PDA

Bekijk de volledige versie : iedereen vindt het goed, maar ik vind het niks


yor
26 October 2003, 20:26
iedereen heeft wel zo'n band, artiest, groep

bijna iedereen vind het fantastisch en geweldig, maar zelf persoonlijk vind je die grope/band/artiest helemaal ruk

laat t horen

dext0r
26 October 2003, 20:29
silkstone
iron maiden
di-rect
sum41
Slipknot (met uberstip...)

yor
26 October 2003, 20:33
metallica !!!!

absoluut, vind het ruk


(off topic, dextor, we zijn echte muziekforum nerds aan het worden,e cht niet goed hoor)

AmbyPur
26 October 2003, 20:34
stereophonics :/
the used?
biffy clyro :$


nu nog een topic met iedereen vind het nix maar ik vind het geweldig :+

Stapper
26 October 2003, 20:59
commerciele k*t bagger
geef mij maar het ondergrondse geluid van een snerpende gitaar en iemand die bijna niet te verstaan is, is stukken beter dan bijvoorbeeld de hele top 40 bijelkaar

ik_ben_de_man
26 October 2003, 21:01
top-40 is een veel te groot genre om geen een nummer goed te vinden vind ik.

verder luister ik bijna alles wel , behalve pop jazz, blues e.d.

yor
26 October 2003, 21:11
Originally posted by Stapper
commerciele k*t bagger
geef mij maar het ondergrondse geluid van een snerpende gitaar en iemand die bijna niet te verstaan is, is stukken beter dan bijvoorbeeld de hele top 40 bijelkaar


nee kom op

ik wil namen

het afzeiken van genres hebben we nu al genoeg besproken
concreet zijn!

owja, nog eentje:

pod (wat is daar nu toch zo goed aan, vertel het mij)

AmbyPur
26 October 2003, 21:36
Originally posted by yor
pod (wat is daar nu toch zo goed aan, vertel het mij) die kerel is mie lekker :D

en ik vind het op zich wel leuke liedjes :) niet zo sloom :/

AmbyPur
26 October 2003, 21:37
en, Raymzter. hij is gewoon ronduit slecht?

net zoals 50 cent en zn GUNIT crew. die zijn NEP

QQQ
26 October 2003, 22:13
Nirvana, daar kan ik echt niet bijkomen om één of andere reden...

anemic
26 October 2003, 22:45
puddle of mud


hahahahahaha

remember de bank roy:D

appelshampoo
27 October 2003, 06:48
Radiohead..

veelste sloom..

yor
27 October 2003, 09:17
Originally posted by anemic
puddle of mud


hahahahahaha

remember de bank roy:D


hahahahaha
kotsen was alleen minder, maar dat liedje van hun (geen idee hoe het heet) was echt geniaal

en inderdaad nirvana, kan ik ook niet ehct bijkomen

dext0r
27 October 2003, 09:29
Originally posted by yor


en inderdaad nirvana, kan ik ook niet ehct bijkomen

agrees... op 2 of 3 nummers na vind ik het ook eigenlijk gewoon niets

Pakspul
27 October 2003, 09:41
Genre: punk 8{

En Iron maiden wat een kut band

AMF
27 October 2003, 09:45
Iron Maiden
Rage Against The Machine..sorrie..kan dr echt nix aan doen..sommige nummers zijn wel leuk..maarja..
Metallica..wat een bagger..op 1 of 2 nummers na echt he-le-maal nix..

JEANUS
27 October 2003, 10:36
Alles wat 50cent achtig is.
En de allerergste vind ik Papi Culo ofzow |:(

Iron Maiden ook wel.

Stevie
27 October 2003, 12:40
refused, word hier vaak genoemd, maar vind ik niet echt goed :no:

anemic
27 October 2003, 13:26
Originally posted by Stevie
refused, word hier vaak genoemd, maar vind ik niet echt goed :no:

en DAT was dus een foute opmerking!!!

