PDA

Bekijk de volledige versie : Een nieuwe leerlingen.com


Robbert
14 August 2003, 15:20
Zoals jullie kunnen zien, hebben we eindelijk het nieuwe leerlingen.com online staan. Dit is erg veel werk geweest en zal in de loop van de tijd ook nog erg veel werk aan besteed worden. Graag hoor ik van jullie als er ergens problemen zijn, dingen onduidelijk zijn etc. Dan kunnen we dit zsm oplossen.

Er zijn een aantal leuke zaken aan toegevoegd, onder andere het nieuwe profielen systeem, neem eens een kijkje en laat je zien!

Het forum is ook vandaag dus even "down" geweest en zal door een dns wijziging bij de meeste mensen binnen 12 uur weer bereikbaar zijn.

We hopen dat jullie er veel plezier aan beleven en natuurlijk horen we graag nog nieuwe ideeen om ll.com nog groter en leuker te maken.

Gr. Robbert

SpiNe
14 August 2003, 17:39
ik moet er wel ff aan wennen:{

The Phit
14 August 2003, 18:21
ik zie bijna geen verandering, alles is nog steeds oranje de forumonderwerpen zijn nog t zelfd enzo :yes:

F_asd
14 August 2003, 18:27
mja ik zie dus gwn geen verandering..

CharmedOne
14 August 2003, 18:35
Ga naar http://www.leerlingen.com daar zijn de veranderingen (ook een paar kleine hier)

Raspberry
14 August 2003, 22:01
Ik zie nergens veranderingen :/

Miss_Sweetgirl
14 August 2003, 22:46
Originally posted by Raspberry
Ik zie nergens veranderingen :/

je bent niet de einge :z

Nightwolf
14 August 2003, 22:51
Originally posted by Phitje
ik zie bijna geen verandering, alles is nog steeds oranje de forumonderwerpen zijn nog t zelfd enzo :yes:

bij 'test' wel iig

Nightwolf
14 August 2003, 22:58
btw, moet t forum zelf ook nog geupdate worden of was dit het? ik had meer verwacht

Jigal
15 August 2003, 07:11
Originally posted by Nightwolf
btw, moet t forum zelf ook nog geupdate worden of was dit het? ik had meer verwacht
Aangezien vBulletin 3 nog in beta stadium verkeert, hebben we nog gefundeerde beslissing kunnen nemen over wat er als nieuwe forumsoftware gaat draaien. Zodra de release van vbb3 er is, wordt ook daarvan de sourcecode bekeken en wordt vbb uitvoerig getest.
Voorlopig is het forum daarom 'geupgrade' naar versie 2.3.2. zonder de layout aan de nieuwe look aan te passen; deze versie is immers zeer tijdelijk en het aanpassen van de layout in vbb is niet iets dat je 'eventjes' doet...
Wel is de registratie en het inloggen losgekoppeld van de rest van leerlingen.com.

De meest spectaculaire veranderingen zitten inderdaad in de andere onderdelen van leerlingen.com.
Voor een aantal van jullie is het echter wel wachten op de DNS update bij je provider voordat je de nieuwe leerlingen.com ziet. Verschillende subsites kunnen bovendien op verschillende momenten zichtbaar worden.
Uiterlijk vrijdag 15 augustus rond 15:00 uur zouden alle providers de nieuwe pagina's moeten doorgeven.

Groetjes, Jigal.

Forza
15 August 2003, 10:59
prachtig gemaakt jongens! goede verbetering uiteraard even wennen, maar volges mij komt het allemaal goed! terecht voor iedereen een schouder klopje!!


:respect: the people who make`s it better

Kampie
15 August 2003, 11:05
Goed bezig heren! :thumbsup:

Alleen jammer dat het logo zo verrot lijkt bij de rest van het forum..

En doe nou maar gewoon die update naar 3 (als hij gereleased is).. en verder niet zeuren.. ;) :p :+

edit: en toen was het logo niet meer verrot.. :thumbsup: :respect:

Forza
15 August 2003, 11:06
Originally posted by Kampie
Goed bezig heren! :thumbsup:

Alleen jammer dat het logo zo verrot lijkt bij de rest van het forum..

