PDA

Bekijk de volledige versie : Welk principe kennen ze bij jou ?


BlueWolf
5 October 2003, 12:40
Ja bij ons is het de gewoonte dat iedereen de mensen die hij kent gaat trakteren en de volgende keer trakteren die mensen dan terug.
Maar ik merk soms als ik mensen trakteer dat dat bij hun niet zo is, dat zij enkel hun eigen drank kopen.

dus hoe zit het bij jullie ?

Nightwolf
5 October 2003, 12:43
zover ik zelf heb meegemaakt, optie 3

PFP
5 October 2003, 12:45
meestal ga ik gewoon bij vage kennissen staan en die geven dan altijd gewoon rondjes, om dat ze dan denken dat ze een vriend hebben 8)

The6thgate
5 October 2003, 12:46
we maken meestal n pot, laatste optie dus

appelshampoo
5 October 2003, 12:48
lappen, optie 4 dus

Stapper
5 October 2003, 12:55
het is meestal zo dat we gewoon rondjes geven, is wel het sociaalst
al kan je met een beetje geluk dan ook dronken worden zonder te betalen :yes:

The Phit
5 October 2003, 13:07
rondjes. maar bij ons gaat t zeer eerlijk. Als we merken dat iemand verzaakt kan die gewoon optieven (ik bedoel: ga dan niet uit :+)

TheGroovMaster
5 October 2003, 13:26
optie 3

maar tis bij ons zeg maar zo... ene x betaald de ene een rondje dan de ander. zo gaan we allen vrienden af en beginnen we opnieuw

FiZz
5 October 2003, 13:47
We gaan naar een kroeg, dan koopt de een weer wat, dan de ander. Het is eigenlijk nooit zo dat iemand zijn eigen drinken haalt (tenzij die natuurlijk iets heel anders dan de rest haalt (iets duurders ofzo).

en dan komt het meestal wel goed. Het is maar wat geld...

biffyclyro
5 October 2003, 13:58
meestal trakteren. gewoon om beurten een rondje halen.

WishfulDreaming
5 October 2003, 14:07
Ofwel 1 ofwel 4 :)

Bird Of Prey
5 October 2003, 14:21
Optie 3. Meestal geven we rondjes en word iedereen wel afgegaan, maar soms als niet iedereen behoefte aan een rondje heeft kopen sommigen apart een drankje

Ar-Tuur
5 October 2003, 14:28
Ik heb alle 4 de opties wel eens meegemaakt. In een grotere discotheek koop je vaak je eigen drank, maar als je gezellig op een terrasje zit of in de kroeg, dan worden er meer rondjes gegeven of maak je eerder een pot ofzo.

Tyskie
5 October 2003, 14:31
Originally posted by Ar-Tuur
Ik heb alle 4 de opties wel eens meegemaakt. In een grotere discotheek koop je vaak je eigen drank, maar als je gezellig op een terrasje zit of in de kroeg, dan worden er meer rondjes gegeven of maak je eerder een pot ofzo.

Idem hier... Als we met het voetbalelftal op pad gaan maken we een grote pot waar om de paar minuten een blad bier van wordt gehaald... Dat doen we ook als we met een paar maten op het terras zitten (en dan natuurlijk niet een consumptie he).
Op zondagavond in het cafe doen we meestal eerst een paar rondjes geven om de beurt en als het later wordt dan halen we meestal ons eigen drinken.

RandyJC
5 October 2003, 16:24
Soms kopen we ons eigen drank, soms trakteren we.

en als we dan met zijn allen uitgaan... leggen we geld bijmekaar

dupke
5 October 2003, 16:27
altijd optie 4
bij ons is het wel iets meer ;) maar ach je kunt daardoor wel de hele avond doen wat je wil je hoeft maar een keer je beurs open te trekken om geld bij elkaar te leggen,
wel is er altijd een probleem dat ze met hun tweejen naar de tap moeten want 1 alleen krijgt dat niet gedragen :p

Kampie
5 October 2003, 17:13
optie 3 of optie 4 :)

Banaan
5 October 2003, 17:16
alle 4 maar optie 1 is toch wel et meest voorkomend.

