PDA

Bekijk de volledige versie : Router/Netwerk problemen.


Kampie
15 September 2003, 13:50
Router Software:
Freesco v0.3.1

Verbinding:
@Home Breedband Internet

Probleem:

De bouwer van de router had zelf een uptime van max. 6 dagen. Sinds ik de router heb is de uptime gedaald naar maximaal 12uur. MSN doet het nog gewoon. IRC werkt ook nog. Maar het bezoeken van sites ging niet meer.

Nu heb ik andere DNS ingevoerd en is het uptime probleem weg. Helaas heeft zich een ander probleem voor gedaan.
Ik kan sommige sites wel bezoeken en anderen weer niet. Het meest vreemde is nog dat ik sommige subdomeinen wel kan zien

terwijl ik het domein zelf niet kan bezoeken (dit terwijl dat IP hetzelfde is). Ook kan ik IRC servers zoals Quakenet inmiddels niet meer vinden, maar die van Tweakers weer wel. :?

Naar mijn mening ligt het aan de DNS terwijl de DNS wel goed is. Het ligt ook niet aan de 24 uurs update van de DNS-en (want het probleem is voor het weekend al ontstaan en is er nu nog).

Hoe kan dit probleem verholpen worden?

dext0r
15 September 2003, 19:19
wlke dns servers gebruik je eignelijk?

Chrizlybeer
15 September 2003, 20:06
Zon probleem had ik eerst dus ook (zie post ergens naar onder) maar dan heb ik geen router.
Heb t trouwens opgelost door van mn xp een w2k3 van te maken maar goed daar heb jij niks an.

TheGroovMaster
15 September 2003, 21:26
het klinkt idd als een DNS probleem, ik zou toch een andere DNS nog es uitproberen, kijk es of dat wat verhelpt

koelkast
15 September 2003, 23:19
door sommige netwerk beheer software wordt nog al eens na een lange tijd draaien de ARP tabel van je NIC verpest (of router) de router zoekt echt niet elke DNS request op op de DNS server hij onthoud alle requests in een ARP tabel zodat hij direct je al van je wensen kan voorzien.

Door sommige beheer software (winroute oude versie bijvoorbeeld) gaat dit ellende opleveren na een paar dagen draaien.

Kampie
16 September 2003, 10:00
Originally posted by dext0r
wlke dns servers gebruik je eignelijk?
Ik heb meerdere geprobeert.. alle dns'en van @ Home en daarnaast nog meerderen van het leuke lijstje van Tweakers.. :)
Originally posted by koelkast
door sommige netwerk beheer software wordt nog al eens na een lange tijd draaien de ARP tabel van je NIC verpest (of router) de router zoekt echt niet elke DNS request op op de DNS server hij onthoud alle requests in een ARP tabel zodat hij direct je al van je wensen kan voorzien.

Door sommige beheer software (winroute oude versie bijvoorbeeld) gaat dit ellende opleveren na een paar dagen draaien. Het gaat hier niet om een paar dagen.. hij heeft 4 maand "goed" gedraaid en nu plotseling doet hij raar..

Maar ik zit nu ff rechtstreeks op de modem en ik kom erachter dat ik een nieuw IP heb.. |:( |:(

Kampie
16 September 2003, 11:12
Dat is de fout dus ook niet.. hij neemt automatisch de nieuwe IP over.. :{