Stevie
27 October 2003, 13:45
Originally posted by anemic
en DAT was dus een foute opmerking!!!
smaken verschillen he:$

yor
27 October 2003, 14:27
Originally posted by Stevie
refused, word hier vaak genoemd, maar vind ik niet echt goed :no:


hey je kan te ver gaan he

Stapper
27 October 2003, 14:35
Originally posted by yor
ik wil namen dj tiesto, sugarbabes, kim-lian, lorna, beyonce, sean paul, 50 cent, hind, christina aguilera, gareth gates, dewi, daniel bedingfield, chipz, nelly/p.diddy/murphy lee, kelly clarkson, pink, fabolous ft tarnia, chingy, marieke, k3, sweet coffee, lumidee, soulvation, veldhuis & kemper, r. kelly, kevin lytte, site, mark, delta goodrem

wat ik dus zei, ongeveer de hele top 40

SpiNe
27 October 2003, 17:30
iron maiden
the rasmus
de nieuwe papa roach
linkin park(ofcourse)
Evanescence

Stevie
27 October 2003, 20:25
Originally posted by Stapper
christina aguilera, pink, soulvation, veldhuis & kemper nou die zijn toch wel aardig :+

QQQ
27 October 2003, 21:58
Soundgarden. Ik vind het maar saai...

2-D
27 October 2003, 22:05
Alles wat zon beetje nu in de top 40 staat.
Wat een verzameling troep :no:

Stevie
28 October 2003, 10:33
oja en natuurlijk een groepje artiesten uit de top 40. 50 cent, eminem etc.

citizen_erased
28 October 2003, 14:24
Uuuh..Zijn er veel hoor :D

Maar om even wat bandjes te noemen,
Linkin Park, Sum41, Slipknot, Stone sour (ofzoiets :P) PapaRoach..(sorry vergeten hoe je het zei en hoe je het schreef :? ) Metallica....Ik kan het op 1 of andere manier niet leuk vinden...:S SOmmige oudere nummers zijn nog wel okej, maar die nieuwe zijn echt niet goed...En op dit moment kan ik er even niet meer bedenken, verder alles wat eminem doet, bijhoort etc....Hij mag echt ****! En jay-z en dat soort shit...Verder ook nog Bust(ed)...Heel ook een zeer slecht gehalte. En zoals iemand anders al zei kim-lian :P ook zeer erg, vergeet de Idols mensen niet die niet eens engels kunnen zingen (Mariek Als voorbeeld!!)

[Wooh..Opluchting.. dat ik dit kwijt kon!]

Riddler
28 October 2003, 14:27
linkin park
nirvana
sum41
di-rect

Xero
28 October 2003, 14:31
Korn
Nirvana
Evanescence

Headliner
28 October 2003, 14:46
Originally posted by citizen_erased
verder alles wat eminem doet
Hij mag echt ****!

zijn commerciele nummers zijn vaak oninspirerend en gaan vaak nergens over, maar als je naar alle andere nummers luistert die voor het commerciele publiek onbekend zijn dan zul je zn werk echt wel waarderen

FiZz
28 October 2003, 15:20
Er zijn teveel mensen die wat tegen nirvana hebben. Kut forum :+

QQQ
28 October 2003, 16:29
Originally posted by FiZz
Er zijn teveel mensen die wat tegen nirvana hebben. Kut forum :+

http://forum.leerlingen.com/vbb/showthread.php?s=&threadid=38463 ;)

Babysmurfie
28 October 2003, 17:43
't Hof van Commerce (alleen in Vlaanderen bekend volgens mij)

Banaan
28 October 2003, 18:29
Metallica!!
Iron Maiden
From Autumn To Ashes :x (laatste cd is echt klote, alleen eerste nr vink goed)