Underworld
5 October 2003, 17:21
hmm...het is nogal expensive allemaal en je komt verschillende mensen die je kent tegen, dus optie 4 is er nog nooit geweest (dat zou ook dom zijn).

optie 3 is bij ons het meest voorkomend

AMF
5 October 2003, 18:14
Gewoon om de beurt een rondje, das t makkelijkst als je van kroeg naar kroeg hopt en steeds andere mensen tegenkomt..optie 3 dus

L_angeldc
5 October 2003, 18:35
optie 3 meestal
of gewoon je eigen drank halen, hangt beetje van de situatie af

psychobunny
5 October 2003, 18:48
1 of 3, hangt dr wel vanaf bij wie.

anemic
5 October 2003, 22:09
optie 2 eigenlijk altijd. ik geef neit zo heel veel om geld en mijn vrienden zijn redelijk eerlijk dus ik krijg vaak genoeg ook wel wat terug. en nee ik ga niet tellen wie er meer en wie minder geeft.

AmbyPur
6 October 2003, 10:27
ligt eraan waar ik ben, maar 80% van de tijd toch wel optie 1

||redrose||
6 October 2003, 10:29
optie 3

een pot maken vind ik niet altijd zo eerlijk verlopen

littlelucille
6 October 2003, 12:54
als we met een vaste groep gaan geven we om de beurt een rondje. En anders iedereen voor zijn eigen.

Irene!!!!
6 October 2003, 18:30
wij hebben een pot, soms leggen we er wat meer in als andere keren en als het niet op gaat voordat we naar huis gaan houdt iemand dat bij in ons "pot portmeneetje"

dext0r
6 October 2003, 18:39
2 en/of 3

rondje geven gebeurt gauw.. maar wanneer iemand dan ineens iets anders dan bier wilt ,wat like 3x zoveel kost.. dan mag die wel het een en ander verwachten :P boze blikken ofzo:P of hij krijgt bier, wijn of fris... en anders niet :+

celibatário
27 October 2003, 20:04
We trakteren ieder om beurt.

doen we altijd... en van degenen waarvan je weet dat ze nooit wat halen, die sla je gewoon over... of even een tactische hint.

Headliner
28 October 2003, 10:13
optie 2 en 4

anemic
28 October 2003, 20:57
pas weer eens met pot gedaan..dat is best makkelijk eigenlijk!

Sedes
28 October 2003, 21:35
meestal betaal ik m'n eigen drank, omdat ik ook meestal "duurder" dranken kies (en heb dus liever niet dat ze me iedere keer trakteren)
De rest van m'n vrienden heeft meestal rondjes en ik ook soms (maar als ik dus m'n "duurdere" drank vraag, leg ik eigenlijk wel altijd 1euro of zo bij , gewoon om het fair te houden ;) )

Helenaa
29 October 2003, 21:31
Meestal doe ik samen met een vriendin, waar ik dan mee uitga, en als we met ons vriendinnengroepje zijn, dan doen we gewoon alle geld bij elkaar, en kopen we steeds gelijk wat zeg maar..
Geen echte rondjes, zijn we allemaal niet rijkgenoeg voor..

WhizzCat
29 October 2003, 22:31
Dat is wat een vriend van mij en ik het "Shalom Weegschaaltje" noemen. Het interesseert ons allemaal geen zier om eerlijk te zijn en we zien wel wie er wel en geen geld heeft en de volgende keer is het gewoon andersom.

Doorgaans drink ik op kosten van andere mensen, maar dat hangt natuurlijk van een aantal factoren af, ik ben een arme student en als ik met iemand uitga die een vaste baan heeft, tja, dan wordt het meestal voor diegene lappen :]

Maar goed, zo krenterig ben ik nou ook weer niet en als er geld is en ik ga op stap geef ik ook rondjes weg. Eerlijk zullen we alles samen delen :Y)

Bobba.
30 October 2003, 09:11
Bij ons is het meestal met wat voor soort mensen je gaat, als je gaat met mensen waarvan je weet dat die nie veel geld hebben ga je hun niet veel drinken geven want dat krijg je toch nooit terug. Nou ga ik niet zeuren om 1 of 2 munten maar 5 worden er toch teveel. Dus dan doen we gewoon, als 1 iemand dorst heeft of gewoon wil drinken om dronken te worden :z Dan zegt ie dat tege de rest en diegene die dan ook drinke wille, geve gewoon 1 of 2 munte aan hem mee en krijgen er dan drinken voor terug. Zo krijg je nooit problemen met ja jij bent nu aan de beurt, of ja ik heb net al gedaan. Nu hoef je niet zelf telkens te halen en toch hou je je eigen munten bij dus kan je ook nooit bedonderd worden.

(aan 1 bar in timeout, telle ze nooit de munten dus als ik 12 munte af moet rekenen en ik geef er 10... heb ik gratis drinken en een muntje extra ... hmz wat een dief ben ik 8))