PDA

Bekijk de volledige versie : Dun zijn is ook niet alles !!!


JEANUS
16 October 2003, 14:30
Ik las in een ander deel van dit forum iets over ''Vinden jongens dikkere meisjes ook leuk'' en IN dat topic stonden dingen als : Ik vind dikkere meisjes veel gezelliger als dunne meisjes.

Iedereen zegt altijd tegen dikkere meisjes '' het gaat om het innerlijk''
Waarom wordt dat niet tegen dunne meisjes gezegd ? gewoon ONTZETTEND hypocriet. Dun zijn is ook niet alles , ik kan het weten. Ik ben 1.79 en weeg 54 kilo. Ik zie er NIET ongezond uit , ik ben gwn superdun. Dat is voor mensen al een reden om aan te nemen dat ik OF anorexia heb OF arrogant ben , maar als ik er bij vertel dat ik als model werk dan ben ik oppeens helemaal de Uber Bitch.

Ik vind het echt BELACHELIJK dat dunne meisjes niet mogen klagen. Ik ben mijn hele leven gepest omdat ik te dun ben. Dat ik nu model ben helpt voor mijn zelfvertrouwen , maar ik ben helemaal niet arrogant!

Ik vind dat IEDEREEN mooi is. Dik dun lang kort , we zijn allemaal mensen. Maar ik word er boos om dat mensen zeggen bij wijze van troost dat dikke meises toch veel leuker zijn , dat je liever wel iets hebt om vast te houden , dat je neit tegen een skelet aan wilt kijken. Want tegen de dikkeren zeg je '' Belachelijk dat mensen je op je uiterlijk aanvallen'' maar doe je nu niet PRECIES hetzelfde bij dunne mensen ?!?!

Dit wou ik ff kwijt !!!
:yes: :yes:

pompom
16 October 2003, 23:07
you go girl :thumbsup::thumbsup:

and you're absolutly right :)

Larsjuh
17 October 2003, 13:20
hmmmz op zich heb je wel gelijk ja :) al zeg ik nooit tegen iemand van wat ben jij dik en innerlijk is belangrijker en bla bla bla, ma die verhalen hoor je wel ja, ma het innerlijker moet altijd belangrijker zijn als het uiterlijk, en als het innerlijk 'mooi' is en het uiterlijk ook is dat laatste mooi meegenomen :)

JEANUS
17 October 2003, 14:05
Tjakka :yes:

ik_ben_de_man
17 October 2003, 14:13
Originally posted by Larsjuh
hmmmz op zich heb je wel gelijk ja :) al zeg ik nooit tegen iemand van wat ben jij dik en innerlijk is belangrijker en bla bla bla, ma die verhalen hoor je wel ja, ma het innerlijker moet altijd belangrijker zijn als het uiterlijk, en als het innerlijk 'mooi' is en het uiterlijk ook is dat laatste mooi meegenomen :)

helemaal mee ens :thumbsup:

earshot
17 October 2003, 18:19
ik las het en ik dacht "hmm, she's right".
ik heb er eigenlijk nooit zo over nagedacht,
het is idd niet echt eerlijk.

JEANUS
17 October 2003, 19:29
Nej |:(

Judith
17 October 2003, 22:24
Ik ben ook tot mijn 13e superdun geweest, maar nu wordt ik eindelijk wat dikker, ben 1.75 en 52 kg...weet niet of dat goed is maar dat boeit niet. Maar vooral in de 2e gingen mensen tegen me zeuren dat ik superdun was, en dat is ook niet alles mensen! Ik snap echt goed wat Jeanus bedoeld! Het is niet echt motiverend om dat steeds aan te horen. Dus, ik vind het ook niet kunnen dat tegen dikke mensen steeds wordt gezegd, en dunne mensen zijn maar arrogant en blablabla, ik weet wat je bedoeld..en het is niet leuk :no:

JEANUS
18 October 2003, 14:37
Dan heb je net als mij ondergewicht. Maar ik bedoel , ik ben iets van 7 kilo te licht ofzo , maar ik voel me prima :)
Ik bdoel , dikke mensen word altijd gepest , maar ik ben echt ZO vernederd , opgesloten in wc's , naja gewoon alles wat met pesten te maken heeft , om het feit dat ik dun ben.
En nu nog heb ik er last van , asl 2 mensen fluisteren denk ik meteen dat ze over mij aant praten zijn...

