PDA

Bekijk de volledige versie : Bestaat de Ware?


Emperor
7 October 2003, 14:35
Geloof jij in de Ware? Bewijs eens!!

Nightwolf
7 October 2003, 14:39
nee

biffyclyro
7 October 2003, 14:45
nee.

Chrizlybeer
7 October 2003, 14:59
Er bestaat niet zoiets als de ware, alleen maar af en toe inmand waar je plots iets in ziet

sunnyflower
7 October 2003, 16:51
nee er zijn wel meer dan 1 mensen waar je verliefd op kunt worden en wat ook echt iets kan worden

LoeLoe
7 October 2003, 20:54
Ik denk het niet. Alhoewel ik wel een aantal personen ken die daar verdomd dicht bij in de buurt komen:9

eneri
7 October 2003, 21:00
iedereen is de ware

Karliene
7 October 2003, 21:05
Soms heb ik dan een bepaalde klik met iemand en dan denk ik: zou dit de ware zijn? Maar een tijdje later is die klik dan weer weg en dan blijkt dus dat die persoon niet de ware is geweest. Hiermee wil ik duidelijk maken: hoe kan je weten of iemand de ware is?

PFP
7 October 2003, 21:15
Ja natuurlijk, wat heeft het anders voor een zin om nog verder te zoeken 8)

L_angeldc
7 October 2003, 22:00
weetniet
pas als ik hem ben tegengekomen zal ik een antwoord kunnen geven :z

The6thgate
7 October 2003, 22:34
zal vast wel bestaan

BaRBie
8 October 2003, 02:22
ik geloof wel dat er ene ware pure liefde bestaat, maar ik denk niet dat het er maar een is...er zijn af en toe mensen die zo goed bij elkaar passen dat het wel voor eeuwig moet zijn, en wanneer een van hun een ongeluk zou krijgen zou er dus nooit meer een ware liefde voorbij kunnen komen...nee dat geloof ik niet...Ik geloof zeker wel in dat mensen de ware voor je kunnen zijn, maar niet dat er maar 1 iemand anders op deze wereld rondloopt voor jou.

Dobbo
8 October 2003, 12:48
Originally posted by The6thgate
zal vast wel bestaan :yes:

Riddler
8 October 2003, 12:52
denk nooit dat je de ware hebt gevonden, voor je het wet is het weer voorbij :(

Impressions
21 October 2003, 23:25
Nee, bestaat niet... Wel iemand die dezelfde soort humor heeft als jou, en dezelfde smaak enzo en dezelfde hobby's maar niet de ware

liekpiek
22 October 2003, 09:05
niet DE ware, maar wel EEN ware

0Vera
22 October 2003, 11:35
Originally posted by BaRBie
ik geloof wel dat er ene ware pure liefde bestaat, maar ik denk niet dat het er maar een is...er zijn af en toe mensen die zo goed bij elkaar passen dat het wel voor eeuwig moet zijn, en wanneer een van hun een ongeluk zou krijgen zou er dus nooit meer een ware liefde voorbij kunnen komen...nee dat geloof ik niet...Ik geloof zeker wel in dat mensen de ware voor je kunnen zijn, maar niet dat er maar 1 iemand anders op deze wereld rondloopt voor jou. :yes:

Op mn CU2 staat ook: er bestaan meerdere waarheden, en meerdere 'ware' personen die jouw leven kunnen verrijken. Liefde is liefde, dat kun je in principe bij iedereen voelen. En degene bij wie je je voor 100% jezelf voelt is wel een goeie ware :Y)

HazesRules
22 October 2003, 13:25
De ware bestaat niet, alleen de dood bestaat. :{

liekpiek
22 October 2003, 14:11
Originally posted by HazesRules
De ware bestaat niet, alleen de dood bestaat. :{
:|

HazesRules
22 October 2003, 14:17
Originally posted by liekpiek
:|

Raar


































Maar waar :yes:

