groot.

Maar kwa onderwerpen wat hun geen reet interesseert, hebben ze geen doorzettingsvermogen of motivatie meer. Vandaar dat je hoogbegaafden hebt, die enorm slecht in school presteren.

Foute info dan huh...Shoot me :rolleyes:

Offtopic... Doe zo bot niet tegen me

Marcade
1 July 2003, 14:56
Originally posted by Saartje17


Foute info dan huh...Shoot me :rolleyes:

Offtopic... Doe zo bot niet tegen me

Zorg dan dat jij ook volgende keer een encyclopedie bij de hand hebt huh? 8)

L_angeldc
1 July 2003, 16:12
Originally posted by Saartje17


Foute info dan huh...Shoot me :rolleyes:

Offtopic... Doe zo bot niet tegen me

je weet nu toch wel dat hoogbegaafde mensen een laag eq hebben? ze kunnen dus niet goed met mensen omgaan :p
zal daar wel aan liggen dan dattie zo bot doet :+

WishfulDreaming
1 July 2003, 16:35
Originally posted by L_angeldc


je weet nu toch wel dat hoogbegaafde mensen een laag eq hebben? ze kunnen dus niet goed met mensen omgaan :p
zal daar wel aan liggen dan dattie zo bot doet :+

LoL ;)

Neuh, ik weet wrom ie zo doet :+

Marcade
1 July 2003, 16:59
Originally posted by Saartje17
Neuh, ik weet wrom ie zo doet :+

Oh, waarom denk je dan??

Fade of Light
1 July 2003, 20:06
Originally posted by jennifer1203
het is een soort van stoornis dat binnen het Autistische spectrum valt Aspergers beschikken doorgaans over een normale tot bovengemiddelde intelligentie, maar anderzijds ook vaak door de mensen om zich heen worden overschat (omdat ze in eerste opzicht vrij normaal overkomen).
dat is tenminste wat ik opmaak uit de personen die ik ken met dit syndroom

op s.com was er een discussie over. HEt schijnt wel zo te zijn dat er een bepaalde geestelijk/sociale achterstand/afwijking is bij die mensen

dyfusica
1 July 2003, 20:47
ken wel iemand die het heeft en heb pas op tv gezien wat het nou is (in het zal je maar hebben)

dext0r
1 July 2003, 20:50
Originally posted by Marcade


hersenafwijking klinkt zo negatief.

Als iemand zegt dat ik een hersenafwijking heb, omdat ik hoogbegaafd ben, kan die me toch een gigantische knal voor zijn/haar hoofd verwachten dat diegene ws. met een ergere hersenafwijking eindigt dan mij.

dan ben jij dus ook a-tolerant..

dyfusica
1 July 2003, 20:53
...

L_angeldc
1 July 2003, 21:30
Originally posted by dyfusica
mag ik even zeggen dat ee hoog iq en een laag eq niks met elkaar te maken hebben.. ok het komt vaak voor dat hb'ers wat slechter met mesnen kunnen omgaan maar dat wil neit zeggen dat het perse zo moet zijn

hmm .is dit niet een asperger topic.. waarom heeft iedereen het dan over hoofbegaafheid

lees de post van marcade

en als je de thread ff doorneemt dan kan je lezen hoe we van asperger naar hoogbegaafd zijn gekomen :)

anoesjuh
4 July 2003, 23:01
als je zegt asperger denk k aan die dingetjes die je kan ete?
Oh oh en ik maar denken dak toch wel een beetje slim was :? :|

appelshampoo
28 July 2003, 15:11
Yes, jongen met asperger in de klas gehad, maar dat was gewoon zielig, hij kon zich totaal niet aanpassen in de klas en hij was ongelooflijk slim maar doordat hij absoluut geen structuur had leerde hij niet. Maar dex, het klinkt als nix ernstigs maar de meeste mensen met het syndroom van asperger kunnen niet normaal in de samenleving functioneren. Ik weet niet of er nog iemand je zal het maar hebben heeft gekeken, maar daar was laatst iemand in met asperger en die kon absoluut niet normaal functioneren..

Fade of Light
28 July 2003, 15:32
Originally posted by Marcade
hersenafwijking klinkt zo negatief.[/b]

ach als jij het niet kan hebben dat iets bij zijn naam wordt genoemd, is dat jouw probleem.


hoogbegaafd <knip knip> dan mij.

nu nog beetje bijleren over taal.

edit: ohja mensen met asperger schijnen doorgaans slim te zijn, maar sociaal enigzins achterlopend.

L_angeldc
28 July 2003, 19:12
ik denk dat het nie zoveer achterlopend is als meer niet weten HOE ze op bepaalde dingen moeten reageren
een vriend van me legde het zo uit, kijk als hij bijvoorbeeld een nieuw persoon leert kennen dan heeft hij zon heel lijstje in zijn hoofd hoe hij tegen die persoon moet doen. wat wij als normaal zien en automatisch gewoon op nieuwe dingen reageren, moeten zij lang over nadenken en alles al van te voren in hun hoofd hebben anders lukt het niet. zo ongeveer vertelde hij het ik weet niet of dat voor iedereen met asperger opgaat maar voor hem in ieder geval wel

A-Man
2 August 2003, 09:19
Originally posted by L_angeldc
ik denk dat het nie zoveer achterlopend is als meer niet weten HOE ze op bepaalde dingen moeten reageren
een vriend van me legde het zo uit, kijk als hij bijvoorbeeld een nieuw persoon leert kennen dan heeft hij zon heel lijstje in zijn hoofd hoe hij tegen die persoon moet doen. wat wij als normaal zien en automatisch gewoon op nieuwe dingen reageren, moeten zij lang over nadenken en alles al van te voren in hun hoofd hebben anders lukt het niet. zo ongeveer vertelde hij het ik weet niet of dat voor iedereen met asperger opgaat maar voor hem in ieder geval wel

Maar over het algemeen heeft dat dus als resultaat dat mensen met AS sociaal engizinds achterlopen.
Zoals FoL zei.

klaasvaak
19 May 2006, 19:16
Het syndroom van asperger is een storing in de neuro transmitter, dit zijn geleide systemen voor de prikkels van buiten
af te transporteren naar delen in hersenen alwaar ze verwerkt worden. Naast deze afwijking, maar vooral juist daardoor, worden sociale situaties on overzichtelijk, hij of zij weet ze niet in te schatten. Het zijn vaak boven gemiddelde inteligenties met deze vorm van autisme en kan in een zware of lichte vorm aanwezig zijn. O-)

bootje
19 May 2006, 19:55
geen oude topics uppen, aub