L_angeldc
18 October 2003, 17:28
Originally posted by JEANUS

dikke mensen word altijd gepest



waar baseer jij dat op?

Little Angel
18 October 2003, 18:52
Waarom ben je dan ook niet dikker? Eet je niet normaal ofzow? Kheb altijd het idee dat als ik iemand zie die heel dun is, dat die persoon heel breekbaar is, een duwtje en ze ligt in de kreukels. bij dikkere mensen heb je sneller het idee dat die heel gezellig zijn en dat die echt van het leven genieten :yes: Geen vooroordelen, maar is meestal wel zo, dat dunne mensen arrogant zijn en dikke mensen juist echte kletskousen en heel gezellig.:)

Maar dat wil niet zeggen dat dat bij iedereen zo is.

Judith
18 October 2003, 19:46
Ik eet eigenlijk wel normaal. Eigenlijk heb ik heel erg last van vreetbuien en duw ik echt alles naar binnen, om die bui weg te halen. Maar ik kom gewoon geen gram aan :(..en dan vind ik het gewoon kl*te als mensen van die dingen gaan zeggen. Net zoals sommige dikke mensen kunnnen wij er toch ook niks aan doen, dat we zo dun worden, wij kunnen gewoon niet dik worden zoals dikke mensen niet dun kunnen worden..Ook al eet je soms TE veel.

JEANUS
19 October 2003, 13:05
Same here , eet hartstikke normaal , maar kijk sommige mensen zijn gewoon dun gebouwd , dat heeft geen moer te maken met eten!

En over waarop ik dat baseer , ik bedoel dat dikke mensen vaak gepest worden en alleen daarnaar gekeken word.

IK MOET GAAN argh

Xero
19 October 2003, 19:34
Misschien zijn ze gewoon jaloers. En als meisjes jaloers zijn kunnen ze gemenen dingen zeggen. In hun ogen is dun zijn mooi, dus iedereen die dun is gaan ze maar afkraken om beter van te worden.

Little Angel
19 October 2003, 19:44
Originally posted by Judith14
Ik eet eigenlijk wel normaal. Eigenlijk heb ik heel erg last van vreetbuien en duw ik echt alles naar binnen, om die bui weg te halen. Maar ik kom gewoon geen gram aan :(..en dan vind ik het gewoon kl*te als mensen van die dingen gaan zeggen. Net zoals sommige dikke mensen kunnnen wij er toch ook niks aan doen, dat we zo dun worden, wij kunnen gewoon niet dik worden zoals dikke mensen niet dun kunnen worden..Ook al eet je soms TE veel.

Dat wist ik niet dat dat kon. sorry, mijn excuus.....:)

klootzak
19 October 2003, 21:40
iedereen is ook mooi,
de een vind dik alleen mooier als dun en andersom,

het probleem is dat somige mensen hun mening aan andere op proberen te leggen.
bijvoorbeeld door middel van pesten.
en dat is eigenlijk hun zieligheid maar doordat ze op hun manier ook mensen achter zich krijgen maken zij het het probleem van de minderheid.
wat jij dun meisje kan zijn of zei dik meisje.

sta er boven wat er dan veel gezegd,
maar hoe kan je ergens boven staan, als het als een mes door je heen snijdt ?
Mensen nemen graag aan, maken graag een standaardbeeld, dus als je model bent moet je wel een teringwijf zijn.
natuurlijk is de waarheid anders maar dat moet je maar bewijzen.

en dat is heel irritant soms.

biffyclyro
20 October 2003, 15:18
Originally posted by Xero
Misschien zijn ze gewoon jaloers. En als meisjes jaloers zijn kunnen ze gemene dingen zeggen. In hun ogen is dun zijn mooi, dus iedereen die dun is gaan ze maar afkraken om beter van te worden.

dun zijn is niet meer het ideaalbeeld hoor. ikzelf ben ook blij met mezelf en ik ben echt geen sprietje. ik vind dun helemaal niet mooier dan wat voller.
en alsof je er zelf beter van wordt als je anderen afkraakt, daar word je zelf alleen maar ongelukkig van, dus wat je zegt is absoluut niet waar.
naar mijn mening maakt het gewoon helemaal niks uit, je bent hoe je bent. alsof iemand je kan veranderen.. dunne meisjes zijn mooi, dikkere meisjes zijn ook mooi.

