PDA

Bekijk de volledige versie : onhandelbare ouders


sk8-angel
6 July 2003, 19:25
wat doe je als je ouders je vriend/vriendin niet mogen? ik heb al alles geprobeerd maar door een paar misverstanden zien mijn ouders alleen maar de slechte dingen van hem. het lukt gewoon niet om ze proberen duidelijk te maken dat hij niet zo is hoe zij denken.
ik en mijn vriend dachten dat we zouden kunnen wachten tot we bijvoorbeeld 18 waren en ik het huis uit was en dat we dan weer verder gaan met zn tweetjes. aan de ene kant vond ik het een top idee omdat ik veel van hem hou en dat best voor hem over heb maar aan de andere kant zijn het wel mijn ouders die ik niet 2/3 jaar voor wil liegen. ik en mijn ouders hebben namelijk een hechte band met elkaar en ik wil niet dat die stuk gaat.
ondertussen is het uit met mijn vriend omdat ik totaal niet weet wat ik wil of wat ik moet doen.

HELP!! :'(

FiZz
7 July 2003, 00:17
Waarom mag je hem niet zien dan? Anders kunnen we toch niks met je verhaal? :)

Ik heb al zovaak van dit soort situaties gezien en meegemaakt. En in de meeste gevallen hebben de ouders wel (meer) gelijk. Het klinkt misschien stom, maar het is nou eenmaal zo.

En daarbij komt dat ALS je ons meer zou vertellen nou horen we het eigenlijk alleen van jou kant en niet van de kant van je ouders. Dus over het algemeen kunnen we niet echt objectief oordelen (voor zover dat al mogelijk zou zijn).

0Vera
7 July 2003, 08:47
je ouders mogen niet beslissen over jou en je keuze van vriendje vind ik, dus daar moet je met hen over praten. Het is jammer dat ze hem niet mogen, maar daar kan je niets aan doen, dus zul je iets anders moeten verzinnen, zodat hij en je ouders minder met elkaar worden geconfronteerd.

En verder kan ik ook niet helemaal je probleem ontdekken, 'w88 tot we 18 zijn', waarop :?

FiZz
7 July 2003, 13:26
Originally posted by 0Vera
je ouders mogen niet beslissen over jou en je keuze van vriendje vind ik

Dat is dus op hun leeftijd onzin.
Normaal gesproken zou je wel gelijk hebben, maar je kent hun niet. Misschien zijn ze behoorlijk 'kinds' nog. Wie weet is het vriendje wel een grote drugs gebruiker etc.

En als dit de jongen is die ik denk dat het is, dan krampt die jongen ook nog eens met serieuse plannen om zichzelf van kant te maken. Dan is er toch iets NIET in orde. die jongen zei zelf overal problemen mee te hebben.

En dat ze hem zins kort niet meer mag zien duid (denk ik) op een recente gebeurtenis met die jongen, of iets wat de ouders teweten zijn gekomen.

Maar zoals ik al zei... ze vertellen ons eigenlijk niks hier... hoe kunnen we dan objectief (voor zover dat mogelijk is) oordelen.

Jennifer1203
7 July 2003, 15:38
gelukkig zit ik niet in z'on situatie
ik heb het er altijd over met mijn moeder
en als er negatieve dingen zijn over hem/haar dan laat je die bij wat het is en richt je meer je aandacht op de positieve dingen
Tja sommigen willen hier niet over praten met hun ouders hangt ervanaf hoe de band is
Maar je kan natuurlijk ook een hele goede band met je ouders hebben terwijl het toch altijd misloopt met praten
Misschien moet je hun zelf eens kennis laten maken met hem
sterkte meid:aai:

0Vera
8 July 2003, 11:52
Originally posted by FiZz
Dat is dus op hun leeftijd onzin.
Normaal gesproken zou je wel gelijk hebben, maar je kent hun niet. Misschien zijn ze behoorlijk 'kinds' nog. Wie weet is het vriendje wel een grote drugs gebruiker etc.

En als dit de jongen is die ik denk dat het is, dan krampt die jongen ook nog eens met serieuse plannen om zichzelf van kant te maken. Dan is er toch iets NIET in orde. die jongen zei zelf overal problemen mee te hebben.