@ Stevie: Refused is goed man! :p (smaken verschille idd ;))

silverchair
28 October 2003, 18:33
-the rasmus (iedreen vind het geweldig, ik vind het echt een amateur groep!!)
-blink 182
-sum 41
-papa roach
-slipknot
-dimmu borgir

anemic
28 October 2003, 19:06
Originally posted by Banaan
Metallica!!
Iron Maiden
From Autumn To Ashes :x (laatste cd is echt klote, alleen eerste nr vink goed)

@ Stevie: Refused is goed man! :p (smaken verschille idd ;))

ja die nieuwe fata rukt echt aan alle kanten...echt NIET te vergelijken met de oude ook

Stevie
28 October 2003, 19:37
ik haat jullie allemaal :+ waarom noemen jullie nou allemaal nirvana, sum 41, linkin park, evanescence en metallica op :'(

Xero
28 October 2003, 21:49
Originally posted by Stevie
ik haat jullie allemaal :+ waarom noemen jullie nou allemaal nirvana, sum 41, linkin park, evanescence en metallica op :'(
Dan klopt deze topic niet, want het gaat over artiesten die bijna iedereen goed vindt.

monolo
29 October 2003, 08:55
metallica :/
slipknot :/
etc
alle bands die saai en ongeinspireerd zijn..bah :)

Stevie
29 October 2003, 11:52
Originally posted by Xero
Dan klopt deze topic niet, want het gaat over artiesten die bijna iedereen goed vindt. niet op dit forum iig :{

psychobunny
29 October 2003, 12:51
Originally posted by Babysmurfie
't Hof van Commerce (alleen in Vlaanderen bekend volgens mij) OMG,schaam je :p
en metallica :p

Babysmurfie
29 October 2003, 19:03
Originally posted by psychobunny
OMG,schaam je :p

:$ :$ :$ :$ :$ :$ :$ :$ :$

Saarah
30 October 2003, 14:31
Originally posted by SpiNe
iron maiden
the rasmus
de nieuwe papa roach
linkin park(ofcourse)
Evanescence


whaaaaa Linkin Park en Evanescense zijn kei zaaalig!! Net als 50-cent, Eminem, 2Pac, ....

Nu ja, smaken verschillen ;)

FlodderMouse
30 October 2003, 20:12
al die MTV punkrock: sum 41, good charlotte, blink 182 :no:

Stevie
30 October 2003, 20:50
Originally posted by xxxSarahkexxx
whaaaaa Linkin Park en Evanescense zijn kei zaaalig!! Net als 50-cent, Eminem, 2Pac, ....
hoe durf je linkin park en 50 cent in 1 adem op te noemen :rolleyes:

anemic
31 October 2003, 22:37
nog zoiets.. metallica ..
en nirvana

yor
1 November 2003, 17:14
Originally posted by chalyken
ja jij hebt bijvoorbeeld geen smaak


ze heeft wel een smaak hoor, alleen niet jouw smaak:)

yor
1 November 2003, 17:34
Originally posted by chalyken
hm als je gewoon alles van top40 opsomt vind ik niet dat je al een bepaalde muzieksmaak ontwikkeld hebt...(is weer andere discussie of het allemaal echt super slecht is maar dat bedoelde ik niet met men post)


why not?
tis niet jou smaak
niet mijn smaak

maar het is een persoonlijke smaak. en als iemand nou toevallig de muziek uit de top-10 echt geweldig vindt, wie ben jij en ik en alle andere mensen om daarvan iets te vinden

om maar even een cliche uit de kast te halen:

"smaken verschillen. punt."

