PDA

Bekijk de volledige versie : Liefde op afstand, kan dat?


SweetEighteen
6 September 2003, 08:43
Vooral na de vakantie zie ik het veel; jongens en meisjes die veel kilometers van elkaar wonen en toch verkering nemen. Ze zien elkaar dan vaak maar twee weekenden per maand. Heeft zo'n relatie een grote slagingskans? En hoeveel kilometer is voor jou de limiet?

Nightwolf
6 September 2003, 08:52
t kan best, ik ken een redelijk aantal stelletjes die best ver van elkaar wonen. als je maar genoeg houdt/verliefd bent op de ander en je best doet om t te laten werken, zou t goed moeten gaan. d'r zit voor mij iig geen limiet aan t aantal kilometers dat ik zou nemen als ik op lange afstand een relatie zou nemen.

Pakspul
6 September 2003, 09:06
ach, anders wordt het toch een internet relatie :thumbsup:

Sedes
6 September 2003, 09:34
Ik woon bijna 20km van m'n lief... so what?
kzie hem bijna ieder weekend, oftewel komt hij met de auto achter me, oftewel neem ik gewoon de bus ..
en in de week zit ik in Gent en hij in leuven, dus meer dan 40km tussen... als ik tijd heb dan neem ik gewoon de trein naar daar é..


kzie niet echt in waar dat er een probleem zit..

psychobunny
6 September 2003, 09:39
ik woon 30km van mn vriend,en zie hem minstens 2x per week dus is totaal geen probleem.mijn beste vriendin woont bijna 50km van haar vriend,en dat lukt ook,dus optie 4 :)

The Phit
6 September 2003, 09:44
ik heb een relatie gehad met iemand die in hhw woont, dat iis nou juist precies aan de andere kant van waar we uitgaan en was dan ook zo beetje 15 km en ze woonde een eindje van t station vandaan. Fietsen dus. En ik was gewoon ook niet meer gek van dr dus zat er steeds tegenop om helemaal daarheen te fietsen :d. T heeft uiteindelijk niet langer dan 3 weken geduurd.
Maar ik kan het wel begrijpen dat als je echt mega stapeltje stapeltje bent, dat je dan wat km'ters maakt 8)

the_Dude
6 September 2003, 10:35
't kan best... ik woon zo'n 80-90 km van mijn ex. Het was iedere keer minimaal 2 uur reizen en we hebben het toch 9 maanden volgehouden. Je moet er wat voor overhebben. Ik ging wekelijks min. 1 maal naar haar toe...., dus het cliché, wat is afstand als je verliefd bent op iemand?

Ergens was het verlangen groter om haar te zien dan bij het meisje wat ik hier om de hoek had....... door de afstand was het 'bijzonderder' om haar te zien.... door de afstand.... het hoeft gewoon absoluut geen nadeel te zijn, als je er samen maar geen probleem van maakt en gewoon naar elkaar toegaat en niet steeds moeilijk doet over de afstand en tijd die het kost! Als je gek op elkaar bent doet de afstand er ECHT NIET toe! (opnieuw cliché, maar waar...)

moosie
6 September 2003, 11:14
Originally posted by SweetEighteen
Vooral na de vakantie zie ik het veel; jongens en meisjes die veel kilometers van elkaar wonen en toch verkering nemen. Ze zien elkaar dan vaak maar twee weekenden per maand. Heeft zo'n relatie een grote slagingskans? En hoeveel kilometer is voor jou de limiet?


ja dat kan ene liefde op afstand ik reisde 6 manden en 10dagen af en aan naar me vriendje in utrecht cvan uit amsterdam

Elysium
6 September 2003, 12:06
Originally posted by psychobunny
ik woon 30km van mn vriend,en zie hem minstens 2x per week dus is totaal geen probleem.mijn beste vriendin woont bijna 50km van haar vriend,en dat lukt ook,dus optie 4 :)

jep jep en kzie hem massas meer dan men vorig vriendje die dichter woonde :)

The6thgate
6 September 2003, 12:41
10-20

xLesjuhx
6 September 2003, 12:47
Ik had een paar jaar terug met een belg;) en dat werkte voor mij gewoon niet...
Ik vind het vervelend als je er niet voor elkaar kunt zijn als dat nodig is en je allerlei dingen niet met elkaar kunt delen..

Maargoed dat is voor iedereen weer anders natuurlijk.

Forza
6 September 2003, 12:52
Originally posted by xLesjuhx
Ik had een paar jaar terug met een belg;) en dat werkte voor mij gewoon niet...
Ik vind het vervelend als je er niet voor elkaar kunt zijn als dat nodig is en je allerlei dingen niet met elkaar kunt delen..

