PDA

Bekijk de volledige versie : dieet


dext0r
7 October 2003, 13:28
wie doet hier eigenlijk allemaal aan een dieet?
en dan puur om af te vallen? of meer om je fit te voelen?

en wat voor een dieet volg je dan?

bloempjuh
7 October 2003, 13:47
Van mij was 't al duidelijk wat voor 'dieet' ik volg op het moment. Bovendien ben ik al sinds mijn 11e vegetariër. Ik voel me gewoon goed door de 'beperkingen die ik mezelf opleg'.

LoeLoe
7 October 2003, 13:56
Hmm toen ik pfeiffer kreeg heb ik een tijdje niks kunnen doen aan sport en ik lag het grootste gedeelte van de dag te slapen. als je dan gewoon hetzelfde blijft eten als je altijd doet, dan komt dat der ineens alemaal bij enzo...en datvoelde niet goed.

Dus ik heb mezelf op een water dieet gezet. Geen cola meer voor mij, gewoon water. Ik gamezelf niet uithongeren ofzo wnati k weet toch dat dat niet werkt (heb het aan den lijve mogen ondervinden)...zo lukt het ook wel.

Want nu erger ik me der ontzettend aan. Het is niet echt een obsessie, ik wil er gewoon graag wat vanaf.

sunnyflower
7 October 2003, 16:53
nee hebt nog nooit aan een dieet gedaan en op dit moment is het ook zeker niet nodig, maar ik let er toch wel een beetje op dat ik redelijk gezond eet

sweety9
8 October 2003, 09:53
ik doe aan een dieet ik wil heel er graag 10 kilo afvallen en ik ben al 4 kilo afgevallen in 1maand ofzo miss nog wel langer maar ik hoop dat het me gaat lukken *)

eneri
8 October 2003, 11:01
dieet is n groot woord.
omdat ik afgelopen jaar niet heb gesport is er n beetje vet bij en dat wil ik er vanaf.verder vind ik dat ik sowieso gezonder moet leven. ik sport nu weer, doe ook buikspieroefeningen en probeer magerder te eten. en liever sap dan frisdrank. maar t voelt niet als een beperking, en ik ga er hopelijk de rest van mn leven mee door.

lieve colafles
8 October 2003, 14:26
bestaat er een dieet om iets aan te komen op een gezonde manier? ik ben te dun en wil op een gezonde manier dikker worden. Dus geen cola friet en mayonaise dieet :)

L_angeldc
8 October 2003, 18:45
Originally posted by lieve colafles
bestaat er een dieet om iets aan te komen op een gezonde manier? ik ben te dun en wil op een gezonde manier dikker worden. Dus geen cola friet en mayonaise dieet :)

moet je met gewichten ofzo gaan werken? er zijn volgens mij wel speciale oefeningen jusit om spiermassa te kweken? :? :z

ik weet er eerlijk gezegd niet zoveel van om aan te komen.. probeer juist er van af te komen :x

lieve colafles
9 October 2003, 08:50
Originally posted by L_angeldc
moet je met gewichten ofzo gaan werken? er zijn volgens mij wel speciale oefeningen jusit om spiermassa te kweken? :? :z

ik weet er eerlijk gezegd niet zoveel van om aan te komen.. probeer juist er van af te komen :x

ik kan niet zo veel met gewichten... dus wil gewoon gewicht erbij

Sgatje
11 October 2003, 13:47
Ja ik loop sinds een paar weken bij een Gewichtsconsulente, dus géén dietiste!
Ik wou al heel lang iets aan mijn uiterlijk en gewicht doen, maar omdat eerst mijn therapie voorop stond en toen mijn school, heb ik het altijd een beetje op de achtergrond gehouden.
Tijdje geleden ben ik naar de huisarts gestapt, omdat ik het professioneel wou aanpakken, omdat ik al genoeg tussen meiden zit die t allemaal verkeerd hebben aangepakt
En t werkt goed, ze weegt me elke week, motiveert me en geeft me adviezen!
Het is een 1000cal dieet, dat houdt in elke dag maximaal 1000 calorieen, ik heb speciale menuutjes en adviezen gekregen en t werkt echt! Ik word steeds gemotiveerder :)!