Impressions
22 October 2003, 14:20
Originally posted by HazesRules
De ware bestaat niet, alleen de dood bestaat. :{

Wat heeft dat er mee te maken? Misschien bestaat dood wel niet... :wave:

liekpiek
22 October 2003, 14:22
Originally posted by HazesRules
Raar
~
Maar waar :yes:
waar? weet ik nog zo net niet....
kijk....iemand die heel gelukkig is met zn partner en zichzelf niet kan voorstellen zonder een ander, weet zeker dat de ware bestaat. Anderen misschien niet.
Over dat de dood bestaat....tsja, ligt er maar aan wat je 'dood' noemt. 8)

HazesRules
22 October 2003, 14:23
Originally posted by elvenkindje
Wat heeft dat er mee te maken? Misschien bestaat dood wel niet... :wave:

Het enige waar wij hier voor zijn is:

1. geboren worden
2. papa zeggen
3. naar school
4. naar school
5. naar school
6. werken (10x)
7. met pensioen
8. dood

En dan ondertussen ook nog een keer n*uken en op vakantie, maar dat doet er niet toe.
De dood bestaat wel, dat weet je zeker, maar een leven na de dood is de grootste onzin ooit!

liekpiek
22 October 2003, 14:23
Originally posted by elvenkindje
Wat heeft dat er mee te maken? Misschien bestaat dood wel niet... :wave:
wou ik net zeggen, alleen was jij me voor...:wave:

liekpiek
22 October 2003, 14:24
Originally posted by HazesRules
Het enige waar wij hier voor zijn is:

1. geboren worden
2. papa zeggen
3. naar school
4. naar school
5. naar school
6. werken (10x)
7. met pensioen
8. dood

En dan ondertussen ook nog een keer n*uken en op vakantie, maar dat doet er niet toe.
De dood bestaat wel, dat weet je zeker, maar een leven na de dood is de grootste onzin ooit!
misschien moet je proberen te accepteren dat ik een andere levensbeschouwing heb dan jij :|

HazesRules
22 October 2003, 14:25
Originally posted by liekpiek
misschien moet je proberen te accepteren dat ik een andere levensbeschouwing heb dan jij :|

Hoezo accepteren? Moet ik met jou leven dan? Het enige wat wij gemeen hebben is dat we in dezelfde stad wonen.

Ik hoef helemaal niks te accepteren. Tis mijn mening. Punt. :[

liekpiek
22 October 2003, 14:27
Originally posted by HazesRules
Hoezo accepteren? Moet ik met jou leven dan? Het enige wat wij gemeen hebben is dat we in dezelfde stad wonen.

Ik hoef helemaal niks te accepteren. Tis mijn mening. Punt. :[
jah, ik heb ook niks tegen jouw mening. daar heb ik niks mee te maken. Maar je wekt bij mij de indruk dat je niet verder kijkt dan je eigen mening. Maar dat kan ook aan mij liggen....

HazesRules
22 October 2003, 14:28
Originally posted by liekpiek
jah, ik heb ook niks tegen jouw mening. daar heb ik niks mee te maken. Maar je wekt bij mij de indruk dat je niet verder kijkt dan je eigen mening. Maar dat kan ook aan mij liggen....

Doe maar even PM, want dit schiet niet op.

BaRBie
22 October 2003, 20:00
Originally posted by 0Vera
:yes:

Op mn CU2 staat ook: er bestaan meerdere waarheden, en meerdere 'ware' personen die jouw leven kunnen verrijken. Liefde is liefde, dat kun je in principe bij iedereen voelen. En degene bij wie je je voor 100% jezelf voelt is wel een goeie ware :Y)


Groot gelijk meid...overigens mensen veranderen door de jaren heen, wat vroeger alles was wat je wilde kan na een paar jaar compleet veranderd zijn..