Maargoed dat is voor iedereen weer anders natuurlijk.


een belg of bluewolf ;)

xLesjuhx
6 September 2003, 13:04
Originally posted by Forza
een belg of bluewolf ;)

ehhh dat is hetzelfde:9 :$ :wave:

Karliene
6 September 2003, 16:55
10-20 km..
Een beetje de acceptable fietskilometers dus..
Ik bedoel dat als ik dan thuiskom ik niet denk van:
goh, heb ik net de halve wereld afgefietst ofzo :{

Rikku
7 September 2003, 14:49
als je tusse de 20 en 40 km moet aflegge om bij je vriend/vriendin te geraken moet je wel veel voor mekaar overhebben....
in t begin zal je da wel doen, ma na n tijdje ga je toch zo denken van: "pfff".
en als je verder van mekaar woont kan je elkaar ook minder zien....'k vind het alleen maar nadelen hebben, maja als 't nu zo is....bv als je mekaar op vakantie hebt leren kennen....aiai:(

Miss_Sweetgirl
7 September 2003, 16:14
nij mij si et 2 en een half uur reizen :+

Stapper
7 September 2003, 16:18
het ligt er aan hoe je vervoersmiddelen zijn, met de auto kan je bijvoorbeeld een stukkie verder komen, dan met de fiets
en als je een OV hebt, maakt de afstand ook niet zoveel uit, maar het beste is toch gewoon tot 20KM

biffyclyro
7 September 2003, 16:44
het kan heel goed, heb zelf ook een relatie met 50 km afstand gehad, maar uiteindelijk wordt het wel teveel, want hoe vaker en grager je elkaar gaat zien, hoe meer je elkaar gaat missen.
een ander groot probleem is dat je in 2 totaal verschillende wereldjes leeft. nu kun je dat natuurlijk oplossen door veel met elkaars vrienden en familie mee te gaan enzo, maar das moeilijker dan dat het lijkt..

dext0r
7 September 2003, 17:13
volgens mij woon ik 200km van amber af ofzo. 2uur met auto, of 3 uur met trein, we zien elkaar praktisch ieder weekend. amber heeft OV, en voor mij staan financiele middelen niet in de weg als het om een treinkaartje gaat ofzo..

en puh, tuurlijk kan het...je moet vooral veel dingen van elkaar accepteren. en nouja..bij mij gaat het nu iig al bijna 9mnd goed ;p

Plankje
7 September 2003, 17:40
Originally posted by dext0r
volgens mij woon ik 200km van amber af ofzo. 2uur met auto, of 3 uur met trein, we zien elkaar praktisch ieder weekend. amber heeft OV, en voor mij staan financiele middelen niet in de weg als het om een treinkaartje gaat ofzo..

en puh, tuurlijk kan het...je moet vooral veel dingen van elkaar accepteren. en nouja..bij mij gaat het nu iig al bijna 9mnd goed ;p same here alleen dan met monique :p

Liekjuh
7 September 2003, 18:56
ik hem me vriend 5 min fietsen van me vandaag, gelukkig...

maargoed, ik vind een relatie op afstand goed moet kunnen...zolang je elkaar trouw blijft en elkaar goed vertrouwd..maar dat spreekt voor zich. dus waarom niet? zolang diegene zich en goed bij voelen, ik hou ze niej tegen...

WishfulDreaming
7 September 2003, 20:25
Originally posted by xLesjuhx
Ik had een paar jaar terug met een belg;) en dat werkte voor mij gewoon niet...
Ik vind het vervelend als je er niet voor elkaar kunt zijn als dat nodig is en je allerlei dingen niet met elkaar kunt delen..

Maargoed dat is voor iedereen weer anders natuurlijk.
Oké, het is misschien vervelend als je iemand echt nodig hebt op een bepaald moment, en die kan er niet voor je zijn omdat ie zo ver weg woont, maar voor zo'n momenten heb je toch ook vrienden? :)

Ik zou er totaal niét mee kunnen leven, met een vriendje dat <10km van mij woont. Je gaat elkaar teveel zien ofzo tot je elkaar gewoon uiteindelijk beu bent ofzo. Geloof me... Uit ervaring... Als je per dag een aantal uren op elkaars hoofd moet staan kijken (school-woensdagnamiddag-weekend) , je relatie word echt niet sterker op. Je geraakt letterlijk gewoon gefrustreerd en geirriteerd van elkaar :) De kans dat dat gebeurt wanneer je een relatie hebt bijv. met iemand die één uurtje van je af woont is veel kleiner. Dan ben je misschien blij dat je die persoon terug ziet, omdat je die dan gemist hebt, en de kans is ook kleiner dat je ruzie maakt omdat het dan stom is... Waarom de tijd die je effe samen hebt benutten met ruzie? :)

Ik zou dus bijv. nooit een relatie beginnen met iemand die bij me op school zit... :)

eneri
8 September 2003, 19:56
mijn vriend woont in rotterdam, ik in utrecht. hoeveel km dat is weet ik echt niet, tis 40 minuten met de trein.
we zien elkaar ieder weekend. hij heeft ov, weekov wel te verstaan dus reist zondag op korting en ik heb kortingskaart. qua geld is t voor mij veel, maar ik kan t wel missen. t gaat prima, alleen jammer soms dat we niet ff dinsdag bij elkaar n film kunnen gaan kijken oid. hoewel hij wel af en toe langs komt op mn werk, als hij op doorreis is naar zn ouders die dan weer in den bosch wonen.
we houden t nu al 14 maanden vol en we weten allebei niet beter, scheelt misschien ook wel(exen woonden ook ver weg). wat mij betreft kan t prima, helemaal als ik volgend jaar ook ov krijg.

