PDA

Bekijk de volledige versie : Mailserver


Chrizlybeer
26 October 2003, 18:56
Ik heb een klein probleempje, k draai een mailserver, voor de mailadressen van t bedrijf van mn ouders. Nou is alleen t probleem dat er wel e-mails verstuurd kunnen worden maar niet worden ontvangen.
Het is een beetje vaag want eerst deed ie het wel.
Ik draaide eerst overigens argosoft mailserver, werkte goed eerst, maar nu dus een tijdje al niet meer, vandaar dat ik overgestapt ben op mailenable, maar dit werkt dus ook niet (alleen ontvangen dus niet).
Wie kan mij helpen?
Ow ja ik heb Windows 2003 Standard als besturingssysteem

inVision
26 October 2003, 19:20
Moet zeker freeware zijn?

WhizzCat
26 October 2003, 19:46
Als beide programma's niet werken, doe je denk ik iets fout met de instellingen. Ik ken ze dan beide wel niet, maar check de log files eens, misschien staat daar nog wat nuttige info in, check ook http://gathering.tweakers.net eens. Daar staat misschien ook wel iets (ff de search gebruiken ;) )

klootzak
26 October 2003, 19:57
verkeerde os, gebruik linux ofzoiets werkt beter.

maar je geeft te weinig gegevens om te zien wat er nou fout is, helpt restarten niet ?
instelingen nagelopen ?

toen ik dit een heel lang verleden ooit ook eens heb opgezet gebeurde het ook regelmatig dat hij platviel, en alles kwijt was.

Chrizlybeer
27 October 2003, 07:45
Originally posted by WhizzCat
Als beide programma's niet werken, doe je denk ik iets fout met de instellingen. Ik ken ze dan beide wel niet, maar check de log files eens, misschien staat daar nog wat nuttige info in, check ook http://gathering.tweakers.net eens. Daar staat misschien ook wel iets (ff de search gebruiken ;) ) Heb bij tweakers gekeken blijkt dat mn provider zo leuk is poort 25 te blokken:kots:

TheGroovMaster
27 October 2003, 13:25
Originally posted by klootzak
verkeerde os, gebruik linux ofzoiets werkt beter.
jonge wat zeik je nou..... de meesten kennen niet een linux ofzo! en als dan zullen ze dat wel gebruiken. Boeiend dat jij zo erg linux fan bent. Windows werkt prima anders zou de markt ervoor niet zo groot zijn.

Originally posted by Chrizlybeer
Heb bij tweakers gekeken blijkt dat mn provider zo leuk is poort 25 te blokken:kots: duidelijke zaak.... bel ze ff op zou ik zeggen

Chrizlybeer
27 October 2003, 15:46
Originally posted by TheGroovMaster
duidelijke zaak.... bel ze ff op zou ik zeggen Nee laat maar hangen, krijg binnenkort toch ander aboonoment:z

Chrizlybeer
27 October 2003, 15:50
Originally posted by klootzak
verkeerde os, gebruik linux ofzoiets werkt beter.

maar je geeft te weinig gegevens om te zien wat er nou fout is, helpt restarten niet ?
instelingen nagelopen ?

Verkeerde os? |:(
Doe niet loos, superveel van die gastjes lopen zo te kankeren dat linux zo geweldig is. Het zal vast ook goed zijn, maar windows werkt ook goed, dus ga niet lopen schreeuwen dat mn os verkeerd is.

En te weinig informatie?
Als ik meer info had had ik die wel gegeven, het enige wat ik weet is dat ie het niet doet en dat hij het met ander programma t ook neit doet.

Dus ga nou weer lekker aan tuxje trekken ok?:wave:

klootzak
28 October 2003, 18:27
Originally posted by Chrizlybeer
Verkeerde os? |:(
Doe niet loos, superveel van die gastjes lopen zo te kankeren dat linux zo geweldig is. Het zal vast ook goed zijn, maar windows werkt ook goed, dus ga niet lopen schreeuwen dat mn os verkeerd is.

En te weinig informatie?
Als ik meer info had had ik die wel gegeven, het enige wat ik weet is dat ie het niet doet en dat hij het met ander programma t ook neit doet.

Dus ga nou weer lekker aan tuxje trekken ok?:wave:

stomme koe, ik zeg niet dat linux geweldig is ik zeg dat je het verkeerde os gebruikt.

en omdat windows zo goed werkt ligt jou mailserver zomaar plat ?
raar dom varken

ik werk hier ook op w2k dus slecht is ut niet maar als je dan toch een mailserver strart zou je moeten weten dat al die shitload niet goed is en dat je compactheid na moet streven.
zodat je server zo veel mogelijk dedicated is aan zijn mailserver taak.

dat je geen hersens hebt blijk wel uit het feit dat je een ander programma erop gaat rotten, ipv het probleem te vinden en op te lossen..

en nee je geeft geen info je lult stom,dus ga jij nou maar aan je lul sjorren, als je hem kan vinden..

koelkast
28 October 2003, 19:50
flame flame lijkt gathering hier wel :+