PDA

Bekijk de volledige versie : Wat vind jij van illegale software ?


klootzak
28 October 2003, 19:15
Wat vind jij van illegale software en de verspreiding ervan ?

en hoe hard ben je dan voor jezelf als je ertegen bent, ga je dan 500 euro opsparen voor een stukje software wat je gratis kunt downloaden ?

of heb je dr schijt aan intresseert het je niks en vind je het prima zolang jij het maar kan downloaden ?

en in welke verhouding bevindt jou software zich ?
hoeveel procent is legaal en hoeveel illegaal ?

dan zal ik beginnen :)

Ik vind de verspreiding van illegale software een keuze die de software producent voorzichzelf in moet calculeren, door de snelheid van software verspreiding op internet hou je het niet tegen, en ook al zou je het kunnen dan is de vraag wil je het ?

Feit blijft dat een gedownloadpakket van 50 euro wel die 50 euro waard is, maar nog lang niet zegt dat het die 50 euro wel oplevert als het niet wordt gedownload.

als jij geen 50 euro hebt over over hebt geef je het ook niet uit, terwijl als je het programma download je welliswaar de wet overtreed maar wel kennis opdoet over het programma's kennis hebt van het programma en die kennis vroeger of later deelt met anderen, die wel geld hebben om het programma te kopen natuurlijk zeg ik niet dat iedereen dat heeft of ook zal doen, maar het is wel een hele grote golfbeweging die bijvoorbeeld windows 95 een groot succes heeft gemaakt.

dit kan je ontkennen, tegenspreken of afkeuren, maar hoe anders verklaar je het feit dat er veel meer computer zijn dan licenties ?
Je kan je afvragen hoe populair die computer was geweest als je geen windows 98 van je buurman kreeg geen bioscoopfilms van het internet afhaalde en software alleen maar kon kopen.

hoe zit dat ook al weer met apple ?
bijna precies zoals ik hierboven schets, met dit verschil dat de mogelijkheid er wel is, maar de aanbieders bijna niet.

Ik denk dat de mogelijkheden van de pc vooral liggen in de onmogelijkheden van iedere ander medium, je bereikt dingen die je eigenlijk niet mag bereiken zoals dat softwarepakket van 50 euro.

mijn software is in percentage 25% legaal en 75 % illegaal.

koelkast
28 October 2003, 19:55
Zodra je serieus aan de slag wil en geld wil verdienen dan ben je verplicht om legaale software te gebruiken. Een arme student mag best een illegaale versie van een tekenpakket gebruiken mits hij daar mee geen profit maakt.

Uiteindelijk is illegaal gebruik diefstal, er zitten ontwikkel kosten achter marketing kosten distributie enz. en jij omzeild dit alles door gratis van internet te downloaden.

Koelkast draait 95% legaal en 5% illegaal.

Waarom illegaal dan?

Ik heb inmiddels 2 pakketten waar ik wel de cd en software van gekocht heb maar de illegale variant doet het makkelijker en beter dan de legale versie. sommige anti copy beveiligingen zijn zo storend dat het fijner werkt als ze er uit zijn.

klootzak
28 October 2003, 20:49
Originally posted by koelkast
Zodra je serieus aan de slag wil en geld wil verdienen dan ben je verplicht om legaale software te gebruiken. Een arme student mag best een illegaale versie van een tekenpakket gebruiken mits hij daar mee geen profit maakt.

Koelkast draait 95% legaal en 5% illegaal.

Waarom illegaal dan?

Ik heb inmiddels 2 pakketten waar ik wel de cd en software van gekocht heb maar de illegale variant doet het makkelijker en beter dan de legale versie. sommige anti copy beveiligingen zijn zo storend dat het fijner werkt als ze er uit zijn.

puur wettelijk gezien mag een arme student het ook niet, maar een rechtzaak zou te duur zijn, hoe wou je de kosten verhalen op iemand die het niet heeft ?

feitelijk is een gedownloade versie niet illegaal mits je de licencie ervoor bezit, het modificeren van een programma de feitelijke illegale software dus is illegaal omdat er geen toestemming is gegeven voor de modificatie

ik_ben_de_man
30 October 2003, 16:06
het ligt er aan wat voor software , een game die ik mischien paar uurtjes epeel download ik , virusscanner , windows xp enz wel legaal , verder heb ik ook veel freeware en shareware..

ik vind wel dat de produkten te duur zijn enz ,

Atjeuh
30 October 2003, 16:09
zoals ik weet is alles hier op de pc illegaal, windows xp, norton, paintshop enz. :)
maar ik zou het dus echt niet gaan kopen als je het zo kan downloaden.

ik_ben_de_man
30 October 2003, 19:46
Originally posted by Atjeuh
zoals ik weet is alles hier op de pc illegaal, windows xp, norton, paintshop enz. :)
maar ik zou het dus echt niet gaan kopen als je het zo kan downloaden. ook niet als windows xp rond de 50 € zou gaan kosten ? als ze wat schappelijkere prijzen zouden hanteren zou ik wel wat vaker iets legaal kopen hoor.