PDA

Bekijk de volledige versie : rugspieren


eneri
15 October 2003, 14:35
weet iemand een manier om je rugspieren te trainen? ik zit practisch altijd krom, voorovergebogen dus. Ik weet dat heel slecht is voor je rug. Eigenlijk zou ik sterkere rugspieren moeten krijgen zodat het makkelijker gaat om rechtop te blijven zitten.
Is de enige manier om sterkere rugspieren te krijgen rechtop zitten of is er nog meer?

biffyclyro
15 October 2003, 17:52
je kan je rugspieren trainen door bijvoorbeeld op je buik te gaan liggen, je handen onder je voorhoofd leggen, en dan een paar centimeter omhoog te gaan met je bovenlijf (ver omhoog gaan is niet nodig) en weer omlaag, en dit een aantal keer herhalen. volgens mij is dat wel een goede oefening.

succes btw :)

zusje
15 October 2003, 18:59
ben hiervoor afgelopen maanden bij de fysiotherapie geweest, had allemaal oefeningen:

Moet je op je rug gaan liggen met je benen opgetrokken, voeten plat op de grond en dan een opgevouwd handdoekje onder je bovenrug, zodat het opgerekt wordt zeg maar, das dan kennelijk goed voor een rechte rug

andere oefening lig je op je buik met je armen voor je..dan je hoofd op de grond houden en dan armen omhoog tillen...is best zwaar, schijnt goed te zijn..


Nah succes ermee

JEANUS
16 October 2003, 14:33
Ik heb last van precies hetzelfde , ik zit altijd heel krom , ben bang dat ik later een bochel krijg !!!

anoesjuh
16 October 2003, 15:51
op de grond liggen je benen opgetrokken en je voeten plat op de grond
dan moet je met je benen helemaal naar rechts gaan maar wel zorgen dat je boven lijf recht blijft liggen en dan moet je je benen naar links doen en dat een paar keer herhalen

k weet ook niet of het helpt k moest het idg doen om me rug spieren sterker te maken

Headliner
16 October 2003, 16:05
ab-swing :p

bruggi
16 October 2003, 16:35
Originally posted by anoesjuh
op de grond liggen je benen opgetrokken en je voeten plat op de grond
dan moet je met je benen helemaal naar rechts gaan maar wel zorgen dat je boven lijf recht blijft liggen en dan moet je je benen naar links doen en dat een paar keer herhalen

k weet ook niet of het helpt k moest het idg doen om me rug spieren sterker te maken

ja die oefening doei k ook veel :), alleen gebruik je daarmee ook echt je buikspieren en beenspieren, het is niet puur voor je rug

Coldman
16 October 2003, 16:41
gewoon goed sporten en goed eten en uhhm.... naar tell sell kiekken en dan iets bestellen !;) :yes:
Ik zou echt niet weten wat je zou moeten doen !!

eneri
16 October 2003, 17:19
bedankt allemaal voor de oefeningen! ga ze es lekker uitproberen in mijn bedje vanavond :yes:

Coldman
16 October 2003, 17:35
su6 ermee:wave:

zusje
16 October 2003, 21:02
Originally posted by eneri
bedankt allemaal voor de oefeningen! ga ze es lekker uitproberen in mijn bedje vanavond :yes:

Op de vloer is beter want das platter zeg maar

Miss Death
17 October 2003, 14:53
Je kunt ook naar een fysiotherapeut gaan of naar een sportschool, daar kun je ook je rugspieren trainen.

knorretje007
27 October 2003, 17:33
ik heb ernstige aandoening aan mijn rug en wil hier niet overkomen als een zagende bomma of zo, maar zorg voor je rug, ik meen het!!!

ga naar rugschool, zit op zo'n bal achter je bureau of zit op krukje met je voeten achter een balk die onderaan je krukje zit
of zet een verhoogje (kleintje hé) om voete op te zette

kinesisten kunnen je ook helpen met oefeningen en anders vraag je er maar enkele;)

take care!!!!!!!

Annuh
28 October 2003, 18:22
Originally posted by biffyclyro
je kan je rugspieren trainen door bijvoorbeeld op je buik te gaan liggen, je handen onder je voorhoofd leggen, en dan een paar centimeter omhoog te gaan met je bovenlijf (ver omhoog gaan is niet nodig) en weer omlaag, en dit een aantal keer herhalen. volgens mij is dat wel een goede oefening.

succes btw :)

Klopt, dit heb ik op therapie ook moeten doen.
Voor het trainen van mijn rugspieren.
Je kan deze oefening ook shuin afwisselen he!!