Xero
20 October 2003, 22:09
Ik heb het niet over jou, maar over de mensen die haar afkraken. En dat doen mensen heel vaak om er beter van te worden.

lieve colafles
21 October 2003, 16:10
gadverdamme :'( ik woog eindelijk een beetje een normaal gewicht (62 kilo)
maar dat werd sinds mijn vriend weg is dus al snel 58 kilo
en nu deze week ben ik gewoon 6 kilo afgevallen en weeg ik weer 52 :| (ben trouwens 1.79 m )

mijn gewicht gaat er gewoon heel makkelijk af als ik me stress.. dun zijn is absoluut niet geweldig :no:
als ik niet uitkijk zit mijn gewicht gewoon snel onder de 50 kilo
en dat is gewoon heel erg ongezond..

naja....
iedereen moet gewoon letten op zijn lichaam, en niet omdat het niet mooi is maar omdat het ongezond is, en dan bedoel ik zowel te dun als te dik... gezond eten en gezond leven is heel erg belangrijk vind ik... :)

biffyclyro
21 October 2003, 18:29
Originally posted by Xero
Ik heb het niet over jou, maar over de mensen die haar afkraken. En dat doen mensen heel vaak om er beter van te worden.

ik had mezelf maar als voorbeeld gebruikt, en ik kan me dus niet voorstellen dat iemand anderen afkraakt om er beter van te worden, want je wórdt er niet beter van :)

anoesjuh
22 October 2003, 11:04
je hebt idd wel gelijk maar k denk ook dat het komt omdat sommige dunne meisjes zich heel knap vinden wat hun zijn dun enz en dus mooi en dus arrogant daar komt het denk ik door
maar dat neemt niet weg dat het idd stom is want dunne meisjes hoeven helemaal niet arrogant te zijn.
Bij mij denken ze ook altijd dat ik arrogant :?

eneri
22 October 2003, 11:20
ik ben er gelukkig nooit mee gepest(wel met andere dingen..), maar ik ben het wel met je eens dat het niet alles is. Ik heb bijvoorbeeld standaard n probleem met broeken kopen. in engelse maten heb ik 26 tot 28(als ze klein vallen), en dat hangt er vaak niet meer tussen.en als er dan een bij hangt, is ie te kort.

ook krijg ik vaak de opmerking dat ik wat meer zou moeten eten, terwijl ik normaal eet.

WishfulDreaming
22 October 2003, 19:57
Originally posted by JEANUS
Dan heb je net als mij ondergewicht. Maar ik bedoel , ik ben iets van 7 kilo te licht ofzo , maar ik voel me prima :)
Ik bdoel , dikke mensen word altijd gepest , maar ik ben echt ZO vernederd , opgesloten in wc's , naja gewoon alles wat met pesten te maken heeft , om het feit dat ik dun ben.
En nu nog heb ik er last van , asl 2 mensen fluisteren denk ik meteen dat ze over mij aant praten zijn...

Zo is er aan iedereen wel iets hoor meissie.
Niemand is perfect.

Ik ben een klein meisje (=bijna 1.60)
en in't 4de middelbaar namen ze me gewoon vast en staken ze me in de kast of onder de wasbak... *om te lachen deden ze het*

Ik denk ook altijd als iemand fluisterd, of nog maar naar mij kijkt, dat ze negatief aan't praten zijn. Ik word er stiekem ook gewoon gek van... Beetje achterdochtig van mij ofzo, maar 't voelt slecht aan... Ik begin dan direct met die andere vies aan te staren... Enige manier waarop ik me verdedig ofzo :)

L_angeldc
23 October 2003, 00:02
Originally posted by biffyclyro
dun zijn is niet meer het ideaalbeeld hoor. ikzelf ben ook blij met mezelf en ik ben echt geen sprietje. ik vind dun helemaal niet mooier dan wat voller.
en alsof je er zelf beter van wordt als je anderen afkraakt, daar word je zelf alleen maar ongelukkig van, dus wat je zegt is absoluut niet waar.
naar mijn mening maakt het gewoon helemaal niks uit, je bent hoe je bent. alsof iemand je kan veranderen.. dunne meisjes zijn mooi, dikkere meisjes zijn ook mooi.