_Rachel_
23 October 2003, 20:41
De ware bestaat niet.
Ware liefde wel.

klootzak
24 October 2003, 00:31
nee, omdat je het "de ware" beeld steeds veranderd

virginia
25 October 2003, 10:12
nee, omdat je het "de ware" beeld steeds veranderd
Jah dat klopt. Je smaak veranderd met de jaren. En hoe meer relaties je hebt gehad hoe meer dingen je voor jezelf kan wegstrepen.

JEANUS
25 October 2003, 10:38
Ik heb mijn ware gevonde. EN iedereen kan zeggen ''Jaaah dat zeg je nu!'' Maar ik weet het zeker!:love:

virginia
25 October 2003, 10:39
Je weet nooit iets zeker. Heel het leven bestaat uit onzekerheid!

WhizzCat
25 October 2003, 10:45
Dat is pas een filosofische stelling ;)

1 antwoord:

Of de ware bestaat, of hij bestaat niet ;)

JEANUS
25 October 2003, 10:46
en voor mij bestaat hij :p

Impressions
25 October 2003, 12:51
Originally posted by WhizzCat
Dat is pas een filosofische stelling ;)

1 antwoord:

Of de ware bestaat, of hij bestaat niet ;)

Dat is pas filosofisch, we moeten gaan gokken of je vind dat de ware bestaat of niet... Ik blijf erbij dat de ware niet bestaat, omdat je persoonlijkheid, gedrag en wensen van anderen veranderen.

the_Dude
25 October 2003, 13:31
Ik denk dat de ware bestaat, alleen dat je pas aan het einde van je leven kan zeggen of je diegene hebt gevonden, de ja of de nee!

Riddler
25 October 2003, 16:08
denk nooit dat ej de ware hebt gevonden, want voor je het weet is het weer voorbij :{

WhizzCat
25 October 2003, 16:30
Originally posted by the_Dude
Ik denk dat de ware bestaat, alleen dat je pas aan het einde van je leven kan zeggen of je diegene hebt gevonden, de ja of de nee!

:Y)

Inderdaad, "you don't know what you've got till it's gone".

Maar dan nog, heb jij ooit de ware gezien? Pas dan kan je antwoord op de vraag geven, maar aan de andere kant. Heb je ooit walvissen gezien? Zo nee, dan bestaan ze eigenlijk ook niet... snappen jullie wat ik bedoel? ;)

Impressions
25 October 2003, 21:18
Originally posted by WhizzCat
snappen jullie wat ik bedoel? ;)

Nee, ik snap het niet... Leg eens uit :)

WhizzCat
25 October 2003, 21:23
Originally posted by elvenkindje
Nee, ik snap het niet... Leg eens uit :)

Nou, laat ik het eens anders stellen.

Geloof jij aan het bestaan van een paarse kraai? Natuurlijk niet, want die heb je nog nooit gezien. Maar, bestaat die kraai dan echt niet? Dat kan je natuurlijk nooit weten, want je hebt het niet gezien.

Enfin, het is dus een kwestie van een referentie kader waar het in deze hele situatie omgaat "Bestaan de ware?"

Dat kun je natuurlijk nooit weten omdat je de ware nooit tegenkomt. Dat is een viscueuze cirkel. Je kan nooit weten dat je de ware tegenkomt, omdat de ware niet gedefinieerd is en dus niet binnen jouw referentiekader past, net als die paarse kraai. :)

Impressions
25 October 2003, 21:26
Originally posted by WhizzCat
Nou, laat ik het eens anders stellen.

Geloof jij aan het bestaan van een paarse kraai? Natuurlijk niet, want die heb je nog nooit gezien. Maar, bestaat die kraai dan echt niet? Dat kan je natuurlijk nooit weten, want je hebt het niet gezien.

Enfin, het is dus een kwestie van een referentie kader waar het in deze hele situatie omgaat "Bestaan de ware?"

