PDA

Bekijk de volledige versie : PC doet bijna niets


Larsjuh
22 August 2003, 18:19
De pc van mijn broer doet bijna niets, 3 verschillende cd's van win '98 geinstalleerd en geen van allen doet het, alleen win ME doet het nog, verder kun je wel alles installeren, maar spelen kan niet, alleen GP 3 doet het, maar dan heb schokkerige beelden in de wolken.

Eerst draaide alles op dit systeem, het is een pentium 3 700 MHz, overgeklokt naar 770 MHz, 128 mb sdram.

Ik heb de kast open gehad, maar kon niets vreemds ontdekken. De temp van de pc wordt ook niet hoog, hij blijft heel koud. De harde schijf werd ook totaal niet warm, je kunt 'm wel uren vasthouden.

Iemand enig idee wat het probleem kan zijn? Of oplossingen?

TheGroovMaster
22 August 2003, 23:14
misschien dat hij door het overclocken vaag doet!! check je video kaart anders!!

Tis denk ik je video kaart of het over clocken. Ik heb er niet über verstand van maar ik zou denken 1 van deze 2

bommelding
23 August 2003, 13:15
heb je bij het overclocken ook het voltage aangepast? Soms gaat hij instabiel draaien door het overclocken.

FiZz
23 August 2003, 13:49
zet em gewoon terug op 700, 70MHz maakt tegenwoordig ook niets meer uit.. dus kijk hoe dat draait.

Larsjuh
23 August 2003, 14:06
ik zal dat eens proberen, maar eerst liep alles goed, ook na het overklocken, kan het niet iets met de temperatuur zijn? Ik vind namelijk dat ie wel heel erg koud blijft

ik_ben_de_man
24 August 2003, 02:21
Originally posted by Larsjuh
ik zal dat eens proberen, maar eerst liep alles goed, ook na het overklocken, kan het niet iets met de temperatuur zijn? Ik vind namelijk dat ie wel heel erg koud blijft

volgens mij is dat juist alleen goed , maar als het gewoon ijskoud blijft zou het wel eens verkeerd kunnen zitten , haal alles wat er uit kan er een voor een uit , en kijk of alles dan beter werkt enz. als het kan testen met ander ram , procesor enz

FunFair
24 August 2003, 13:17
koud koelblok kan betekenen dat hij gewoon weinig doet...
daarom schokt hij denk ik ook zow.

Je kunt altijd een paar standaart dingen doen.
Bios Reset
Alle onnodige Hardware eruit
Geheugen omdraaien


en de hardeschijf hoor je ook uren kunnen vast te houden :Y) anders moet je een HDD koeler kopen :p

Larsjuh
8 September 2003, 15:51
misschien beetje late reactie maar anders moet ik een nieuwe thread maken voor zelfde probleem:)

heb de pc nu thuis staan, en heb weer speedfan geinstalleerd
wat blijkt nu, fitness staat op 3 blauwe blokjes en performance is helemaal vol.

dit betekent toch dat de harde schijf kapot is?

of heb ik het nou helemaal mis:?

FunFair
9 September 2003, 09:51
hij is nog niet kapot :p maar hij doet et ook niet zo goed meer :Y)

Larsjuh
9 September 2003, 12:54
Originally posted by FunFair
hij is nog niet kapot :p maar hij doet et ook niet zo goed meer :Y)

dat bedoel ik, anders zou je de pc ook niet kunnen opstarten:p
maar ik weet genoeg, nu nog ff een nieuwe kopen voor hem, zodat ie 'm vrijdag weer op kan halen:)

FunFair
9 September 2003, 14:31
Originally posted by Larsjuh
dat bedoel ik, anders zou je de pc ook niet kunnen opstarten:p
maar ik weet genoeg, nu nog ff een nieuwe kopen voor hem, zodat ie 'm vrijdag weer op kan halen:)

als ik jou was, zou ik eerst ergens een hddtje lenen ofzow, zodat je kan testen of het daar wel echt aan ligt.

Ik had echter laatsts bij mijn broer ook dit probleem dat hij niet meer wou booten, kwam ook door de HDD.

Larsjuh
12 September 2003, 15:34
heb een andere harde schijf gekocht, bij HE, daar zeiden ze ook dat er nog een ander programmaatje was, Powermax, deze gaf ook aan dat de harde schijf kapot was, dus ga nu de nieuwe erin zetten :)