dat vind ik niet. ik denk dat nog steeds de meerderheid van de meisjes zichzelf vergelijken met modellen en willen alleen maar dun zijn. dat jij blij met jezelf bent vind ik goed :) want eigenlijk zou iedereen dat moeten zijn, maar het is toch niet zo.

kijk maar naar de tv : mooi maak programma's zijn nu echt eentrend aan het worden, make me beautiful bijvoorbeeld nou dat vind ik dus echt triest. niet van 'o dat is triest 8| ' maar van 'o wat triest :( ' zeg maar :+
ik bedoel dat je zo ongelukkig bent met je eigen lichaam dat je voor een of ander tv programma in je laat snijden en wat nog meer alleen om er beter uit te zien. :no:

Helenaa
23 October 2003, 18:46
Originally posted by Saartje18


Ik denk ook altijd als iemand fluisterd, of nog maar naar mij kijkt, dat ze negatief aan't praten zijn. Ik word er stiekem ook gewoon gek van... Beetje achterdochtig van mij ofzo, maar 't voelt slecht aan... Ik begin dan direct met die andere vies aan te staren... Enige manier waarop ik me verdedig ofzo :)

Dat ken ik. Ik denk ook vaak dat iemand iets over mijn kont ofzo zegt, en dan ga ik ze nogal arrogant aankijken, en dan denkt iedereen dat ik heel arrogant ben... vooral meisjes.. Het valt mij vaak op dat meisjes over elkaar zo hard kunnen zijn.. Ik iig merk dat wel, dat meisjes haast nooit iets positiefs kunnen zeggen over een ander meisje. Zal wel met jaloezie te maken hebben..

JEANUS
24 October 2003, 10:55
Bij mij was het geen jaloezie , want ik zag er echt NIET uit , dta is echt een feit. Nu ben ik wel ietsje dikker , en ik zie er niet meer zo ongezond uit als toen ( ik was toen ook ziek , had erge allergien enzo ) Dus neej , dit was geen jaloezie.

En klootzakkie , je hebt helemaal gelijk. Er word gezegd ''Sta erboven , trek je er niets van aan!!!'' maar het snijdt ECHT als een mes door je heen. Bij elke keer dat je het woord ''botje'' (mijn bijnaam dus vroeger) hoort breekt er gwn een stukje van jezelf af. En normaal heb ik een supergrote bek , als iemand wat zegt lul ik em deruit , maar als ze het DAAROVER gaan hebben klap ik dicht en moet ik huilen.


QOUTE : dat vind ik niet. ik denk dat nog steeds de meerderheid van de meisjes zichzelf vergelijken met modellen en willen alleen maar dun zijn.
Wil ik ook nog ff wat over zeggen. Het is natuurlijk waar , ik ben zelf model en heb een jaar in parijs gewoond. Wat ik daar allemaal gezien heb! Meisjes die vet vage sapjes drinken en vet vage dingen eten, meisjes die echt zo dun zijn , daar ben ik dik bij. Ik was zelfs , naja niet 1 van de dikkeren , maar bijvoorbeeld : ik moest een keer een broek passen en die heb ik gescheurd omdat ie niet over me kont heen kwam. Naja , ik vond het eigenlijk niet zo erg! Die vrouw wel hahaha , die was boos :p

Ik heb gwn wat dat betreft mazzel , ik kan alles eten ( en doe dat ook ) , maar ZODRA ze zeggen dat ik te dik ben zeg ik : DOEI! want ik weiger om mezelf uit te hongeren.

Ik kan niet zonder shoarma
:o

The6thgate
24 October 2003, 11:06
snap wat je bedoelt, kben ook te dun. kan net zo erg zijn als te dik zijn eigenlijk:)

JEANUS
24 October 2003, 11:21
Alles wat ''TE" is , zuigt gewoon.

Nightwolf
24 October 2003, 11:54
Jeanie ziet echt maar haar eigen kant he? :{ niet alleen hier maar ook in t topic in L&D :no: :x

JEANUS
24 October 2003, 13:13
Wat the fok is jouw probleem, je zegt in L&D wel dat ik goed moet lezen , maar ik denk dat jij dta moet. Mijn eigen kant dus ?