Cheryl
11 October 2003, 17:08
ik heb hier al vet een jaar nie gereageerd, maar goed. :)
ik doe ook een dieetje (althans, ik probeer het) en ik eet nu gwoon gezond.. dus +- 5 broodjes per dag, absoluut niet snoepen (normaal at ik 2/3 broodjes, en snoepte ik onwijs veel) en ik drink voornamelijk water en vruchtensappen. Verder heb ik altijd de gewoonte gehad om 2 stukken fruit van +-200 gram te eten op een dag en ik sport nu 3x in de week. 2x judo bij een club, en zelf doe ik int weekend op zondag hardlopen en zwemmen (kga hardlopend naar t zwembad, uurtje zwemme,(hard)lopend weer terug) ben nu 4kg afgevallen (van 69 nar 64/65) en ik doe het omdat ik mezelf er lekkerder bij voel :)

biffyclyro
12 October 2003, 19:18
ik volg geen dieet, maar eet wel gewoon gezond. ben ook nooit ziek ofzo.

Xessex
12 October 2003, 19:46
Originally posted by biffyclyro
ik volg geen dieet, maar eet wel gewoon gezond. ben ook nooit ziek ofzo.

Eten is niet hetgen dat je het meest vitaal houd, maar draagt wel zeker bij aan een betere weerstand.

Ik ben van groep 7 basisschool tot ergens in mijn 19e nooit ziek geweest, daarna 2 maal. En dat kwam meer door andere dingen dan door het eten op zich. De 1e maal heb ik heel erg lang doorgehaald buiten op een dag dat het zowat vroor. Toen heb ik een flink griepje opgelopen waardoor ik 5 dagen helemaal niks was. De 2e keer kwam omdat ik niet goed in mijn vel zat. En dat heeft de 1e keer ook al meegespeeld. Ik ben namelijk altijd supervrolijk en optimistisch geweest mijn hele middelbare schooltijd lang, daarna zakte het peil aardig weg met als gevolg meer moeite met opstaan, minder fit op de avond. Eigenlijk is het dus bij mij zo dat meer mijn geestelijke gesteldheid invloed heeft op mijn fitheid dan direct mijn eetpatroon.

Maar goed om ontopic te blijven. Ik weet van afvallen niet zo heel veel. Ik heb wel deze zomer 3 kilo die ik erbij had gekregen in de maanden januari/mei eraf gekregen met flink actief bezig zijn en zweten in de zon. Daarna nadat die 3 kilo eraf waren ben ik ietsjes minder gaan eten en schep ik niet meer een 2e bord op als ik niet echt meer lust. Dat werkt wel want ik kom in ieder geval niet meer aan.

Denk daarom dat afvallen het best werkt als je ietsjes meer gaat bewegen, veel zweten en ietsjes minder eten. En drink vooral veel water en geen cola ofzo en eet wat meer groenten ed bij het warmeten. En bovenal zorg dat je goed geluimd bent...in stressige tijden of met een beduidend mindere stemming schijn je namelijk weer te kunnen aankomen.

dext0r
13 October 2003, 17:57
Originally posted by Xessex
Eigenlijk is het dus bij mij zo dat meer mijn geestelijke gesteldheid invloed heeft op mijn fitheid

geestelijke gesteldheid heeft invloed op lichamelijke gesteldheid > psychosomatisch

8{

psychobunny
13 October 2003, 18:45
ik dieet gans de tijd door,wat altijd wel mislukt...