En dat ze hem zins kort niet meer mag zien duid (denk ik) op een recente gebeurtenis met die jongen, of iets wat de ouders teweten zijn gekomen.

Maar zoals ik al zei... ze vertellen ons eigenlijk niks hier... hoe kunnen we dan objectief (voor zover dat mogelijk is) oordelen. Je hebt ergens wel gelijk, maar toch vind ik dat ouders zich niet met vriendjes moeten bemoeien, behalve misschien een duwtje in de goeie richting. Mijn ouders hebben me ook altijd zelf tegen de lamp laten lopen, en dat werkt gewoon veel beter :)

Maar als ze zo'n goeie band met haar ouders heeft begrijp ik echt niet dat die mensen geen duit in t zakje doen en die jongen van haar het voordeel van de twijfel geven :no:
Ze houdt toch van em? en ze hebben t al een half jaar dus...

DarkAngel
8 July 2003, 22:26
Mijn ouders hebben mij ook altijd zelf tegen de lamp laten lopen :) ze zijn van mening dat als ze alles voorkauwen ik nooit iets leer :) Ze zeiden er soms wel wat van, maar het zijn mijn vrienden en ik moet er mee omgaan hun niet :)
En met vriendjes bemoeien ze zich al helemaal niet alleen als ze er 1 niet mogen is het meer van "Ja jij moet het ermee doen"en "als je maar van hem houdt" als het te ver gaat allemaal zeggen ze er wel wat van maar ze laten mij zelf de keuze maken :)
maar het iemand helemaal verbieden werkt volgens mij meestal averechts. Vooral bij mij en dat weten ze :+

Maar ja ik snap niet waarom jullie nou niet met elkaar om mogen gaan :?

sk8-angel
13 July 2003, 14:24
nou kijk.....
hij heeft gewoon bij ons thuis een paar dingen geflikt die niet goed te praten zijn, maar die ik hem heb vergeven omdat ik snap waarom hij het deed.
mijn ouders integendeel hebben hem niet vergeven omdat ze niet snappen waarom hij die dingen deed. zij kennen hem natuurlijk niet zo goed als ik.
daarom verbieden ze mij nu om met hem om te gaan.
nu wat duidelijker?

oja FiZz, ik weet dat hij problemen heeft maar ik hou wel van hem.
en dat heeft nix met mijn ouders te maken want die weten daar niets van.

dext0r
14 July 2003, 20:58
dingen die niet goed te praten zijn...

ik geef je ouders groot gelijk? want wie garandeert hun dat je vriendje niet in herhaling zal vallen?
jij mag misschien door liefde verblind zijn en hem van alles vergeven hebben...voor een outsider; in dit geval je ouders, lijkt mij dit een hele moeilijke taak..

Kamui
14 July 2003, 21:06
kben nu juist verloofd met een meiske en we wonen nie (een beetje) zo ver maar mun ouders zijn toch streng :'(

dext0r
15 July 2003, 18:18
Originally posted by Kamui
kben nu juist verloofd met een meiske en we wonen nie (een beetje) zo ver maar mun ouders zijn toch streng :'(

verloofd zelfs? :| op 15jarige leeftijd :?

of is dat ne weer ne belgische domme opmerking

tybootje
17 July 2003, 13:34
Originally posted by sk8-angel
nou kijk.....
hij heeft gewoon bij ons thuis een paar dingen geflikt die niet goed te praten zijn, maar die ik hem heb vergeven omdat ik snap waarom hij het deed.
mijn ouders integendeel hebben hem niet vergeven omdat ze niet snappen waarom hij die dingen deed. zij kennen hem natuurlijk niet zo goed als ik.
daarom verbieden ze mij nu om met hem om te gaan.
nu wat duidelijker?

oja FiZz, ik weet dat hij problemen heeft maar ik hou wel van hem.
en dat heeft nix met mijn ouders te maken want die weten daar niets van.

Nog steeds niet zo duidelijk... Wat heeft ie gedaan dat je ouders je zouden verbieden om met hem om te gaan? Als het dingen zijn die niet goed te praten zijn, denk ik toch dat ik je ouders een beetje gelijk ga moeten geven. Verbieden mag volgens mij niet als ouder, maar zoals Vera zei: een duwtje in de goede richting mogen ze wel altijd eens geven.
En leg hen dan uit waarom hij het gedaan heeft hé...