PDA

Bekijk de volledige versie : kunnen dromen uitkomen?


The Phit
9 July 2003, 10:10
:o

Ar-Tuur
9 July 2003, 11:16
Dat ligt eraan hè :z

Nightwolf
9 July 2003, 11:23
euh ja want ik heb dromen gehad 's nachts en die zijn echt uitgekomen

Jochemmm
9 July 2003, 11:47
soms komen van die kleine dingetjes wel eens uit. Maarja, als je ziet hoevaak het niet uitkomt zal het wel neerkomen op dom toeval :)

BlueWolf
9 July 2003, 12:36
tuurlijk wel, als je geluk hebt :)
[of pech :p]

The Phit
9 July 2003, 13:10
:D
vroeger gebeurde het weleens dat ik iets meemaakte waarvan ik zeker wist dat ik dat al meegemaakt had in een droom ofzo.. Tegenwoordig heb ik de mooiste dromen, maaaar ze komen niet meer uit. :'(

GregoorvanDijk
9 July 2003, 13:16
Heb ik ook wel eens gehad.. Dat je echt iets tegenkomt waarvan je zegt: dit heb ik eerder gezien.. Heel frapant :{

Fade of Light
9 July 2003, 18:11
Originally posted by bartje518
Heb ik ook wel eens gehad.. Dat je echt iets tegenkomt waarvan je zegt: dit heb ik eerder gezien.. Heel frapant :{

een auto is een voertuig, een voertuig hoeft geen auto te zijn

0Vera
9 July 2003, 22:12
Originally posted by Fade of Light
een auto is een voertuig, een voertuig hoeft geen auto te zijn hij is erg diep... zo diep dat ik de vergelijking niet kan doortrekken :$ leg eens uit aan de hand van wat bartje zei?

Stevie
11 July 2003, 10:04
Originally posted by bartje518
Heb ik ook wel eens gehad.. Dat je echt iets tegenkomt waarvan je zegt: dit heb ik eerder gezien.. Heel frapant :{ dat heet een deja vu

Babysmurfie
11 July 2003, 17:46
Originally posted by Stevie
dat heet een deja vu
En is veroorzaakt door een of andere reactie in je hersenen, maar je hebt dat dan NIET al eens meegemaakt, het lijkt alleen zo door die reactie.
(Het fijne weet ik er ook niet van).

Nightwolf
11 July 2003, 18:00
Originally posted by Babysmurfie

maar je hebt dat dan NIET al eens meegemaakt

of misschien wel en komen sommige in een soort van tijdsloop terecht waardoor ze maar het 2 of meerdere keren meemaken :+ je weet t dus maar nooit :no:

GregoorvanDijk
11 July 2003, 19:34
Originally posted by Babysmurfie

En is veroorzaakt door een of andere reactie in je hersenen, maar je hebt dat dan NIET al eens meegemaakt, het lijkt alleen zo door die reactie.
(Het fijne weet ik er ook niet van).

Nee, ik heb het dan in een droom gezien, dat is t m juist. Ik heb dan ook soms dat ik weet wat gaat gebeuren, en dat gebeurt dan ook, precies zo :{

Stevie
12 July 2003, 23:17
Originally posted by bartje518


Nee, ik heb het dan in een droom gezien, dat is t m juist. Ik heb dan ook soms dat ik weet wat gaat gebeuren, en dat gebeurt dan ook, precies zo :{
dat eerste klopt niet, je DENKT dat je dat al eens heb gezien (doen je hersenen) maar dat IS niet zo...
anders ben je helderziend :Y)

Jennifer1203
13 July 2003, 09:57
tja ik denk dat je die droom moet proberen te begrijpen
kijk eens waar die vandaaankomt(familie huis,,etc)
en misschien heeft het wel te maken met wensen angsten of verwachtingen:?
volgens mij is een droom iets van een proces om een situatie te bekijken maar dan ook op een andere manier
dat je allerlij dingen verzameld op een dag,maand,week whatever
en die dingen dan op een andere manier wordenweergegeven in je droom

Nightwolf
13 July 2003, 10:03
ik hoop niet dat m'n droom van vannacht uitkomt zodat ik 530 euro moet betalen aan een parkeerboete :{

Kampie
19 July 2003, 08:02
Ja hoor een droom kan uit komen.. Wat je 's nachts droomt komt van een opkropping van de gebeurtenissen van de dag er voor.. dus als je zegt: "ik ga het compleet anders doen als gister" dan kanhet dus zo zijn dat je droom uitkomt.. of iig een gedeelte ervan.

Als je denkt dat je iets lang geleden al hebt mee gemaakt, kan ook van een droom zijn die (bijna) gelijk is aan de gebeurtenissen van dat moment.
Maar dat zal niet vaak voorkomen. Alleen al omdat er in dromen zoveel bij komt dat je dat nooit in het echie kan gebeuren.

Maar vaak is die herkenning idd een deja vu, een hersenkronkel.

DarkAngel
19 July 2003, 15:09
Originally posted by Babysmurfie

En is veroorzaakt door een of andere reactie in je hersenen, maar je hebt dat dan NIET al eens meegemaakt, het lijkt alleen zo door die reactie.
(Het fijne weet ik er ook niet van).

Je ziet iets en je het komt pas later in je hersenen aan waardoor je het zeg maar 2 keer achter elkaar ziet waardoor je denkt dat je het eerder heb gezien. Tenminste zo heb ik het moeten leren :?