Pakspul
14 October 2003, 09:46
ik volg het anti dieet 8-)

AmbyPur
14 October 2003, 10:32
diëten doe ik niet direct, volgens mij helpt dat geen flikker :/

ik probeer nu (poging 93840 :z ) gewoon veel (gemagnetiseerd :9) water te drinken, weinig te snoepen, eten totdat ik genoeg heb (ik eet vaak omdat ik me verveel of omdat het zo lekker is :p), ik was ook een fanatieke melkdrinker, maar mams kwam met de mededeling dat dat ook een dikmaker kan zijn, omdat stoffen uit melk (eiwitten ofzo?) zich aan de binnenkant van je darmen nestelen waardoor de darmen groter worden en dus je buik dikker. ofzoiets :p

en ik probeer een uurtje in de week te sporten.. maarja dat schiet niet echt op :/

FunFair
14 October 2003, 12:52
ik probeer minder te eten, lukt alleen niet.

Ben niet consequent genoeg en na een weekje of 2 ga ik weer 'normaal' eten, Maar dat normale zijn teveel calorien vergeleken wat ik verbrand.

elke week heb ik weer een goed voornemen erover duszzz.... :Z

bAnAnAqUeEn
15 October 2003, 12:20
ik doe geen dieet maar ikw il het wel :yes:

voelmij gewoon niet zo heel goed in mijn vel de laatstetijd, en wil gewoon ff zo op dieet voor het gevoel van 'ik doe er wat aan, jeeeeeeeeeej'

is trouwens gewoon dieet van niet snoepen, veel water drinken, harden lopen op baskettraining... 8-)

Irene!!!!
20 October 2003, 17:58
Originally posted by Sgatje
Ja ik loop sinds een paar weken bij een Gewichtsconsulente, dus géén dietiste!
Ik wou al heel lang iets aan mijn uiterlijk en gewicht doen, maar omdat eerst mijn therapie voorop stond en toen mijn school, heb ik het altijd een beetje op de achtergrond gehouden.
Tijdje geleden ben ik naar de huisarts gestapt, omdat ik het professioneel wou aanpakken, omdat ik al genoeg tussen meiden zit die t allemaal verkeerd hebben aangepakt
En t werkt goed, ze weegt me elke week, motiveert me en geeft me adviezen!
Het is een 1000cal dieet, dat houdt in elke dag maximaal 1000 calorieen, ik heb speciale menuutjes en adviezen gekregen en t werkt echt! Ik word steeds gemotiveerder :)!

dat vind ik hartstikke goed van je!! :) :yes:

lieve colafles
21 October 2003, 16:16
mensen help mij even echt.. zoals ik in het andere topic al melden mijn gewicht holt achteruit.. ben nu nog maar 52 kilo en ik maak me een beetje zorgen, ik eet gewoon normaal... niet minder eerder meer.. alleen door stress vliegen de kilo's eraf (deze week 6 kilo :S) ik maak me er echt zorgen om omdat ik echt niet nog minder wil wegen
heeft er iemand tips...

ik ben juist de laatste tijd wat bewuster gaan eten (dus 's ochtends, smiddags en 's avonds) en ook meer groente en fruit... maar :S echt

Helenaa
23 October 2003, 18:54
Ik wou dat ik afviel als ik stres had.. dan was er na vandaag waarschijnlijk niet veel meer van mij over..

Maar ontopic:
Geen dieet.. Ik kan/wil me er niet aan houden..

Impressions
23 October 2003, 21:26
Originally posted by lieve colafles
mensen help mij even echt.. zoals ik in het andere topic al melden mijn gewicht holt achteruit.. ben nu nog maar 52 kilo en ik maak me een beetje zorgen, ik eet gewoon normaal... niet minder eerder meer.. alleen door stress vliegen de kilo's eraf (deze week 6 kilo :S) ik maak me er echt zorgen om omdat ik echt niet nog minder wil wegen
heeft er iemand tips...

ik ben juist de laatste tijd wat bewuster gaan eten (dus 's ochtends, smiddags en 's avonds) en ook meer groente en fruit... maar :S echt