bartje518
9 September 2003, 12:35
Originally posted by Miss_Sweetgirl
nij mij si et 2 en een half uur reizen :+

Oftewel 30 euro 8) Hopaaa :7

Ontopic, ik heb geen idee.. De vorige keer is het mislukt, juist door de afstand denk :? Maar kan ook best werken, ik stem dus neutraal 8)

happy-meisje
8 October 2003, 15:03
Ja, zeker weten.
Ik woon in Baarn (vlakbij Amersfoort) en mijn vriend in Amsterdam.
We zijn nu al bijna 9 maanden samen en t gaat super. Tuurlijk is de afstand vaak niet leuk, maar je leert er mee omgaan. We zien elkaar ieder weekend en zijn in de vakanties heel veel samen. We willen misschien volgend jaar gaan samenwonen, dus dan hoeft die afstand iig niet meer.

Alpha
8 October 2003, 16:52
ach het ligt er ook aan hoe die kilometers eruit zien
ikzelf woon helemaal aan de noordkant van 's-Hertogenbosch, en als ik iemand leuk vind die in Vught woont (wat praktisch tegen DB aan ligt) heb ik daar geen problemen mee, maar het is toch iets van 12-15 km.

rosa_angelkiz
8 October 2003, 18:23
als de liefde sterk is overwint het elke afstand

SweetEighteen
29 May 2004, 17:22
Ik ben er inderdaad nu ook achter dat het WEL kan... inmiddels zijn ik en mijn vriend (afstand: 110km) bijna 7 maanden bij elkaar en het gaat nog steeds fantastisch!
Tnx voor jullie mening!

Sanne
29 May 2004, 17:24
Oorspronkelijk geplaatst door SweetEighteen
Ik ben er inderdaad nu ook achter dat het WEL kan... inmiddels zijn ik en mijn vriend (afstand: 110km) bijna 7 maanden bij elkaar en het gaat nog steeds fantastisch!
Tnx voor jullie mening!

ik vind het knap!Zou er niet aan moeten denken :no:

SweetEighteen
29 May 2004, 17:27
Het scheelt wel: hij heeft ov-kaart en loopt stage op 30km van mij af. We zien elkaar zo'n 3 dagen per week. Als je er alletwee voor gaat is het best mogenlijk, maar ik zeg niet dat ik een vriendje-naast-de-deur onprettig zou vinden... Soms is dit wel lastig. Spontane acties zijn een beetje lastig, das eigenlijk het enige nadeel wat ik ben tegengekomen.

0Vera
29 May 2004, 20:01
ow ja dat herken ik wel. Alles moet zowat gepland :{ maar ik h eb nu het voordeel dat ook al woont mijn vriend wel een kilometertje of 30 (ik weet het echt niet precies, heb optie 4 gestemd maar maakt ook ni zoveel uit) van mij vandaan, ik er binnen een uur met het openbaar vervoer ben, omdat ik gewoon heel erg centraal bij OV woon en alles bijzonder goed aanlsuit, en dat is bijzonder makkelijk. Oke, je komt niet een uurtje langsdroppen, maar als et een keertje effe tegenzit kun je toch savonds langskomen. Maar met een langere afstand kan het zeker ook wel :)
Zolang je maar zorgt dat je niet uit elkaar groeit en wel de tijd hebt om elkaar te leren kennen. Ook irritante gewoonten enzo, want dat zie je dus aan dat huwelijk van Tooske met haar prins op et witte paard, omdat ze mekaar eigenlijk helemaal niet kenden en een ideaalbeeld van elkaar hadden geschept, liep het al heel erg snel spaak. Ze gingen ook pas samenwonen toen ze getrouwd waren, dat snap ik ook neit helemaal :{

Mijn oma vindt het bijvoorbeeld juist een fantastische ontwikkeling dat partners nu veel meer de kans krijgen elkaar te leren kennen omdat ze eerst gaan samenwonen, want dat blindemannetje wat ze vroeger speelden, zo zei ze, nou dan moest je et altijd nog maar afwachten waar je dan mee getrouwd was. HAHA had ze nog een geweldige anecdote over haar en een katholieke jongen (da kon ni zij was hervormd ofzo, nou nie meer kerkelijk :p) die ze kuste onder de tafel maar daar mocht niemand achterkomen want owee :p geweldig :Y)
Mijn oma was overigens heel gelukkig met mijn opa :z (die was wel hervormd) dus ze had het niet slecht getroffen zei ze :)

Jennifer1203
29 May 2004, 23:14
Het kan
Het is alleen vermoeiend, en je moet het aankunnen
Mijn vriend woont in Zeeland, ik in Groningen
Dus ja...het kan...het is alleen wat ingewikkelder en vermoeiender

Suepahfly
30 May 2004, 08:13
men vriendin woont zon uur fietsen van me af, en een kwartiertje met de auto...eerst had ik er men twijfels over want men moedr haat het om te rijden...

Maar gelukkig schiet ik enorm goed op met haar ouders en willen ze mij altijd komen halen als ik het vraag:)