Dat kun je natuurlijk nooit weten omdat je de ware nooit tegenkomt. Dat is een viscueuze cirkel. Je kan nooit weten dat je de ware tegenkomt, omdat de ware niet gedefinieerd is en dus niet binnen jouw referentiekader past, net als die paarse kraai. :)

Nu snap ik het wel van de ware, maar wat is de paarse kraai in dit verband? Is de paarse kraai de ware? :+:p
Ahum, om hier serieus op in te kunnen gaan moet ik een klein moment nadenken. Heb geduld en sta straks versteld van mijn mooie reply :yes:

Impressions
25 October 2003, 21:37
Na het nadenken ben ik tot de gruwelijk conclusie gekomen dat ik het voor de verandering een keer eens ben met Whizzcat :+ Misschien bestaat de ware wel, en heb je hem/haar weleens gezien, maar aangezien die geen bordje op z'n kop heeft waarop staat : Ik ben de ware voor jou, heb je geen idee dat het de ware is. Maar aan de andere kant. STEL dat je inderdaad in contact komt met de ware, terwijl je niet weet dat het de ware is, dan voel je gelijk een soort klik tussen elkaar, een soort van vertrouwdheid en veiligheid. Dan heb je wel een klein vermoeden van : Gosjie... Dit zou weleens heel misschien de ware kunnen zijn.:yes:

WhizzCat
25 October 2003, 21:45
Originally posted by elvenkindje
Na het nadenken ben ik tot de gruwelijk conclusie gekomen dat ik het voor de verandering een keer eens ben met Whizzcat :+ Misschien bestaat de ware wel, en heb je hem/haar weleens gezien, maar aangezien die geen bordje op z'n kop heeft waarop staat : Ik ben de ware voor jou, heb je geen idee dat het de ware is. Maar aan de andere kant. STEL dat je inderdaad in contact komt met de ware, terwijl je niet weet dat het de ware is, dan voel je gelijk een soort klik tussen elkaar, een soort van vertrouwdheid en veiligheid. Dan heb je wel een klein vermoeden van : Gosjie... Dit zou weleens heel misschien de ware kunnen zijn.:yes:

Sja, daar valt niks aan toe te voegen. In simpele bewoordingen is dit inderdaad wat ik bedoel :)

kreej-z
26 October 2003, 11:47
en daar ben ik t ook wel mee eens :yes:

Lampie
26 October 2003, 12:38
Nee, misschien als ik hem tegenkom, maar hoe weet ik dan dat ik hem ben tegen gekomen?:p

0Vera
26 October 2003, 21:32
Originally posted by Lampie
Nee, misschien als ik hem tegenkom, maar hoe weet ik dan dat ik hem ben tegen gekomen?:p dat was al gezegd :{

Ben t ook wel met WhizzCat eens, en met elvenkindje ook :yes: maargoed dat doet toch geen afbreuk aan wat ik vind dat er meerdere 'Ware' jongens/meiden zijn. Het gaat om de klik, the feeling zegmaar, als die goed zit, nu en de rest van je leven (sjah dan kun je pas oordelen vind ik) kun je zo tegen je 80ste wel zeggen 'da was de goeie' :x :d


Eigenlijk best deprimerend dat je et dan pas zeker weet :( :x :p

Impressions
27 October 2003, 13:46
Originally posted by 0Vera
dat was al gezegd :{

Ben t ook wel met WhizzCat eens, en met elvenkindje ook :yes: maargoed dat doet toch geen afbreuk aan wat ik vind dat er meerdere 'Ware' jongens/meiden zijn. Het gaat om de klik, the feeling zegmaar, als die goed zit, nu en de rest van je leven (sjah dan kun je pas oordelen vind ik) kun je zo tegen je 80ste wel zeggen 'da was de goeie' :x :d


Eigenlijk best deprimerend dat je et dan pas zeker weet :( :x :p

Daar zit eigenlijk ook wel een kern van waarheid in. Is er ooit bewijs geleverd dat er slechts 1 Ware is per persoon? En als je dat doortrekt naar een ander gebied: Als je maar met 1 persoon een klik zou hebben, hoe kan het dan dat vriendschappen ontstaan? Zonder klik zou er immers ook geen vriendschap zijn lijkt me.:)

