PDA

Bekijk de volledige versie : Esspresso


TheGroovMaster
29 October 2003, 23:14
warom verkopen ze die soms voor 3-4 euro terwijl het maken ervan maar 30 eurocent kost :? echt zulke afzetters 50cent - 1 euro, okey kan ermee door maar 3-4 :no:

WishfulDreaming
30 October 2003, 13:08
Ik vrees dat dat in meerdere dingen wel het geval is.
Neem nu een glas cola ... Op café betaal je er gemakkelijk 1,50€ voor, hier aan zee zelfs 1,80€ voor een simpel glas cola. Terwijl je voor 1,80€ al bijna een fles hebt? :p

Royco-soep toch ook? Een soepje = 1,90 €
Volgens mij kost een heel pak niet veel meer dan dat :p
In groothandelsprijzen denk ik zelfs nog VEEL minder :p

Headliner
30 October 2003, 13:38
Originally posted by TheGroovMaster
warom verkopen ze die soms voor 3-4 euro terwijl het maken ervan maar 30 eurocent kost :? echt zulke afzetters 50cent - 1 euro, okey kan ermee door maar 3-4 :no:

arbeidskosten, winst etc. etc.

Pakspul
30 October 2003, 14:16
Originally posted by Saartje18
Ik vrees dat dat in meerdere dingen wel het geval is.
Neem nu een glas cola ... Op café betaal je er gemakkelijk 1,50€ voor, hier aan zee zelfs 1,80€ voor een simpel glas cola. Terwijl je voor 1,80€ al bijna een fles hebt? :p

Royco-soep toch ook? Een soepje = 1,90 €
Volgens mij kost een heel pak niet veel meer dan dat :p
In groothandelsprijzen denk ik zelfs nog VEEL minder :p
1.80€ bijna een fles? daar heb je bijna 2 liter fles + kleingeld voor

Alpha
30 October 2003, 16:27
ey jochie
wis jij niej dat ze alle horeca prijzen bijna verdubbeld hebben :yes:

sunnyflower
30 October 2003, 16:37
het is wel een beetje overdreven duur, maja ze moeten het personeel er ook van betalen en ook nog winst hebben

PFP
30 October 2003, 17:58
Originally posted by sunnyflower
het is wel een beetje overdreven duur, maja ze moeten het personeel er ook van betalen en ook nog winst hebben

en dat hoeft een supermarkt niet? Ik begrijp best dat de prijzen wel iets hoger moeten liggen maar momenteel is het gewoon absurd, 2,50 voor een casis of biertje :notgood:

amyn3m
31 October 2003, 14:03
mee eens...sommige prijzen zijn idd achterlijk duur.
Met uitgaan ook. Biertje en cola etc...oke...1,50 euro... Maar passoa en bessen en drop shots enzow ( 3,50)!!!!!!!!!!!!!!!!!!
:no: waar gaat t heen tegenwoordig???

Xero
1 November 2003, 13:46
En toch kopen jullie het. :?
Dan maar een hele avond aan de cola. Ik ga echt geen € 3,50 betalen voor een passoa. :{

ik_ben_de_man
4 November 2003, 12:03
espresso kost ong 5 cent om te maken , btw , ze moeten natuurlijk ook pers.kosten en huur/onderhoud van het pand , belasting en veel meer van die troep betalen enz.

TheGroovMaster
10 November 2003, 10:37
Originally posted by ik_ben_de_man
espresso kost ong 5 cent om te maken , btw , ze moeten natuurlijk ook pers.kosten en huur/onderhoud van het pand , belasting en veel meer van die troep betalen enz. kweet niet hoe jij voor 5 eurocent een esspresso kan maken, de bonen zijn al meer als 5 cent waard en dan nog de melk en de melk die geschuimt moet worden.

en als je een beetje groter cafeetje hebt met veel klanten verdien je echt rete veel geld eraan. 8 esspressos per uur verkoopt heb je al het uurloon van 1-2 personeels leden, en dat lijkt mij redleijk weinig, et zijn namelijk niet alleen de esspressos die zo duur zijn. De huur van het pand heb je met een beetje cafe er ook al snel uit en de rest is ook zo gepiept dan

amyn3m
10 November 2003, 14:14
je vergeet de expressomachine ;)

WishfulDreaming
11 November 2003, 11:50
Originally posted by amyn3m
je vergeet de expressomachine ;)

neem dan cola als voorbeeld ;)

amyn3m
11 November 2003, 12:40
cola zal het zijn....:d

RandyJC
12 November 2003, 00:36
zo zijn er wel meer van die grappen :'(