Ik citeer : Alles wat ''TE" is , zuigt gewoon.
Ik vind dat IEDEREEN mooi is. Dik dun lang kort , we zijn allemaal mensen.
Uit L&D : En norgmaals , ik vind het echt de grootste fokking bullshit dat dikkere meisjes gezelliger en leuker en liever zijn. Iedereen! Kan leuk en lief zijn , alleen misschien hebben sommige mensen zo'beeld van dunne meisjes dat ze dat neit willen zien ofzow.

Iedereen is aardig! dik dun groot of klein!

Heb je mij OOIT horen zeggen dat het niet erg is als je te dik bent ? Precies , nee. Ik probeer alleen te zeggen dat te dun zij ook kut is.

Dus kom niet blaten over dat ik alleen mijn eigen kant zie. Waar baseeer jij dat in godsnaam op!

Nightwolf
24 October 2003, 14:01
Originally posted by JEANUS
Iedereen is aardig!

zet die roze bril eens af

JEANUS
24 October 2003, 16:35
Ownee , jij bent niet aardig , thanx for reminding me.
Daar gaat het niet echt om toch , ik bedoel dat het niet uit maakt of je dik of dun bent.

maar goed ik hoop dat je dat zelf wel snapt.

*zet roze bril weer vrolijk op en vind BIJNA iedereen aardig* 8)

Nightwolf
24 October 2003, 16:42
heb ik gezegd dat t uiterlijk bepaalt of je aardig bent of niet? niet echt he? :no: alleen jij denkt dat iedereen standaard aardig is maar dat klopt ook niet :no:

JEANUS
24 October 2003, 16:59
Dat heb jij niet gezegd nee , ik heb je daar ook HELEMAAL niet van beschuldigd. Maar jij zegt nu ''Niet iedereen is aardig'' maar daar ging het TOTAAL niet om! HET GING EROM dat jij zei dat ik het van 1 kant bekeek. MIJN kant. Daar ging het om.

Maar goed laten we in vredesnaam normaal doen, heb ik jou niet in een ander topic ergens ''lezen zeggen'' : irene en rob willen jullie je ruzies buiten het forum houden ?

Stuur me maar een PM ofzow.
Die arme andere lezertjes , wat denken die wel niet van de Forumbaas!

Nightwolf
24 October 2003, 17:15
ik zie dit meer als een discussie dan een ruzie

Originally posted by JEANUS

dikke mensen word altijd gepest

als ik al vooroordelen had...

:?

Nightwolf
24 October 2003, 17:23
Originally posted by JEANUS
En over waarop ik dat baseer , ik bedoel dat dikke mensen vaak gepest worden en alleen daarnaar gekeken word.

dat ze worden gepest of t uiterlijk?

JEANUS
24 October 2003, 17:53
Dat er bijna alleen maar gezegd -gekeken naar- word over dikkere meisjes dat ze gepest worden , terwijl dat ook bij dunnere meisjes dus zo is.

L_angeldc
24 October 2003, 18:56
Originally posted by JEANUS
Dat er bijna alleen maar gezegd -gekeken naar- word over dikkere meisjes dat ze gepest worden , terwijl dat ook bij dunnere meisjes dus zo is.

jij gaat er dus al van uit dat dikkere meisjes gepest worden :?

Nightwolf
24 October 2003, 21:15
Originally posted by JEANUS
Dat er bijna alleen maar gezegd -gekeken naar- word over dikkere meisjes dat ze gepest worden , terwijl dat ook bij dunnere meisjes dus zo is.

tis niet zo dat elk dik meisje wordt gepest he? zelfde geldt natuurlijk ook voor dunne meisjes :)

Chatty
24 October 2003, 22:52
Uhms... als ik eerlijk moet zijn, denk ik dat "dikke" mensen nog altijd vaker en erger gepest worden dan "dunne" mensen. Al kijk je in mode bladen, muziek clips op tv, posterren, fotomodellen enz enz allemaal slank/dun. Dat is gewoon het beeld hoe een vrouw eruit hoort te zien.
Daardoor gaan "dikke" mensen zich minderwaardig voelen, zichzelf uithongeren enz. Als je een dik iemand in een snackbar ziet patat eten denk je meestal meteen "nou, dat zou ik een keer overslaan als ik degene was" en dikke mensen krijgen ook de meest rottige opmerkingen naar hun kop geslingerd. Het uiterlijk is toch het 1e wat je ziet, innerlijke kom je pas later achter.