En doe nou maar gewoon die update naar 3 (als hij gereleased is).. en verder niet zeuren.. ;) :p :+

edit: en toen was het logo niet meer verrot.. :thumbsup: :respect:


waarom moet je toch altijd klagen

Kampie
15 August 2003, 11:17
Originally posted by Forza
waarom moet je toch altijd klagen geef eens duidelijk aan waar ik klaag..

Ik zie het niet.. :?

Pakspul
15 August 2003, 11:20
oef wat een smaak voor kleur gebruik :kots: :kots:

Nightwolf
15 August 2003, 11:24
argh zet alsjeblieft t oude blauw weer terug, desnoods in een nieuwe skin :huh:

The6thgate
15 August 2003, 11:29
kvind het loge niet echt passen eerlijk gezegd:p

MarkNMGN
15 August 2003, 13:11
meestal ging ik altijd via dat logotje bovenaan terug naar de main page van t forum en nu kom ik op de site terecht, das wel minder :+

bartje518
15 August 2003, 13:18
Originally posted by Miss_Sweetgirl
je bent niet de einge :z

Ik zie ook niet één verschil :?

WishfulDreaming
15 August 2003, 14:28
Het blauwe is groen geworden...

Kvind persoonlijk dat de TEST-skin pijn doet aan men ogen...
Ben dan maar overgeschakeld op grijs :(

bartje518
15 August 2003, 14:35
Ik heb geel, en het is me inmiddels opgevallen dat de knoppen paars-achrig geworden zijn :?

CharmedOne
15 August 2003, 14:47
Originally posted by bartje518
Ik heb geel, en het is me inmiddels opgevallen dat de knoppen paars-achrig geworden zijn :?

Ik krijg pijn me kop van geel |:(

Raspberry
15 August 2003, 15:48
ik vind de oude leuker:z

CharmedOne
15 August 2003, 15:54
Originally posted by Raspberry
ik vind de oude leuker:z

Jaah ik ook ik mis die andere :'(

bartje518
15 August 2003, 16:05
Originally posted by CharmedOne
Ik krijg pijn me kop van geel |:(

Ik niet :) Overigens heb ik hetzelfde logo nog steeds, en vind ik die groene foeilelijk :o

CharmedOne
15 August 2003, 17:02
Originally posted by bartje518
Ik niet :) Overigens heb ik hetzelfde logo nog steeds, en vind ik die groene foeilelijk :o

Ohhh... Raar...
En die groene is zeker "foeilelijk"

Jigal
15 August 2003, 17:16
Even doorbijten... deze versie van het forum is maar zeer tijdelijk.
Neem desnoods even een andere skin :-)

Zodra vBulletin 3 uit is (nu in beta versie) zullen we die testen en het kijken welke forumsoftware dan gebruikt gaat worden. Dan wordt ook meteen het forum aan het nieuwe uiterlijk aangepast.

Nu hebben we gewoon de standaard vBulletin buttons gebruikt en die staan niet zo fraai bij de rest.

Bekijk het positief: het inloggen/registreren is nu losgekoppeld, een beter uiterlijk volgt spoedig.
De database van het forum staat nu ook op een stevige server, wat de performance moet verbeteren.

Groetjes, Jigal.

RandyJC
15 August 2003, 17:27
worden dan nu al die 0 posters ook verwijderd dat oogt wat beter... nu ze toch niet meer verbonden zijn met dit forum...

CharmedOne
15 August 2003, 17:28
Ok dan is ut goed...
Ik heb nu maar die paarse genomen...

bartje518
15 August 2003, 17:52
Originally posted by Jigal

De database van het forum staat nu ook op een stevige server, wat de performance moet verbeteren.

Groetjes, Jigal.