AmbyPur
1 November 2003, 21:29
Originally posted by yor
why not?
tis niet jou smaak
niet mijn smaak

maar het is een persoonlijke smaak. en als iemand nou toevallig de muziek uit de top-10 echt geweldig vindt, wie ben jij en ik en alle andere mensen om daarvan iets te vinden

om maar even een cliche uit de kast te halen:

"smaken verschillen. punt."
bedoelt chalyken ofzo niet dat je, als je top40 nrs leuk vind, je niet hebt verdiept in andere stromingen en zodoende je smaak niet goed hebt ontwikkeld?
ik was tot een paar jaar terug ook een fan van top40, dacht dat ik veel van muziek wist omdat ik veel van top40 e.d. wist. tot ik soad hoorde :+

Stevie
1 November 2003, 22:46
Originally posted by AmbyPur
bedoelt chalyken ofzo niet dat je, als je top40 nrs leuk vind, je niet hebt verdiept in andere stromingen en zodoende je smaak niet goed hebt ontwikkeld?
ik was tot een paar jaar terug ook een fan van top40, dacht dat ik veel van muziek wist omdat ik veel van top40 e.d. wist. tot ik soad hoorde :+ uhu geld voor mij eigenlijk ook... ik begin steeds meer bands en stijlen te ontdekken dankzij dit forum :* :+

anemic
1 November 2003, 23:58
Originally posted by yor
why not?
tis niet jou smaak
niet mijn smaak

maar het is een persoonlijke smaak. en als iemand nou toevallig de muziek uit de top-10 echt geweldig vindt, wie ben jij en ik en alle andere mensen om daarvan iets te vinden

om maar even een cliche uit de kast te halen:

"smaken verschillen. punt."

roy chalyken heeft keihard gelijk.

''top 40'' is niet een muziekstijl.

Jullie discussieren over 2 totaal andere zaken.

Ik denk ook dat mensen die zeggen ik luister ''top 40'' muziek zich niet echt verdiept hebben in wat voor muziek het nou precies is. Niet dat ik erg into die shit ben, maar het verschil tussen R&B en een of ander soft trance song dat hoor ik nog net wel.
ookal is het misschien allebei wel top10 muziek.

Xessex
2 November 2003, 06:13
Dat zijn der 2

1. DJ Tiesto omdat hij al 3 jaar weinig inspirerende nummers maakt en net iets te overduidelijk voor het grote geld gaat. Met andere woorden hij heeft mijn respect voor hem volledig te grabbel gegooid. En dat hij nou zo geweldig mixt is tegenwoordig ook weinig meer van te horen. Zijn laatste cd's zijn nou niet bepaald een teken van en goede mixtechnische kwaliteiten en goede trackselections. Gek genoeg is hij in die laatste 3 jaar wel een bekendheid geworden en schijnt iedereen 'm tegenwoordig cool te vinden.

2. Armin van Buuren omdat hij nou eens moet ophouden met het maken van de zoveelste rip off van zijn sound die hij 4 jaar terug al gebruikte. Hoe nieuwer de nummers worden hoe vervelender en matiger het gaat klinken. Talent heb je of heb je niet. Armin dus niet. En ook voor de meneer van Buuren geld dat hij toch iets teveel aast op de populariteit van bijvoorbeeld een Tiesto. Het is niet voor niks dat hij tegenwoordig hoofdzakelijk nog mixt wat bij een zo groot mogelijk publiek goed in het gehoor ligt. Paar jaartjes terug wilde hij nog wel eens een ander pad bewandelen in zijn mixen en dat deed ie met verve. Helaas schijnt dat tegenwoordig schadelijk voor je reputatie te kunnen zijn.

yor
2 November 2003, 10:55
Originally posted by anemic
roy chalyken heeft keihard gelijk.

''top 40'' is niet een muziekstijl.

Jullie discussieren over 2 totaal andere zaken.

Ik denk ook dat mensen die zeggen ik luister ''top 40'' muziek zich niet echt verdiept hebben in wat voor muziek het nou precies is. Niet dat ik erg into die shit ben, maar het verschil tussen R&B en een of ander soft trance song dat hoor ik nog net wel.
ookal is het misschien allebei wel top10 muziek.

sorry hoor, maar wat iedereen hier zegt is echt bullshit vind ik.

waarom is top-40/pop geen muziekstijl? en MOET je je in elk muzieksoort verdiepen. nou dan kan iedereen al vast beginnen (inclusief ik) want volgens mij heeft niemnad een flauw benulhoeveel soorten muziek er wel niet op de aardbodem zijn.

