PDA

Bekijk de volledige versie : Telefonie via de Kabel!?!?


TheGroovMaster
10 September 2003, 14:27
Wij willen af van KPN vanwege de hoge kosten van alleen aansluitingen.

We willen dan Multikabel Telefonie nemen. Heeft iemand uberhaubt al eens iets gehoord hoe goed/slecht dit werkt en het beste zou zijn als dat met multikabel was natuurlijk.

We gaan denk ik wel opverstappen naar Kabel en nemen gelijk een sneller abbo dan nu... een power plus want x-tra kan niet (technisch nog niet mogelijk dnek ik, staat er niet bij).

Kampie
10 September 2003, 14:37
Ik zou eerst eens heel goed kijken naar de kosten.. die zijn namelijk aanzienlijk hoger dan die van KPN. Althans dat is hier zo (Essent -> Twinner (http://www.twinner.nl) )

Hier staan tariefvergelijking: http://www.twinner.nl/html/twinner-kpn.htm

Maar ik kan mij nog herinneren van toen ik het wou dat er ergens een addertje onder het gras zat..

Ik weet verder niet hoe het zit met Multikabel :)

ik_ben_de_man
10 September 2003, 14:43
kosten zijn alleen bij zeer veelvuldig bellen , naar vooral vasxte nummers en mensen die ook via kebel bellen lager dan bij kpn.

kun je denk ik beter tele 2 nemen.ofzow

dext0r
10 September 2003, 17:16
valt heemstede onder multikabel ? :+

TheGroovMaster
10 September 2003, 17:47
Originally posted by dext0r
valt heemstede onder multikabel ? :+ :kwaaist: streffffff

en nu antwoord b*aaatch

koelkast
10 September 2003, 20:37
de adder is dat je dan belt via voice over IP een techniek die voor remote calling vreselijk geflopt is.

Zoek maar eens bij nokia of sisco of siemens naar voice over ip en dan zul je zien dat het een verlaten techniek is omdat hij onbruikbaar is voor echte calling.

het werkt alleen goed voor bedrijven om binnen de office te bellen. verder is het redelijk waardeloos.
:Y)

TheGroovMaster
11 September 2003, 22:40
Originally posted by koelkast
de adder is dat je dan belt via voice over IP een techniek die voor remote calling vreselijk geflopt is.

Zoek maar eens bij nokia of sisco of siemens naar voice over ip en dan zul je zien dat het een verlaten techniek is omdat hij onbruikbaar is voor echte calling. warom bieden ze het dan aan particulieren aan die daar nooit profeit van hebben.

Het is net als dat een groente man een rotte appel verkoopt. Slaat toch nergens op zou ik zeggen.

Het lijkt me niet slechter telefonie over de kabel (en das volgens mij geen voice over ip).

dext0r
12 September 2003, 11:45
multikabel telefonie is gewoon netzoals UPC telefonie?
en dat werkt gewoon perfect.

2 broers van mij hebben het allebei ook;
en volgens mij heeft het inderdaad weinig over voice-over-ip te maken maar meer mte het gebruiken van een bepaalde golflengte/frequente van het bestaande glasvezelnetwerk om daarvoor telefonie mogelijk te maken...

TheGroovMaster
12 September 2003, 14:11
Originally posted by dext0r
multikabel telefonie is gewoon netzoals UPC telefonie?
en dat werkt gewoon perfect.

2 broers van mij hebben het allebei ook;
en volgens mij heeft het inderdaad weinig over voice-over-ip te maken maar meer mte het gebruiken van een bepaalde golflengte/frequente van het bestaande glasvezelnetwerk om daarvoor telefonie mogelijk te maken... MTE, net zoals adsl over de telefoon lijn, hele andere frequentie als telefoon signaal. Daarom is er ook kabel internet over de tv kabel en sinds kort hier in de buurt ook telefoon.

Maar het werkt dus goed bij je broers dex? dan zal ik me pa opdracht geven die shit maar es aan te schaffen, eerst de ADSL niet vergeten af te sluiten :rolleyes: