PDA

Bekijk de volledige versie : de pil


psychobunny
1 September 2003, 18:02
is het eigenlijk erg schadelijk om je pil gewoon door te pakken,zonder stopweek in te lassen? hoe lang kan je zoiets eig. achter elkaar doen?

hegje
1 September 2003, 18:06
weet nie, maar je hebt nu ook de plijsterpil, misschien kan het wel daarmee.

Sedes
1 September 2003, 18:12
Originally posted by psychobunny
is het eigenlijk erg schadelijk om je pil gewoon door te pakken,zonder stopweek in te lassen? hoe lang kan je zoiets eig. achter elkaar doen? lijkt mij niet echt gezond :no: en die "brol" (jaja, maandstonden dus ;) ) moet er toch ooit een keer uitkomen :?

bootje
1 September 2003, 18:14
ik zou het niet teveel na elkaar doen, want mij is in de lessen zedenleer verteld dat je maandstonden ook een soort kuising zijn.

biffyclyro
1 September 2003, 18:56
het is erg onnatuurlijk, dus ongezond

psychobunny
1 September 2003, 19:09
Originally posted by biffyclyro
het is erg onnatuurlijk, dus ongezond
ik dacht nochtans dat ik ergens had gelezen dat dit totaal geen kwaad kon?

biffyclyro
1 September 2003, 19:13
Originally posted by psychobunny
ik dacht nochtans dat ik ergens had gelezen dat dit totaal geen kwaad kon?

ze maken je altijd van alles wijs!

supergirl
1 September 2003, 20:20
nou als je hem altijd regelmatig slikt dan kan het echt geen kwaad als je hem 1 of 2 keer doorslikt hoor zolang je er maar geen gewoonte van maakt ofzo

Zeg maar U
1 September 2003, 20:22
Heb pas een stukje gelezen van een huisarts, die zei dat het geen kwaad kon. Er gaan wel spookverhalen rond dat het ongezond zou zijn, maar er is nog nooit daadwerkelijk aangetoond dat dat ook zo is.

Ik slik 'm ook regelmatig door, en heb nergens last van. Ook geen extra hevigere bloeding als ik dan wel weer een keer een stopweek inlas.

sunnyflower
2 September 2003, 08:40
volgens mij maakt het niet heel veel uit als je het doet, het zal wel niet gezond zijn, maar het is niet zo erg maar het kan wel zijn dat je het dan extra erg hebt

eneri
2 September 2003, 18:44
heb t toevallig net gedaan, omdat ik een maand op vakantie was naar o.a marokko, en t leek me niet prettig daar ongesteld tezijn. mn huisarts zei dat t kon, t mag maximaal 3 keer per jaar. het kan inderdaad geen kwaad. verder, ik ben nu weer ongesteld sinds 2 maanden en tis niet heviger ofzo.
verder, bij de meeste pillen heb je geen last van tussentijdse bloedingen, maar bij de diane 35, die slik ik, wel. dwz dat ik een dag n klein beetje bloed verloor.
en je kan t maar een keer achter elkaar doen, dan moet je weer ongesteld worden. t mag dan dus wel vaker per jaar, maar je mag maar een keer de maandstonden overslaan.

dext0r
2 September 2003, 21:37
ik kan me voorstellen dat het continu toenemen van hormonen niet bepaald super is voor je lichaam,

however, ik heb ook zoiets vernomen/.gelezen over de pil, dat toendertijd deze geintroduceerd werd, men juist de stopweek erbij heeft gedaan, om de pil aannemelijker/natuurlijker voor het volk te maken.
was het toendertijd tijdens de introductie namelijk niet z dat er een 'stopweek' was oftewel een menstruatie 'nagebootst' werd, dan zou men het een omstreden produkt vinden en zou men voornamelijk in zijn geheel tegen de invoering van dit produkt geweest zijn.

in principe zou je dus continu de pil door moeten kunnen slikken en is die stopweek, (wat eigenlijk uberhaupt al geen normale menstruatie teweeg brengt) gewoon een zoethoudertje opdat de pil daarom alom geaccepteerd werd.

psychobunny
3 September 2003, 15:59
keej,ik denk dat ik gewoon mn pil altijd drie maand na elkaar ga doornemen,en dan een stopweek ga inlassen...

chica
3 September 2003, 16:17
Originally posted by psychobunny
keej,ik denk dat ik gewoon mn pil altijd drie maand na elkaar ga doornemen,en dan een stopweek ga inlassen...

eneri zegt net dat het maar 1 keer mag, wel 3 keer maar niet achter elkaar. Kijk 1 keer oke, maar 3 keer achter elkaar dat lijkt me echt slecht voor je hoor:? Zou ik echt nooit doen:no:

eneri
3 September 2003, 16:27
inderdaad, dat lijkt me wel ongezond. mar als je t persé wil, zou ik t op zn minst aan je huisatrs vragen. die weet t helemaal zeker, ook precies wat voor jouw pil geldt enzo.

LoeLoe
3 September 2003, 17:34
Hmm ik heb microgynol 30 ofzo en ik slik ALTIJD een heel doosje na elkaar. Pas daarna een stopweekje inlassen. Dit doe ik al zeker 2 jaar en ik heb eigenlijk nergens last van.

Ik heb hier trouwens voor gekozen omdat ik elke maand echt ontiegelijke buikpijn kreeg weet je wel..2 dagen voordat je het moest worden ofzo. En nou slik ik dus 3 maanden en dan stop ik..en ik heb eigenlijk nog amper last dervan.

Of het schadelijk is weet ik niet. Ik denk dat je daarvoor je bijsluiter even moet raadplegen, of anders de dokter. Bij mij in de bijsluiter stond er niks ernstigs over, dus bij mijn pil kan hetdenk ik wel.

psychobunny
3 September 2003, 17:39
Originally posted by LoeLoe
Hmm ik heb microgynol 30 ofzo en ik slik ALTIJD een heel doosje na elkaar. Pas daarna een stopweekje inlassen. Dit doe ik al zeker 2 jaar en ik heb eigenlijk nergens last van.

Ik heb hier trouwens voor gekozen omdat ik elke maand echt ontiegelijke buikpijn kreeg weet je wel..2 dagen voordat je het moest worden ofzo. En nou slik ik dus 3 maanden en dan stop ik..en ik heb eigenlijk nog amper last dervan.

Of het schadelijk is weet ik niet. Ik denk dat je daarvoor je bijsluiter even moet raadplegen, of anders de dokter. Bij mij in de bijsluiter stond er niks ernstigs over, dus bij mijn pil kan hetdenk ik wel. same here,maar ik pak yasmine...boekje wel al kwijt,enig idee daarrond?

LoeLoe
3 September 2003, 23:06
Originally posted by psychobunny
same here,maar ik pak yasmine...boekje wel al kwijt,enig idee daarrond?

Neej geen flauw idee hoe het daarbij zit. Misschien dat je er wat info over op internet kan vinden? Anders gauw maar weer een nieuw doosje halen ofzo..kan je het even nakijken:yes: .