ik snap het probleem niet zo. het is toch gewoon mogelijk om vooral top-40 te luisteren en lekker boeiend dat dan die persoon zich niet in elke muziekstijl heeft verdiept.

mijn moeder vind ook veel popmuziek leuk en kent ook heus wel veel klassiek, jazz en zelfs mijn herrie, dan heeft ze toch ook een smaak ontwikkeld. tuurlijk ontwikkeld de smaak van de persoon in kwestie misschien nog, maar haar smaak is er, wat is daar dan mis mee?

ik vind vooral hardcore leuk, moet ik me dan ook in andere muziekstijlen verdiepen? beetje onzin, maar zal wel aan mij liggen dan

anemic
2 November 2003, 12:49
Originally posted by yor
sorry hoor, maar wat iedereen hier zegt is echt bullshit vind ik.

waarom is top-40/pop geen muziekstijl? en MOET je je in elk muzieksoort verdiepen. nou dan kan iedereen al vast beginnen (inclusief ik) want volgens mij heeft niemnad een flauw benulhoeveel soorten muziek er wel niet op de aardbodem zijn.

ik snap het probleem niet zo. het is toch gewoon mogelijk om vooral top-40 te luisteren en lekker boeiend dat dan die persoon zich niet in elke muziekstijl heeft verdiept.

mijn moeder vind ook veel popmuziek leuk en kent ook heus wel veel klassiek, jazz en zelfs mijn herrie, dan heeft ze toch ook een smaak ontwikkeld. tuurlijk ontwikkeld de smaak van de persoon in kwestie misschien nog, maar haar smaak is er, wat is daar dan mis mee?

ik vind vooral hardcore leuk, moet ik me dan ook in andere muziekstijlen verdiepen? beetje onzin, maar zal wel aan mij liggen dan

top 40 is toch geen stijl man

op school leer ik dat dat MOR-muziek heet (middle of the road) en dat dat tig muziekstijlen omvat.

Dat is nu hetzelfde als ik zeg dat jij en ik ALTERNATIEVE muziek luisteren. Wat zo waar is als een bus.
Maar daarom is het nog geen muziekstroming. Ik luister hardcore, punk en emo en geen alternatieve muziek.
En als we zover gaan kunnen we net zo goed maar 2 onderscheidingen maken

POP (daar valt dus ALLES onder behalve klassiek)
KLASSIEK

maargoed het is maar hoe ver je het opdeelt.
In ieder geval bestaat er geen ''top 40-muziek''

psychobunny
2 November 2003, 18:23
Originally posted by yor
sorry hoor, maar wat iedereen hier zegt is echt bullshit vind ik.

waarom is top-40/pop geen muziekstijl? en MOET je je in elk muzieksoort verdiepen. nou dan kan iedereen al vast beginnen (inclusief ik) want volgens mij heeft niemnad een flauw benulhoeveel soorten muziek er wel niet op de aardbodem zijn.

ik snap het probleem niet zo. het is toch gewoon mogelijk om vooral top-40 te luisteren en lekker boeiend dat dan die persoon zich niet in elke muziekstijl heeft verdiept.

mijn moeder vind ook veel popmuziek leuk en kent ook heus wel veel klassiek, jazz en zelfs mijn herrie, dan heeft ze toch ook een smaak ontwikkeld. tuurlijk ontwikkeld de smaak van de persoon in kwestie misschien nog, maar haar smaak is er, wat is daar dan mis mee?

ik vind vooral hardcore leuk, moet ik me dan ook in andere muziekstijlen verdiepen? beetje onzin, maar zal wel aan mij liggen dan hoe kan top40 muziek nu een genre zijn? t zijn verschillende genres door elkaar? :? pop is niet gelijk aan top40 eh...

yor
2 November 2003, 20:54
Originally posted by chalyken
hoewel je bij alle stromingen die in top40 voorkomen zowat "pop" als suffix kunt gebruiken. (die paar sterke liedjes die de massa ook aanspreken niet meegetelt)


precies, noem me dan een top-40 liedje dat totaal niet pop georienteerd is, ben benieuwd

AmbyPur
2 November 2003, 23:28
waar gaat dit over 8)

interpretaties? :p die post waar het om begonnen is

Originally posted by xxxSarahkexxx
whaaaaa Linkin Park en Evanescense zijn kei zaaalig!! Net als 50-cent, Eminem, 2Pac, ....

Nu ja, smaken verschillen ;)

ik vind dat je daar wel uit kunt opmaken dat deze persoon zich niet of nauwelijks zal hebben geïnteresseerd in andere muziek dan dat in hitlijsten staat. ik denk dat niemand zal durven beweren dat ze ehm.. nja Biffy Clyro kent. ze vind linkin park, evaneascense, 50-cent, eminem en 2pac 'kei zalig'. ik vind daarom dat haar smaak 'top-40' is. evenals 99% tmfkijkend 13jarig nederland/belgie whatever :p of misschien hebben deze wel geen smaak cq voorkeur. hoe kun je nou een favoriet gerecht kennen als je enkel en altijd aardappelen eet? :+

roy, jij zegt bijvoorbeeld dat je moeder top40 leuk vind. dat vind ik een heel andere zaak. haar smaak zal niet 'top40' zijn, maar iets anders wat haar zeer aanspreekt. zij heeft ook kennis genomen van andere stromingen, stijlen, oftewel muziek dan alleen dat wat in de hitlijsten staat. logisch ook lijkt me :p

tuurlijk, zelf ik vind bepaalde muziek uit de top40 leuk, maar het is allesbehalve mijn muzieksmaak. dat komt gewoon omdat liedjes uit de top40 zo zijn gemaakt dat ze aanspreken bij de mensen. mensen die ook veel andere muziek buiten de top40 kennen die herkennen dit soort nummers en die formule wel denk ik. maar daardoor kun je het nog wel mooi vinden (justin timberlake eh ;)) maar het is nog niet jouw smaak.

aldus .. dit gaat nergens meer over. ik moet slapen 8)

anemic
3 November 2003, 12:18
Originally posted by yor
precies, noem me dan een top-40 liedje dat totaal niet pop georienteerd is, ben benieuwd

zie mijn post

POP muziek ook hardcore en punk onder roy

Xessex
3 November 2003, 23:01
Ach je ziet het bij alle soorten muziek...wat het meest bekend is spreekt het meest aan. En dat geld zelf bij tig procent van de zogenaamde liefhebers/kenners.

Grote groepen mensen zullen altijd de grote massa volgen en niet de energie steken in een zoektocht naar echt goed werk. Ach misschien maar beter zo want dan kan een kleine schare echte liefhebbers tenminste nog jaren genieten van onvervuilde, pure muziek. Dan is het goede werk maar niet bekend...het zij zo..

anemic
4 November 2003, 08:17
Originally posted by Xessex
Ach je ziet het bij alle soorten muziek...wat het meest bekend is spreekt het meest aan. En dat geld zelf bij tig procent van de zogenaamde liefhebers/kenners.

Grote groepen mensen zullen altijd de grote massa volgen en niet de energie steken in een zoektocht naar echt goed werk. Ach misschien maar beter zo want dan kan een kleine schare echte liefhebbers tenminste nog jaren genieten van onvervuilde, pure muziek. Dan is het goede werk maar niet bekend...het zij zo..

my words

HARDCORE

The Phit
4 November 2003, 11:06
sinds een paar albums terug: Bon jovi :+
och en verdert ff nadenken nog. ohja, Intwine :kots: :kots: :kots:

The Phit
4 November 2003, 11:07
Originally posted by Phitje
sinds een paar albums terug: Bon jovi :+
och en verdert ff nadenken nog. ohja, Intwine :kots: :kots: :kots: ja idd, kutdwerg O-)