Irene!!!!
27 October 2003, 15:25
ik denk dat er meerdere mensen zijn waar je je rest van je leven bij kan blijven en te gelijke tijd ook gelukkig kan zijn :)

BaRBie
27 October 2003, 16:27
Originally posted by 0Vera
dat was al gezegd :{

Ben t ook wel met WhizzCat eens, en met elvenkindje ook :yes: maargoed dat doet toch geen afbreuk aan wat ik vind dat er meerdere 'Ware' jongens/meiden zijn. Het gaat om de klik, the feeling zegmaar, als die goed zit, nu en de rest van je leven (sjah dan kun je pas oordelen vind ik) kun je zo tegen je 80ste wel zeggen 'da was de goeie' :x :d


Eigenlijk best deprimerend dat je et dan pas zeker weet :( :x :p

Dat vind ik niet helemaal waar, ik denk dat wanneer je je ware tegenkomt je dat ook wel doorhebt, liefde is niet te proppen in een ware man of vrouw, maar wel een ware voor jou. Wanneer jij een relatie hebt met je ware en je bent na 30 jaar nog verliefd op elkaar, kunnen er wel 100 mannen rondlopen die de ware voor je konden zijn, maar jij bent gelukkig met die ene en dat maakt hem voor jou de ware, ook als je straks 80 bent.

Ik vind dus werkelijk dat wanneer twee mensen smoorverliefd op elkaar zijn en dat blijven, dat ze wel kunnen zeggen dat ze de ware voor elkaar zijn, en je hoeft niet terug te kijken op een relatie op dat moment om dat te weten...

knorretje007
27 October 2003, 17:25
iedereen zoekt naar het dekseltje op zijn potje, maar der zijn ook meer dekseltjes hé, als je relatie hebt denk je ja het is de ware, gaat relatie stuk en heb je een nieuwe denk je dat terug

liefde is leven
leven is blijven zoeken naar de ECHTE ware (als die bestaat)




maaaaaaaaaaaaaaaaaaaar op dit moment heb ik relatie en denk ik yes he is!!:yes:

Alpha
27 October 2003, 19:29
De ware bestaad niet, het kan alleen dat je het iets beter kan vinden met iemand dan met anderen

Impressions
1 November 2003, 11:09
Originally posted by knorretje007
maaaaaaaaaaaaaaaaaaaar op dit moment heb ik relatie en denk ik yes he is!!:yes:

Juist, dat denk ik ook :) Maar dan moet je de 'he' veranderen door een 'she'...:p

Kamui
1 November 2003, 13:00
the ware just doesn't exist suckers (als er nu vrede was op aarde zou iedereen de ware zijn voor iedereen)

annomeisje
2 November 2003, 18:23
Personelijk geloof ik in de ware, en ik denk haar nu al gevonden te hebben :love:

psychobunny
2 November 2003, 19:03
jep,en he's mine :)

Aurora
8 November 2003, 00:05
Nee geloof er niet in:no: er zijn meerdere mensen in je leven waar je heel gelukkig mee kunt worden, en geloof echt niet in de ware ergens...
Beetje balen als jij in Nederland zit en je ware in Amerika he? ontmoet je elkaar waarschijnlijk nooit..:{

Impressions
8 November 2003, 09:40
Originally posted by Aurora
Nee geloof er niet in:no: er zijn meerdere mensen in je leven waar je heel gelukkig mee kunt worden, en geloof echt niet in de ware ergens...
Beetje balen als jij in Nederland zit en je ware in Amerika he? ontmoet je elkaar waarschijnlijk nooit..:{

Hier ben ik het niet mee eens, mede dankzij de overtuigende kunsten van Overa, die heeft gezegd dat er meerdere Waren voor je zijn. Waar ik haar dus groot gelijk in geef :yes: