PDA

Bekijk de volledige versie : Traag opstarten Computer


Moridin_x
2 November 2003, 21:31
ha peepz
ik heb probleempje met mn computer...
hij start vet traag op,
als ik hem aanzet gaatttie eerst alle programma's etc. laden en dan komt dat geluidje van xp, en dan klik ik een programma aan en dan maakt het niet uit wat voor programma ik doe, maar dat duurt ECHT 5 a 6 minuten voordattie dan opstart...
en ik heb geen virus, en in mn opstartlijst staan ook geen gekke programmaatjes...

wat is het probleem? wat het is mateloos iritant!
vooral als je snel even op internet ofzo moet..

Moridin

Banaan
2 November 2003, 21:56
Nog (steeds) een probleem bij mij:

bij mij gaat ie niet eens uit. is irritant want elke keer gewoon uit doen is shitty. hij loopt iig steeds vast alsk em uit wil doen..

RandyJC
2 November 2003, 21:59
Originally posted by Moridin_x
ha peepz
ik heb probleempje met mn computer...
hij start vet traag op,
als ik hem aanzet gaatttie eerst alle programma's etc. laden en dan komt dat geluidje van xp, en dan klik ik een programma aan en dan maakt het niet uit wat voor programma ik doe, maar dat duurt ECHT 5 a 6 minuten voordattie dan opstart...
en ik heb geen virus, en in mn opstartlijst staan ook geen gekke programmaatjes...

wat is het probleem? wat het is mateloos iritant!
vooral als je snel even op internet ofzo moet..

Moridin

probleem heb ik ook gehad.. ik had geen zin om de probleem op te sporen dus toen heb ik maar gewoon me pc geformateerd. :) simpel :) en alles natuurlijk er weer gewoon op O-)

FunFair
3 November 2003, 10:21
heb je toevallig internet waarbij je moet inbellen? maar dan wel breedband via een netwerk kaart?

zoja moet je de netwerk instellingen ff handmatig instellen, dat werkte in ieder geval bij mijn broer.. die heeft casema... en het is inderdaad heel irritant als je daar op moet wachten |:(

Eelcotje
3 November 2003, 10:40
Originally posted by Moridin_x
ha peepz
ik heb probleempje met mn computer...
hij start vet traag op,
als ik hem aanzet gaatttie eerst alle programma's etc. laden en dan komt dat geluidje van xp, en dan klik ik een programma aan en dan maakt het niet uit wat voor programma ik doe, maar dat duurt ECHT 5 a 6 minuten voordattie dan opstart...
en ik heb geen virus, en in mn opstartlijst staan ook geen gekke programmaatjes...

wat is het probleem? wat het is mateloos iritant!
vooral als je snel even op internet ofzo moet..

Moridin


Wat dachtje ervan om eens al je programma's die opstarten uit de opstartlijst te halen, want geen van allen is nodig..

Je geheugen klinkt overvol :)

FunFair
3 November 2003, 10:45
kan je trouwens makkelijk doen door naar msconfig te gaan
start --> run / uitvoeren --> msconfig intikken en enter rammen :Y)


wat soms ook wel eens wil helpen is defragmenteren ;) of de IDE drivers te installeren. Staan wel op een cdtje die meegeleverd is met je pc ofzow.
Het kan ook zijn dat de schijf aan z'n einde is en moeite heeft met laden.... of dat het geheugen naar de knoppen is :Y)
check ook ff of je wel genoeg ruimte op je C:\ schijf hebt staan. windows maakt namelijk gebruik van virtueel geheugen en dat slaat deze op, op je pc.. aangeraden is om ongeveer 500 mb hiervoor vrij te houden..
als je aanzet dat je systeembestanden kunt zien in windows kan je een doorzichtig bestand zien op de C:\ dat pagefile.sys heet.. bij mij is die ongeveer 700 MB, maar hij moet de mogelijkheid hebben om uit te breiden.

Eelcotje
3 November 2003, 11:27
Originally posted by FunFair
kan je trouwens makkelijk doen door naar msconfig te gaan
start --> run / uitvoeren --> msconfig intikken en enter rammen :Y)




en ik altijd regedit, en dan naar run gaan :)zucht

ik_ben_de_man
3 November 2003, 15:27
zeg ook es wat je configuratie is , en kijk effe voor virtueel geheugen , en maak je opstarten lijst leeg. daarna effe defragmenteren , en dan gaat t mischien al een stukkie sneller.

suc6 iig

FunFair
5 November 2003, 13:24
Originally posted by Eelcotje
en ik altijd regedit, en dan naar run gaan :)zucht

in regedit zijn er meer startup mapjes dan alleen die ene onder local_machine ofzow.. msconfig laat ze allemaal zien :)

vlotganger
5 November 2003, 16:39
alsie egt super traag is, kan je ook je kast openschroefen, je gehuegen eruithalen en na een kwartier weer trugduwen.
t kan zijn dat ie j geheugen niet leegmaakt na een reboot of applicatie-afsluiting. helpt meestal welo iets. anders is formatteren ook een goed idee..

ohja, als ie tog open is kan je ook meteen je kast uitzuigen.. te veel stof wordtie warm en ultratraag. (als je fannetjes in je PC hebt, zorg dan dat ze naar buiten blazeren)

Youssef
5 November 2003, 17:01
Originally posted by vlotganger


ohja, als ie tog open is kan je ook meteen je kast uitzuigen.. te veel stof wordtie warm en ultratraag. (als je fannetjes in je PC hebt, zorg dan dat ze naar buiten blazeren)

Ja, het stof zorgt voor een opstopping en een file op de A1 richting station D :O :Z

vlotganger
5 November 2003, 18:28
ehh.. nee niet helemaal, maar leuk gevonden..

BasHeR
6 November 2003, 12:01
Tja, hangt idd van een heleboel dingen af als uw pc traag gaat, te weinig geheugen in uw hard drive of ram, ofwel processor is te traag of nog vanalles...
Wel weet ik ni hoe ge moet formateren, ik heb gehoord dat het via msdos kon maar verder....kan er iemand mij helpen:?

ik_ben_de_man
6 November 2003, 12:35
Originally posted by BasHeR
Tja, hangt idd van een heleboel dingen af als uw pc traag gaat, te weinig geheugen in uw hard drive of ram, ofwel processor is te traag of nog vanalles...
Wel weet ik ni hoe ge moet formateren, ik heb gehoord dat het via msdos kon maar verder....kan er iemand mij helpen:?

gewoon windows installatiecd er instoppen , dan gewoon opnieuw installeren , en dan schijf c selecteren , formateert ie automatisch,

FunFair
6 November 2003, 14:27
Originally posted by vlotganger
alsie egt super traag is, kan je ook je kast openschroefen, je gehuegen eruithalen en na een kwartier weer trugduwen.
t kan zijn dat ie j geheugen niet leegmaakt na een reboot of applicatie-afsluiting. helpt meestal welo iets. anders is formatteren ook een goed idee..

ohja, als ie tog open is kan je ook meteen je kast uitzuigen.. te veel stof wordtie warm en ultratraag. (als je fannetjes in je PC hebt, zorg dan dat ze naar buiten blazeren)


:d whahahahaha :d

doe dit alsjeblieft niet :p het slaat nergens op :+
Je geheugen hoef je er niet uit te halen.. elke keer als je de pc reboot leegt hij het geheugen duszz..
en ga alsjeblieft NIET met de stofzuiger je kast in.. wil je je pc mollen, moet je vooral dit doen :Y) je kunt beter zelf gewoon goed blazen of perslucht gebruiken (buiten dan.. als het niet regent ofcourse :+) zodat je neit allerlei zooi van je moederbord afzuigt.. :p
Het stof verhaal kan wel, maar dan wordt hij niet trager.. als er teveel stof in zit.. dan raakt hij oververhit en doettie gewoon niets meer :d
tenzij je natuurlijk die rukoptie van Intel P4 aan hebt staan :+

Eelcotje
7 November 2003, 07:46
Originally posted by vlotganger
alsie egt super traag is, kan je ook je kast openschroefen, je gehuegen eruithalen en na een kwartier weer trugduwen.
t kan zijn dat ie j geheugen niet leegmaakt na een reboot of applicatie-afsluiting. helpt meestal welo iets. anders is formatteren ook een goed idee..

ohja, als ie tog open is kan je ook meteen je kast uitzuigen.. te veel stof wordtie warm en ultratraag. (als je fannetjes in je PC hebt, zorg dan dat ze naar buiten blazeren)

:d :d :d :d :d :d |:( |:( |:(

lang gelden datk zulke opmerkingen lees :)

vlotganger
7 November 2003, 16:44
Originally posted by FunFair
:d whahahahaha :d

doe dit alsjeblieft niet :p het slaat nergens op :+
Je geheugen hoef je er niet uit te halen.. elke keer als je de pc reboot leegt hij het geheugen duszz..
en ga alsjeblieft NIET met de stofzuiger je kast in.. wil je je pc mollen, moet je vooral dit doen :Y) je kunt beter zelf gewoon goed blazen of perslucht gebruiken (buiten dan.. als het niet regent ofcourse :+) zodat je neit allerlei zooi van je moederbord afzuigt.. :p
Het stof verhaal kan wel, maar dan wordt hij niet trager.. als er teveel stof in zit.. dan raakt hij oververhit en doettie gewoon niets meer :d
tenzij je natuurlijk die rukoptie van Intel P4 aan hebt staan :+

jee, dank je.. als je pc het geheugen NIET MEER leegt, kun je het eruit halen. het helpt. als ie dat gewoon nog doet, lekker laten zitten.

als je met een stofzuiger in je kast gaat moet je uiteraard niet je componenten aanraken... of had je dat nog niet bedacht? en met perslucht blaas je het stof in alle kieren die in je kast zittten.

en als ie warm wordt, wordt je pc wel trager, omdat er een oververhitting beveiliging op je cpu zit.. bij een bepaalde temperatuur gaat ie minder hard draaien (figguurlijk dan)

FunFair
7 November 2003, 17:43
Originally posted by vlotganger
als je met een stofzuiger in je kast gaat moet je uiteraard niet je componenten aanraken... of had je dat nog niet bedacht? en met perslucht blaas je het stof in alle kieren die in je kast zittten.

:d dat stof blaas je zo naar buiten hoor :Y)
en zelfs als je, je componenten niet aanraakt met een stofzuiger kun je ze mollen. Ongelukje zit btw ook in een klein hoekje he :Y)


en als ie warm wordt, wordt je pc wel trager, omdat er een oververhitting beveiliging op je cpu zit.. bij een bepaalde temperatuur gaat ie minder hard draaien (figguurlijk dan)
niet iedereen heeft tegenwoordig al een Intel P4 :Y) alleen bij de P4's zit deze optie erop... tip voor de mensen die dat hebben.. ZET HET UIT!!! :p
En stof veroorzaakt dit niet zo snel.. meestal heb je een FAN in en een FAN uit.. dus het meeste stof gaat ook wel weer naar buiten :p of je moet wel nooooooooit stofzuigen in huis :+

vlotganger
8 November 2003, 07:44
okee, dat is waar.. maar als j en beetje n vaste hand hebt gaat zuigeren best.
om ff terug te komen op de topicvraag.. draai je onder win 98? 98 en 98se starten naarmate je m langer hebt trager op. dit komt omdatie 'dichtslipt' hiervoor kun je een patch vnden bij microsoft...

FunFair
8 November 2003, 09:09
ik denk eigenlijk niet dattie terug komt :p

vlotganger
9 November 2003, 08:17
jee, ik gok oop van ook niet..

ik_ben_de_man
9 November 2003, 12:25
blazen ook nooit doen funfair , dan kan er vocht gaan condenseren , en dat sloopt je computer , het best kun je perslucht gebruiken , en dan bij de opening ee stofzuiger houden zodat ie alle stof opzuigt ze maar .

FunFair
9 November 2003, 16:53
je moet ook niet sputterend blazen :+

vlotganger
10 November 2003, 17:06
harfharfharf... maar ik-ben-de-man (ofzop) heeft wel n beetje gelijk.

ashley10
11 November 2003, 20:09
je kan ook proberen om bij internet opties je cookies map telegenen daarna je tijdelijke internet mappen bij mij scheeld dat enorm:wave:
succes

vlotganger
16 November 2003, 20:12
jep. temp. internet. files was by my 6 gig. dat scheelt egt veel jah.

Glenneke1
19 December 2003, 01:49
Kheb da hier ook voor gehad
mijn prob was dat men pc in een koude kamer stond ...
ni alleen door hitte is de pc trager, ook door koude |:(

het kan ook liggen aan je geheugen dat mss op gebrand is of dat je moederbord kapot is maar toch nog draait, het kan allemaal :d
natuurlijk as je da allemaal moet afzoeke kan je lang bezig zijn
mss niet te drastisch nemen en eerst je cpu en geheuge checke
ik bedoel bvb 2 ghz cpu en 512 mb ram ...

vlotganger
19 December 2003, 07:00
2.8 gig/512 mb??:D

FunFair
19 December 2003, 07:56
Originally posted by freakyone
Kheb da hier ook voor gehad
mijn prob was dat men pc in een koude kamer stond ...
ni alleen door hitte is de pc trager, ook door koude |:(


ejh! Hoe koud is het in jullie kamer wel niet! een pc kan nog gewoon booten bij 5 graden celcius hoor.

Glenneke1
19 December 2003, 12:26
Originally posted by FunFair
ejh! Hoe koud is het in jullie kamer wel niet! een pc kan nog gewoon booten bij 5 graden celcius hoor.


een kamer waar de zon nooit op schijnt en er is geen verwarmin bove en niet deftig geisoleerd ....

ik wil dus zeggen dat ik hier soms me menne jas aanzit :rolleyes:

Chrizlybeer
20 December 2003, 15:18
Even tussendoor, als je je pc snel aan wil hebben moet je gewoon in slaapstand zetten, is ie wel helemaal uit maar als je m aan zet is ie zo weer terug8-)

vlotganger
30 December 2003, 20:12
nadeel dat je niet het profijt hebt vaan een reboot (ik noem het schonen vaan RAM en Virtuele schijfen die niet meer gebruikt worden)
omdat uit slaapstand je pc terugkomt in de laatste toestand. dus MET RAM en volle virtuele schijfen.

dext0r
30 December 2003, 23:26
dat nadeel geldt alleen bij het gebruik van microsoft windows machines hoor..

ik_ben_de_man
2 January 2004, 12:02
Originally posted by vlotganger
nadeel dat je niet het profijt hebt vaan een reboot (ik noem het schonen vaan RAM en Virtuele schijfen die niet meer gebruikt worden)
omdat uit slaapstand je pc terugkomt in de laatste toestand. dus MET RAM en volle virtuele schijfen. anders kan die ook nooit zo snel opstarten , daar bij het opstarten het ram en dergelijke word volgepropt met de nodige dingen.

vlotganger
13 January 2004, 06:14
maar na het opstraten worden de onnodige dingen eruit geflikekrd... en idd.. bij bijvoorbeeld linux heb je dat niet... weet iemand waar ik suse 9.0 vandaan haal... minder legaal misschien? heb nu 8...

Atjeuh
13 January 2004, 10:12
ik had er ook last van, maar heb gewoon adaware 6 gedownload en een keertje aangezet gelijk alle troep van mn pc af en geen last meer van :)