Hoe komt dat gewicht er dan af? Moet je overgeven of heb je diarree ofzo? Misschien moet je eens langs de dokter gaan, of méér eten dan anders. Of probeer minder te bewegen, dan komt het er misschien ook weer aan. En probeer je er geen zorgen over te maken, als je je er zorgen over maakt gaat het er juist meer af. Misschien heb je gewoon een schommelend gewicht? Mja, mijn advies is dus : Ga even langs de dokter of dietiste, misschien kan een van hun je helpen? Sterkte :yes:

Miss Death
23 October 2003, 21:36
Ik eet gewoon gezond, snoep af en toen, maar niet te veel. Er zijn mensen op dit moment die mij in de gaten houden hoe ik me bezig houd en wat ik dus ook precies eet.:yes: Daar ben ik wel blij om.

CharmedOne
24 October 2003, 16:52
Ik doe het meestal om af tevallen, dan eet ik meestal in de ochtend een appel en een jus d'range, in de middag eet ik nooit wat en in de avond eet ik gewoon. En ik drink dan bijna geen frisdrank enzo maar heel veel water. en dan val ik in 1 week ongeveer 3/4 kilo af. En elke dag een uurtje fietsen :d

Chatty
24 October 2003, 22:36
Originally posted by CharmedOne
Ik doe het meestal om af tevallen, dan eet ik meestal in de ochtend een appel en een jus d'range, in de middag eet ik nooit wat en in de avond eet ik gewoon. En ik drink dan bijna geen frisdrank enzo maar heel veel water. en dan val ik in 1 week ongeveer 3/4 kilo af. En elke dag een uurtje fietsen :d

Hele middag niks eten?:huh:
3/4 kilo eraf? :huh:

Wou dat ik dat kon:$

lieve colafles
25 October 2003, 09:32
Originally posted by Chatty
Hele middag niks eten?:huh:
3/4 kilo eraf? :huh:

Wou dat ik dat kon:$

mag ik je eraan herinneren dat het niet gezond is O-)

L_angeldc
25 October 2003, 14:58
Originally posted by CharmedOne
Ik doe het meestal om af tevallen, dan eet ik meestal in de ochtend een appel en een jus d'range, in de middag eet ik nooit wat en in de avond eet ik gewoon. En ik drink dan bijna geen frisdrank enzo maar heel veel water. en dan val ik in 1 week ongeveer 3/4 kilo af. En elke dag een uurtje fietsen :d

en dan besluiten dat je genoeg bent afgevallen en dan je meteen weer normaal eten en dan komen de kilos er weer bij aan en vaak nog meer dan dat je eerst afviel :no:
als je ECHT gezond wilt afvallen, moet je juist 3 keer per dag gezond, goed eten en meer gaan sporten en niet meer gaan snoepen. dat helpt beter dan op een water/jus d'orange/fruit dieet wat je toch maar tijdelijk vol houdt.

FunFair
27 October 2003, 07:35
Originally posted by lieve colafles
mensen help mij even echt.. zoals ik in het andere topic al melden mijn gewicht holt achteruit.. ben nu nog maar 52 kilo en ik maak me een beetje zorgen, ik eet gewoon normaal... niet minder eerder meer.. alleen door stress vliegen de kilo's eraf (deze week 6 kilo :S) ik maak me er echt zorgen om omdat ik echt niet nog minder wil wegen
heeft er iemand tips...

ik ben juist de laatste tijd wat bewuster gaan eten (dus 's ochtends, smiddags en 's avonds) en ook meer groente en fruit... maar :S echt

heb je niet een lintworm ofzow :?
geen idee waar je die vandaan moet halen, aangezien je dat krijgt van rauw vlees..
maar lijkt me wel een goed plan als je ff naar de huisarts gaat :o

LoeLoe
27 October 2003, 14:51
Als je en lintworm hebt, dan gaat het wel harder dan een paar kilo per week. Dan ben je na 2 weken harstikke graatmager en waarschijnlijk ook dood.