En ik denk dat het onderwerp van een droom kan uitkomen, maar niet dat een droom precies tot in de puntjes uit kan komen. Ik heb het in ieder geval nog nooit meegemaakt dat een droom uitkomt. Maar ik droom dan ook alleen over al bestaande angsten :z

anoesjuh
27 July 2003, 18:52
ík denk niet dat dromen letterlijk uit kome een deja vu is natuurlijk iets anders ik weet niet precies wat het is en of je het nou echt gedroomt hebt of niet.
Maar volgens mij zeggen dromen je juist dingen over jezelf dat je bang bent voor bepaalde dingen ofzo.
Als je bijvoorbeeld droomt over de dood van iemand hoeft dat nog niet zo te zijn dat dat ook echt gebeurt miss ben je der bang voor ofzo? Dromen hebben zo hun eige rare betekenis

raxhel
27 July 2003, 19:18
ik geloof van wel dit is echt freAKYYYY!!! ik droomde 3 keer dat er een bal op mijn hoofd zou komen. ik woon in een flat ik droomde dat ie van boven af door een vriend van me werd gegooit.
guess what? het kwam uit:yes: :yes: :yes: ik meen het! ik stond verstelt!:yes: :yes: :yes:

was best freaky ik hield er wel een hersenschudding aan over...het was namelijk best hoog:d

dyfusica
3 August 2003, 12:00
het kan

Headliner
3 August 2003, 13:53
Originally posted by GregoorvanDijk


Nee, ik heb het dan in een droom gezien, dat is t m juist. Ik heb dan ook soms dat ik weet wat gaat gebeuren, en dat gebeurt dan ook, precies zo :{

dat heb ik ook vaak, laatste tijd alleen niet meer
af en toe is het gewoon eng :o

Babysmurfie
3 August 2003, 16:32
Originally posted by Splash85


Bij een deja vu verwerkt de linker hersen helft de informatie die je ziet sneller dan de rechter... daardoor lijkt het alsof je het 2 keer mee maakt... Je het al een keertje meegemaakt hebt....
Ja zoiets was het geloof ik, dankje.

blue_raven
7 August 2003, 17:52
dromen kunnen oplossingen geven tot bepaalde problemen die je hebt, ruzies, iets waarmee je zit, wat dan ook. Er is genoeg informatie beschikbaar over het analyseren van dromen en als je die nakomt dan kunnen ze inderdaad uitkomen, daar beslis je zelf dus over:yes: :)

easyprintscherm
23 September 2003, 10:32
Bij sommige dromen, kun je er zelf voor zorgen dat ze uitkomen....
En daar heb je geen geluk ofzo voor nodig, maar lef, om ze uit te laten komen

sunnyflower
23 September 2003, 11:36
ik heb weleens dat ik iets doe meestal iets heel gewoons en dat ik dacht hee dit heb ik al een keer eerder meegemaakt en dan had ik het al gedroomd. bijv op de basisschool heb ik een keer gedroomd dat ik in een klas zat met een onbekende leraar en een onbekende klas en in de tweede klas kwam gebeurde datzelfde ook dat ik wist wat er gezegd zou gaan worden

liekpiek
23 September 2003, 18:16
Originally posted by sunnyflower
ik heb weleens dat ik iets doe meestal iets heel gewoons en dat ik dacht hee dit heb ik al een keer eerder meegemaakt en dan had ik het al gedroomd. bijv op de basisschool heb ik een keer gedroomd dat ik in een klas zat met een onbekende leraar en een onbekende klas en in de tweede klas kwam gebeurde datzelfde ook dat ik wist wat er gezegd zou gaan worden

tel eens...in hoeveel reply's is het woord 'deja vu' al voorgekomen?

Jan Lul
23 September 2003, 18:19
soms droom ik dat ik ... ga doen als ik het de volgene dag ga doen (zoals dromen over daeefteling als je de volgende dag naar de efteling gaat)
dat is gewoon, toch?

liekpiek
23 September 2003, 18:36
Originally posted by Jan Lul
soms droom ik dat ik ... ga doen als ik het de volgene dag ga doen (zoals dromen over daeefteling als je de volgende dag naar de efteling gaat)
dat is gewoon, toch?

heej jan lul, dat zou jij toch moeten weten met je spreekbeurten over dromen 8)

Jan Lul
25 September 2003, 17:15
Nee, dat ben ik allemaal alweer vergeten

Stapper
25 September 2003, 21:36
je hebt natuurlijk het deja vu idee, dat je iets al eens heb meegemaakt en dit komt meestal van uit een droom, maar dat weet je pas als je het mee maakt
het is niet zo dat je wakker word en lekker weet wat er gaat gebeuren
mensen die zeggen dat ze dat weten, die zijn of gek, of hebben gewoon geluk met het voorspellen van dingen, maar meestal blijft het gewoon bij deja vu

edit: damn, up gewoon een oud topic dom |:(

mygirly
3 October 2003, 17:36
soms kan juh juh eigen dromen verwezenlijken. Dan help juh zelf om ze uit te laten komen. Maar dromen over trouwen met Brad Pitt, zoenen met weet ik veel tsja....tizz ma waar juh over droomt.

Tyskie
4 October 2003, 00:00
Originally posted by Fade of Light
een auto is een voertuig, een voertuig hoeft geen auto te zijn

Hier sluit ik me bij aan en mij dunkt dat de garage voor dit soort auto's bij Cybertalk is.