Ik begrijp meteen wat je bedoelt :? :+ Hoe dan ook, ik heb de gele skin, dus ik merk niks van logo's. Het enige dat van mij verandert is is de kleur buttons (en die staan inderdaad niet :Y) )

Youssef
15 August 2003, 21:05
Jezus, moet die kop die erg opvalt door zijn rare vormen en clownachtige looks er nou per se zo vaak bij? Gadver.... :{

Pakspul
15 August 2003, 21:43
prutsers hier, testen doe je backstage, gooi forum dan 1 uur offline verander alles en klaar, dat staat voor cooler

Stapper
15 August 2003, 22:10
het uiterlijk is niet echt leuk, maar als het forum het maar goed doet en niet uitvalt :+

groene skin is trouwens veel te pijnlijk voor mijn oogjes en bij het logo zijn wat foto's wat lelijk er in gezet, maar voor de rest, goed gedaan

bartje518
15 August 2003, 23:42
Ik snap het argument: nu hebben we een sterk forum, niet zo :? Viel het forum in het verleden dan zo regelmatig uit :{

0Vera
16 August 2003, 13:43
Originally posted by Jigal
...Wel is de registratie en het inloggen losgekoppeld van de rest van leerlingen.com... ja dat vond ik wel wat lastig, want ik wilde een profiel aanmaken, en 0Vera bestond al :? maar Vera niet, vage sjit :{
maar ik kon me met mn pass van hier niet daar aanmelden... enfin ik vind het wel supermooi geworden hier! sjah daar ben ik een meisje voor maar de skin vind ik echt mooier :z

Jigal
17 August 2003, 09:24
Originally posted by yo-de-plo
prutsers hier, testen doe je backstage, gooi forum dan 1 uur offline verander alles en klaar, dat staat voor cooler
Voor de update is heel veel en lang getest.
Leerlingen.com is echter meteen op een groep servers gezet die achter een loadbalancer zitten, zodat we niet hoeven te vrezen voor het uitvallen van een server (de andere nemen het gewoon over) en we de capaciteit eenvoudiger kunnen uitbreiden.
Hiertoe moest er een aanpassing worden gedaan aan de DNS (voor de leken: het systeem dat er voor zorgt dat de naam leerlingen.com ook verwijst naar het IP-adres van de webserver). Deze DNS gegevens worden echter door de providers van de bezoekers gecached en maar eens per 24 uur (standaard, zo ook bij onze DNS) ververst.
Daarom heeft het vrij lang geduurd voordat alle onderdelen van ll.com door iedereen te zien waren.

Jigal
17 August 2003, 09:56
Originally posted by 0Vera
ja dat vond ik wel wat lastig, want ik wilde een profiel aanmaken, en 0Vera bestond al :? maar Vera niet, vage sjit :{
maar ik kon me met mn pass van hier niet daar aanmelden... enfin ik vind het wel supermooi geworden hier! sjah daar ben ik een meisje voor maar de skin vind ik echt mooier :z
De koppeling van de forumgebruikers met de rest van leerlingen.com had ook nadelen... Mensen met een (dating)profiel waren ook meteen lid van het forum, maar posten nooit iets. Bij het inloggen kwam je bij profiel.leerlingen.com terecht en moest daar doorklikken. Je moest meer gegevens invullen dan men bij een forum gewend was (bijv. adresgegevens om het versturen van gewonnen prijzen van de prijsvragen meteen af te kunnen handelen). De forumsoftware was aangepast, waardoor updates eigenlijk niet meer geïnstalleerd konden worden.

Ach ja, alles heeft zo z'n voor en z'n nadelen...

dext0r
17 August 2003, 14:08
pssst, vbb 2.3.2 bevat nog steeds van die fijne xss exploits ;x

Nightwolf
17 August 2003, 14:15
dat was sowieso al bekend dex :p bij versie 3 zouden t er heel wat minder zijn hoorde ik maar of dat waar is :?

inVision
17 August 2003, 14:45
http://www.invisionboard.com/ GRATIS en beter dan phpbb en andere, gelijk aan vbb (persoonlijk vind ik hem beter dan vbb!)

resources zijn te vinden op http://www.ibplanet.com/

Kampie
17 August 2003, 17:52
Originally posted by inVision
http://www.invisionboard.com/ GRATIS en beter dan phpbb en andere, gelijk aan vbb (persoonlijk vind ik hem beter dan vbb!)

resources zijn te vinden op http://www.ibplanet.com/ :no:

en die discussie is al vaker geweest..