PFP
27 October 2003, 15:54
Originally posted by LoeLoe
Als je en lintworm hebt, dan gaat het wel harder dan een paar kilo per week. Dan ben je na 2 weken harstikke graatmager en waarschijnlijk ook dood.

nee dat is niet helemaal waar, op de lange termijn poep je dat beest gewoon dood uit, Je gaat gewoon heel veel eten aangezien de lintworm de helft van het ingekomen voedsel voor zijn rekening neemt.

x-lizz-x
27 October 2003, 17:00
geen snoep, veel groente, en alleen water drinken...
Ik moet ontgiften.. :S mag dus ook geen bespoten groenten.

Riddler
29 October 2003, 17:36
neuy, bij mij moet er eerder wat op dan af

CharmedOne
29 October 2003, 17:59
Ik heb er nooit last van gehad, maar als ik niet op dieet zit eet ik ook nooit in de middag, dan heb ik gewoon geen trek...

Bobba.
29 October 2003, 21:47
ik zou het eigenlijk wel moeten ...

ik weeg nu 90,6 :huh:

Cottelletje
30 October 2003, 14:25
ja ik ga vanaf vandaag op dieet dus khoop da ik binnen enkele weken resultaat zie :)

iemand tips?

x-lizz-x
30 October 2003, 16:38
Originally posted by Bobba
ik zou het eigenlijk wel moeten ...

ik weeg nu 90,6 :huh:

bah

PFP
30 October 2003, 17:50
ik weeg nu 61 kilo bij 1,78 dat is volgens mij veel te licht, weet iemand die methode nog om het ongeveer uit te rekenen :huh:

LoeLoe
30 October 2003, 18:13
Originally posted by PFP
nee dat is niet helemaal waar, op de lange termijn poep je dat beest gewoon dood uit, Je gaat gewoon heel veel eten aangezien de lintworm de helft van het ingekomen voedsel voor zijn rekening neemt. Hmm heb er zelf anders ook eentje gehad hoor

Tyskie
30 October 2003, 19:57
Originally posted by PFP
ik weeg nu 61 kilo bij 1,78 dat is volgens mij veel te licht, weet iemand die methode nog om het ongeveer uit te rekenen :huh:

Ik ben evenlang en weeg 10 kilo zwaarder... :o
Vind ik eigenlijk weer net iets te zwaar... beginnend buikje enzo... :'( :'(

eneri
30 October 2003, 20:14
Originally posted by PFP
ik weeg nu 61 kilo bij 1,78 dat is volgens mij veel te licht, weet iemand die methode nog om het ongeveer uit te rekenen :huh:
je gewicht (in kilo's) gedeeld door je lengte(in meters) in t kwadraat. bij jou is dat dus 61 gedeeld door 1,78 kwadraat, oftewel:19,25
dit getal hoort tussen de 20 en 25 te liggen, dr boven ben je beetje zwaar, dr onder te licht. lager dan 18 wordt t ondergewicht.dr is ook nog n grens waarboven je overgewicht hebt, m aar die weet ik niet.

astu 8)

PFP
30 October 2003, 21:47
Originally posted by eneri
je gewicht (in kilo's) gedeeld door je lengte(in meters) in t kwadraat. bij jou is dat dus 61 gedeeld door 1,78 kwadraat, oftewel:19,25
dit getal hoort tussen de 20 en 25 te liggen, dr boven ben je beetje zwaar, dr onder te licht. lager dan 18 wordt t ondergewicht.dr is ook nog n grens waarboven je overgewicht hebt, m aar die weet ik niet.

astu 8)

dankje, oh mijn god :'(

PFP
30 October 2003, 21:48
Originally posted by Tyskie
Ik ben evenlang en weeg 10 kilo zwaarder... :o
Vind ik eigenlijk weer net iets te zwaar... beginnend buikje enzo... :'( :'(

anders geef jij mij 4 kilo :Y)

lieve colafles
31 October 2003, 08:37
k heb nu 16 bmi (tis toch bmi?)