Bla bla bla, zo kun je nog wel ff doorgaan, maar er komt geen eind aan. M'n punt is... neem iedereen zoals die is en zeik zo niet over dun of dik, ze worden beide wel eens gepest of wat dan ook (naar mijn mening dikke mense wat meer)
En tja zijn wel mense die denken: "knap en slank = arrogant" maar daar hebben ze zo hun redenen voor, denken ze heus niet zomaar. Ik ben wel zo eerlijk om toe te geven dat ik dat ook wel eens denk, maar toch kijk ik wel eerst naar de persoon, want dat is natuurlijk niet altijd zo....

lieve colafles
25 October 2003, 09:27
dikke meisjes kunnen misschien vaker gepest worden, dat weet ik niet heb ik geen statestieken over gelezen.. wat ik wel weet is dat het behoorlijk KUT aanvoeld als je elke gymles uitgelachen wordt en als ze elk schikbaar moment wat ze kunnen vinden tegen je zeggen dat je een skelet bent, ik weet zeker dat er heel erg veel dunne meisjes ook gepest zijn/worden

dat het behoorlijk kut aanvoeld om als perfect te worden gezien terwijl je zelf zo ontiegelijk ontevreden met je gewicht bent, en dat de meeste mensen de nadelen daarvan nieteens weten of ook maar kunnen inzien, want tja jij moet je gelukkig prijzen.. stel nou voor dat je te dik was.. TE dun is zeker weten ook niet goed. maar dat snapt niemand, want het is toch in.

ik zeg nu niet dat te dun erger is dan te dik, allebei is naar.
wat ik met jeanus wil delen is mijn mening dat iedereen lief en leuk kan zijn..
en dat het absoluut niet waar is dat dikke mensen aardiger zijn dan dunne mensen.


nightwolf waarom is niet iedereen standaard aardig? misschien zijn ze wel aardig maar niet tegen jou.
dat betekend niet dat ze niet aardig zijn
iemand aardig vinden en het geval dat iemand aardig is, zijn twee verschillende dingen. dat is geen roze bril, dat is alleen de wereld positief bekijken.
Tis een volstrekt eerlijke zin: iedereen is aardig.
de zin: niet iedereen is aardig, zit vol vooroordelen. want hoe weet jij dat niet iedereen aardig is, mensen die je niet aardig vind ga je verder ook niet dieper op in toch? Dus weet je niet of iemand aardig is.

tis misschien een beetje filosofisch onderwerp dit, maar denk er maar eens over.

JEANUS
25 October 2003, 10:11
Ik snap ook wel wat Chatty bedoeld. Misschien worden dikkere meisjes meer gepest, ik weet het niet. Maar ik probeer duidelijk te maken dat dunne meisjes ook gepest worden.( Wat nu wel duidelijk IS denk ik :p)

Maar het is wel vervelend dat als je dun bent ''mag je niet zeiken'' , want jij bent dun , en dat is ideaal , terwijl ik echt gewalgd heb van mijn lichaam.

en op nightwolf , neee nightwolf , niet ieder dik meisje word gepest. Jaaa het komt zo over hoe ik zei maar nee dat bedoeld ik niet. *zuchtje*

:yes:

Nightwolf
25 October 2003, 10:33
Originally posted by lieve colafles
de zin: niet iedereen is aardig, zit vol vooroordelen

de zin: iedereen is aardig, ook :{

JEANUS
25 October 2003, 10:35
Tegenwoordig zit zelfs de zin ''Ik ga ff naar de plee!'' vol met vooroordelen. ( En nej geen aanval op Nightw. )

L_angeldc
25 October 2003, 14:41
Originally posted by JEANUS
Tegenwoordig zit zelfs de zin ''Ik ga ff naar de plee!'' vol met vooroordelen. ( En nej geen aanval op Nightw. )

dat slaat nergens op :)

het is natuuriljk zo dat dunnere mensen OOK gepest kunnen worden, maar persoonlijk vind ik dat, ik weet niet goed hoe ik het moet uitleggen dus hopelijk komt dit niet verkeerd over bij sommigen, dunnere mensen daar minder last van hebben dan dikkere mensen, ik ben zelf niet gepest om mijn uiterlijk (wel om andere dingen op de basisschool maar dat terzijde) dus ik ga niet zeggen dat ik weet hoe het is.
feit is dat dun zijn nog steeds een mode ideaal is, en dat meestal dunnere mensen gepest worden uit jaloezie, en wat dikkere mensen juist om het pesten zelf, een makkelijker slachtoffer misschien :?
ik zeg neit dat je niet mag 'zeiken' als dun iemand zijnde, maar je moet het wel even relativeren aan anderen mensen die niet aan het schoonheidsideaal voldoen en zich daar nog meer klote om voelen.

JEANUS
25 October 2003, 17:14
Geloof me , ik was ZO dun, ik voldeed echt niet aan het modebeeld , door een allergie ben ik adgevallen van 45 naar 28 kilo ( ik was toen wel een stuk jonger )

Dus ik was ECHT uitgemergeld. Ik snap wat je bedoeld , maar in MIJN geval was het echt om het pesten en geen jaloezie.

En nej het sloeg nergens op , maar ik bedoel dat je wel van alles kan zeggen dat er vooroordelen inzitten.

lieve colafles
25 October 2003, 17:49
Originally posted by Nightwolf
de zin: iedereen is aardig, ook :{
laat maar O-)

citizen_erased
26 October 2003, 14:53
Ik heb niet allez gelezen wat mensen hebben gezegd, maar ikzelf ben rond de 1.70 en weeg 44 kilo..al zo;n beetje 2 jaar, ik kan eten wat ik wil en ik kom nooit aan, en dan zeggen mensen altijd wel dat ik mazzel heb enzo, want ik hoef niet aan me gewicht te denken, en misschien is dat ook wel zo, maar ik heb super veel moeite met goeie kleding vinden, en heb het eigenlijk altijd koud (misschien wel stom argument hoor, :P, maar mijn handen zijn de meeste tijd altijd blauw, aangezien ik ook geen'vet'heb om mezxelf warm te houden) verder denkt iedereen dat ik anorexia heb, terwijl ik eigenlijk altijd super veel eet, en nu heb ik pfeiffer, en ik weet dat ik er slechter uit zie enzo, maar gaat iedereen zeggen dat ik ben afgevallen en dat ze mijn botten voelen enzo...ook niet echt fijn om te horen...Maarja, dun zijn, is dus ook niet alles hè =)

Thnx

L_angeldc
26 October 2003, 17:17
Originally posted by citizen_erased
ikzelf ben rond de 1.70 en weeg 44 kilo..al zo;n beetje 2 jaar,

en je hebt nooit overwogen om naar de dokter te gaan daarmee?
het lijkt me dat dat gewoon ERG ongezond is om met die lengte zo weinig te wegen.

Lampie
26 October 2003, 17:56
Nah waarom ongezond?

Ik woog toen ik 1.75 nog was 45 kg ongeveer. En at altijd gewoon, best veel eigenlijk. Snelle vertering ofzo.
Klasgenoten wilden altijd net zo dun als mij zijn, en ik wou juist wat dikker zijn.

Nu ben ik 1.83 en weeg 63kg. Wat steviger at last.

Maar ik vat die mensen die andere mensen pesten vanwege de zwaarte/lichte niet hoor. Als je maar gezond en wel bent!

Pakspul
26 October 2003, 18:03
@TS jankerd :p

ik ben nu 1.84 -> 56kg, ik ben dun maar boeie? ik kan vreten wat ik wil en daar maak ik goed gebruik van :9~

citizen_erased
28 October 2003, 14:07
Originally posted by L_angeldc
en je hebt nooit overwogen om naar de dokter te gaan daarmee?
het lijkt me dat dat gewoon ERG ongezond is om met die lengte zo weinig te wegen.


Zit ongeveer in de familie...mijn zus van 25 is ook 55 ofzoo..die is welw at langer, verder heb ik er niet veel last van hoor :) en volgens mij ben ik gewon gezond..:) (op me pfeiffer na dan :P)